Dr Liliana Szczuka- Dorna SJO, Politechnika Poznańska

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Technologie informatyczne w doskonaleniu kwalifikacji zawodowych
Advertisements

Katarzyna Szypuła-Sajon
POLSKIE STOWARZYSZENIE MENEDŻERÓW BUDOWNICTWA
dr Anna Murkowska dr Przemysław Wolski
INSTYTUT EKONOMICZNY największa jednostka organizacyjna na Wydziale Społeczno-Ekonomicznym INSTYTUT EKONOMICZNY największa.
Study in Poland Warszawa r. Dr Liliana Szczuka- Dorna.
Absolwent PW staje się użytkownikiem samodzielnym języka obcego: 1.potrafi sprawnie komunikować się w sprawach ogólnych i zawodowych 2.posiada umiejętność
Wizyty Studyjne Anna Kowalczyk Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
30 listopada listopada DZIAŁANIA NA RZECZ PRZEDSIĘBIORCZOŚCI AKADEMICKIEJ.
PLANY DZIAŁANIA W RAMACH PO KL - Priorytety Centralne PLANY DZIAŁANIA W RAMACH PO KL - Priorytety Centralne Styczeń 2008 r.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI
Willy Aastrup, Centre Director U N I W E R S Y T E T W A A R H U S Ośrodek doradztwa i wsparcia Świadomość niepełnosprawności a rozszerzanie partycypacji.
10 lat działalności Biura ds. Osób Niepełnosprawnych – bliżej Europy w obszarze równości szans.
Poradnictwo zawodowe w resorcie edukacji w Polsce
Uniwersytet Warszawski Ucz się od najlepszych!. Uniwersytet dziś czyli nasza oferta.
Deklaracja Bolońska Europejska Przestrzeń Edukacyjna
Koordynator Programu Erasmus Wersja skrócona przez S.Salamon – BWZ UW
HISTORIA I STOPNIA – STUDIA WARTE MILIONA dr Agnieszka Janiak-Jasińska Instytut Historyczny UW.
Projektowanie programów studiów
NOWE PERSPEKTYWY KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO W POLSCE.
Sieci Lifelong Learning Pomysł na …? Anna Atłas Gdańsk,
Kliknij, aby edytować styl wzorca tytułu Kliknij, aby edytować style wzorca tekstu Drugi poziom Trzeci poziom Czwarty poziom Piąty poziom Polski system.
SIEĆ LLL Uniwersytet gdański,
I.Sagan, Proces Boloński, REA, Leźno Gdańsk, 28 listopada 2008 tworzenie wspólnego Europejskiego Obszaru Szkolnictwa Wyższego przygotowanie włączenia uczelni.
Technologie informacyjno-komunikacyjne w kształceniu ustawicznym
Lider projektu - Wyższa Szkoła Pedagogiczna Związku Nauczycielstwa Polskiego Partner projektu – Związek Nauczycielstwa Polskiego PREZENTACJA PROJEKTU.
System Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia w UMB obejmuje: Uczelniany Zespół do Spraw Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia. Wydziałowe.
SERMO Stowarzyszenie Akademickich Ośrodków Nauczania Języków Obcych
Uniwersytet Warmińsko-Mazurski oraz Bank Gospodarstwa Krajowego dla przedsiębiorstw regionu Konferencja Finansowanie inwestycji innowacyjnych przedsiębiorstw.
Podstawowe terminy. Ustawa z dnia 27 lipca 2005 r. wraz z późniejszymi zmianami Rozporządzenie ministra nauki i szkolnictwa wyższego z dnia 5 października.
Proces Boloński Życie i twórczość.
NA KIERUNKACH I SPECJALNOŚCIACH NAUCZANIA: OGRODNICTWO KSZTAŁTOWANIE TERENÓW ZIELENI STUDIA W PWSZ W SULECHOWIE.
Prezentacja wykonana w ramach projektu: Plan rozwoju Politechniki Częstochowskiej Współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
AKADEMIA EKONOMICZNA IM. KAROLA ADAMIECKIEGO W KATOWICACH
Polskie biblioteki akademickie w Unii Europejskiej - Łódź, Rola biblioteki uczelnianej w procesie internacjonalizacji kształcenia Tomasz Saryusz-Wolski.
Departament Funduszy Strukturalnych Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Projekty systemowe i konkursowe, realizowane.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Polskie biblioteki akademickie w Europie opartej na wiedzy Dagmara Sawicka Biblioteka Główna Akademii Rolniczej w Lublinie ŁÓDŹ czerwca 2004.
Krajowe Ramy Kwalifikacji w Szkolnictwie Wyższym
Nauczanie przedmiotów podstawowych na kierunkach technicznych Bohdan Macukow Konferencja Rektorów Polskich Uczelni Technicznych Politechnika.
W YDZIAŁ N AUK S POŁECZNYCH K ONWENT W YDZIAŁU N AUK SPOŁECZNYCH U NIWERSYTETU W ROCŁAWSKIEGO Z ESPOŁY R OBOCZE.
Operacja Sukces to unikatowy w skali kraju projekt finansowany z funduszy strukturalnych Unii Europejskiej mający na celu reformę programu studiów na.
Egzaminy uznawane przez najlepsze uczelnie i największych pracodawców
Kreatywny Humanista Priorytet IV. Szkolnictwo wyższe i nauka
Szkoły wyższe na rzecz energetyki jądrowej
Studia doktoranckie w Procesie Bolońskim Katarzyna Martowska Zespół Ekspertów Bolońskich UKSW, Warszawa,
PROGRAM WSPIERAJĄCY EDUKACJĘ, SZKOLENIA, MŁODZIEŻ I SPORT NA LATA
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Kadry dla innowacyjnej gospodarki – rola priorytetu IV PO Kapitał Ludzki Agnieszka Gryzik dyrektor Departamentu.
NIE TYLKO KOMPETENCJE JĘZYKOWE
Prezentacja nowego produktu Europejski repertuar dobrych praktyk na zajęciach akademickich w językach obcych Danuta Romaniuk Centrum Kształcenia Nauczycieli.
Nowoczesny Uniwersytet XXI wieku na Mazowszu ks. prof. dr hab. Stanisław Dziekoński Rektor Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
Misja Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu Prowadzimy działalność naukowo-badawczą oraz kształcimy bazując.
STUDENCKICH SŁÓW KILKA O NAUCZANIU W JĘZYKACH OBCYCH Walery Stasiak Zarząd Samorządu Studentów Uniwersytetu Warszawskiego Kształcenie w językach obcych.
Propozycje zmian 23 czerwca Proponujemy :  Określić oczekiwane przez MEN cechy i umiejętności nauczyciela – absolwenta wyższej uczelni i postulować.
Krajowe Ramy Kwalifikacji a przygotowanie nauczycieli Anna Beata Kwiatkowska WMiI UMK, PTI Konferencja Przygotowanie nauczycieli i nauczycieli akademickich.
Ogólne informacje o Funduszach Europejskich na lata Marzec, 2013 r.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
DEFINICJA ODDZIAŁU DWUJĘZYCZNEGO Oddział szkolny, w którym nauczanie jest prowadzone w dwóch językach polskim oraz obcym nowożytnym, będącym drugim językiem.
STUDIA W JĘZYKACH OBCYCH cel czy narzędzie? na przykładzie Centrum Kształcenia Międzynarodowego Politechniki Łódzkiej Tomasz Saryusz-Wolski, Politechnika.
OCENA INSTYTUCJONALNA W ŚWIETLE AKTUALNYCH KRYTERIÓW OCENY JAKOŚCI Stanisław Kondracki Ekspert Polskiej Komisji akredytacyjnej Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny.
1 Międzywydziałowe Centrum Języków Obcych. 2 Zajęcia językowe odbywają się w grupach o różnych poziomach, zależnie od stopnia opanowania języka obcego.
Konferencja współfinansowan a ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Kompleksowy Program Rozwoju Szkolnictwa Zawodowego.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
I Liceum Ogólnokształcące im. Komisji Edukacji Narodowej w Sanoku
Kierunek: Zarządzanie Specjalność: Przedsiębiorczość i Marketing
„ROZWÓJ POTENCJAŁU I OFERTY DYDAKTYCZNEJ POLITECHNIKI WROCŁAWSKIEJ”
Uczelniany System Zapewnienia Jakości Kształcenia
SPECJALNOŚĆ - ZARZĄDZANIE PUBLICZNE studia II stopnia
Absolwent UwB jako pracownik.
Zapis prezentacji:

Dr Liliana Szczuka- Dorna SJO, Politechnika Poznańska Nauczanie języków obcych w uczelniach technicznych Rola i zadania Studium Języków Obcych   Dr Liliana Szczuka- Dorna SJO, Politechnika Poznańska

Studium Języków Obcych Jednostka międzywydziałowa Jednostka wydziałowa Przełożony: Prorektor ds.kształcenia lub dziekan Kierownik, zastępca/y, kierownicy zespołów Rada/ Kolegium Studium Języków Obcych Liliana Szczuka-Dorna

Liliana Szczuka-Dorna Dydaktyka w SJO Nauczanie języków na lektoratach J. angielski oraz pozostałe języki Egzamin na poziomie min. B2 SJO PP: lider danego kierunku Przygotowanie do lifelong learning Liliana Szczuka-Dorna

SJO dla pracowników uczelni Kursy językowe dla pracowników naukowo-dydaktycznych Kursy specjalistyczne Lecturing in English oraz Written English dla pracowników prowadzących zajęcia w j. angielskim Kurs English for Academic Purposes Liliana Szczuka-Dorna

SJO dla pracowników uczelni Centrum egzaminacyjne np. TOEIC Kursy językowe dla pracowników administracyjnych np. dla pracowników dziekanatu, administracji centralnej itd. Liliana Szczuka-Dorna

Udział SJO w programach krajowych i międzynarodowych Phare:96/97: Cooperation and Expertise (CECE)- Creation of a Centre of European Network Tempus:96/97: Utworzenie lub zmiana komórki ds. kształcenia ustawicznego na PP, P. Wrocławskiej i P. Gdańskiej. Liliana Szczuka-Dorna

Udział SJO w programach krajowych i międzynarodowych Leonardo da Vinci: PL 98:Multimedia Distance English Course for Polish Users in Legal, Banking and Finance, Science and Technology, and Safety Training Sectors with Elements of European Union Regulations and Standards. Leonardo da Vinci: Polyvox 99/2001. Liliana Szczuka-Dorna

Udział SJO w programach krajowych i międzynarodowych LOLIPOP: Language On-line Portfolio Project (2004-2007) Projekt VENOCES 2004-2007: moduły on-line: Architektura, Budownictwo Lądowe, Współczesna Fizyka Techniczna, Technologia Internetowa, Ochrona Środowiska, Interpersonalna Komunikacja Liliana Szczuka-Dorna

Udział SJO w programach krajowych i międzynarodowych Tempus 2008/20011 Updating language policy in the Russian universities; Kapitał Ludzki: Era Inżyniera – zad. 10: opracowanie kursów on-line j. angielskiego dla kierunków energetyka i mechatronika oraz specjalności silniki lotnicze i transport lotniczy Liliana Szczuka-Dorna

Współpraca studiów w Polsce i zagranicą Stowarzyszenie Akademickich Ośrodków Nauczania Języków Obcych SERMO, CercleS, Wulkow Memorandum, Pracownicy studiów są członkami wielu stowarzyszeń i organizacji filologicznych np. PTN, Iatefl-PL, Goethe-Institute. Liliana Szczuka-Dorna

Liliana Szczuka-Dorna SERMO 30 uczelni państwowych Działanie: opracowanie standardów nauczania j. obcych na st. I, II i III stopnia; opracowanie wymogów egzaminacyjnych dla doktorantów; współpraca z MEN i MNISW; współpraca z ośrodkami językowymi zagranicznymi (CercleS) Liliana Szczuka-Dorna

Liliana Szczuka-Dorna SERMO Dokumenty: A Framework for Qualifications of The European Higher Education Area Proces Boloński: dokąd zmierza europejskie szkolnictwo wyższe? System akumulacji punktów ECTS Ramowa struktura kwalifikacji Europejskiego Obszaru szkolnictwa Wyższego Liliana Szczuka-Dorna

Liliana Szczuka-Dorna Przyszłość SJO Kształtowanie sylwetki polskiego absolwenta, który jest pozytywnym przykładem na konkurencyjnym rynku europejskim i światowym; Moduły na studiach magisterskich np. Komunikacja Interpersonalna, Komunikacja Interkulturowa, Public Relations, Business English i inne. Liliana Szczuka-Dorna

Liliana Szczuka-Dorna Przyszłość SJO Olimpiada Wyższych Szkół Technicznych, Dzień Języków Obcych, Debata z pracodawcami motywująca studentów do jeszcze lepszej nauki języków obcych. Liliana Szczuka-Dorna

Liliana Szczuka-Dorna SERMO Propozycja St. inż........................ .120-180 godz. egzamin- B2,C1 St. mgr......................... 60-120 godz. St. dr..............................EAP Liliana Szczuka-Dorna

Liliana Szczuka-Dorna SERMO Układ zajęć językowych w tygodniu: 2x 1.5 godz. (zajęcia w grupach) Indywidualna praca w mediatece ok.4h Kursy on-line (studenci niestacjonarni) Liliana Szczuka-Dorna

Liliana Szczuka-Dorna Wulkow Memorandum - Studia Językowe w Instytucjach Szkolnictwa Wyższego w Europie Studia Językowe w ISW są w stanie przyczynić się nie tylko do teoretycznych i intelektualnych kwestii nauczania i uczenia się języków. Jednocześnie są najlepszym miejscem skutecznego zastosowania pomysłów przynosząc w ten sposób korzyść wszystkim partnerom. Jednak bez wsparcia politycznego i finansowego wszystkich partnerów szkolnictwa wyższego ten cel nie zostanie osiągnięty. Liliana Szczuka-Dorna

Liliana Szczuka-Dorna Studia Językowe w ISW są Centrum Ekspertyzy, które:   posiadają jasne struktury zarządzające, które promują profesjonalizm oraz rozwój kariery; przyczyniają się do skutecznego rozwoju studentów przez wszystkie etapy i cykle nauczania; posiadają przejrzystą politykę zatrudniania, która odpowiada celom studiów językowych; łączą rolę szkolnictwa wyższego z rolą grup biznesowych i publicznych; współpracują z planistami w celu opracowania programów autorskich odpowiadających potrzebom studentów i wspierających nauczanie autonomiczne; stymulują innowacje w pracach badawczo-rozwojowych w obszarze nauczania i uczenia się języków poprzez współpracę z kolegami w i poza granicami Europy; nawiązały kontakty zarówno z ekspertami akademickimi jak i biznesowymi, których wiedzę wykorzystuje się w programach językowych; prowadzą nowoczesne, wysokiej jakości specjalistyczne kursy językowe na wszystkich poziomach, które są nieobowiązkową lub integralną częścią programu studiów; są promotorem rozwoju nauczania na odległość ( e-learning) oraz adaptacji nowych technologii w nauczaniu i uczeniu się języków Liliana Szczuka-Dorna

Liliana Szczuka-Dorna Studia Językowe w ISW wykazują duże zaangażowanie i świadomość planu jakości. Praca w SJ oparta jest na efektywnych strukturach rozwijanych w sposób zapewniający najlepsze praktyki.   Studia Językowe w ISW aktywnie rozpoznają i promują naukę wszystkich języków obcych jako część programu wielojęzykowości, uznając jednocześnie i wspierając rolę języka angielskiego jako Lingua Franca. Studia Językowe w ISW rozpoznają podstawową misję jaką jest uczenie języków ale również przyjmują nowe role tworząc kursy, które rozwijają inne kluczowe kompetencje oraz umiejętności służące globalnej komunikacji. Studia Językowe w ISW zwiększają potencjał akademicki i zawodowy wszystkich studentów oraz pracowników akademickich. Studia Językowe współdziałają również ze społecznością poza akademicką, promując i wspierając wielojęzyczność indywidualną oraz społeczną nowoczesnymi pomysłami. W ten sposób SJ stają się swoistymi laboratoriami wielojęzycznej Europy. Liliana Szczuka-Dorna

Liliana Szczuka-Dorna Dziękuję za uwagę! Liliana Szczuka-Dorna liliana.szczuka-dorna@put.poznan.pl Liliana Szczuka-Dorna