„Sześcioletnie dziecko zarówno w szkole jak i w przedszkolu pozostaje tym samym dzieckiem, ale w szkole ma szansę pójść o krok dalej.”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Sześciolatek idzie do szkoły
Advertisements

Informacja dla rodziców.
„Sześciolatek w szkole”
SZEŚCIOLATEK W NASZEJ SZKOLE Szkoła Podstawowa Nr 2 im
Ministerstwo Edukacji Narodowej
Ulotka informacyjna dla rodziców Sześciolatek w szkole.
Szkoła dla 6-latka 6.
Reforma edukacji Zmiana programowa
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna
Wczesna edukacja dzieci w okresie od 1 września 2009 r. do 1 września 2012 r. marzec 2010 r.
„ Sześcioletnie dziecko zarówno w szkole jak i w przedszkolu pozostaje tym samym dzieckiem, ale w szkole ma szansę pójść o krok dalej… ,,
Gotowość (dojrzałość) szkolna
„Sześciolatek w szkole”
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty Reforma systemu oświaty.
NOWA PODSTAWA PROGRAMOWA
Obniżanie wieku szkolnego Finansowanie zmian, korzyści płynące z wdrożenia reformy, wskazówki i porady Dla organów prowadzących szkoły podstawowe Luty.
Sześciolatek w Szkole Podstawowej nr 65 w Bydgoszczy
SZEŚCIOLATKI W SZKOLE.
Reforma edukacji Zmiana programowa
W TROSCE O EDUKACJĘ MAŁYCH DZIECI- KIERUNKI ZMIAN
PODSTAWA PROGRAMOWA KSZTAŁCENIA OGÓLNEGO - MATEMATYKA
„Zabawa jest nauką, nauka zabawą. Im więcej zabawy, tym więcej nauki”
Obniżenie wieku obowiązku szkolnego Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna.
Centrum Edukacji Nauczycieli w Koszalinie
Sześciolatek idzie do szkoły. Filozofia zmiany Wyrównywanie szans edukacyjnych upowszechnienie wychowania przedszkolnego obniżenie wieku obowiązku szkolnego.
Znaczenie wychowania przedszkolnego
Sześciolatek idzie do szkoły
SZKOŁA PRZYJAZNA SZEŚCIOLATKOM
Obniżenie wieku rozpoczęcia obowiązku szkolnego –”Sześciolatki w szkole”. 6.
Główne założenia nowej Podstawy Programowej.
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
6-latek w naszej szkole Podsumowanie ankiety skierowanej do Rodziców/Opiekunów prawnych dzieci, które w wieku 6 lat rozpoczęły naukę w klasie I Kwiecień.
Nowa podstawa programowa kształcenia ogólnego dla szkół podstawowych
Informacja dla rodziców Sześciolatek w szkole Informacja dla rodziców Sześciolatek w szkole.
Sześciolatek idzie do szkoły. Dzieci 6-letnie obowiązkowo pójdą do szkoły 1 września 2012 roku.
Projekt "Mamo! Tato! Wyrosłem z przedszkola" realizowany jest w ramach zadania publicznego pn. Realizacja szkolnych projektów promujących przyjazną adaptację.
Przygotowania szkół na przyjęcie dzieci 6 letnich do klas I.
Reforma edukacji Zmiana programowa Informacje dla rodziców.
Podstawa Programowa Wychowania Przedszkolnego dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz innych form wychowania.
1 KONFERENCJA DLA DYREKTORÓW SZKÓŁ I PLACÓWEK OŚWIATOWYCH ORAZ ORGANÓW PROWADZĄCYCH WOJEWÓDZTWA POMORSKIEGO sierpień 2008 Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
MAMO, TATO - JUŻ TERAZ NAJMŁODSZY UCZEŃ MA PRAWO DO … Okresu adaptacji w szkole tak długiego jak to będzie potrzebne 2. Jednego nauczyciela.
Szkoła Podstawowa im. H. Sienkiewicza w Promniku
Rozwijamy odpowiedzialnych, ciekawych życia, pełnych pokoju młodych ludzi, posiadających wiarę w siebie i szacunek dla innych. Dzieci same motywują się
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka. II. DLA TWOJEGO DZIECKA OD WRZEŚNIA W SZKOLE … III. POWINIENEŚ WIEDZIEĆ, ŻE … I. JUŻ TERAZ NAJMŁODSZY UCZEŃ.
Rola przedszkola i szkoły w przygotowaniu dzieci 6-letnich do realizacji obowiązku szkolnego. 4 marca 2014 r.
Zespół Szkół w Nowym Folwarku
Jak zapewnić w szkole kontynuację działań z przedszkola?
Zmiany w roku szkolnym 2014/2015
8 września 2014 autor: Joanna Dembowa
SZKOŁA PODSTAWOWA NR1 IM. BRONISŁAWA MALINOWSKIEGO W WOLI.
System edukacji w Polsce
Spotkanie z Rodzicami Zespół Placówek Oświatowych w Bieżuniu
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
Gotowość szkolna Długotrwały proces przemian psychofizycznych, które prowadzi do przystosowania się dziecka do systemu nauczania początkowego. Zawsze.
EDUKACJA SKUTECZNA, PRZYJAZNA I NOWOCZESNA SZEŚCIOLATEK W SZKOLE.
ELEMENTY PODSTAWY PROGRAMOWEJ
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PRZEDSZKOLA- ( ) przeprowadzono 71 ewaluacji, w tym: 8 ewaluacji całościowych 63 ewaluacje problemowe Podsumowanie.
6-LATEK W SZKOLE „Nie ta­kie ważne, żeby człowiek dużo wie­dział, ale żeby dob­ rze wie­dział, nie żeby umiał na pa­mięć, a żeby ro­zumiał, nie żeby go.
DZIELNICOWA KAMPANIA „SZEŚCIOLATKI W PIERWSZEJ KLASIE”
SZEŚCIOLATEK W SZKOLE. ZABAWA JEST NAUKĄ, NAUKA ZABAWĄ. IM WIĘCEJ ZABAWY, TYM WIECEJ NAUKI. /Glenn Doman/
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty Reforma systemu oświaty.
MAMO, TATO - JUŻ TERAZ NAJMŁODSZY UCZEŃ MA PRAWO DO … Okresu adaptacji w szkole tak długiego jak to będzie potrzebne 2. Jednego nauczyciela.
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
„Sześciolatek w szkole”
CELE WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO
Ministerstwo Edukacji Narodowej
„Sześciolatek w szkole”
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
„ Kiedy śmieje się dziecko,. śmieje się cały świat”
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Zapis prezentacji:

„Sześcioletnie dziecko zarówno w szkole jak i w przedszkolu pozostaje tym samym dzieckiem, ale w szkole ma szansę pójść o krok dalej.”

Obowiązek szkolny w krajach UE

Czym w takim razie nasze dzieci różnią się od innych ?

Wątpliwości: Sami rozpoczynaliśmy naukę w wieku siedmiu lat. Trudna decyzja rodzica czy dziecka? Boimy się zmian, nawet jeśli są to zmiany na lepsze? Przygotowanie emocjonalne dziecka? Zapewnienie bezpieczeństwa?

Podstawa programowa Nowa podstawa programowa poświęca szczególną uwagę kształceniu dzieci w wieku przedszkolnym oraz wczesnoszkolnym. Edukacja najmłodszych uczniów splata naukę z zabawą, by w łagodny sposób wprowadzić dzieci sześcioletnie w świat szkoły.

Zaplanowano: płynny start szkolny dla każdego dziecka, ciągłość procesu edukacji, łagodne przejście od metodyki przedszkolnej do szkolnej, opiekę świetlicową jak w przedszkolu.

Innowacyjność Nowa podstawa programowa: zwraca uwagę na trzy aspekty edukacji: -zdobywanie wiedzy, -rozwijanie umiejętności, -kształtowanie umiejętności sprzyjających uczeniu się. kładzie nacisk na praktyczne umiejętności, przedstawia wymagania w języku efektów kształcenia.

Co się dzieje obecnie? Zadaniem nauczycieli przedszkoli i klas zerowych jest ukształtowanie u dzieci gotowości do opanowania umiejętności czytania i pisania. Na tej podstawie można stwierdzić, iż pięciolatki kończące przedszkole lub klasy zerowe są przygotowane do rozpoczęcia nauki w szkole podstawowej.

Jakie będą początki? W początkowych miesiącach nauki w klasie I kontynuowany jest rozpoczęty w przedszkolu proces kształtowania dojrzałości dzieci do nauki czytania i pisania. Na początku klasy I uczeń nie musi umieć pisać, czytać – ma być gotowy do podjęcia nauki czytania i pisania.

Jakie będą początki? Dopiero uczeń kończący klasę I: zna wszystkie litery alfabetu, czyta, pisze, rozumie proste i krótkie teksty, przepisuje, pisze z pamięci, dba o estetykę i poprawność graficzną pisma ( nie musi znać jeszcze zasad ortografii), posługuje się ze zrozumieniem określeniami: wyraz, głoska, litera, sylaba, zdanie, na tym etapie uczeń interesuje się książką.

Wnioski: Nowe wymagania po klasie I są zbliżone do tych, które dotąd były w ostatnim roku przedszkola lub „zerówki”. Klasa I kontynuuje treści zapisane w podstawie programowej wychowania przedszkolnego.

W pierwszych miesiącach nauki w klasie I w centrum uwagi jest wspomaganie rozwoju tych czynności umysłowych, które są ważne dla uczenia się. Sprzyjają temu specjalnie dobrane zabawy, gry i sytuacje zadaniowe, w których dzieci operują różnymi przedmiotami.

Jak dotrzeć do każdego dziecka? Istotnym zadaniem szkoły jest realizowanie programu nauczania skoncentrowanego na dziecku, na jego indywidualnym tempie rozwoju i możliwości uczenia się. Podręczniki oraz pakiety edukacyjne są w sposób przemyślany i przyjazny przygotowane dla dzieci sześcioletnich. Każde dziecko będzie z nich bez problemu korzystało.

Oferta szkoły: bezpieczeństwo i opieka nad dziećmi podczas pobytu na terenie szkoły, świetlice szkolne czynne do późnych godzin popołudniowych, czas na wspólne zjedzenie posiłku z wychowawcą, możliwość zakupu obiadów, zajęcia sportowe w sali gimnastycznej, sale dostosowane do nauki i zabawy, możliwość korzystania z sal komputerowych, zajęcia dodatkowe dla wszystkich chętnych dzieci.

Rok szkolny 2014/2015 W roku 2014 w szkołach podstawowych rozpoczną naukę dwa roczniki dzieci. Będzie to skutkowało dużą ilością uczniów w klasach I. W późniejszym okresie konsekwencje takiego wyboru będą odczuwalne w kolejnych etapach edukacyjnych oraz na rynku pracy.

Nabór dzieci do klas I zameldowanych w Ostrowie Wielkopolskim Rok szkolny 2012/2013 - 633 Rok szkolny 2013/2014 – 625 Rok szkolny 2014/2015 – 1449 Rok szkolny 2015/2016 – 805

Dziękujemy za uwagę.