„Programowanie czas zacząć”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Advertisements

"Nowoczesny Nauczyciel
"Nowoczesny Nauczyciel
KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
Zadania doradcy metodycznego zgodnie z Rozporządzeniem MEN i S o placówkach z dnia 23 kwietnia 2003r.
Diagnostyka i ewaluacja konieczność czy potrzeba?
NOWE TECHNOLOGIE NA USŁUGACH EDUKACJI Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Grodkowie Podstawowe informacje o projekcie.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Nowa rola placówek doskonalenia nauczycieli
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
CELE REALIZACJI PROJEKTÓW POWIATOWYCH Pilotaż nowego modelu systemu doskonalenia nauczycieli i zewnętrznego wspomagania szkół/przedszkoli Pomoc dyrektorom.
Innowacje pedagogiczne w szkołach ponadgimnazjalnych
DC Edukacja Centrum Szkoleń i Certyfikacji Komputerowych Innowacyjne formy oceniania z wykorzystaniem ICT Kartuzy, 12 listopada 2010.
Osiągnięcie przez szkoły i placówki warunków do pełnej realizacji kształcenia ogólnotechnicznego, zawodowego i wychowania komunikacyjnego. Cele szczegółowe:
Konferencja upowszechniająca dla kadry kierowniczej szkół System pracy z uczniami zdolnymi jako produkt finalny projektu DiAMEnT Upowszechnianie dobrych.
Kształcenie zawodowe w szkołach rolniczych
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Konferencja Pomorskiego Kuratora Oświaty
ale (a może przede wszystkim)
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Placówki oświatowe objęte wsparciem
Projekt nr PL1-ESF Innowacyjne formy zapewniania jakości w nadzorze pedagogicznym i pracy szkoły w programie Zagraniczna mobilność szkolnej.
Doskonalenie pracy nauczyciela ODiDZ, w tym mobilności zagraniczne
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
Monitorowanie realizacji podstawy programowej kształcenia ogólnego w szkołach zawodowych. 1.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie.
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
„Rozwój doskonalenia nauczycieli w powiecie augustowskim” Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.5. Kompleksowe wspomaganie szkół Projekt.
Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Stargardzie Szczecińskim r. Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Stargardzie Szczecińskim.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA SZKOŁY PODSTAWOWE ( ) przeprowadzono 205 ewaluacji, w tym: 25 ewaluacji całościowych 180 ewaluacji problemowych Podsumowanie.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
ZASADY PRZEPROWADZANIA DIAGNOZY Gdańsk, r. Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
DZIAŁANIA KURATORIUM OŚWIATY W LUBLINIE W RAMACH SZKOŁY ZAWODOWCÓW NA RZECZ ROZWOJU SZKOLNICTWA ZAWODOWEGO W WOJEWÓDZTWIE LUBELSKIM ROK SZKOLNY 2014 /
Założenia pilotażu Czas pilotażu : 1 rok z możliwością przedłużenia do 3 lat, Początek pilotażu: 1 września 2016 r. Cel główny pilotażu: Sprawdzenie w.
Debata z udziałem dyrektorów szkół i placówek oświatowych maj/czerwiec 2016 r.
Ro Roczny Plan Wspomagania Roczny Plan Wspomagania – plan zbudowany na bazie oferty doskonalenia realizowanej w danej szkole/ przedszkolu. RPW obejmuje.
Dwa słowa o sobie … Dlaczego ja o tym opowiadam? Jestem nauczycielem- konsultantem WODN w Łodzi już od pand 17 lat i szkoleniami w zakresie stosowania.
BARBARA OGRODOWSKA WICESTAROSTA NOWODWORSKI GDAŃSK, 6 CZERWCA 2016 r. POWIAT NOWODWORSKI.
Spotkanie z dyrektorami szkół i placówek oświatowych oraz przedstawicielami JST 1.Powitanie. 2.Wystąpienie Pani Aurelii Michałowskiej Mazowieckiego Kuratora.
Konkursy i seminaria metodyczne dla nauczycieli informatyki.
Rola placówek doskonalenia nauczycieli, poradni psychologiczno-pedagogicznych i bibliotek pedagogicznych we wspomaganiu rozwoju szkół. 1.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
na rzecz cyfryzacji szkół
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2017/2018.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2016/2017.

Doradztwo zawodowe w szkołach
w pomorskiej polityce edukacyjnej
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
Pilotażowe wdrażanie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach Pilotaż skierowany jest do każdej szkoły, która chce.
Powiat Ciechanowski „Doskonalenie szansą na rozwój”
Zagraniczne wyjazdy edukacyjno-szkoleniowe
Pilotażowe wdrożenie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach - szkolenia realizowane w ramach projektu MEN.
Pilotażowe wdrożenie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach - szkolenia realizowane w ramach projektu MEN.
Działania na rzecz innowacji
Pilotażowe wdrożenie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach - szkolenia realizowane w ramach projektu MEN.
Zapis prezentacji:

„Programowanie czas zacząć” Programowanie i rozwijanie informatycznych kompetencji uczniów podsumowanie Gdańsk, 14.09.2017 r. K O Gdańsk

Cele: Sprawdzenie w praktyce szkolnej wprowadzenia programowania do szkół w formie innowacji pedagogicznej, Testowanie dostępnych rozwiązań wprowadzających nauczanie programowania do edukacji formalnej, w tym programów nauczania opartych na projekcie nowej podstawy programowej oraz rekomendowanie do powszechnego wdrożenia najskuteczniejszych metod i technik kształcenia i samokształcenia uczniów i nauczycieli, Uruchomienie narzędzi wsparcia dla nauczycieli informatyki i edukacji wczesnoszkolnej ułatwiających samokształcenie, kształcenie wzajemne oraz inne formy doskonalenia zawodowego.

Działania szkoły w ramach innowacji wprowadzającej nauczanie programowania: Opracowanie i zatwierdzenie autorskich programów nauczania do zajęć komputerowych w szkole podstawowej i do informatyki w gimnazjum i szkołach ponadgimnazjalnych, Ustanowienie lidera/koordynatora projektu w szkole, Wybór środowiska informatycznego lub środowisk informatycznych do nauczania programowania, Prowadzenie nauczania programowania na regularnych lekcjach zajęć komputerowych lub informatyki, Prowadzenie pozalekcyjnych zajęć z programowania w formie kółek programistycznych - współpraca z podmiotami zewnętrznymi, Udział nauczycieli szkoły w różnych formach doskonalenia, Oferowanie zorganizowanych form wsparcia dla uczniów słabszych, w tym w szczególności z wykorzystaniem wsparcia rówieśniczego, Zapewnienie wsparcia innowacji przez organ prowadzący szkołę, Formułowanie wniosków do przygotowywanej podstawy programowej wprowadzającej programowanie do edukacji formalnej, Tworzenie listy problemów możliwych do rozwiązania przez uczniów ze wsparciem technologii na poszczególnych etapach edukacyjnych, Udostępnienie materiałów merytorycznych i dydaktyczno-metodycznych w domenie publicznej do wykorzystania przez innych nauczycieli.

Badania w ramach ewaluacji przeprowadzone zostały podczas spotkań „Programowanie czas zacząć” organizowanych przez Kuratorium Oświaty w Gdańsku wspólnie z Centrum Edukacji Nauczycieli w Gdańsku oraz Ośrodkiem Doskonalenia Nauczycieli w Słupsku na przełomie września/października 2016 roku. Spotkania - warsztaty miały miejsce: w siedzibie CEN w Gdańsku, Pucku i Malborku oraz w Słupsku, Chojnicach i Bytowie. Badanie opinii dyrektorów i nauczycieli placówek oświatowych miało na celu dokonanie oceny celowości, skuteczności przeprowadzonych warsztatów oraz zebranie informacji odnośnie potrzeb szkoleniowych uczestników.

~ 700 uczestników

Źródła informacji: www.kuratorium.gda.pl zakładka edukacja informatyczna https://programowanie.men.gov.pl/ portal dedykowany

Zespół szkół w Przywidzu Szkoła Podstawowa im. Unii Europejskiej Nazwa szkoły Adres Zespół szkół w Przywidzu Szkoła Podstawowa im. Unii Europejskiej 83-047 Przywidz, Szkolna 1 Szkoła Podstawowa Nr 12 w Gdańsku 80-180 Gdańsk, Człuchowska 6 Szkoła Podstawowa nr 49 im. Księdza Bronisława Komorowskiego 80-441 Gdańsk, aleja Legionów 11 Szkoła Podstawowa nr 89 im. Tadeusza Mazowieckiego 80-335 Gdańsk, Szyprów 3 Zespół Kształcenia Podstawowego i Gimnazjalnego nr 7 80-347 Gdańsk, Orłowska 13 Zespół Szkół Nr 7 Szkoła Podstawowa Nr 12 Gimnazjum Nr 8 81-629 Gdynia, Stawna 4/6 Gimnazjum nr 2 im. Armii Krajowej w Kwidzynie 82-500 Kwidzyn, Mickiewicza 56 B Publiczne Gimnazjum im. Ks. Kard. Stefana Wyszyńskiego w Lubichowie 83-240 Lubichowo, ks. Lorenza 8 I Liceum Ogólnokształcące im. Marii Skłodowskiej-Curie w Tczewie 83-110 Tczew, Szkoły Morskiej 1 Gimnazjum 83-034 Trąbki Wielkie, Sportowa

28 – 29 września 2017 r.

Krzysztof Kurszewski starszy wizytator wojewódzki koordynator ds Krzysztof Kurszewski starszy wizytator wojewódzki koordynator ds. innowacji w edukacji Kuratorium Oświaty w Gdańsku e-mail: Krzysztof.Kurszewski@kuratorium.gda.pl tel. 58 669 34 11