dr Agnieszka Będkowska-Kopczyk dr hab. Libor Pavera, prof. ATH

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Kształcenie zawodowe pielęgniarek i położnych w ramach studiów pomostowych” w ramach Priorytetu II, Działania 2.3, Poddziałania Programu Operacyjnego.
Advertisements

Program Partnerstwa Transgranicznego podsumowanie dla projektów sfery pomocy społecznej Warszawa,
Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
dr Anna Murkowska dr Przemysław Wolski
Podkarpackie Centrum Edukacji Nauczycieli w Rzeszowie
Wizyty Studyjne Anna Kowalczyk Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
Wizyty Studyjne Wizyty studyjne 2009/2010 Spotkanie informacyjne Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez.
1 Największy projekt edukacyjny w Europie Studia podyplomowe dla kadr zarządzających i pracowników przedsiębiorstw.
NAWIGATOR-WIGOR NA TOR, czyli droga od entuzjazmu do sukcesu Projekt został zrealizowany przy wsparciu udzielonym przez Islandię, Liechtenstein i Norwegię
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Nowoczesne technologie ICT w upowszechnianiu.
1 Lokalny program rewitalizacji – Możliwości finansowania Paweł Dryl; MIELEC, 17 lutego 2006 r. 1.
Bydgoszcz, 11 marca 2010 Bydgoszcz, 11 marca 2010 Polsko-Szwajcarski Program Współpracy Wizyty Studyjne 2010/2011 Biuro Współpracy Międzynarodowej UKW.
Program Partnerstwa Transgranicznego założenia i rezultaty Supraśl,
Założenia działalności Krajowej Instytucji Wspomagającej PO KL na lata Beata Puszczewicz Fundacja Fundusz Współpracy.
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Kryteria wyboru projektów w ramach Działania 8.2 Priorytetu VIII PO KL w 2009 r. w województwie warmińsko-mazurskim.
Dokumenty wprowadzające politykę wspólnotową. Zasada programowania oznacza, że instytucje Unii Europejskiej kontrolują i monitorują wykorzystanie środków.
Koordynator Programu Erasmus Wersja skrócona przez S.Salamon – BWZ UW
NOWE PERSPEKTYWY KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO W POLSCE.
Aplikacja internetowa EURO, PRACA, DIALOG tarnowskie forum wymiany informacji i dialogu czyli wszystko o pracy i edukacji Tarnów, 24 listopada 2006 r.
PATENT na innowacyjny biznes
Psychosocial Support For The Persons Marginalized In Community Wsparcie psychospołeczne dla osób marginalizowanych żyjących w środowisku otwartym.
Mój program dla STO STRATEGICZNE KIERUNKI DZIAŁAŃ NA LATA dr Anna Okońska-Walkowicz Prezes SKT nr 64 STO Kandydat na Prezesa Zarządu Głównego.

dr Zbigniew E. Zieliński Wyższa Szkoła Handlowa
MENTOR MULTIMEDIALNY – ZAWÓD PRZYSZŁOŚCI Projekt: Mentor multimedialny – zawód przyszłości jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego.
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Fundusz Stypendialny Program wymiany naukowej pomiędzy Polską a Szwajcarią Konferencja Informacyjna, 2 marca 2010 Uniwersytet.
Prezentacja sporządzona na podstawie danych z naboru III.
Doskonalenie podstawprogramowych kluczemdo modernizacjikształcenia zawodowego Warszawa 11 października 2012 r.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
Współpraca akademicka stypendia, badania, rozwój Warszawa, 9 listopada 2010 Fundusz Stypendialny i Szkoleniowy.
Punkt Kontaktowy Polskich Regionów na Ukrainie Projekt finansowany przez Ministerstwo Spraw Zagranicznych w ramach dotacji na realizację zadań w zakresie.
DIAGNOZA DOSTOSOWANIA UMIEJĘTNOŚCI I KWALIFIKACJI ZAWODOWYCH DO WYMOGÓW LUBUSKIEGO RYNKU PRACY ZAŁOŻENIA PROJEKTU Projekt jest współfinansowany przez Unię
Działania w celu zwiększenia kompetencji przyszłych pracowników KGHM
Plansza tytułowa / tytuł prezentacji
Możliwości finansowania projektów badawczych
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
DC Edukacja Centrum Szkoleń i Certyfikacji Komputerowych Innowacyjne formy oceniania z wykorzystaniem ICT Kartuzy, 12 listopada 2010.
Polskie biblioteki akademickie w Unii Europejskiej - Łódź, Rola biblioteki uczelnianej w procesie internacjonalizacji kształcenia Tomasz Saryusz-Wolski.
Program wymiany naukowej między Szwajcarią a nowymi państwami członkowskimi Unii Europejskiej Sciex-NMS ch na lata Prezentacje sporządzono na.
KONFERENCJA PRASOWA 30 listopada 2009 roku Projekty dotychczas realizowane ze środków Unii Europejskiej : Lekarz, pielęgniarka – nowoczesny pracownik.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Projekt „Fizyka jest ciekawa” jest realizowany w ramach programu POKL
Wizyty Studyjne Wizyty studyjne dla kadry zarządzającej, decydentów i specjalistów z zakresu edukacji oraz kształcenia i doskonalenia zawodowego Fundacja.
Ko-Kluby Przedsiębiorczości – promocja świadomości proekologicznej wśród młodzieży szkół ponadgimnazjalnych.
Operacja Sukces to unikatowy w skali kraju projekt finansowany z funduszy strukturalnych Unii Europejskiej mający na celu reformę programu studiów na.
Kreatywny Humanista Priorytet IV. Szkolnictwo wyższe i nauka
Gwarancje dla Młodzieży to POWER Perspektywa finansowania działań na rzecz młodzieży w okresie Bartosz Kosiński Miechów
P ROGRAM : E RASMUS + A KCJA KLUCZOWA : M OBILNOŚĆ EDUKACYJNA A KCJA : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH SIĘ I PRACOWNIKÓW T YP AKCJI : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Kadry dla innowacyjnej gospodarki – rola priorytetu IV PO Kapitał Ludzki Agnieszka Gryzik dyrektor Departamentu.
Finansowanie kształcenia zawodowego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Ogólne informacje o Funduszach Europejskich na lata Marzec, 2013 r.
Program Operacyjny Wiedza – Edukacja – Rozwój Programy mobilnościowe Aleksandra Szyszka.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
UNIWERSYTET MEDYCZNY W ŁODZI - PRZEDSIĘBIORSTWEM NAUKOWO - DYDAKTYCZNYM Prof. dr hab. Paweł Górski, Rektor.
Projekt "Almas House in Poland" Klaster Innowacyjna Medycyna Październik 2015.
Bezpieczeństwo gospodarcze strefy Schengen – walka z korupcją, doskonalenie wiedzy i działań Policji Mazowsza Wzmocnienie efektywności zwalczania przestępstw.
WYDZIAŁ DZIENNIKARSTWA, INFORMACJI I BIBLIOLOGII Janusz Włodzimierz Adamowski Program wyborczy: kadencja
PARTNERSHIP FOR GOOD PARTNERSTWO NA DOBRE Konferencja końcowa projektu Wrocław, 20 kwietnia 2011 roku Wsparcie udzielone przez Norwegię poprzez dofinansowanie.
SZKOŁA PODSTAWOWA W CHARŁUPI MAŁEJ BENEFICJENT PROGRAMU ERASMUS+
Podstawowe informacje o projekcie Nazwa projektu: „Europejskie kompetencje i jakość kształcenia osób dorosłych w dobie globalizacji” Okres realizacji:
 Erasmus+ to program Unii Europejskiej w dziedzinie kształcenia, szkoleń, młodzieży i sportu na lata  Jego całkowity budżet wynosi 14,7.
Konferencja współfinansowan a ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Kompleksowy Program Rozwoju Szkolnictwa Zawodowego.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
PROJEKTY UNIJNE W ZESPOLE SZKÓŁ W GÓRZE
I ZARZĄDZANIE W BIZNESIE
W PROGRAMIE OPERACYJNYM WIEDZA, EDUKACJA, ROZWÓJ (POWER)
Zapis prezentacji:

dr Agnieszka Będkowska-Kopczyk dr hab. Libor Pavera, prof. ATH NOWOCZESNE NARZĘDZIA NAUKOWO-GOSPODARCZE W OBSZARZE ŚRODKOWOEUROPEJSKIM Bielsko-Biała, 15. 10. 2009

Co to jest „fundusz norweski”? Trzy kraje EFTA (Europejskiego Stowarzyszenia Wolnego Handlu), będące zarazem członkami EOG (Europejskiego Obszaru Gospodarczego), tj. Norwegia, Islandia i Liechtenstein, zaoferowały bezzwrotną pomoc finansową dla Polski w postaci dwóch instrumentów pod nazwą: Mechanizm Finansowy EOG oraz Norweski Mechanizm Finansowy zwanych również funduszami norweskimi

Dlaczego powstał „fundusz norweski”? Cele Norweskiego Mechanizmu Finansowego: zmniejszenie socjalnych i ekonomicznych różnic w ramach Europejskiego Obszary Gospodarczego umożliwienie wszystkim krajom członkowskim pełne uczestnictwo na rynku wewnętrznym

Co to jest FSS? Współpracę między Polską a państwami-darczyńcami wspiera Fundusz Stypendialny i Szkoleniowy (FSS), którego celem jest zwiększenie spójności społecznej i ekonomicznej w ramach EOG poprzez działania w obszarze edukacji pomiędzy Polską a państwami-darczyńcami (patrz: www.fss.org.pl) Operatorem Funduszu Stypendialnego i Szkoleniowego jest Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji (FRSE), wskazana do wykonywania tych działań zarówno przez Ministerstwo Edukacji Narodowej, jak i przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego.

Budżet FSS dla Polski W latach 2008-2011 FSS zakłada wykorzystanie 13,3 mln €. Budżet FSS w 90% pochodzi z funduszy norweskich, a w 10% z budżetu państwa polskiego

W ramach FSS finansowane są następujące inicjatywy: wymiana studentów i pracowników uczelni na zasadach wypracowanych w programie Erasmus (WHS ATH – Uniwersytet w Oslo i Uniwerystet w Tromsoe, Norwegia) indywidualne stypendia dla młodych badaczy oraz wizyty studyjne dla pracowników instytucji edukacyjnych (będziemy się starać ) projekty międzynarodowe realizowane wspólnie przez instytucje z Polski i krajów darczyńców, których celem jest poprawa jakości kształcenia oraz zwiększenie udziału jednostek w przedsięwzięciach międzynarodowych (np. wspólne konferencje, seminaria, publikacje)

W ramach FSS finansowane są następujące inicjatywy: projekty, których celem jest poprawa jakości kształcenia i sposobu funkcjonowania polskich szkół wyższych, szczególnie w zakresie przygotowania polskich uczelni do przyjmowania studentów zagranicznych, a w ramach tego: opracowanie programów kształcenia w językach obcych opracowanie programów wspólnych studiów przygotowanie innowacyjnych metod kształcenia poprawa współpracy uczelni z przemysłem i poprawa współpracy uczelni z instytucjami nie akademickimi

I tak doszliśmy do naszego projektu… Projekt nr FSS/2009/II/D5/W/0039 Działanie V – Rozwój Polskich Uczelni NOWOCZESNE NARZĘDZIA NAUKOWO-GOSPODARCZE W OBSZARZE ŚRODKOWOEUROPEJSKIM czas realizacji projektu: 1.10.2009 – 30.9.2010 wysokość grantu: 166.439,00 zł.

Cele naszego projektu zmodernizowanie studiów filologicznych na slawistyce i iberystyce poprzez wprowadzenie atrakcyjnej oferty dydaktycznej - 180 godzin modułu „język biznesu” dla języków: chorwackiego czeskiego słoweńskiego hiszpańskiego oraz wzbogacenie programów filologicznych o zajęcia z podstaw ekonomii dostosowanie ww. studiów do wymogów rynku (oferta ma być „na czasie”) stworzenie nowoczesnych programów zajęć do każdego z nowych przedmiotów, dostępne w systemie Moodle przygotowanie nauczania tych programów o oparciu o nowoczesne metody kształcenia

Cele naszego projektu współdziałanie ze środowiskiem biznesu regionu (m.in. poprzez stworzenie mini słowników biznesu) współdziałanie z jednostkami oświatowymi dotarcie z ofertą do absolwentów szkół średnich i rozpropagowanie w regionie naszych filologii obcych i studiów na WHS ATH zintegrowanie filologów obcych naszego wydziału rozwój naszych pracowników poprzez zdobycie nowych doświadczeń stymulowanie studentów do współpracy (!)

Zadania projektowe Zadania merytoryczne: przygotowanie programów i sylabusów (kwiecień 2010) wypełnienie treści programowych (wrzesień 2010) przygotowanie do druku i druk słowników biznesu (czerwiec 2010) organizacja konferencji międzynarodowej Filologie obce dziś a wyzwania rynku – (czerwiec 2010)

Zadania projektowe Zadania “wspomagające” wykonanie projektu: organizacja szkolenia (październik 2009) organizacja warsztatów (styczeń 2010) i seminarium (maj 2010) dla wykonawców Zadania promujące projekt i jego efekty: przygotowanie folderów reklamowych w języku polskim i angielskim (kwiecień 2010) promocja projektu i programów nauczania (wiosna 2010)

Głowni wykonawcy + eksperci native speakerzy I kto to wszystko zrobi? Głowni wykonawcy + eksperci native speakerzy język chorwacki: dr Przemysław Brom + prof. Ljiljana Šarić język czeski: mgr Agnieszka Baran + dr hab. Libor Pavera język słoweński: dr Agnieszka Będkowska Kopczyk + (do uzgodnienia) język hiszpański: dr Ireneusz Kida + mgr Hugo Kowalczuk

Eksperci: Ekspert wewnętrzny z dziedziny ekonomii: dr Honorata Howaniec (Wydział Zarządzania i Informatyki ATH) Ekspert zewnętrzny z Norwegii: prof. Ljiljana Šarić (Uniwersytet w Oslo) Eksperci z dziedziny edukacji (dr Wiga Bednarkowa, mgr Katarzyna Jakielaszek) i informatyki (dr inż. Mirosław Kordos, mgr inż. Marcin Giżycki)

I co z tego będą mieć? udział w projekcie międzynarodowym możliwość publikacji zdobycie doświadczenia w związku z realizowanymi zadaniami rozszerzenie kompetencji na: leksykografię, dydaktykę języków obcych praca w teamie + wsparcie koordynatora/-ów i kolegów dobra zabawa (!)

Dziękujemy za uwagę!