Jak wykorzystujemy technologię informacyjną w procesie dydaktyczno – wychowawczym w kształceniu zintegrowanym?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
Advertisements

Pakiet edukacyjny do lekcji MOJA OJCZYZNA
SZKOŁA MARZEŃ Program zwiększania szans edukacyjnych i życiowych uczniów szkół wiejskich 1   16.
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Biblioteka w Szkole Podstawowej Nr 9 Dzierżoniów
Dlaczego 6-latek do szkoły TAK?!
Zakres Przedział wiekowy Cele Oprogramowanie Opis
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
Działalność Biblioteki Szkolnej przy Publicznej Szkole Podstawowej
Zajęcia pozalekcyjne Szkołą Podstawowa w Stróżach.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 8 W Opolu
Zajęcia pozalekcyjne oraz dla inicjatyw społeczności lokalnej w szkolnej pracowni informatycznej Szkoła Podstawowa nr 21 im. Królowej Jadwigi w Lublinie.
Szkoła Podstawowa nr 28 z oddziałami integracyjnymi w Lublinie Rok szkolny 2012/2013 Nasza szkoła rozpoczęła udział w programie Szkoła z klasą 2.0. Jednym.
Uczniowie i nauczyciele wykorzystują TI w projektach realizowanych wspólnie z partnerami w Polsce i za granicą.
Co to jest TIK?.
WYKORZYSTANIE KOMPUTERA NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH
Pozyskujemy Fundusze z Unii Europejskiej w projektach edukacyjnych.
Publiczne Gimnazjum im. św. Jadwigi Królowej w Annopolu
Gimnazjum Nr 1 im. Orląt Przemyskich w Przemyślu.
Wyrównywanie szans edukacyjnych. Projekt systemowy ZAGRAJMY O SUKCES Od r realizowany jest w szkole projekt systemowy ZAGRAJMY O SUKCES w ramach.
KOŁO KOMPUTEROWE KLAS I-III
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Wykorzystanie pracowni otrzymanej z funduszy EFS.
Edukacja informatyczna w naszej szkole Beata Skowrońska.
Koła informatyczne w szkole Podstawowej nr 95 w Krakowie
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Szkoła Podstawowa nr 11 im. Wł. Broniewskiego.
Rok szkolny 2012/2013. Każda edycja programu trwa przez cały rok szkolny – od września do czerwca Pomoc w lepszym wykorzystaniu posiadanych zasobów (szkolnych.
SZKOŁA GIMNAZJUM NR 8 BYTOM
SZEŚCIOLATKI NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 21 im. WŁADYSŁAWA JAGIEŁŁY W KRAKOWIE ul. BATALIONU SKAŁA AK 12.
O programie Szkoła z klasą 2.0 Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Debata szkolna
Ucz z zapałem dzieci swoje,.... bo, Ja chętnie Cię wyręczę ;)
Pierwszy pakiet edukacyjny do prowadzenia
Wykorzystanie Technologii Informacyjnej
SZKOŁA PODSTAWOWA ZESPOŁU SZKÓŁ im. HENRYKA SIENKIEWICZA w GRABOWCU
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
Wyrównywanie szans edukacyjnych. Szkoła zapewnia uczniom dostęp do komputera, drukarki, skanera, aparatu cyfrowego, kamery i Internetu.
„Szkoła w Bejscach znana z tego, że się troszczy o każdego” że się troszczy o każdego”
I NTERNETOWE C ENTRUM I NFORMACJI M ULTIMEDIALNEJ Szkoły Podstawowej nr 20 im. S. Batorego w Poznaniu.
Dobre praktyki TIK. Dla kogo program? Program skierowany jest do wszystkich tych nauczycieli, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą.
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. K. MAKUSZYŃSKIEGO W WIECHLICACH SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE ROK SZKOLNY 2013/2014.
System edukacji w Polsce
 Program prowadzony od 2002 roku  Przeznaczony dla wszystkich poziomów i typów szkół  Zachęcający do lepszego wykorzystania w uczeniu technologii informacyjno.
Szkoła Podstawowa nr 18 im. Świętej Anny
Propozycje form szkoleniowych WOM dla nauczycieli historii i wiedzy o społeczeństwie na rok szkolny 2014/2015.
6 powodów, żeby wybrać „SZÓSTKĘ” adres: ul. Wawel 13, Sosnowiec tel/fax:
Kodeks szkolny 2.0 Szkoły Podstawowej im. majora Henryka Sucharskiego w Drawsku Pomorskim.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Informatyki szkolnej dzieje w pięciu aktach według Grażyny Koby.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez: - Centrum Edukacji Obywatelskiej - i „Gazetę Wyborczą”. Od początku.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
W naszej szkole każdy uczeń mający trudności w nauce bądź pragnący bardziej pobudzić i rozwinąć swoje zainteresowania znajdzie coś dla siebie. Nauka przy.
ALEKSANDER KŁODNICKI Koło TIK W zajęciach uczestniczy 15 uczniów, rozwijających swoje zainteresowania w obszarze nowoczesnych technologii.
Ogólnopolski Program Szkoła z Klasą 2.0. To trzecia edycji Ogólnopolskiego programu Szkoła z Klasą 2.0. Nasza szkoła od samego początku bierze udział.
Zespół środków, czyli urządzeń (np. komputer, sieci komputerowe czy media), narzędzi (oprogramowanie) oraz innych technologii, które służą wszechstronnemu.
Kodeks szkolny 2.0 Szkoły Podstawowej im. majora Henryka Sucharskiego w Drawsku Pomorskim Rok szkolny 2013/2014.
Dorobek zawodowy nauczyciela kontraktowego mgr Nataliya Hrynchyshyn Gościno, lipiec 2005.
35-lecie szkoły. Wizytacja kanoniczna ks. Biskupa Krzysztofa Nitkiewicza w PSP w Starej Słupi.
Analiza wyników ankiety „Internet wsparcie czy zagrożenie ” oprac. Beata Zdrojewska, Magdalena Mike-Roczek.
Projekt „Dziecko – mały uczeń w świecie współczesnym”
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Obornikach Śląskich
Projekt: Poprawa jakości kształcenia ogólnego w mieście Jaśle oraz gminach: Jasło, Dębowiec, Krempna, Nowy Żmigród i Osiek Jasielski Regionalny Program.
Sopocka Akademia Tenisowa
Realizacja podstawy programowej na II etapie edukacyjnym
Zapis prezentacji:

Szkoła Podstawowa Zespołu Szkół im. Henryka Sienkiewicza w Grabowcu woj.lubelskie

Jak wykorzystujemy technologię informacyjną w procesie dydaktyczno – wychowawczym w kształceniu zintegrowanym?

Już od kilku lat Wydawnictwo Edukacyjne „Żak” Zofii Dobkowskiej pomaga nam w nauce i wychowaniu uczniów klas I – III, a Ekoludek jest przyjacielem naszych wychowanków.

Komputer to narzędzie, którym posługujemy się także w kształceniu zintegrowanym.

„...komputer i książka to nasze narzędzia...”

Technologia informacyjna w pracy nauczyciela. Przygotowywanie pomocy naukowych na zajęcia. Pisanie scenariuszy zajęć. Układanie sprawdzianów. Pisanie pakietu programowego nauczania. Wykorzystanie komputera do pisania oceny opisowej uczniów klas I – III. Komputerowe wypisywanie świadectw szkolnych. Projektowanie dyplomów, zaproszeń, itp.

„Kawiarenka internetowa” to zajęcia pozalekcyjne, na które bardzo chętnie uczęszczają uczniowie kształcenia zintegrowanego Kształcą umiejętność: rysowania i malowania, tworzenia dokumentów tekstowych, komunikowania się i zdobywania informacji za pośrednictwem Internetu, itp.

Zajęcia w pracowni komputerowej prowadzone są systematycznie w nauczaniu zintegrowanym. Na zajęciach wykorzystywane są treści zawarte w „Programie Edukacji informatycznej w klasach I-III szkoły podstawowej” Wydawnictwa Edukacyjnego Zofii Dobkowskiej „Żak” oraz inne programy edukacyjne na CD np. „Klik ...”, „Encyklopedie dla dzieci”.

Pracownie komputerowe w naszej szkole służą także rodzicom. Zorganizowano szkolenia dla rodziców na temat: Podstawy obsługi komputera, Praca z edytorem tekstu Word, Zapisywanie tekstu w plikach, Drukowanie opracowanego tekstu, Zdobywanie informacji za pomocą Internetu,

Ekoludek towarzyszy nam wszędzie: jako dekoracja na korytarzu, grupa uczniów na świetlicy szkolnej nosi imię „Ekoludki”.

Uczniowie klas I – III chętnie uczestniczą w zajęciach prowadzonych w pracowni komputerowej. Świetnie posługują się programem graficznym Paint.

„Z Ekoludkiem w krainie ortografii” Ogólnopolski Konkurs Ortograficzny organizowany przez Wydawnictwo Edukacyjne „Żak” Dzięki konkursowi nasi uczniowie mogli wykazać się umiejętnościami ortograficznymi nie tylko na terenie naszej gminy i województwa, ale także zmierzą się z najlepszymi na etapie ogólnopolskim. Mamy nadzieję, że w przyszłym roku szkolnym odbędzie się druga edycja konkursu ortograficznego.

„Z Ekoludkiem w krainie ortografii” Do III etapu wojewódzkiego, który odbył się w Świdniku k/ Lublina zakwalifikowało się troje uczniów: - Sylwia Kwietniewska, - Zuzanna Surma - Konrad Tabała. Do IV etapu ogólnopolskiego, który odbędzie się w Warszawie zakwalifikowała się uczennica naszej szkoły: Sylwia Kwietniewska.

Wykorzystanie technologii komputerowej w kształceniu zintegrowanym pozwala nie tylko rozwijać umiejętności informatyczne, ale przede wszystkim: -stwarza znakomite warunki rozwoju myślenia twórczego, - oddziałuje na osobowość uczniów, - przyspiesza i ułatwia nabywanie różnorodnych umiejętności, - stanowi bogate źródło informacji, -ćwiczy pamięć, koordynację ręki i oka, -wyrabia spostrzegawczość, samodzielność, cierpliwość. 

Miejscowość, w której znajduje się nasza szkoła to teren typowo rolniczy w południowo- wschodniej części Polski. Już od kilku lat wykorzystujemy technologię komputerową w pracy dydaktyczno – wychowawczej, dlatego komputery nie są obce naszym mieszkańcom. W ramach akcji „Internet w każdej gminie” otrzymaliśmy wyposażenie pracowni komputerowej. Zostaliśmy wyróżnieni znakiem jakości Interklasa, dzięki czemu dysponujemy drugą pracownią komputerową. Otrzymaliśmy certyfikat „Szkoła z klasą”. Niewątpliwie komputer jest nowoczesnym i najbardziej atrakcyjnym środkiem dydaktycznym wykorzystywanym w naszej szkole.

Autorem prezentacji jest Barbara Kondrat nauczycielka kształcenia zintegrowanego