Prezentacja efektów szkolenia Spice Up Your Teaching

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PODSUMOWANIE II ETAPU PROJEKTU PIERWSZE UCZNIOWSKIE DOŚWIADCZENIA DROGĄ DO WIEDZY
Advertisements

Teoria inteligencji wielorakich H. Gardnera
Indywidualne zajęcia rewalidacyjne dla uczniów niepełnosprawnych (z orzeczeniami poradni psychologiczno-pedagogicznych o potrzebie kształcenia specjalnego)
Projekt „Uwaga! Sposób na sukces”
który żyje miłością i pięknem, które wczoraj żyło radością”
Interaktywne quizy Hot Potatoes jako forma aktywizacji w nauczaniu języka obcego mgr Mirosław Marchlewski Wyższa Szkoła Gospodarki w Bydgoszczy
JĘZYK POLSKI KLASY IV - VI
WYCHOWANIE ESTETYCZNE DZIŚ
PRACA Z UCZNIEM ZDOLNYM
Dojrzałość szkolna dziecka
INTELIGENCJE WIELORAKIE wg koncepcji H. Gardnera
Miejskie Przedszkole nr 34 im. Jasia i Małgosi w Katowicach
DYSLEKSJA Termin „dysleksja” wywodzi się z greckiego DYS – utrata
TERESA DĄBEK NAUCZYCIEL SP nr 23 w GLIWICACH
METODY I FORMY PRACY w Zespole Szkół dla Dzieci Niesłyszących w Bielsku - Białej opracowała: mgr Joanna Skowron.
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
„Mamo, tato mówię po angielsku”
dr Aldona Kopik mgr Monika Zatorska INTELIGENCJE WIELORAKIE a wspieranie rozwoju dziecka.
MALTA 2013 Kurs metodyczny Methodology Revisited, Revitalised and Re-energised. Practical Ideas and Materials in Language Teaching.
Centrum Językowe Magic Land
JAK UCZYĆ SIĘ SZYBCIEJ I SKUTECZNIEJ?
Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu
Metoda Dobrego Startu Prof. Marty Bogdanowicz
KLASY INNOWACYJNE alternatywa dla … ”Nauka to pokarm dla rozumu”
Jak się uczyć? Jak działa nasz umysł? Jaki mamy typ inteligencji?
DZIECIĘCE OŚRODKI ZAINTERESOWAŃ PIERWSZY OŚRODEK ZAINTERESOWAŃ Sprzyja rozwijaniu wszystkich inteligencji, a szczególnie inteligencji: językowej,
Techniki efektywnego uczenia – ćwiczenia cd. zajęć 3 Zajęcia 5
Dorota Juranek PM nr 3 Sosnowiec
Katarzyna Sarota-Cibińska Przedszkole Miejskie nr 12 w Sosnowcu
Przygotowanie dziecka do szkoły
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
Zajęcia rozwijające inteligencje wielorakie.
Twórcza aktywność dziecka
INTELIGENCJE WIELORAKIE a wspieranie rozwoju dziecka
w Publicznym Gimnazjum nr 1 w Łodzi
Dlaczego warto uczyć małe dzieci języków obcych? Opracowała
Trening metodą Warnkego
TEORIA INTELIGENCJI WIELORAKICH
Wsparcie psychologiczno - pedagogiczne
Metody przygotowujące do nauki matematyki
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ I PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Moduł 5 Wyznaczanie ścieżki kariery. Na zakończenie tego modułu będziesz posiadał informacje odnośnie:  5.1 Rozpoznania swojego typu inteligencji  5.2.
Arteterapia – leczenie przez sztukę
 Uczeń posługuje się bardzo podstawowym zasobem środków językowych (leksykalnych, gramatycznych, ortograficznych oraz fonetycznych), umożliwiającym realizację.
Wyniki próbnego egzaminu gimnazjalnego z języków obcych 2008.
„Zajęcia z metod i technik uczenia się” 1.
INTELIGENCJE WIELORAKIE
CZYNNIKI RÓŻNICUJĄCE UCZNIÓW
warsztaty fotograficzne WYMIAR GODZIN: 10 godzin ćwiczeń
Program IB Middle Years to program edukacyjny dla uczniów w wieku od 11 do 16, który rozwija niezależnych, kreatywnych i otwartych na świat uczniów gotowych.
Poznaj swojego doradcę kariery Jak to robimy w Zespole Szkół Nr 14 we Wrocławiu.
Porozumienie bez Przemocy w Przedszkolu.
Anna Gościmska Antonina Telicka - Bonecka.  Wiedza z zakresu historii jest wymagana w zadaniach nieliterackich  Brak wiedzy z zakresu historii może.
EDUKACJA MATEMATYCZNA skuteczna, przyjazna dziecku i nauczycielowi Arkadiusz Mroczyk.
Praktyczne wykorzystanie teorii inteligencji wielorakich w przedszkolu i w szkole Toruń 2016 Magdalena Oleksy- Zborowska Toruń 2016.
Kształtowanie kompetencji komunikacyjnych wiedza o języku w szkole podstawowej i gimnazjum.
Innowacja z programowania realizowana w klasach 1-3
Jak się uczyć? Jak działa nasz umysł? Jaki mamy typ inteligencji?
ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY WSTĘPNEJ
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
Rodzaj innowacji: innowacja pedagogiczna Czas realizacji: roczny cykl listopad 2015 –listopad 2016 Zakres innowacji – uczniowie szkoły podstawowej 2.
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
TRZY KULTURY W TRÓJCE projekt edukacyjny ZSP Nr 3 w Łodzi
Szkoła Podstawowa nr 214 Ul. Fontany 1.
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
Inteligencja Marta Riess.
Jak się uczyć? Jak działa nasz umysł? Jaki mamy typ inteligencji?
Próbny Egzamin Ósmoklasisty
Wyniki próbnego egzaminu gimnazjalnego – język obcy nowożytny.
Zapis prezentacji:

Prezentacja efektów szkolenia Spice Up Your Teaching Prezentacja efektów szkolenia Spice Up Your Teaching! przeprowadzonego przez Josie Pianini 13.02-17.02 2017 r., Malta Katarzyna Mysińska-Kakiet

STRATEGIE KOOPERATYWNE NAUCZANIA JĘZYKA ANGIESKIEGO Wzmagają naukę języka angielskiego w każdym aspekcie. Przykładowe aktywności: "stand up, hand up, pair up"; "round Robin"; "numbered heads together"; "quiz, quiz, trade"; "jigsaw"; Katarzyna Mysińska-Kakiet

INTELIGENCJA WIELORAKA Katarzyna Mysińska-Kakiet

1. INTELIGENCJA JĘZYKOWA Obejmuje język mówiony oraz pisany; Umożliwia komunikację oraz tworzenie logicznych struktur w ziązku z językiem; Obejmuje wrażliwość oraz wyczucie subtelności językowych; Katarzyna Mysińska-Kakiet

ĆWICZENIA Dyskusja w grupach; Udział w prezentacjach; Prowadzenie bloga; Gry słowotwórcze; Tworzenie opowieści; Czytanie; Katarzyna Mysińska-Kakiet

2. INTELIGENCJA LOGICZNO- MATEMATYCZNA Umożliwia myślenie abstrakcyjne; Umożliwia operowanie liczbami oraz logiczne myślenie; Katarzyna Mysińska-Kakiet

ĆWICZENIA Mapy myśli; Puzzle obrazkowe; Praca z filmem; Historie ilustrowane; Wizualizacje; Katarzyna Mysińska-Kakiet

ĆWICZENIA Puzzle; Rozwiązywanie sytuacji problemowych; Tworzenie zaszyfrowanych wypowiedzi; Katarzyna Mysińska-Kakiet

3.INTELIGENCJA WIZUALNO-PRZESTRZENNA Umożliwia użycie wizualnych oraz przestrzennych informacji; Przekształcanie informacji jako obraz; Odzyskiwanie orazów z pamięci; Katarzyna Mysińska-Kakiet

4. INTELIGENCJA RUCHOWA Umożliwa kontrolowanie lub wyodrębnianie poszczególnych części ciała w działaniu; Zawiera kreatywne, prawidłową percepcję motoryczną; Katarzyna Mysińska-Kakiet

ĆWICZENIA TPR (metoda reagowania całym ciałem); Ćwiczenia relaksacyjne; Odgrywanie scenek; Kreatywny ruch, pantomima; Katarzyna Mysińska-Kakiet

5. INTELIGENCJA MUZYCZNA Tworzenie, komunikowanie oraz rozumienie znaczeń pochodzących z dźwięku; Umiejętność kojarzenia dźwięku ze słowem; Katarzyna Mysińska-Kakiet

ĆWICZENIA Piosenki; Rymowanki; Aktywności uwzględniające rytm oraz dźwięk; Katarzyna Mysińska-Kakiet

6. INTELIGENCJA PRZYRODNICZA Umiejętnośc rozumienia świata naturalnego; Umożliwia rozróżnianie, klasyfikację oraz kategoryzowanie umiejętności; Katarzyna Mysińska-Kakiet

ĆWICZENIA Praca z filmem; Prace związane z tematyką przyrodniczą; Zajęcia na świeżym powietrzu; Katarzyna Mysińska-Kakiet

7. INTELIGENCJA INTERPERSONALNA Umiejętność rozpoznawania, rozróżniania uczuc, przekonań, intencji innych osób; Umożliwia użycie powyższej wiedzy do efektywnej pracy; Katarzyna Mysińska-Kakiet

ĆWICZENIA Praca metodą projektową; Burza mózgów; Praca w parach; Praca grupowa; Katarzyna Mysińska-Kakiet

8. INTELIGENCJA INTRAPERSONALNA (REFLEKSYJNA) Umożliwia zrozumienie siebie oraz ciągu zdarzeń; Umożliwia rozróżnianie uczuć innych ludzi; Katarzyna Mysińska-Kakiet

ĆWICZENIA Indywidualna praca projektowa; Pamiętnik ucznia; Nauka indywidualna; Autobiografia; Katarzyna Mysińska-Kakiet

DYKTANDO W JĘZYKU OBCYM - ZALETY Aktywność ucznia podczas i po ćwiczeniu; Wzmacnia ustną komunikację; Usprawniają pracę w zróżniciwanej grupie; Ułatwiają pracę w dużej grupie; Wyciszają grupę; Rozwijają umiejętność słuchania; "Running dictando"- najkorzystniejsza forma dyktanda w nauce języka angielskiego:) Katarzyna Mysińska-Kakiet

PRACA METODĄ PROJEKTOWĄ - ZALETY Angażują różnorakie umiejętności (współpraca, kreatywne myślenie, prezentacja); Niewielki wpływ nauczyciela; Oderwanie od rutyny; Są związane z realnym światem i problematyką; Uczą użycia j.angielskiego z kontekstu w nieograniczony sposób; Pozwalają pracować z innymi uczniami bez obawy popełnienia błędu językowego; Katarzyna Mysińska-Kakiet

PRAKTYCZNE ĆWICZENIA GRAMATYCZNE - klocki Cuisenaire'a Katarzyna Mysińska-Kakiet

PRAKTYCZNE ĆWICZENIA GRAMATYCZNE - klocki Cuisenaire'a Wizualny charakter tychże pomocy ułatwia koncentrację, skupienie uwagi, a także usprawnia proces myślenia i reagowania. Barwne klocki świetnie nadają się do nauki słownictwa z różnych kręgów tematycznych. Można z ich pomocą budować zegary, drzewa genealogiczne lub własny, wymarzony pokój pełen ukrytych skarbów… Również wprowadzanie różnych aspektów gramatycznych staje się dużo przyjemniejsze dzięki liczbom w kolorach. Po kilku lekcjach z klockami użycie zaimków czy prawidłowy szyk wyrazów w zdaniu przestają być trudne … Katarzyna Mysińska-Kakiet

Dziękuję za uwagę. Katarzyna Mysińska-Kakiet