Najnowsza dydaktyka wychowania fizycznego

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Pomoc psychologiczno –pedagogiczna w szkole ponadgimnazjalnej
Advertisements

ZSKU Krosno, 22 listopada 2010 r.
NOWA PODSTAWA PROGRAMOWA - WYCHOWANIE FIZYCZNE -
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego oraz budżet państwa w ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego.
VII edycja programu edukacyjnego pt. „Trzymaj Formę!”
I SZKOLE PONADGIMNAZJALNEJ
Prezentacja przygotowana przez zespół badawczy przy CKE pod kierunkiem dr R.Dolaty PRIORYTETY POMORSKIEGO KURATORA OŚWIATY w roku szkolnym 2008/
Metoda kierowanego nauczania
Kształcenie według nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach Konferencja metodyczna dla nauczycieli przedmiotów zawodowych w roku szkolnym 2012/2013.
Samokontrola Umiejętność samodzielnego porównania: stanu faktycznego z tym co jest wymagane lub uznane za wartościowe, uzyskanych efektów pracy z kryteriami.
Profilaktyka wad postawy dla Każdego
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
PSYCHOLOGIA Drzwi otwarte Rekrutacja 2010/2011.
TEORIA I METODYKA GRY W PiłkĘ NożnĄ
Młodszy asystent Sekcji Promocji Zdrowia
Wspieranie rozwoju indywidualnego ucznia gimnazjum
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Młodzieżowa przedsiębiorczość
Pojęcie integracji Bariery architektoniczne Nauczyciele w integracji
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 W MYS Ł OWICACH ZNAM KONCEPCJĘ PRACY MOJEJ SZKOŁY.
Diagnoza edukacyjna pomaga uczyć efektywniej
Wychowanie fizyczne w szkole podstawowej (nowa podstawa programowa)
Opracował J. Stryjkowski
Metodyka nauczania języka polskiego Wykład 2 Proces planowania w edukacji polonistycznej Dr Krzysztof Koc.
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
praktyczne, prowadzone z zachowaniem obiektywizmu i etycznego podejścia, okresowe badanie oceniające postęp na drodze do osiągania ustalonych rezultatów.
Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
Profilaktyka wad postawy dla Każdego
ILE ZDROWIA, A ILE SPORTU W SZKOLNYM WF?
REALIZOWANEGO OD 2013 DO 2015 ROKU Szkoła Promująca Zdrowie dąży do osiągnięcia celów i realizuje zadania określone w podstawach programowych kształcenia.
PROJEKT BADAWCZY DYDAKTYKA LITERATURY I JĘZYKA POLSKIEGO W GIMNAZJUM W ŚWIETLE NOWEJ PODSTAWY PROGRAMOWEJ BADANIA ILOŚCIOWE Dr Grzegorz Adamczyk Katolicki.
w praktyce pedagogicznej
UCZEŃ Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ W SZKOLE
Szkoła Promująca Zdrowie
PROGRAMY NAUCZANIA INNOWACJE PEDAGOGICZNE PROGRAMY AUTORSKIE
Szkoła demokracji – szkoła samorządności Program rozwoju kompetencji społecznych i obywatelskich rad pedagogicznych Spotkanie V Podsumowanie i zakończenie.
Program wychowania fizycznego z uwzględnieniem możliwości szkoły i potrzeb ucznia Katarzyna Wąsowicz
Efektywne wspieranie indywidualnego rozwoju dziecka od przedszkola
KOMPETENCJE ZAWODOWE NAUCZYCIELA NIEZBĘDNE PODCZAS WDRAŻANIA REFORMY EDUKACJI Dr n. o kult fiz. Mirosława Śmiglewska Collegium Medicum w Bydgoszczy UMK.
 Dla uczniów z orzeczeniem: o potrzebie indywidualnego obowiązkowego, rocznego przygotowania przedszkolnego indywidualnego nauczania  Dla uczniów z opinią.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA NOWE OBOWIĄZKI NAUCZYCIELA
Dr Mirosława Śmiglewska Katedra Podstaw Kultury Fizycznej
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
Znaczenie wychowania fizycznego w nowoczesnym procesie kształcenia Kielce, 2015.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
Tutoring w szkole, czyli pomysł na małą wielką zmianę
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
Trzymaj Formę!-II edycja Zofia LIPKA – koordynator programu “Trzymaj Formę!”
ZASADY PRZEPROWADZANIA DIAGNOZY Gdańsk, r. Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Dorobek zawodowy nauczyciela kontraktowego mgr Nataliya Hrynchyshyn Gościno, lipiec 2005.
Model absolwenta dr Jolanta Barbara Jabłonkowska 1.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Dr Mirosława Śmiglewska Katedra Podstaw Kultury Fizycznej
Materiały dla nauczyciela Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
Najnowsza dydaktyka wychowania fizycznego
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Kreatywność w realizacji podstawy programowej z wychowania fizycznego
Kształcenie specjalne
Jak skutecznie realizować podstawę programową?
Kontrola i ewaluacja zajęć wychowania fizycznego
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

Najnowsza dydaktyka wychowania fizycznego Propozycje dobrej praktyki Opracowała Dr Mirosława Śmiglewska Katedra i Zakład Podstaw Kultury Fizycznej Collegium Medicum Bydgoszcz UMK Toruń

PIERWSZY KROK Zapoznanie z podstawą programową dla realizowanego etapu edukacyjnego znajomość niezbędnych kompetencji ucznia NABYTYCH w poprzednich etapach edukacyjnych.

Podstawa programowa obszar - trening zdrowotny Przedszkole: Dziecko jest sprawne fizycznie lub jest sprawne w miarę swoich możliwości Klasy I-III szkoła podstawowa przyjmuje pozycje wyjściowe i ustawienia do ćwiczeń oraz wykonuje przewrót w przód, Klasy IV-VI szkoła podstawowa demonstruje po jednym ćwiczeniu kształtującym wybrane zdolności motoryczne oraz ułatwiające utrzymywanie prawidłowej postawy ciała Gimnazjum opracowuje i demonstruje zestaw ćwiczeń kształtujących wybrane zdolności motoryczne, w tym wzmacniające mięśnie brzucha, grzbietu oraz kończyn górnych i dolnych, rozwijające gibkość, zwiększające wytrzymałość, a także ułatwiające utrzymywanie prawidłowej postawy ciała Szkoła ponadgimnazjalna wykonuje ćwiczenia kształtujące i kompensacyjne w celu przeciwdziałania negatywnym dla zdrowia skutkom pracy, w tym pracy w pozycji siedzącej i przy komputerze; (bezpieczna aktywność fizyczna i higiena osobista

WSKAZANIA ROZWOJOWE I ZDROWOTNE Zalecenia zdrowotne specjalistów Zalecenia Instytutu Matki i Dziecka Informacje od rodziców, opiekunów, uczniów Karta zdrowia ucznia Własne informacje diagnostyczne

DIAGNOZA PRZYKŁAD Postawa ciała – karta diagnostyczna Zdolności koordynacyjne – test np. eurofit

DOBÓR MATERIAŁU EDUKACYJNEGO Literatura metodyczna Istniejące programy Własne zasoby – doświadczenie zawodowe, własne opracowania, materiały edukacyjne pozyskane na formach doskonalenia zawodowego

DOBÓR TREŚCI DO PROGRAMU Potrzeby wynikające z diagnozy Wskaźniki zawarte w podstawie programowej Kompetencje nabyte w poprzednich etapach edukacyjnych

DLACZEGO PLANOWANIE WYNIKOWE Pozwala systematycznie monitorować planowane wymagania Pokazuje uczniom do czego dążyć, jakie efekty uzyskiwać Ważna funkcja motywacyjna

DLACZEGO CELE OPERACYJNE Wymuszają myślenie o uczniu podmiocie procesu edukacyjnego Pomagają w obserwować skuteczność procesu edukacyjnego Pokazują narastanie umiejętności Wymusza autorefleksję czego nauczyłem, czego się nauczyłem? Ukazuje narastanie samodzielności w oparciu o taksonomię celów – klasyfikacja od naśladowania do samodzielnego stosowania

JAK ANALIZOWAĆ SKUTECZNOŚĆ EDUKACJI Wskaźniki podstawy programowej Przewidywane osiągnięcia programowe Lekcje koleżeńskie Wymagania zawarte w planie pracy