egzaminu gimnazjalnego 2010/2011 w Miejskim Gimnazjum nr 4

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WYNIKI EGZAMINU GIMNAZJALNEGO Z JĘZYKA NOWOŻYTNEGO ROK SZKOLNY 2009/2010.
Advertisements

WYNIKI PRÓBNEGO EGZAMINU GIMNAZJALNEGO
Podczas sprawdzianu badano umiejętności z następujących obszarów:
GIMNAZJUM IM. STANISŁAWA STASZICA W PANKACH
PUBLICZNE GIMNAZJUM W DRAWSKU
Wyniki sprawdzianu, egzaminu gimnazjalnego i maturalnego w 2009 r. uczni ó w szk ó ł prowadzonych przez Gminę Miejską Mielec.
Prezentacja przygotowana przez zespół badawczy przy CKE pod kierunkiem dr R.Dolaty PRIORYTETY POMORSKIEGO KURATORA OŚWIATY w roku szkolnym 2008/
Sprawdzian po klasie szóstej w szkole podstawowej
Program Międzynarodowej Oceny Umiejętności Uczniów OECD PISA
ANALIZA WYNIKÓW PISEMNEGO EGZAMINU MATURALNEGO Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO
5 kwietnia 2011 roku odbył się kolejny ogólnopolski sprawdzian dla uczniów klas szóstych szkoły podstawowej. Został on zorganizowany i przeprowadzony na.
Zestawienie wyników egzaminu
Sprawdzian dla uczniów kończących szóstą klasę szkoły podstawowej.
Badanie poziomu wiedzy uczniów gimnazjum klas I-III z podziałem na część humanistyczną i część matematyczno-przyrodniczą wrzesień 2010.
EWD W SZKOŁACH PONADGIMNAZJALNYCH POWIATU BYTOWSKIEGO
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ W ZESPOLE SZKÓŁ W KOWALEWIE ZA ROK SZKOLNY 2011/2012.
Edukacyjna Wartość Dodana
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2009/2010 Maków GIMNAZJUM ŚWIĘTEGO WOJCIECHA W MAKOWIE Hanna Głuszek Krystyna Strzemińska.
EDUKACJA SKUTECZNA, PRZYJAZNA I NOWOCZESNA Ministersto Edukacji Narodowej Jak się zmieniały podstawy? Konferencje w Żerkowie (27-28 listopada 2008 r.)
Wyniki egzaminu gimnazjalnego. CZĘŚĆ HUMANISTYCZNA Średni wynik szkoły znajduje się w 7 przedziale skali staninowej.
Wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego w 2013r
Porównanie średniej arytmetycznej części humanistycznej 2011.
EDUKACJA SKUTECZNA, PRZYJAZNA I NOWOCZESNA Ministersto Edukacji Narodowej Jak się zmieniały podstawy? Konferencje w Żerkowie (27-28 listopada 2008 r.)
Wyniki egzaminów gimnazjalnych szkół powiatu nakielskiego w roku 2011 w kontekście wyników kraju, województwa i innych powiatów przy uwzględnieniu wyników.
Wyniki egzaminów gimnazjalnych szkół powiatu żnińskiego w roku 2011 w kontekście wyników kraju, województwa i innych powiatów przy uwzględnieniu wyników.
Warlubie, r.. Wyniki egzaminów gimnazjalnych szkół powiatu świeckiego w roku 2011 w kontekście wyników kraju, województwa i innych powiatów.
Egzamin w gimnazjum składał się z 3 części: humanistycznej, matematyczno-przyrodniczej i języka obcego nowożytnego. Podczas egzaminu kończącego gimnazjum.
Analiza wyników sprawdzianu ‘2013
Edukacyjna Wartość Dodana czyli EWD
egzaminu gimnazjalnego 2009/2010 w Miejskim Gimnazjum nr 4
Maksymalnie za część humanistyczną testu można było uzyskać 20 punktów.
Wyniki Zespołu Szkół w Besku w egzaminach zewnętrznych
Wykorzystanie EWD w ewaluacji wewnętrznej szkoły
UWAGA: Aby zmienić obraz na tym slajdzie, zaznacz go i usuń. Następnie kliknij ikonę Obrazy w symbolu zastępczym, aby wstawić własny obraz. WYNIKI SPRAWDZIANU.
OCENA EFEKTYWNOŚCI NAUCZANIA z zastosowaniem metody edukacyjnej wartości dodanej OCENA EFEKTYWNOŚCI NAUCZANIA z zastosowaniem metody edukacyjnej wartości.
Obiektywny wskaźnik wyników egzaminów gimnazjalnych WSKAŹNIK EDUKACYJNA WARTOŚĆ DODANA DLA GIMNAZJUM NR 3 Źródło danych Instytut Badań Edukacyjnych
PODSUMOWANIE WYNIKÓW egzaminu gimnazjalnego w roku 2011.
WYNIKI EGZAMINU GIMNAZJALNEGO W GIMNAZJUM NR 5 W PRZEMYŚLU NA PRZESTRZENI LAT Kolejne slajdy prezentują porównanie wyników egzaminu gimnazjalnego osiągniętych.
Termin sprawdzianu: 1 kwietnia 2015 r. (środa), godz
Wyniki próbnego egzaminu gimnazjalnego z języków obcych 2008.
Opracowanie: Miejski Zarząd Oświaty, październik 2014r. Wyniki egzaminów zewnętrznych za rok szkolny 2011/2012.
Wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego w 2014r. uczniów szkó ł w gminie Mas ł ów.
Porównanie z rokiem  Skala staninowa (od ang. standard nine), standardowa dziewiątka – dziewięciostopniowa skala testu psychologicznego znormalizowana.
OPERON ZST MATURA PRÓBNA Język polski Średni wynik i zdawalność.
wyników sprawdzianu szóstoklasistów z dn r.
Sprawdzian po klasie szóstej Informacje w pigułce Sprawdzian odbył się 4 kwietnia 2013r. Do sprawdzianu przystąpiło 42 uczniów Test składał się.
PRÓBNY EGZAMIN GIMNAZJALNY 2015
EWD gimnazjalne Czym jest metoda edukacyjnej wartości dodanej (EWD)? Efektywność pracy szkoły, przed kilku laty, oceniano jedynie na podstawie wyników.
1 kwietnia 2015 roku odbył się kolejny ogólnopolski sprawdzian dla uczniów klas szóstych szkoły podstawowej. Został on zorganizowany i przeprowadzony na.
Analiza wyników sprawdzianu uczniów klas szóstych Szkoły Podstawowej nr 6 w Ostrowie Wielkopolskim 2015.
Wyznaczanie stopnia spełniania przez uczniów wymagań programowych ewaluacja pracy szkoły monitorowanie procesów edukacyjnych.
Egzamin gimnazjalny Na podstawie § 32 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
Wyniki egzaminu gimnazjalnego w Społecznym Gimnazjum w Rybniku.
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego w części matematyczno- przyrodniczej z zakresu przedmiotów przyrodniczych w roku szkolnym 2014/2015.
PRÓBNEGO SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY
Informacja o wynikach sprawdzianu i egzaminu w publicznych szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach (dla których organem.
Sprawozdanie za rok szkolny 2014/2015. Wyniki ogólne- Egzamin 2015 Język polski Historia i wiedza o społeczeństwie Matematyka Przedmioty przyrodnicze.
1 1 Podsumowanie egzaminu gimnazjalnego przeprowadzonego w 2016 roku w województwie pomorskim Wrzesień 2016 roku.
ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY WSTĘPNEJ
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
P. Świętochowska-Łaziuk, K. Łapa
RAPORT Z EGZAMINU GIMNAZJALNEGO W ROKU SZKOLNYM 2016/2017
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
Wykorzystywanie wyników sprawdzianu w pracy dydaktycznej
Opracowanie: Agata Hachaj Danuta Zawadzka Bogusław Sitko
Próbny egzamin ÓSMOKLASISTy 2018/2019
MATEMATYKA Opracowała: Martyna Białas
Próbny Egzamin Ósmoklasisty
Wyniki próbnego egzaminu gimnazjalnego – język obcy nowożytny.
Wyniki egzaminu próbnego
Zapis prezentacji:

egzaminu gimnazjalnego 2010/2011 w Miejskim Gimnazjum nr 4 Podsumowanie wyników egzaminu gimnazjalnego 2010/2011 w Miejskim Gimnazjum nr 4

Czynniki wpływające na wyniki egzaminu a ocena efektywności nauczania EDUKACYJNA WARTOŚĆ DODANA Pojęcie EWD wywodzi się z ekonomii, gdzie - w pewnym uproszczeniu - wartość dodana to tyle co, przyrost wartości dóbr w wyniku danego procesu produkcyjnego. Analogicznie edukacyjną wartość dodaną można zdefiniować jako przyrost wiedzy uczniów w wyniku danego procesu edukacyjnego. Czynniki wpływające na wyniki egzaminu a ocena efektywności nauczania

TRZYLETNI WSKAŹNIK EWD CZĘŚĆ HUMANISTYCZNA      Wskaźniki obliczone na podstawie wyników egzaminacyjnych z lat 2009-2011. Liczba wyników egzaminacyjnych uwzględniona w analizie: 164.

CZĘŚĆ MATEMATYCZNO-PRZYRODNICZA      Wskaźniki obliczone na podstawie wyników egzaminacyjnych z lat 2009-2011. Liczba wyników egzaminacyjnych uwzględniona w analizie: 164.

TRZYLETNI WSKAŹNIK EWD W ROZBICIU NA POSZCZEGÓLNE OKRESY CZĘŚĆ HUMANISTYCZNA Wskaźniki z lat 2009-2011. Liczba wyników egzaminacyjnych: 164. Wskaźniki z lat 2008-2010. Liczba wyników egzaminacyjnych: 177. Wskaźniki z lat 2007-2009. Liczba wyników egzaminacyjnych: 183. Wskaźniki z lat 2006-2008. Liczba wyników egzaminacyjnych: 201.

CZĘŚĆ MATEMATYCZNO-PRZYRODNICZA Wskaźniki z lat 2009-2011. Liczba wyników egzaminacyjnych: 164.      Wskaźniki z lat 2008-2010. Liczba wyników egzaminacyjnych: 177. Wskaźniki z lat 2007-2009. Liczba wyników egzaminacyjnych: 183. Wskaźniki z lat 2006-2008. Liczba wyników egzaminacyjnych: 201.

PRZEDZIAŁY UFNOŚCI Przedział ufności to przedział liczbowy, który z określonym z góry prawdopodobieństwem (najczęściej bliskim jedności), będzie zawierał nieznaną, prawdziwą wartość szacowanego parametru z populacji generalnej. CZĘŚĆ HUMANISTYCZNA

CZĘŚĆ MATEMATYCZNO-PRZYRODNICZA

ROZKŁAD RESZT W metodzie EWD reszta to różnica między realnym wynikiem ucznia na egzaminie gimnazjalnym a wartością oczekiwaną obliczoną na podstawie wyniku na sprawdzianie i wartości zmiennych kontrolnych - płci i dysleksji. CZĘŚĆ HUMANISTYCZNA

CZĘŚĆ MATEMATYCZNO-PRZYRODNICZA

CZĘŚĆ HUMANISTYCZNA

ROZKŁAD STANINOWY Staniny to umowne przedziały na jakie dzielimy dużą populację. Staniny służą do porównywania wyników w ramach konkretnego badania.

CZĘŚĆ MATEMATYCZNO-PRZYRODNICZA

PORÓWNANIE EWD WSZYSTKICH KNUROWSKICH GIMNAZJÓW CZĘŚĆ HUMANISTYCZNA MG1 MG2 MG3 MG4

CZĘŚĆ MATEMATYCZNO-PRZYRODNICZA MG1 MG2 MG3 MG4

WSKAŹNIK ŁATWOŚCI Z POSZCZEGÓLNYCH CZĘŚCI EGZAMINU GIMNAZJALNEGO W ROKU SZKOLNYM 2010/2011 W MIEJSKIM GIMNAZJUM NR 4 Łatwość zestawu zadań wyrażana jest za pomocą wskaźnika łatwości (p). Jest on stosunkiem sumy punktów uzyskanych za rozwiązanie zadań do liczby punktów możliwych do uzyskania. Wskaźnik łatwości przyjmuje wartości z przedziału 0-1.

PORÓWNANIE WSKAŹNIKA ŁATWOŚCI Z POSZCZEGÓLNYCH CZĘŚCI EGZAMINU GIMNAZJALNEGO W LATACH 2009/2010 - 2010/2011 W MIEJSKIM GIMNAZJUM NR 4

PORÓWNANIE WSKAŹNIKA ŁATWOŚCI DLA SZKOŁY, GMINY, POWIATU ORAZ WOJEWÓDZTWA

PORÓWNANIE WSKAŹNIKA ŁATWOŚCI DLA WSZYSTKICH KLAS III

PORÓWNANIE WSKAŹNIKA ŁATWOŚCI DLA WSZYSTKICH KLAS III WEDŁUG OBOWIĄZUJĄCYCH STANDARDÓW EGZAMINACYJNYCH CZĘŚĆ HUMANISTYCZNA

CZĘŚĆ MATEMATYCZNO-PRZYRODNICZA

CZĘŚĆ JĘZYKOWA – JĘZYK NIEMIECKI

ŚREDNIA PUNKTÓW Z POSZCEGÓLNYCH CZĘŚCI EGZAMINU GIMNAZJALNEGO

Część matematyczno-przyrodnicza Część językowa - język niemiecki PORÓWNANIE WYNIKÓW NA SKALI STANINOWEJ Z POSZCZEGÓLNYCH CZĘŚCI EGZAMINU GIMNAZJALNEGO W LATACH 2009/2010 - 2010/2011 W MIEJSKIM GIMNAZJUM NR 4 Część humanistyczna Część matematyczno-przyrodnicza Część językowa - język niemiecki Rok 2010 średni niski Rok 2011 wyżej średni niżej średni

 MOCNE STRONY MIEJSKIEGO GIMNAZJUM NR 4 CZĘŚĆ HUMANISTYCZNA redagowanie podania zgodnego z tematem polecenia redagowanie rozprawki na temat patriotyzmu i jego miejsca w czasach współczesnych rozpoznanie symbolicznego znaczenia elementu architektonicznego 

CZĘŚĆ MATEMATYCZNO-PRZYRODNICZA określenie problemu badawczego obliczenie masy cząsteczkowej związku chemicznego obliczanie liczb na podstawie jej procentu obliczanie jakim ułamkiem jednej liczby jest druga wskazywanie konsekwencji ruchu obiegowego przetwarzanie i interpretowanie informacji z mapy obliczanie czasu obrotu Ziemi wokół własnej osi o podany kąt wskazywanie miejsc występowania zjawisk przyrodniczych wykorzystywanie zasady zachowania ładunku elektrycznego do objaśnienia zjawiska wskazanie w jakim celu wykonuje się badania EKG nazywanie procesu rozpadu kwasów, zasad, soli na jony pod wpływem wody ustalanie liczby jonów w roztworze kwasowym

CZĘŚĆ JĘZYKOWA – JĘZYK NIEMIECKI stwierdzenie, czy tekst zawiera określone informacje oraz określenie głównej myśli tekstu określanie kontekstu sytuacyjnego przetwarzanie treści przedstawionych w materiale ikonograficznym i wyrażania ich w języku obcym

SŁABE STRONY MIEJSKIEGO GIMNAZJUM NR 4 CZĘŚĆ HUMANISTYCZNA  dostrzeganie i analizowanie kontekstu historycznego niezbędnego do interpretacji tekstu - rozpoznanie właściwego ciągu chronologicznego oraz rozpoznanie znanego tekstu ikonicznego rozpoznanie postaci historycznych spełniających warunki wskazane w poleceniu formułowanie argumentów uzasadniających podane stanowisko - poprawne wskazanie czasu i zdarzeń potwierdzających, że każda z podanych postaci zasłużyła na miano patrioty dokonywanie celowych operacji na tekście - poprawne przekształcenie zdania pojedynczego w zdanie złożone z uwzględnieniem poprawnej interpunkcji budowanie wypowiedzi poprawnej pod względem językowym oraz ortograficznym

CZĘŚĆ MATEMATYCZNO-PRZYRODNICZA wyjaśnianie przyczyn zahamowania wzrostu roślin wskazanie wyrażenia odpowiadającego treści zadania porównywanie obwodów figur interpretowanie informacji z tekstu i tabeli wskazanie różnic w budowie komórek bakterii i organizmu jądrowego wskazanie odpowiedniej grupy organizmów wskazywanie zależności między działalnością człowieka a przyrodniczymi warunkami tej działalności podanie nazw wielkości fizycznych i ich jednostek w układzie SI rozwiązywanie zadania opisującego sytuację problemową nazywanie procesów w obiegu węgla w przyrodzie tworzenie i realizowanie planu rozwiązania zapisywanie nazwy produktów i równania reakcji chemicznej

CZĘŚĆ JĘZYKOWA – JĘZYK NIEMIECKI selekcjonowanie konkretnych informacji rozpoznawanie związków pomiędzy poszczególnymi fragmentami tekstu właściwe reagowanie językowe w określonych kontekstach sytuacyjnych w celu uzyskania lub udzielenia informacji.

 WNIOSKI DO DALSZEJ PRACY – CZYLI NA CO ZWRÓCIĆ UWAGĘ !!! CZĘŚĆ HUMANISTYCZNA konsekwentnie egzekwować i utrwalać wiedzę historyczną uczniów kształcić umiejętność rozpoznawania i przekształcania zdań pojedynczych na złożone ćwiczyć interpunkcję zdania złożonego kształcić umiejętność poprawnego redagowania tekstu pod względem ortograficznym i językowym 

CZĘŚĆ MATEMATYCZNO-PRZYRODNICZA nieustannie ćwiczyć umiejętności określone we wszystkich standardach konsekwentnie ćwiczyć zadania wieloczynnościowe utrzymać listopadowy termin egzaminu próbnego w klasach III

CZĘŚĆ JĘZYKOWA – JĘZYK NIEMIECKI kształtowanie umiejętności sprawdzanych na egzaminie od początku nauczania języka niemieckiego w gimnazjum kształcenie umiejętności rozwiązywania zadań egzaminacyjnych, ze szczególnym uwzględnieniem zadań wymagających selekcjonowania informacji ćwiczenie umiejętności rozpoznawania związków między poszczególnymi częściami tekstu czytanego oraz właściwego reagowania w odpowiednich kontekstach sytuacyjnych w języku obcym jak najczęstsze wykorzystywanie na zajęciach, autentycznych tekstów słuchanych i czytanych zapoznawanie uczniów z rozmaitymi technikami pracy z tekstem – nie zawsze wystarczy zrozumieć słowa klucze – dla prawidłowego rozwiązania zadania ważne jest również zrozumienie szerszego kontekstu wprowadzenie i automatyzowanie struktur leksykalno-gramatycznych potrzebnych do efektywnej komunikacji, z którą uczniowie mają najwięcej kłopotów