Magdalena Kubik URLOP OD ZAJĘĆ EGZAMINY I PRACE DYPLOMOWE INDYWIDUALNY PROGRAM STUDIÓW INDYWIDUALNY PLAN STUDIÓW ŚRÓDROCZNE ZAJĘCIA PRAKTYCZNE Magdalena Kubik
URLOP STUDENCKI Regulamin studiów - § 32 pkt. 3 i 4 Uprawnieni: studenci, którzy zaliczyli I rok studiów. Dokumenty: deklaracja o zamiarze skorzystania z urlopu ze wskazaniem wymiaru urlopu. Czas trwania: maksymalnie 2 semestry (w przypadku złożenia deklaracji w trakcie trwania semestru urlop studencki udzielany jest od następnego semestru).
URLOP DZIEKAŃSKI Regulamin studiów - § 32 pkt. 5 i 6 Uprawnieni: studenci wszystkich lat studiów. Dokumenty: deklaracja o zamiarze skorzystania z urlopu ze wskazaniem wymiaru urlopu oraz dokumenty potwierdzające ważne okoliczności uniemożliwiające udział w zajęciach. Okoliczności: stan zdrowia, niepełnosprawność, urodzenie i wychowywanie dziecka. Czas trwania urlopu: maksymalnie 4 semestry.
URLOP OD ZAJĘĆ Regulamin studiów - § 33 i 34 W okresie urlopu student zachowuje uprawnienia studenckie za wyjątkiem prawa do korzystania z pomocy materialnej. W okresie urlopu student może, za zgodą dziekana brać udział w zajęciach oraz zaliczać przedmioty objęte programem studiów. Po zakończeniu urlopu student zgłasza się do wpisu na kolejny rok studiów przed rozpoczęciem zajęć w danym semestrze – niezgłoszenie się studenta w ww. terminie będzie podstawą do skreślenia z listy studentów. W przypadku udzielenia urlopu z powodów zdrowotnych warunkiem udzielenia zgody na udział w zajęciach jest przedstawienie zaświadczenia o braku przeciwskazań do odbywania zajęć i przystępowania do egzaminów i zaliczeń.
PRACE DYPLOMOWE Regulamin studiów - § 17 Pracę licencjacką student przygotowuje pod kierunkiem nauczyciela akademickiego posiadającego co najmniej stopień naukowy doktora. Pracę magisterską student przygotowuje pod kierunkiem nauczyciela akademickiego posiadającego co najmniej stopień naukowy doktora habilitowanego. Pracę licencjacką student przygotowuje pod kierunkiem nauczyciela akademickiego posiadającego co najmniej stopień naukowy doktora i pełniącego funkcję adiunkta lub starszego wykładowcy. Pracę magisterską student przygotowu
PRACE DYPLOMOWE Regulamin studiów - § 18 i 19 Student składa ostateczną wersję pracy dyplomowej, zaakceptowaną przez opiekuna pracy (wersja papierowa oraz wersja elektroniczna (Archiwum Prac Dyplomowych) najpóźniej do końca września w ostatnim roku akademickim w ramach toku studiów. Student jest zobowiązany złożyć pracę dyplomową do ostatecznej akceptacji przez opiekuna pracy najpóźniej na dwa tygodnie przed upływem ww. terminu. Oceny pracy dyplomowej dokonuje opiekun pracy oraz recenzent – ogólna ocena pracy dyplomowej wynika ze średniej arytmetycznej tych dwu ocen wg skali określonej w 23 ust. 4 Regulaminu. Kwestie merytoryczne oraz techniczne pracy dyplomowej określa Regulamin prac licencjackich oraz Regulamin prac magisterskich . Wyznaczane są trzy terminy egzaminów dyplomowych: czerwcowy, lipcowy oraz wrześniowy.
EGZAMIN DYPLOMOWY Regulamin studiów - § 20 Warunkiem dopuszczenia studenta do egzaminu dyplomowego jest: Spełnienie wszystkich wymogów określonych programem studiów, Sprawdzenie pracy dyplomowej z wykorzystaniem programu antyplagiatowego, Uzyskanie pozytywnej oceny z pracy dyplomowej, Złożenie wszystkich wymaganych dokumentów w dziekanacie prowadzącym tok studiów. Warunkiem ukończenia studiów jest przygotowanie i złożenie pracy dyplomowej połączone ze zdaniem egzaminu dyplomowego.
EGZAMIN DYPLOMOWY Regulamin studiów - § 21 Egzamin dyplomowy przeprowadza komisja, w skład której wchodzą: przewodniczący, opiekun pracy oraz recenzent pracy. W przypadku, gdy członek komisji nie może uczestniczyć w egzaminie dyplomowym, dziekan wyznacza w zastępstwie inną osobę. Egzamin dyplomowy na kierunku dietetyka ma formę ustną. Po zakończeniu egzaminu dyplomowego wystawia się ocenę według skali określonej w §5 ust. 2 Regulaminu. Z przebiegu egzaminu dyplomowego sporządza się protokół. W przypadku uzyskania z egzaminu dyplomowego oceny niedostatecznej lub nieusprawiedliwionego nieprzystąpienia do egzaminu, dziekan wyznacza drugi termin na pisemny wniosek studenta. Powtórny egzamin dyplomowy nie może się odbyć później niż 3 miesiące od daty pierwszego egzaminu.
EGZAMIN DYPLOMOWY Regulamin studiów - § 22 Podstawą obliczenia ogólnego wyniku studiów są: Średnia ważona ocen ze wszystkich przedmiotów objętych tokiem studiów, Ocena z pracy dyplomowej, Ocena z egzaminu dyplomowego. 4/8 średniej ważonej ocen ze wszystkich przedmiotów objętych tokiem studiów, 3/8 ocena z pracy dyplomowej, 1/8 ocena z egzaminu dyplomowego. Podstawą obliczenia ogólnego wyniku studiów na kierunku lekarskim i lekarsko-dentystycznym jest średnia ważona ocen ze wszystkich przedmiotów objętych planem studiów zgodnie z zasadą §23 ust. 4.
INDYWIDUALNY PROGRAM STUDIÓW Regulamin studiów - § 25 Indywidualny Program Studiów (iProgram) polega na modyfikacji programu studiów celem dostosowania go do pozauczelnianych aktywności naukowych studenta. IProgram jest koordynowany przez nauczyciela akademickiego zwanego Opiekunem naukowym, który posiada co najmniej stopień naukowy doktora. IProgram jest przyznawany na pisemny wniosek studenta składany nie później niż 14 dni przed rozpoczęciem roku akademickiego. Do wniosku musi być dołączony program dodatkowych zajęć zatwierdzony przez Opiekuna naukowego. IProgram przyznawany jest studentom, którzy uzyskali średnią ważoną z ocen z egzaminów na poziomie 4,5 z ostatnich dwóch lat. O IProgram może wnioskować student, który ukończył dwa lata studiów i uzyskał promocję na rok III. Student posiadający iProgram jest zobowiązany do złożenia do 15 września bieżącego roku akademickiego sprawozdania z realizacji Indywidualnego Programu Studiów zatwierdzonego przez opiekuna naukowego.
INDYWIDUALNY PLAN STUDIÓW Regulamin studiów - § 25 i 26 Indywidualny Plan studiów (iPlan) może być przyznany studentowi znajdującemu się w trudnej sytuacji życiowej, która uniemożliwia uczęszczanie na zajęcia i zaliczanie przedmiotów zgodnie z planem studiów, w szczególności w sytuacji: niepełnosprawności, długotrwałej choroby, odbywania studiów na więcej niż jednym kierunku lub specjalności, sprawowania opieki nad małym dzieckiem, kierowanie programami badawczymi. IPlan może polegać na modyfikacji porządku zajęć dydaktycznych w ramach toku studiów oraz terminów zaliczeń i egzaminów. IPlan jest przyznawany na pisemny wniosek studenta złożony do Prodziekana ds. studenckich.
INDYWIDUALNY PLAN STUDIÓW Student ubiegający się o przyznanie Indywidualnego Planu Studiów przedstawia Prodziekanowi ds. studenckich harmonogram zajęć oraz tryb zaliczeń i egzaminów wraz z akceptacją nauczycieli akademickich odpowiadających za realizację poszczególnych przedmiotów w danym semestrze
ŚRÓDROCZNE ZAJĘCIA PRAKTYCZNE Studenci kierunku dietetyka I i II stopnia zobowiązani są do realizacji obowiązkowych śródrocznych zajęć praktycznych: I stopień I rok – 105 godzin zajęć z zakresu szpitala dla dorosłych I rok – 70 godzin zajęć z zakresu domu pomocy społecznej II rok – 105 godzin zajęć z zakresu szpitala dziecięcego III rok – 105 godzin z zakresu poradni dietetycznej III rok – 70 godzin z zakresu technologii żywności II stopień II rok– 105 godzin z zakresu szpitala dla dorosłych