Szkoła Podstawowa im. H. Sienkiewicza w Promniku

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Sześciolatek idzie do szkoły
Advertisements

„Sześcioletnie dziecko zarówno w szkole jak i w przedszkolu pozostaje tym samym dzieckiem, ale w szkole ma szansę pójść o krok dalej.”
„Sześciolatek w szkole”
SZEŚCIOLATEK W NASZEJ SZKOLE Szkoła Podstawowa Nr 2 im
Ulotka informacyjna dla rodziców Sześciolatek w szkole.
Szkoła dla 6-latka 6.
Sześciolatek idzie do szkoły
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna
Wczesna edukacja dzieci w okresie od 1 września 2009 r. do 1 września 2012 r. marzec 2010 r.
Prawa dziecka/ucznia niepełnosprawnego wynikające z przepisów prawa oświatowego opracowała: Iwona Kapczyńska.
Gotowość (dojrzałość) szkolna
Dlaczego 6-latek do szkoły TAK?!
SZEŚCIOLATKI W SZKOLE.
ZESPÓŁ SZKÓŁ W ZAWOI WILCZNEJ im. Ks. Kardynała Karola Wojtyły
„Zabawa jest nauką, nauka zabawą. Im więcej zabawy, tym więcej nauki”
Obniżenie wieku obowiązku szkolnego Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna.
Sześciolatek idzie do szkoły. Filozofia zmiany Wyrównywanie szans edukacyjnych upowszechnienie wychowania przedszkolnego obniżenie wieku obowiązku szkolnego.
Sześciolatek idzie do szkoły
Sześciolatek w szkole ZESPÓŁ SZKÓŁ W TUŁAWKACH. Zagadnienia: I. Działania organizacyjne związane z przyjęciem sześciolatków do szkoły II. Wzbogacenie.
SZKOŁA PRZYJAZNA SZEŚCIOLATKOM
Kuratorium Oświaty w Warszawie 1 Sześciolatek idzie do szkoły.
NOWA PODSTAWA PROGRAMOWA
Szkoła czy przedszkole? Sączów, 26 marca 2012 r..
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
Nowa podstawa programowa kształcenia ogólnego dla szkół podstawowych
Informacja dla rodziców Sześciolatek w szkole Informacja dla rodziców Sześciolatek w szkole.
Sześciolatek idzie do szkoły. Dzieci 6-letnie obowiązkowo pójdą do szkoły 1 września 2012 roku.
„Sześciolatek w przyjaznej szkole”
Projekt "Mamo! Tato! Wyrosłem z przedszkola" realizowany jest w ramach zadania publicznego pn. Realizacja szkolnych projektów promujących przyjazną adaptację.
Mój sześciolatek idzie do szkoły
POZNAJMY SIĘ … ZAPRASZAMY NA „DNI OTWARTE” W NASZEJ SZKOLE …
Ustawa z 7 września 1991r. o systemie oświaty
DYREKTOR SZKOŁY – RENATA CIEŚLAK. KILKA SŁÓW O NAS Oddział przedszkolny jest grupą przyjazną, przygotowującą dzieci do podjęcia nauki w szkole. Szkoła.
Organizacja procesu edukacyjnego z uwzględnieniem monitorowania wdrażania podstawy programowej – wychowanie przedszkolne Delegatura w Płocku.
MAMO, TATO - JUŻ TERAZ NAJMŁODSZY UCZEŃ MA PRAWO DO … Okresu adaptacji w szkole tak długiego jak to będzie potrzebne 2. Jednego nauczyciela.
Rozwijamy odpowiedzialnych, ciekawych życia, pełnych pokoju młodych ludzi, posiadających wiarę w siebie i szacunek dla innych. Dzieci same motywują się
Witamy sześciolatki w naszej szkole. Informacja o przygotowaniu szkoły na przyjęcie dzieci sześcioletnich.
Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Piwodzie z Filią w Cetuli
Wspieranie rozwoju dziecka młodszego w związku z obniżeniem wieku
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka. II. DLA TWOJEGO DZIECKA OD WRZEŚNIA W SZKOLE … III. POWINIENEŚ WIEDZIEĆ, ŻE … I. JUŻ TERAZ NAJMŁODSZY UCZEŃ.
Zespół Szkół w Nowym Folwarku
Jak zapewnić w szkole kontynuację działań z przedszkola?
8 września 2014 autor: Joanna Dembowa
SZKOŁA PODSTAWOWA NR1 IM. BRONISŁAWA MALINOWSKIEGO W WOLI.
Spotkanie z Rodzicami Zespół Placówek Oświatowych w Bieżuniu
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
OFERTA DLA SZEŚCIOLATKÓW.  nauka odbywa się w salach lekcyjnych dostosowanych do potrzeb młodszych dzieci, podzielonych na części: edukacyjną i rekreacyjną,
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
DZIENNIK USTAW RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ Warszawa, dnia 8 stycznia 2016 r. Poz. 35.
Miejskiej Szkoły Podstawowej nr 4 w Knurowie
Zmiana w systemie oświaty z dnia 29 grudnia 2015 r. Edukacja najmłodszych dzieci ma być skuteczna i przyjazna…… Powrót do obowiązku szkolnego dla 7-latków.
Edukacja najmłodszych dzieci ma być skuteczna i przyjazna Nasza szkoła jest gotowa na to, aby w swe szeregi przyjąć sześcio i siedmiolatki.
Zmiany w prawie oświatowym obowiązujące od roku szkolnego 2016/2017
Wychowanie przedszkolne i edukacja szkolna dziecka sześcioletniego i siedmioletniego.
SZEŚCIOLATEK W SZKOLE. ZABAWA JEST NAUKĄ, NAUKA ZABAWĄ. IM WIĘCEJ ZABAWY, TYM WIECEJ NAUKI. /Glenn Doman/
Edukacja wczesnoszkolna wg nowej podstawy programowej Aktualne przepisy prawa oświatowego Aktualne przepisy prawa oświatowego.
Publiczna Szko ł a Podstawowa nr 6 z Oddzia ł ami Integracyjnym im. Or ł a Bia ł ego ul. Paderewskiego 36 tel –
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty Reforma systemu oświaty.
MAMO, TATO - JUŻ TERAZ NAJMŁODSZY UCZEŃ MA PRAWO DO … Okresu adaptacji w szkole tak długiego jak to będzie potrzebne 2. Jednego nauczyciela.
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
„Sześciolatek w szkole”
ZESPÓŁ SZKOLNO- PRZEDSZKOLNY IM. JANA PAWŁA II W RUDNIKACH
Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r Prawo oświatowe
„Sześciolatek w szkole”
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Sześciolatek idzie do szkoły
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Nowelizacja rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej
Szkoła Podstawowa nr 225 im. Józefa Gardeckiego w Warszawie
Zapis prezentacji:

Szkoła Podstawowa im. H. Sienkiewicza w Promniku SZEŚCIOLATEK W SZKOLE – ADAPTACJA DZIECKA

Aspekty prawne Podstawa programowa dla klas I –III szkoły podstawowej: Rozporządzenie MEN z dnia 27 sierpnia 2012 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół od 1 września 2009 r. każde dziecko sześcioletnie ma prawo do nauki w pierwszej klasie szkoły podstawowej od 1 września 2014 r. każde dziecko sześcioletnie ma obowiązek nauki w pierwszej klasie szkoły podstawowej Niemniej jednak rodzice dzieci urodzonych w drugiej połowie 2008 r. mogą zdecydować o rozpoczęciu przez nie edukacji szkolnej od września 2015 r.  

REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ W EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ Zapewnienie dziecku ciągłości wychowania i kształcenia, a więc kontynuowanie, rozwijanie i doskonalenie umiejętności oraz wiadomości nabytych w oddziale przedszkolnym. Zapewnienie dziecku poczucia bezpieczeństwa, uwzględnianie jego potrzeb co do długości czasu potrzebnego na jego zaadoptowanie się w nowej szkole – klasie – grupie rówieśniczej. Charakter zintegrowany zajęć – tematyka edukacji wczesnoszkolnej ze sobą powiązana tematycznie. Charakter spiralny zajęć, co oznacza, że nabyte wiadomości i umiejętności przez dziecko w danej klasie mają być w następnym roku powtarzane, pogłębiane, a następnie rozszerzane. Powierzenie większości godzin zajęć edukacji jednemu nauczycielowi. Dopuszczalne jest prowadzenie zajęć przez innych nauczycieli posiadających kwalifikacje do nauczanych edukacji z zakresu: edukacji plastycznej, muzycznej, zajęć komputerowych, wychowania fizycznego i języka obcego nowożytnego. Kontynuacja rozpoczętego w przedszkolu procesu przygotowującego do nauki pisania i czytania poprzez dobór takich metod, aby dziecko w przyjemny sposób łączyło naukę czytania z pisaniem. Około połowę czasu przeznaczonego na realizację zadań w ramach edukacji polonistycznej, uczeń może poświęcić zajmując się rysowaniem i pisaniem siedząc przy stoliku.

Umożliwienie dzieciom korzystania z księgozbioru biblioteki szkolnej w taki sposób, aby każde z nich znalazło dla siebie lekturę odpowiadającą ich umiejętnościom czytelniczym. W pierwszych miesiącach nauki przyswajanie przez uczniów treści matematycznych opiera się na zabawach, grach, sytuacjach zadaniowych poprzez stopniowe budowanie pojęć liczbowych i sprawności rachunkowych, rozwiązywanie zadań tekstowych opierających się na manipulowaniu przedmiotami, a dopiero podawaniu konkretnego ich rozwiązania. Uczniowie mogą korzystać z zeszytów ćwiczeń przez jedną czwartą czasu przeznaczonego na edukację matematyczną. Wiedza przyrodnicza nabywana jest drogą prowadzonych doświadczeń przyrodniczych, zakładanych kącików przyrody, podczas wyjść w naturalnym środowisku poza szkołą. Zajęcia komputerowe prowadzone w korelacji z innymi edukacjami, dla każdego ucznia osobne stanowisko pracy. Aktywność muzyczna realizowana również podczas każdego typu zajęć, jako forma relaksu, wyciszenia się dziecka. Aktywność ruchowa – nastawienie na zajęcia organizowane jak najczęściej na sali gimnastycznej i na boisku szkolnym. Indywidualizacja nauczania – dostosowanie metod i form pracy z uczniem potrzebującym pomocy i z uczniem zdolnym.

REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ A BAZA LOKALOWA Sala lekcyjna składająca się z części rekreacyjnej i edukacyjnej. Dla każdego ucznia szafka z możliwością pozostawienia w niej części przyborów i podręczników. Wyposażenie sali w pomoce dydaktyczne do zajęć (np.: liczmany, plansze tematyczne) oraz w tablicę multimedialną. Zorganizowanie kącików i ośrodków zainteresowań (np.: kącik czytelniczy, kąciki przyrody).

Zespół Placówek Oświatowych w Promniku Szkoła Podstawowa im. H. Sienkiewicza ul. Szkolna 10 Witamy 6 - latków

Sale lekcyjne z ośrodkami zainteresowań

Pracownia komputerowa Uczniowie pracują na zajęciach przy swoich stanowiskach A oto prace uczniów wykonane w edytorze grafiki

Tu w pełni dzieci rozwijają swoje zainteresowania Sala gimnastyczna Tu w pełni dzieci rozwijają swoje zainteresowania

Dzieci wypożyczają ulubioną książkę Biblioteka Dzieci wypożyczają ulubioną książkę Dzieci w spokoju mogą poczytać książkę

Miejsce zabaw Sala wyposażona w ramach programu Radosna Szkoła

W gabinecie medycznym

Szkolna stołówka Pyszne obiady oferuje szkolna kuchnia

Nowoczesne wyposażenie w naszej szkole Zajęcia w pracowni językowej Zajęcia z tablicą multimedialną

Zajęcia pozalekcyjne Zajęcia rozwijające pt. „Razem z książką” „Mój ulubiony bohater z wiersza J. Tuwima” – konkurs plastyczny Dzieci wykonują własne projekty, poznają bohaterów ulubionych książek. Teatr bawi, uczy.

Zajęcia pozalekcyjne Dzieci rozwijają swoje wiadomości i umiejętności korzystając z różnych pomocy dydaktycznych

Inne formy rozwoju dziecka Wycieczki, uroczystości szkolne, udział w realizacji programów. Program „Owoce i warzywa w szkole” Pierwszy Dzień Wiosny Program „Ratujemy i Uczymy Ratować” Dzień Seniora

Drogi Rodzicu Aby rozwiać Twoje wątpliwości Nauczyciel oddziału przedszkolnego przeprowadza diagnozę Twojego dziecka, z którą Cię zapoznaje do końca kwietnia, to informacja o tym , w jaki sposób Twoje dziecko przygotowane jest do podjęcia nauki w klasie pierwszej. Okres adaptacji Waszego dziecka w szkole będzie tak długo trwał, jak to potrzebne. Program nauczania w pełni uwzględnia możliwości dziecka, a czas trwania zajęć edukacyjnych, regulowanie częstotliwości i długości przerw dostosowany jest do rozwoju psychofizycznego każdego dziecka. Z czego możesz skorzystać, kiedy pojawią się obawy Decyzja o tym, czy twoje dziecko powinno kontynuować naukę w klasie pierwszej należy do Ciebie: Dyrektor szkoły na Twój wniosek i wydaną opinię przez poradnię psychologiczno – pedagogiczną odroczy spełnianie przez Twoje dziecko obowiązku szkolnego. Taki wniosek będziesz mógł złożyć do końca roku kalendarzowego, w którym Twoje dziecko rozpoczęło naukę w klasie pierwszej, ma ono wówczas szansę powrotu do oddziału przedszkolnego.