Założenia systemu ECVET

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Europejski system akumulowania i przenoszenia osiągnięć w kształceniu i szkoleniu zawodowym (ECVET) Organizowanie mobilności edukacyjnej Zgierz.
Advertisements

Eksperciecvet.org.pl Przegląd działań zrealizowanych przez Krajowy Zespół Ekspertów ECVET w 2015 r. Stan wdrażania ECVET w Polsce Warszawa 10 grudnia 2015.
Prace nad Polską Ramą Kwalifikacji oraz integracją krajowego systemu kwalifikacji Horacy Dębowski Instytut Badań Edukacyjnych Krajowy Zespół Ekspertów.
Ubezpieczenie w Narodowym Funduszu Zdrowia ŁÓDZKI ODDZIAŁ WOJEWÓDZKI NARODOWEGO FUNDUSZU ZDROWIA NFZ Dla studentów spoza Unii Europejskiej oraz spoza krajów.
Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty w Katowicach z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów składania dokumentów i terminów rekrutacji uczniów.
Dziecko z zaburzeniami rozwoju w szkole masowej – uwagi praktyczne.
Sprawozdawczość. Podstawowe terminy Okres sprawozdawczy  3 kolejne miesiące, licząc od daty zawarcia umowy o dofinansowanie projektu Rodzaje raportów.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: polonistyczna klasa III Unia Europejska 1 godz. lekcyjna.
Ogólnopolskie Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Zabezpieczeń Technicznych i Zarządzania Bezpieczeństwem „POLALARM” Politechnika Warszawska Wydział.
Potwierdzanie efektów uczenia się na Uniwersytecie Warszawskim w świetle aktualnych przepisów Agata Wroczyńska Warszawa r.
Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy Warszawa, 24 luty 2016 r. Elektroniczny system rekrutacji do gimnazjów na rok szkolny 2016/2017.
I.Efekty II.Procesy III.Funkcjonowanie szkoły IV.Zarządzanie szkołą.
SPECYFIKA I CEL KONKURSU W RAMACH PODDZIAŁANIA RPO WP Gdańsk, r. Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata.
Harmonogram rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych oraz kryteria przeliczania punktów.
Bezpieczeństwo i zdrowie w pracy dotyczy każdego. Jest dobre dla ciebie. Dobre dla firmy. Partnerstwo dla prewencji Co badanie ESENER może nam powiedzieć.
ZABRZAŃSKI RYNEK PRACY – FORMY AKTYWIZACJI OSÓB BEZROBOTNYCH I POSZUKUJĄCYCH PRACY Zabrze, Powiatowy Urząd Pracy w Zabrzu.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
Agnieszka Pidek-Klepacz Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Lublin, 6 luty 2014 r. Wsparcie edukacji zawodowej w ramach Regionalnego.
MODERNIZACJA, PROFESJONALIZACJA, UCZCIWOŚĆ, TRADYCJA, PRZEJRZYSTOŚĆ Podsumowanie pracy Aleksandra Szczygło, Ministra Obrony Narodowej 7 lutego – 18 października.
„Wilanowski Program Aktywności Lokalnej ” Dzielnica Wilanów m. st. Warszawy.
Ocena oddziaływania na środowisko jako warunek uzyskania funduszy unijnych w ramach I i II osi priorytetowej Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Egzamin gimnazjalny 2016 Gimnazjum im. J.B.Solfy w Trzebielu.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ ROK SZKOLNY
CAPS LOCK - CERTYFIKOWANE SZKOLENIA JĘZYKOWE I KOMPUTEROWE
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
Podsumowanie wdrażania części Osi „Przedsiębiorczość” RPO Warmia i Mazury 2007–2013 w 2008 roku.
Jak projektować doświadczenia w klasie, żeby nauka była zabawą, a materiał wymagany w podstawie programowej był realizowany w formie gry?
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
Nowe europejskie i krajowe instrumenty wspierania edukacji pozaformalnej – wyniki badań w projekcie CertiVET mgr Katarzyna Sławińska Zakład Badań Edukacji.
1 Studia o profilu praktycznym. Aspekty prawne i organizacyjne KONFERENCJA „PO PIERWSZE PRACA…” Konin, 18 września 2014 r. Artur Zimny Państwowa Wyższa.
Nauczyciel i uczeń zupełnie inaczej.  Proces zindywidualizowanej edukacji, nakierowany na integralny – obejmujący wiedzę, umiejętności i postawy – rozwój.
Krajowe Centrum Europass
Świętokrzyscy hotelarze dla rynku pracy
Ten projekt został zrealizowany przez Komisję Europejską
Dyrektor Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Łodzi
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 14 marca 2017
Programy nauczania.
Wizyty Studyjne Wizyty studyjne Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
WPŁYW EUROPEJSKIEGO RYNKU PRACY NA KSZTAŁCENIE ZAWODOWE
O ochronie danych osobowych
Nieodpłatny kurs doskonalący dla lekarzy POZ „Warsztaty EKG”
Sylabusy.
Karta usługi – zasady wypełniania
Projekt „Podniesienie kompetencji studentów Wydziału Gospodarki Międzynarodowej” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego.
Człowiek w systemie transportowym
Statut Szkoły art. 98 ustęp 1.
Erasmus+ Kształcenie i szkolenie zawodowe
Terra Community and Ethics for the future
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Henryka Sienkiewicza
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE
Ten projekt został zrealizowany przy wsparciu Komisji Europejskiej
Walidacja w Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji
Praktyki zagraniczne w Hiszpanii
Zmiany w przepisach ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych
Federacja Szkół Doktorskich Instytutów Polskiej Akademii Nauk
3D students – dialoGue, democracy,digital
Erasmus Uczenie się przez całe życie
Staże europejskie drogą do sukcesu
ZAWODOWCY Konkurs pt.”Zawodowcy” realizowany w ramach programu z zakresu doradztwa zawodowego w SP nr 370 w Warszawie.
Projekt edukacyjny w gimnazjum
Stosowanie systemu ECVET w projektach mobilności edukacyjnej
Zmiany w ustawie o systemie oświaty
Zgłoszenie do konkursu
System Mobility Tool+ Projekt „Staże zagraniczne dla uczniów i absolwentów szkół zawodowych oraz mobilność kadry kształcenia zawodowego” Konkurs 2016.
„Opracowanie przedmiotowego programu nauczania, ze szczególnym uwzględnieniem kształtowania kompetencji kluczowych u uczniów” Opracowanie Alina Szeloch.
STRONA LOGOWANIA DLA WYDZIAŁU EDUKACJI ORAZ PLACÓWEK OŚWIATOWYCH warszawa-latozima.pzo.edu.pl
Wspomaganie pracy szkół
Kompetencje informatyczne – III etap edukacyjny
Program Edukacja (MF EOG )
Zapis prezentacji:

Założenia systemu ECVET Horacy Dębowski, Warszawa, 18.11.2016

Europejska polityka na rzecz uczenia się przez całe życie

Polityka UE na rzecz uczenia się przez całe życie (rozwiązania w zakresie systemu kwalifikacji) ECTS Europass ECVET ERK EQAVET Walidacja edukacji pozaformalnej i nieformalnego uczenia się

Erasmus+ Programme Guide „W ramach Erasmus+ wspiera się unijne narzędzia przejrzystości i uznawalności – w szczególności Europass, Youthpass, europejskie ramy kwalifikacji (EQF), europejski system transferu i akumulacji punktów w szkolnictwie wyższym (ECTS), europejski system transferu osiągnięć w kształceniu i szkoleniu zawodowym (ECVET), europejskie ramy odniesienia na rzecz zapewniania jakości w kształceniu i szkoleniu zawodowym (EQAVET), europejski rejestr zapewniania jakości (EQAR), Europejskie Stowarzyszenie na Rzecz Zapewnienia Jakości w Szkolnictwie Wyższym (ENQA) oraz sieci w dziedzinie kształcenia i szkolenia o zasięgu unijnym wspierające wspomniane narzędzia” [Przewodnik po programie Erasmus+]

Erasmus+ Formularz aplikacyjny KA1 Program Erasmus+ promuje korzystanie z certyfikatów/narzędzi takich jak Europass, ECVET i Youthpass do potwierdzenia kompetencji nabytych przez uczestników podczas pobytu za granicą. Czy w projekcie zostaną wykorzystane powyższe certyfikaty/ narzędzia? Jeśli tak, to które? [Formularz aplikacyjny, KA1, VET]

Erasmus+ Programme Guide „Prosimy opisać, jakie kompetencje (wiedza, umiejętności, postawy) zostaną nabyte albo rozwinięte przez uczestników projektu w odniesieniu do każdego planowanego w projekcie działania”. [Formularz aplikacyjny, KA1, VET]

Czym jest ECVET (?)

System ECVET – założenia (I) European Credit System for Vocational Education and Training (ECVET) Jak czytać „ECVET”

System ECVET – założenia (I) Credit = osiągnięcie [to nie są punkty zaliczeniowe] Osiągnięcie to wyodrębniony zestaw efektów uczenia się, których uzyskanie się zostało sprawdzone (np. w trakcie egzaminu).

System ECVET – założenia (II) Credit system = Akumulowanie osiągnięć + Przenoszenie osiągnięć

System ECVET – założenia (III) ECVET = Europejski System Akumulowania i Przenoszenia Osiągnięć w Kształceniu i Szkoleniu Zawodowym

System ECVET – akumulowanie osiągnięć Uczący się uzyskuje kolejno jednostki efektów uczenia się. Gdy zgromadzi (zakumuluje) wszystkie wymagane dla danej kwalifikacji jednostki efektów uczenia się, może uzyskać tę kwalifikację. Źródło: Na podstawie: Using ECVET to support lifelong learning

System ECVET – przenoszenie osiągnięć

System ECVET – założenia (IV) Zalecenie Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18 czerwca 2009 roku. [otwórzmy teczki]

System ECVET – założenia (IV) Parlament Europejski i Rada Unii Europejskiej zalecają aby państwa członkowskie: …promowały system ECVET określony w załącznikach I i II, na wszystkich poziomach EQF, w odniesieniu do kwalifikacji z zakresu VET, aby ułatwiać transnarodową mobilność i uznawanie efektów uczenia się w VET w wolnym od granic uczeniu się przez całe życie

System ECVET – założenia (IV) http://legislacja.rcl.gov.pl/projekt/12289403/katalog/12376601#12376601

Zalecenie PE i Rady w sprawie ECVET, Załącznik 1 Podstawowe definicje ECVET: Kwalifikacja Efekty uczenia się Jednostka efektów uczenia się Osiągnięcia Właściwa instytucja Ocena efektów uczenia się Walidacja efektów uczenia się Uznawanie efektów uczenia się Punkty ECVET

Zalecenie PE i Rady w sprawie ECVET, Załącznik 2 „Narzędzia i metody systemu ECVET obejmują opis kwalifikacji w kategoriach jednostek uczenia się wraz ze związanymi z nimi punktami, proces transferu i akumulacji oraz dokumenty uzupełniające, takie jak porozumienia o programie zajęć, indywidualne wykazy osiągnięć oraz przewodniki dla użytkowników systemu ECVET”

Stosowanie ECVET w projektach na rzecz mobilności edukacyjnej

Stosowanie ECVET w projektach na rzecz mobilności Stosowanie ECVET w projektach mobilności sprowadza się do: definiowania efektów uczenia się, które mają być uzyskane przez uczniów w trakcie wyjazdu łączenia efektów uczenia się w zestawy (jeżeli jest to uzasadnione)

Stosowanie ECVET w projektach na rzecz mobilności formułowania odpowiednich kryteriów weryfikacji (aby m.in. możliwy był transfer i uznanie efektów uczenia się) stosowanie odpowiednich dokumentów: porozumienia o programie zajęć oraz indywidualnych wykazów osiągnięć uznawania efektów uczenia się uzyskanych przez uczniów uzyskanych w trakcie stażu/praktyki zagranicznej

System ECVET – czy stosowanie punktów jest konieczne? Stanowisko Komisji Europejskiej [2014]: „Expressing credit of learning outcomes in terms of credit points has proven either too challenging or not useful enough to many of the VET providers that use ECVET, so that at this stage credit points appear as a ‘secondary and marginal element’ of the implementation ECVET”.

System ECVET. Podstawowe informacje oraz wskazówki dotyczące organizowania mobilności edukacyjnych

Dziękuję za uwagę h.debowski@ibe.edu.pl