POAKCESYJNY PROGRAM WSPARCIA OBSZARÓW WIEJSKICH ( PPWOW ) PROGRAM INTEGRACJI SPOŁECZNEJ.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wojewódzki program wyrównywania szans i przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu oraz pomocy w realizacji zadań na rzecz zatrudniania osób niepełnosprawnych.
Advertisements

Warszawski System Wsparcia Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną
STOWARZYSZENIE – LGD „BĄDŹMY RAZEM”
Wsparcie dla organizacji pozarządowych w ramach Priorytetu V Dobre rządzenie PO KL (Działanie 5.4 Rozwój potencjału trzeciego sektora) Ministerstwo Pracy.
Biuro Polityki Społecznej Urzędu m.st. Warszawy
„Kluczowa rola gminy w aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych”
Organizacje pozarządowe
WIELKOPOLSKI OŚRODEK EKONOMII SPOŁECZNEJ PRZY STOWARZYSZENIU NA RZECZ SPÓŁDZIELNI SOCJALNYCH.
Inwestowanie w rozwój instytucji opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 Departament Polityki Rodzinnej Wspieranie rozwoju usług opieki nad dziećmi w wieku.
Nowatorskie usługi opiekuńcze narzędziem przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu osób starszych i niepełnosprawnych w gminie Śrem Partnerzy: Gmina Śrem/Ośrodek.
Regionalna Konferencja: Aktywna integracja na Lubelszczyźnie Janów Lubelski, r. Paweł Wiśniewski – Prezes Zarządu Janowskiego Stowarzyszenie.
EFEKTYWNOŚĆ AKTYWNYCH FORM POMOCY
PLAN DZIAŁANIA NA ROK 2009 PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Wiesława Przybysz Dyrektor Regionalnego Ośrodka Polityki Społecznej Olsztyn, 4 listopada 2008.
Inicjatywy lokalne w ramach Priorytetów VI, VII i IX Mrągowo, Szkolenie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
PRACA SOCJALNA.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
OBSZAR OCHRONY ZDROWIA MECHANIZM FINANSOWY EUROPEJSKIEGO OBSZARU GOSPODARCZEGO NORWESKI MECHANIZM FINANSOWY Ministerstwo Zdrowia
Wojewódzki Urząd Pracy w Lublinie w Lublinie Wsparcie podmiotów ekonomii społecznej wdrażane przez WUP w Lublinie Wdrażanie PO KL przez WUP w Lublinie.
OTWARTY KONKURS OFERT NA REALIZACJĘ W FORMIE WSPIERANIA ZADAŃ PUBLICZNYCH WOJEWÓDZTWA WIELKOPOLSKIEGO W DZIEDZINIE POMOCY SPOŁECZNEJ W ROKU 2012 uchwała.
Centra Organizacji Pozarządowych
Beneficjenci Małych projektów tj. operacji, które nie odpowiadają warunkom przyznania pomocy w ramach działań Osi 3., ale przyczyniają się do osiągnięcia.
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
UCHWAŁĄ NR 162/2006 RADY MINISTRÓW Z DNIA 25 WRZEŚNIA 2006 r.
WOLONTARIAT ZAWODOZNAWCZY
Kujawsko-Pomorski Program na Rzecz Ekonomii Społecznej na lata Zadanie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu.
Stowarzyszenie Pomocy Dzieciom „Bratek” w Barlinku ( Barlinek, ul
TWORZENIE I ROZWIJANIE STANDARDÓW USŁUG POMOCY I INTEGRACJI SPOŁECZNEJ Konkurs na wykonanie pilotażowego wdrażania standardów usług i modeli instytucji.
EFEKTY REALIZACJI PROJEKTU
Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego Program Integracji Społecznej Podstawowe informacje Poakcesyjny.
Struktura Organizacyjna Pomocy Społecznej
Zespół Szkół Licealnych i Zawodowych w Olecku zaprasza do rozpoczęcia nauki w zawodzie ASYSTENT OSOBY NIEPEŁNOSPRAWNEJ ul. Gołdapska Olecko Tel.
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
EUROPEJSKA KARTA SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO
Wspieranie sektora pozarządowego w powiecie mławskim cel: ROZWÓJ ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH I AKTYWNOŚCI SPOŁECZNEJ MIESZKAŃCÓW POWIATU MŁAWSKIEGO Spotkanie.
/ wybory samorządowe 2014 rok/. Realizacja programu politycznego Sojuszu Lewicy Demokratycznej przez udział w sprawowaniu władzy na wszystkich szczeblach.
Program na rzecz poprawy warunków życia społecznego i zawodowego osób niepełnosprawnych w województwie podlaskim na lata Prezentacja założeń,
Zamojskie Centrum Dialogu Społecznego
Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Opolu
POAKCESYJNY PROGRAM WSPARCIA OBSZARÓW WIEJSKICH ( PPWOW ) PROGRAM INTEGRACJI SPOŁECZNEJ.
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Ośrodek Pomocy Społecznej w Śremie Projekt „Kompleksowe formy reintegracji społeczno-zawodowej w środowisku lokalnym” współfinansowany przez Unię Europejską.
Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Opolu
SAMORZĄD WOJEWÓDZTWA, A PROBLEM PRZEMOCY W RODZINIE
Zadania Wojewody z zakresu polityki społecznej Narada szkoleniowa z organizatorami rodzinnej pieczy zastępczej i przedstawicielami powiatowych centrów.
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Kętrzyn Walne Zebranie Członków Lokalnej Grupy Działania „Barcja”
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Możliwości pozyskania środków UE na rozwój rodzicielstwa zastępczego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego
Projekty ogólnomiejskie: realizowane i planowane do realizacji Katowice,
Artur Kochański Sekcja Naukowa Psychiatrii Środowiskowej i Rehabilitacji PTP.
Warszawa, r. Deinstytucjonalizacja usług – EFS
II Kongres Polski Cyfrowej, Warszawa, 3 listopada 2015 r. Możliwości finansowania projektów w zakresie rozwoju kompetencji cyfrowych w Programie Operacyjnym.
O NAS Stowarzyszenie Wsparcie Społeczne "Ja-Ty-My" jest organizacją pozarządową działającą od 2002 r. Powstało w wyniku doświadczeń ze współpracy z Community.
Spotkanie z Komisją Polityki Społecznej i Prorodzinnej Sejmiku Województwa Mazowieckiego.
Krajowy Program Przeciwdziałania Ubóstwu i Wykluczeniu Społecznemu 2020: Nowy Wymiar Aktywnej Integracji Poznań, styczeń 2014.
Usługi społeczne dla osób starszych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata Posiedzenie Sejmiku Senioralnego.
Pilotażowy Program Leader+ w Polsce.  Narodowy Plan Rozwoju  Sektorowy Program Operacyjny „Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz.
Współpraca Miasta Poznania z organizacjami pozarządowymi Oddział koordynacji współpracy z organizacjami pozarządowymi.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki w Województwie Kujawsko- Pomorskim Działania realizowane przez Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Toruniu Dorota.
Lokalna Strategia Rozwoju jako źródło funduszy wspierających włączenie społeczne na przykładzie Torunia Miejskie LGD.
ZAŁOŻENIA I PERSPEKTYWY WSPÓŁPRACY WOJEWODY ŚLĄSKIEGO Z PODMIOTAMI NIEPUBLICZNYMI W ZAKRESIE POMOCY SPOŁECZNEJ SLAJD TYTUŁOWY.
Minimalny standard usług i katalog stawek 9.2 B
Dolnosląski Wojewódzki Urząd Pracy - luty, 2017 r.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Realizacja Programu Wieloletniego w województwie łódzkim
Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego.
Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Rzeszowie
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie
Komplementarność EFS z PO PŻ
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie
Zapis prezentacji:

POAKCESYJNY PROGRAM WSPARCIA OBSZARÓW WIEJSKICH ( PPWOW ) PROGRAM INTEGRACJI SPOŁECZNEJ

Program finansowany jest z pożyczki zawartej pomiędzy Międzynarodowym Bankiem Odbudowy i Rozwoju (Bankiem Światowym), a Rządem Rzeczypospolitej Polskiej w dniu 7 kwietnia 2006 r. Całość środków przeznaczonych na realizację PPWOW wynosi 72,2 mln EURO. Z tej kwoty 47,21 mln euro przeznaczone zostanie na realizację części poświęconej integracji społecznej, w tym 40 mln euro na usługi społeczne w ramach Programu Integracji Społecznej.

CELE PROGRAMU 1. Budowa potencjału instytucjonalnego i społecznego w zakresie strategicznego planowania i realizowania polityki społecznej na poziomie lkolanym. Wypracowanie gminnej strategii rozwiązywania problemów społecznych metodami partycypacyjnymi. Program Integracji Społecznej zakłada, iż proces wypracowywania gminnych strategii będzie procesem uspołecznionym czyli takim, w którym wezmą udział mieszkańcy gminy. Program Integracji Społecznej zakłada, iż proces wypracowywania gminnych strategii będzie procesem uspołecznionym czyli takim, w którym wezmą udział mieszkańcy gminy.

CELE PROGRAMU 2. Zbudowanie partnerstwa lokalnego, w którym uczestniczą podmioty działające na terenie gminy: organizacje społeczne, pozarządowe, przedsiębiorcy, Kościół, lokalni liderzy. Wzrost liczby inicjatyw podejmowanych przez społeczność lokalną. Zwiększenie udziału mieszkańców w doraźnych i bardziej trwałych formach zorganizowanej aktywności.

CELE PROGRAMU Wykształcenie umiejętności aplikowania po środki zewnętrzne. 3. Wykształcenie umiejętności aplikowania po środki zewnętrzne. 4. Zwiększenie ilości wniosków o partnerskim charakterze złożonych z terenu gminy do zewnętrznych źródeł finansowania.

CELE PROGRAMU 5. Zwiększenie ilości usług w gminie świadczonych przez podmioty zewnętrzne. Budowanie sieci usługodawców. 6. Wystąpienie w gminie nowych usług i usługodawców. Zwiększenie oferty i standardu usług dla mieszkańców gminy.

PRZYKŁADOWE USŁUGI – OSOBY STARSZE usługi opiekuńcze o różnym zakresie i charakterze – zależnie od indywidualnych potrzeb – zaczynając od pomocy sąsiedzkiej, a kończąc na usługach profesjonalnie przygotowanych opiekunek; usługi opiekuńcze o różnym zakresie i charakterze – zależnie od indywidualnych potrzeb – zaczynając od pomocy sąsiedzkiej, a kończąc na usługach profesjonalnie przygotowanych opiekunek; środowiskowe formy opieki nad osobami starszymi; środowiskowe formy opieki nad osobami starszymi; rozwój usług wspomagających (np.: transport, gastronomia, kształcenie ustawiczne, wypożyczalnie sprzętu ułatwiającego samodzielne funkcjonowanie czy pielęgnację); rozwój usług wspomagających (np.: transport, gastronomia, kształcenie ustawiczne, wypożyczalnie sprzętu ułatwiającego samodzielne funkcjonowanie czy pielęgnację); pomoc w okresowym wyręczaniu rodziny w sprawowaniu opieki nad osobą starszą; pomoc w okresowym wyręczaniu rodziny w sprawowaniu opieki nad osobą starszą; działania wspierające w wykonywaniu drobnych prac remontowych; działania wspierające w wykonywaniu drobnych prac remontowych; mieszkania chronione; mieszkania chronione; wspieranie różnych form samopomocy; wspieranie różnych form samopomocy; rozwój lokalnych instytucjonalnych form opieki, itp. rozwój lokalnych instytucjonalnych form opieki, itp.

PRZYKŁADOWE USŁUGI – DZIECI I MŁODZIEŻ rozwój sieci placówek opiekuńczo-wychowawczych wsparcia dziennego, świetlic środowiskowych, ognisk wychowawczych, kół zainteresowań z szeroką ofertą dającą możliwość rozwoju zainteresowań, promującą pożądane zachowania, kształtującą właściwe postawy; rozwój sieci placówek opiekuńczo-wychowawczych wsparcia dziennego, świetlic środowiskowych, ognisk wychowawczych, kół zainteresowań z szeroką ofertą dającą możliwość rozwoju zainteresowań, promującą pożądane zachowania, kształtującą właściwe postawy; tworzenie specjalistycznych placówek opiekuńczo- wychowawczych wsparcia dziennego dla dzieci o szczególnych potrzebach; tworzenie specjalistycznych placówek opiekuńczo- wychowawczych wsparcia dziennego dla dzieci o szczególnych potrzebach; tworzenie Klubów młodzieżowych z ofertą adekwatną do potrzeb nastolatków; tworzenie Klubów młodzieżowych z ofertą adekwatną do potrzeb nastolatków; doradztwo i interwencja kryzysowa; doradztwo i interwencja kryzysowa; organizacja wolontariatu młodzieży; organizacja wolontariatu młodzieży; wspieranie zastępczych form opieki rodzinnej dla dzieci z rodzin dysfunkcjonalnych, itp. wspieranie zastępczych form opieki rodzinnej dla dzieci z rodzin dysfunkcjonalnych, itp.

PRZYKŁADOWE USŁUGI - RODZINY doradztwo prawne, społeczne, edukacyjne i psychologiczne, doradztwo prawne, społeczne, edukacyjne i psychologiczne, opieka instytucjonalna dla dzieci w wieku szkolnym i młodszych, opieka instytucjonalna dla dzieci w wieku szkolnym i młodszych, opieka dzienna w niepełnym wymiarze czasowym, mini przedszkola i żłobki, opieka dzienna w niepełnym wymiarze czasowym, mini przedszkola i żłobki, rozwiązywanie problemów rodzinnych oraz związanych z nadużywaniem alkoholu i uzależnieniem od narkotyków, rozwiązywanie problemów rodzinnych oraz związanych z nadużywaniem alkoholu i uzależnieniem od narkotyków, dodatkowe usługi dla osób niepełnosprawnych (fizycznie i intelektualnie), włączając w to opiekę dzienną, opiekę w domu i usługi instytucjonalne (tzn. terapia, rehabilitacja). Usługi, nie mogą powielać już istniejących usług publicznych świadczonych przez instytucje publiczne (w tym NFZ), chyba że są niewystarczające dla wybranych grup, dodatkowe usługi dla osób niepełnosprawnych (fizycznie i intelektualnie), włączając w to opiekę dzienną, opiekę w domu i usługi instytucjonalne (tzn. terapia, rehabilitacja). Usługi, nie mogą powielać już istniejących usług publicznych świadczonych przez instytucje publiczne (w tym NFZ), chyba że są niewystarczające dla wybranych grup, asystent osoby niepełnosprawnej, asystent osoby niepełnosprawnej, transport umożliwiający udział w życiu społecznym i publicznym, itp. transport umożliwiający udział w życiu społecznym i publicznym, itp.

PRZYKŁADOWE USŁUGI Tworzenie innych usług (mieszczących się w trzech wymienionych powyżej grupach), ich łączenie oraz zmienianie jest jak najbardziej wskazane. Tworzenie innych usług (mieszczących się w trzech wymienionych powyżej grupach), ich łączenie oraz zmienianie jest jak najbardziej wskazane. Najważniejsze jest to, czy dana usługa jest odpowiedzią na istniejące potrzeby zapisane w strategii rozwiązywania problemów społecznych. Najważniejsze jest to, czy dana usługa jest odpowiedzią na istniejące potrzeby zapisane w strategii rozwiązywania problemów społecznych.

PRZYKŁADOWE USŁUGI - SZKOLENIA Wsparcie szkoleniowe i usługi eksperckie: są to usługi dla kadry gmin i partnerów społecznych, które mają wspomóc w podniesieniu jakości usług (lub ich zaplanowaniu) świadczonych na rzecz osób starszych, dzieci i młodzieży oraz rodzin. Wsparcie szkoleniowe i usługi eksperckie: są to usługi dla kadry gmin i partnerów społecznych, które mają wspomóc w podniesieniu jakości usług (lub ich zaplanowaniu) świadczonych na rzecz osób starszych, dzieci i młodzieży oraz rodzin.

ALOKACJA ŚRODKÓW MAX 30% ŚRODKÓW PRZEZNACZONYCH NA REALIZACJĘ DANEGO DZIAŁANIA MOŻE BYĆ WYKORZYSTANE NA INWESTYCJE BEZPOŚREDNIO ZWIĄZANE Z TYM ZADANIEM. MAX 30% ŚRODKÓW PRZEZNACZONYCH NA REALIZACJĘ DANEGO DZIAŁANIA MOŻE BYĆ WYKORZYSTANE NA INWESTYCJE BEZPOŚREDNIO ZWIĄZANE Z TYM ZADANIEM. MAX 10% CAŁEJ KWOTY ALOKACJI NA WSPARCIE SZKOLENIOWE. MAX 10% CAŁEJ KWOTY ALOKACJI NA WSPARCIE SZKOLENIOWE. POZOSTAŁE ŚRODKI NA USŁUGI SPOŁECZNE WYNIKAJĄCE Z POTRZEB MIESZKAŃCÓW GMINY. POZOSTAŁE ŚRODKI NA USŁUGI SPOŁECZNE WYNIKAJĄCE Z POTRZEB MIESZKAŃCÓW GMINY.

UPRAWNIENI USŁUGODAWCY Organizacje pozarządowe traktowane jako osoby prawne lub jednostki nieposiadające osobowości prawnej utworzone na podstawie przepisów ustaw, niebędące jednostkami sektora finansów publicznych, w rozumieniu przepisów o finansach publicznych i niedziałające w celu osiągnięcia zysku, w tym fundacje i stowarzyszenia, z zastrzeżeniem Art.3 ust. 4 Ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie. Organizacje pozarządowe traktowane jako osoby prawne lub jednostki nieposiadające osobowości prawnej utworzone na podstawie przepisów ustaw, niebędące jednostkami sektora finansów publicznych, w rozumieniu przepisów o finansach publicznych i niedziałające w celu osiągnięcia zysku, w tym fundacje i stowarzyszenia, z zastrzeżeniem Art.3 ust. 4 Ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie. Organizacje pozarządowe traktowane jako organizacje prowadzące działalność w zakresie pomocy społecznej Organizacje pozarządowe traktowane jako organizacje prowadzące działalność w zakresie pomocy społecznej

UPRAWNIENI USŁUGODAWCY Organizacje kościelne traktowane jako osoby prawne i jednostki organizacyjne działające na podstawie przepisów o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego w Rzeczypospolitej Polskiej, stosunku Państwa do innych kościołów i związków wyznaniowych oraz o gwarancji wolności sumienia i wyznania, jeżeli ich cele statutowe obejmują prowadzenie działalności w zakresie pomocy społecznej (w tym parafie). Organizacje kościelne traktowane jako osoby prawne i jednostki organizacyjne działające na podstawie przepisów o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego w Rzeczypospolitej Polskiej, stosunku Państwa do innych kościołów i związków wyznaniowych oraz o gwarancji wolności sumienia i wyznania, jeżeli ich cele statutowe obejmują prowadzenie działalności w zakresie pomocy społecznej (w tym parafie). Organizacje kościelne traktowane jako osoby prawne i jednostki organizacyjne działające na podstawie przepisów o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego w Rzeczypospolitej Polskiej, stosunku Państwa do innych kościołów i związków wyznaniowych oraz o gwarancji wolności sumienia i wyznania, jeżeli ich cele statutowe obejmują prowadzenie działalności w zakresie pożytku publicznego (w tym parafie). Organizacje kościelne traktowane jako osoby prawne i jednostki organizacyjne działające na podstawie przepisów o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego w Rzeczypospolitej Polskiej, stosunku Państwa do innych kościołów i związków wyznaniowych oraz o gwarancji wolności sumienia i wyznania, jeżeli ich cele statutowe obejmują prowadzenie działalności w zakresie pożytku publicznego (w tym parafie).

UPRAWNIENI USŁUGODAWCY Stowarzyszenia jednostek samorządu terytorialnego Stowarzyszenia jednostek samorządu terytorialnego Jednostki samorządu terytorialnego Jednostki samorządu terytorialnego Firmy Firmy Prywatni usługodawcy Prywatni usługodawcy Spółdzielnie socjalne Spółdzielnie socjalne Samorządy zawodowe Samorządy zawodowe

DZIECI I MŁODZIEŻ RODZINY OSOBY STARSZE ? PROBLEMY PROPONOWANE DZIAŁANIA

WDRAŻANIE PROGRAMU 1. 30% ŚRODKÓW JEST DOSTĘPNYCH OD ZARAZ % ŚRODKÓW BĘDZIE DOSTĘPNYCH PO USPOŁECZNIENIU I ZATWIERDZENIU GMINNEJ STRATEGII ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW SPOŁECZNYCH.

WDRAŻANIE PROGRAMU – KROK PO KROKU 1. NA PODSTAWIE DZIAŁAŃ ZAWARTYCH W GMINNEJ STRATEGII ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW SPOŁECZNYCH ORAZ KONSULTACJI Z MIESZKAŃCAMI GMINA OPRACOWUJE PLAN DZIAŁANIA. 2. PO ZATWIERDZENIU PLANU DZIAŁANIA GMINA ROZPISUJE KONKURSY NA POSZCZEGÓLNE DZIAŁANIA. 3. ROZSTRZYGNIĘCIE KONKURSÓW I KONTRAKTOWANIE USŁUG. 4. REALIZACJA USŁUG.

JESTEM DO PAŃSTWA DYSPOZYCJI AGNIESZKA WRÓBLEWSKA KONSULTANT REGIONALNY PPWOW TEL DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ