Magdalena Kubik URLOP OD ZAJĘĆ EGZAMINY I PRACE DYPLOMOWE

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
dr Agnieszka Maciejewska-Karłowska
Advertisements

Dr inż. Magdalena Jabłońska
Kryteria i tryb dokonywania okresowej oceny nauczycieli akademickich
UCHWAŁA RADY IS UW W SPRAWIE ORGANIZACJI STUDIÓW II STOPNIA 2 marca 2010 r.
Informacja na temat FŚPMdSiD PW w roku akademickim 2013/2014
Narada dyrektorów szkół i placówek oświatowo-wychowawczych
- czyli co każdy uczeń wiedzieć powinien o zewnętrznym egzaminie maturalnym.
Wydział Nauk Medycznych Katedra Pielęgniarstwa
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE
EGZAMIN MATURALNY 2012 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7.IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
Awans zawodowy nauczycieli - terminy
Prowadzenie dokumentacji
Podyplomowe Studia Neurologopedii
MATURA Dokładne informacje dotyczące procedury zdawania egzaminu maturalnego w maju 2013r. zamieszczone są na stronie CKE w zakładce Egzamin maturalny:
1. Egzamin maturalny przeprowadza się jeden raz w roku w sesji: 2 Egzamin maturalny od 2005 roku. wiosennej Harmonogram przeprowadzania egzaminu ustala.
Wewnątrzszkolny system oceniania
Zmiany w systemie stypendialnym UW 2012/ kwietnia 2012.
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE
MATURA Podstawa prawna. 2. Egzamin maturalny – cóż to takiego? 3. Deklaracja maturalna. 4. Zwolnienie z egzaminu. 5. Harmonogram egzaminu maturalnego.
Seminarium dyplomowe Grzegorz raniszewski.
EGZAMINACYJNA CENTRALNA KOMISJA 1 EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE EGZAMINACYJNA CENTRALNA KOMISJA.
STUDIUM WOJSKOWE AM Studenci studiów stacjonarnych, uznani za zdolnych do służby wojskowej (kategoria zdrowia A), podlegają obowiązkowi odbycia w czasie.
MATURA 2011 Informacja dla zdających i ich rodziców Opracował: Jerzy Kowalski Zespół Szkół Zawodowych i Ogólnokształcących w Kamiennej Górze.
Spotkanie z doktorantami
WYDZIAL NAUK SPOŁECZNYCH
OKRESOWA OCENA NAUCZYCIELI AKADEMICKICH W POLITECHNICE ŚLĄSKIEJ
Program ERASMUS w Śląskiej Wyższej Szkole Medycznej w Katowicach.
OPRACOWANIE NA PODSTAWIE MATERIAŁÓW CKE mgr Małgorzata Smul.
Definiowanie wymagań USOS. Dlaczego ważne jest precyzyjne definiowanie wymagań w USOS? Wymagania są odzwierciedleniem programu studiów. Przyczynia się
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE
Możliwości wspierania uczniów wybitnie uzdolnionych 5 grudnia 2013 r. Barbara Wikieł.
PROCEDURA PV-07 Kierowanie pracami i egzaminami magisterskimi
EGZAMIN MATURALNY ’2015 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7.IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
Jak w Krakowskiej Akademii im. A. F. Modrzewskiego w Krakowskiej Akademii im. A. F. Modrzewskiego potwierdzać efekty uczenia się zdobyte poza systemem.
KROK PO KROKU PRZEDSTAWIAMY W JAKI SPOSÓB MOŻNA POZYSKAĆ ŚRODKI NA DZIAŁALNOŚĆ STUDENCKĄ I ZASADY ICH WYDATKOWANIA FINANSOMETR ORGANIZACJI STUDENCKICH.
EGZAMIN MATURALNY ’2016 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7.IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
Egzamin maturalny maj Egzamin maturalny jest przeprowadzany na podstawie wymagań określonych w podstawie programowej kształcenia ogólnego oraz sprawdza,
Kto może ubiegać się o stypendium Rektora?
STRUKTURA EGZAMINU MATURALNEGO ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH I EKONOMICZNYCH W LUBSKU.
POTWIERDZANIE EFEKTÓW UCZENIA SIĘ Szczecin 26 październik 2015.
Pełnosprawny Student IX Kraków, 3 listopada 2015 r. DR MARIA GORCZYŃSKA PEŁNOMOCNIK REKTORA UNIWERSYTETU EKONOMICZNEGO W KATOWICACH DS. OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH.
1. Podział na grupy 2. Wybór starostów poszczególnych grup (zostają po spotkaniu w celu wybrania starosty roku) 3. Założenie konta mailowego dla roku.
„Ciągłe sumienne wypełnianie obowiązków wymaga nie mniej wysiłku niż czyny bohaterskie” J. J. Rousseau.
U RLOP WYPOCZYNKOWY CZ. 2 Małgorzata Grześków. URLOP PROPORCJONALNY ZASADA Pracownik nabywa prawo do urlopu wypoczynkowego w pełnym wymiarze określonym.
OBOWIĄZKOWEPRAKTYKIZAWODOWE INFORMACJE OGÓLNE. praktyki zawodowe integralny element studiów I stopnia integralny element studiów I stopnia wymiar: 120.
Zmiany w regulaminie udzielania stypendiów uchwalone przez Sejmik Województwa Małopolskiego w 2009 roku.
Małopolski Program Stypendialny dla uczniów szczególnie uzdolnionych ZAPLANUJ SWOJĄ PRZYSZŁÓŚĆ! Kraków, dnia 13 czerwca 2008 roku Rafał Solecki Dyrektor.
Ogólne zasady regulujące przebieg studiów w charakterze kandydata na żołnierza zawodowego.
DOKUMENTACJA PROCESU KSZTAŁCENIA
do szkół ponadgimnazjalnych
Szkolnictwo Wyższe 2.
Opiekunowie roczników
Regulamin studiów pierwszego stopnia, drugiego stopnia oraz jednolitych studiów magisterskich oraz Regulamin studiów doktoranckich w pigułce Piotr Szumliński.
MATURA 2018.
Wybrane zagadnienia dotyczące toku studiów doktoranckich
Studenckie Granty Badawcze 2018
Procedury maturalne Maj 2018.
Awans zawodowy nauczycieli
przedstawiciela Wielkopolskiego Kuratora Oświaty
Spotkanie opiekuna roku ze studentami
PROJEKT ZARZĄDZENIA PROCEDURA DYPLOMOWANIA
Awans zawodowy nauczyciela bibliotekarza na stopień nauczyciela kontraktowego Renata Lipniewska,
- na podstawie materiałów przygotowanych przez Ministerstwo
EGZAMIN ÓSMOKLASISTY 2018/19
Prezentacja wspomagająca dla: Dyrektorów OE
„dobrze zaplanuj aby skorzystać a nie odpokutować”
ZMIANY W PRAWIE OŚWIATOWYM – Zmiany w procedurach prowadzenia awansu zawodowego nauczyciela r. LESZEK ZALEŚNY.
SSA SEMESTR LETNI 2018/2019.
PROJEKTY POWER
Zapis prezentacji:

Magdalena Kubik URLOP OD ZAJĘĆ EGZAMINY I PRACE DYPLOMOWE INDYWIDUALNY PROGRAM STUDIÓW INDYWIDUALNY PLAN STUDIÓW ŚRÓDROCZNE ZAJĘCIA PRAKTYCZNE Magdalena Kubik

URLOP STUDENCKI Regulamin studiów - § 32 pkt. 3 i 4 Uprawnieni: studenci, którzy zaliczyli I rok studiów. Dokumenty: deklaracja o zamiarze skorzystania z urlopu ze wskazaniem wymiaru urlopu. Czas trwania: maksymalnie 2 semestry (w przypadku złożenia deklaracji w trakcie trwania semestru urlop studencki udzielany jest od następnego semestru).

URLOP DZIEKAŃSKI Regulamin studiów - § 32 pkt. 5 i 6 Uprawnieni: studenci wszystkich lat studiów. Dokumenty: deklaracja o zamiarze skorzystania z urlopu ze wskazaniem wymiaru urlopu oraz dokumenty potwierdzające ważne okoliczności uniemożliwiające udział w zajęciach. Okoliczności: stan zdrowia, niepełnosprawność, urodzenie i wychowywanie dziecka. Czas trwania urlopu: maksymalnie 4 semestry.

URLOP OD ZAJĘĆ Regulamin studiów - § 33 i 34 W okresie urlopu student zachowuje uprawnienia studenckie za wyjątkiem prawa do korzystania z pomocy materialnej. W okresie urlopu student może, za zgodą dziekana brać udział w zajęciach oraz zaliczać przedmioty objęte programem studiów. Po zakończeniu urlopu student zgłasza się do wpisu na kolejny rok studiów przed rozpoczęciem zajęć w danym semestrze – niezgłoszenie się studenta w ww. terminie będzie podstawą do skreślenia z listy studentów. W przypadku udzielenia urlopu z powodów zdrowotnych warunkiem udzielenia zgody na udział w zajęciach jest przedstawienie zaświadczenia o braku przeciwskazań do odbywania zajęć i przystępowania do egzaminów i zaliczeń.

PRACE DYPLOMOWE Regulamin studiów - § 17 Pracę licencjacką student przygotowuje pod kierunkiem nauczyciela akademickiego posiadającego co najmniej stopień naukowy doktora. Pracę magisterską student przygotowuje pod kierunkiem nauczyciela akademickiego posiadającego co najmniej stopień naukowy doktora habilitowanego. Pracę licencjacką student przygotowuje pod kierunkiem nauczyciela akademickiego posiadającego co najmniej stopień naukowy doktora i pełniącego funkcję adiunkta lub starszego wykładowcy. Pracę magisterską student przygotowu

PRACE DYPLOMOWE Regulamin studiów - § 18 i 19 Student składa ostateczną wersję pracy dyplomowej, zaakceptowaną przez opiekuna pracy (wersja papierowa oraz wersja elektroniczna (Archiwum Prac Dyplomowych) najpóźniej do końca września w ostatnim roku akademickim w ramach toku studiów. Student jest zobowiązany złożyć pracę dyplomową do ostatecznej akceptacji przez opiekuna pracy najpóźniej na dwa tygodnie przed upływem ww. terminu. Oceny pracy dyplomowej dokonuje opiekun pracy oraz recenzent – ogólna ocena pracy dyplomowej wynika ze średniej arytmetycznej tych dwu ocen wg skali określonej w 23 ust. 4 Regulaminu. Kwestie merytoryczne oraz techniczne pracy dyplomowej określa Regulamin prac licencjackich oraz Regulamin prac magisterskich . Wyznaczane są trzy terminy egzaminów dyplomowych: czerwcowy, lipcowy oraz wrześniowy.

EGZAMIN DYPLOMOWY Regulamin studiów - § 20 Warunkiem dopuszczenia studenta do egzaminu dyplomowego jest: Spełnienie wszystkich wymogów określonych programem studiów, Sprawdzenie pracy dyplomowej z wykorzystaniem programu antyplagiatowego, Uzyskanie pozytywnej oceny z pracy dyplomowej, Złożenie wszystkich wymaganych dokumentów w dziekanacie prowadzącym tok studiów. Warunkiem ukończenia studiów jest przygotowanie i złożenie pracy dyplomowej połączone ze zdaniem egzaminu dyplomowego.

EGZAMIN DYPLOMOWY Regulamin studiów - § 21 Egzamin dyplomowy przeprowadza komisja, w skład której wchodzą: przewodniczący, opiekun pracy oraz recenzent pracy. W przypadku, gdy członek komisji nie może uczestniczyć w egzaminie dyplomowym, dziekan wyznacza w zastępstwie inną osobę. Egzamin dyplomowy na kierunku dietetyka ma formę ustną. Po zakończeniu egzaminu dyplomowego wystawia się ocenę według skali określonej w §5 ust. 2 Regulaminu. Z przebiegu egzaminu dyplomowego sporządza się protokół. W przypadku uzyskania z egzaminu dyplomowego oceny niedostatecznej lub nieusprawiedliwionego nieprzystąpienia do egzaminu, dziekan wyznacza drugi termin na pisemny wniosek studenta. Powtórny egzamin dyplomowy nie może się odbyć później niż 3 miesiące od daty pierwszego egzaminu.

EGZAMIN DYPLOMOWY Regulamin studiów - § 22 Podstawą obliczenia ogólnego wyniku studiów są: Średnia ważona ocen ze wszystkich przedmiotów objętych tokiem studiów, Ocena z pracy dyplomowej, Ocena z egzaminu dyplomowego. 4/8 średniej ważonej ocen ze wszystkich przedmiotów objętych tokiem studiów, 3/8 ocena z pracy dyplomowej, 1/8 ocena z egzaminu dyplomowego. Podstawą obliczenia ogólnego wyniku studiów na kierunku lekarskim i lekarsko-dentystycznym jest średnia ważona ocen ze wszystkich przedmiotów objętych planem studiów zgodnie z zasadą §23 ust. 4.

INDYWIDUALNY PROGRAM STUDIÓW Regulamin studiów - § 25 Indywidualny Program Studiów (iProgram) polega na modyfikacji programu studiów celem dostosowania go do pozauczelnianych aktywności naukowych studenta. IProgram jest koordynowany przez nauczyciela akademickiego zwanego Opiekunem naukowym, który posiada co najmniej stopień naukowy doktora. IProgram jest przyznawany na pisemny wniosek studenta składany nie później niż 14 dni przed rozpoczęciem roku akademickiego. Do wniosku musi być dołączony program dodatkowych zajęć zatwierdzony przez Opiekuna naukowego. IProgram przyznawany jest studentom, którzy uzyskali średnią ważoną z ocen z egzaminów na poziomie 4,5 z ostatnich dwóch lat. O IProgram może wnioskować student, który ukończył dwa lata studiów i uzyskał promocję na rok III. Student posiadający iProgram jest zobowiązany do złożenia do 15 września bieżącego roku akademickiego sprawozdania z realizacji Indywidualnego Programu Studiów zatwierdzonego przez opiekuna naukowego.

INDYWIDUALNY PLAN STUDIÓW Regulamin studiów - § 25 i 26 Indywidualny Plan studiów (iPlan) może być przyznany studentowi znajdującemu się w trudnej sytuacji życiowej, która uniemożliwia uczęszczanie na zajęcia i zaliczanie przedmiotów zgodnie z planem studiów, w szczególności w sytuacji: niepełnosprawności, długotrwałej choroby, odbywania studiów na więcej niż jednym kierunku lub specjalności, sprawowania opieki nad małym dzieckiem, kierowanie programami badawczymi. IPlan może polegać na modyfikacji porządku zajęć dydaktycznych w ramach toku studiów oraz terminów zaliczeń i egzaminów. IPlan jest przyznawany na pisemny wniosek studenta złożony do Prodziekana ds. studenckich.

INDYWIDUALNY PLAN STUDIÓW Student ubiegający się o przyznanie Indywidualnego Planu Studiów przedstawia Prodziekanowi ds. studenckich harmonogram zajęć oraz tryb zaliczeń i egzaminów wraz z akceptacją nauczycieli akademickich odpowiadających za realizację poszczególnych przedmiotów w danym semestrze

ŚRÓDROCZNE ZAJĘCIA PRAKTYCZNE Studenci kierunku dietetyka I i II stopnia zobowiązani są do realizacji obowiązkowych śródrocznych zajęć praktycznych: I stopień I rok – 105 godzin zajęć z zakresu szpitala dla dorosłych I rok – 70 godzin zajęć z zakresu domu pomocy społecznej II rok – 105 godzin zajęć z zakresu szpitala dziecięcego III rok – 105 godzin z zakresu poradni dietetycznej III rok – 70 godzin z zakresu technologii żywności II stopień II rok– 105 godzin z zakresu szpitala dla dorosłych