EWALUACJA KIERUNKÓW PRZEDMIOTÓW ZAWODOWYCH ZSZ NR30 W ODNIESIENIU DO LOSÓW ABSOLWENTÓW KOŃCZĄCYCH SZKOŁĘ W ROKU SZKOLNYM 2010/2011 KRAKÓW 2011.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Sugestie dotyczące raportów powiatowych z Monitoringu Zawodów Deficytowych i Nadwyżkowych Toruń, 26 marca 2012 r. Spotkanie robocze z pracownikami PUP.
Advertisements

Projekt systemowy Rynek Pracy pod Lupą - realizacja zadań w 2011 i I kwartale 2012 r. Spotkanie robocze z pracownikami PUP odpowiedzialnymi za realizację.
Projekty realizowane w ZSP nr 2 w Siedlcach współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego
Rodzic jako doradca zawodowy
Badanie efektywności pomocy dla grup szczególnego ryzyka
Rekrutacja w kierunku kształcenia zawodowego Badania przeprowadzone pośród 800 uczniów Co i kto wpływa na wybór wykształcenia i zawodu wśród młodzieży.
Seminarium System aktywizacji zawodowej kobiet – kobieta pracująca Grudzień 2006.
Sytuacja w województwie: zatrudnienie, edukacja, integracja społeczna, przedsiębiorczość.
Działania Kuratorium Oświaty w Gorzowie Wielkopolskim
Rozwój szkolnictwa zawodowego w Warszawie a potrzeby rynku pracy- diagnoza i prognoza. Projekt jest realizowany przez Biuro Edukacji Urzędu Miasta Stołecznego.
URZĄD STATYSTYCZNY – CENTRUM WIEDZY WSPIERAJĄCE ZARZĄDZANIE W REGIONIE Wspólne budowanie przyszłości Mazowsza Warszawa, marzec 2011 r.
Diagnostyka i ewaluacja konieczność czy potrzeba?
1 Małopolskie Obserwatorium Rynku Pracy i Edukacji Warszawa, 15 lutego 2007 r.
OBSERWATORIUM DOLNOŚLĄSKIEGO RYNKU PRACY I EDUKACJI OBSERWATORIUM DOLNOŚLĄSKIEGO RYNKU PRACY I EDUKACJI projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Działania realizowane w ramach projektu „Matura z matematyki”
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE 2014
LOSY ABSOLWENTÓW KOŃCZĄCYCH SZKOŁĘ W ROKU SZKOLNYM 2009/2010 LOSY ABSOLWENTÓW KOŃCZĄCYCH SZKOŁĘ W ROKU SZKOLNYM 2009/2010 KRAKÓW 2010.
EWALUACJA KIERUNKÓW PRZEDMIOTÓW ZAWODOWYCH SZKOŁY ZAWODOWEJ NR30 W ODNIESIENIU DO LOSÓW ABSOLWENTÓW KOŃCZĄCYCH SZKOŁĘ W ROKU SZKOLNYM 2008/2009 KRAKÓW.
FREKWENCJI UCZNIÓW W ZSZ NR 30
WYNIKI EGZAMINU POTWIERDZAJĄCEGO KWALIFIKACJE ZAWODOWE KRAKÓW czerwiec 2012r. OPRACOWAŁY : AGATA KUC – FREMEL, JOLANTA NYCZ.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ W ZESPOLE SZKÓŁ W KOWALEWIE ZA ROK SZKOLNY 2011/2012.
EWALUACJA WEWNĘTRZNA W SZKOLE
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2009/2010 Maków GIMNAZJUM ŚWIĘTEGO WOJCIECHA W MAKOWIE Hanna Głuszek Krystyna Strzemińska.
Efektywność zdawania egzaminu zawodowego w ZSP w Bytowie w roku szkolnym 2008/2009.
Młodzi ludzie na rynku pracy. Baranowo 2013
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Wszystko co chcielibyście wiedzieć o pracodawcach.
Doskonalenie podstawprogramowych kluczemdo modernizacjikształcenia zawodowego Warszawa 11 października 2012 r.
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie
Modernizacja Kształcenia Zawodowego Projekty systemowe KOWEZiU Od 2008 roku w KOWEZiU realizowane są projekty systemowe…
Ankieta C Metryczka Rekrutacja.
Rodzice pierwszymi doradcami zawodowymi swoich dzieci.
Centrum Statystyki Regionalnej AE w Poznaniu (CSR) zostało powołane na mocy porozumienia między Prezesem Głównego Urzędu Statystycznego a Rektorem Akademii.
POWIATOWY URZĄD PRACY W TYCHACH
5 lat Obserwatorium Obserwatorium realizuje badania cykliczne oraz badania jednorazowe, odpowiadające na bieżące potrzeby informacyjne. Przygotowuje również
ROLA SPZ WE WSPARCIU DORADCÓW ZAWODOWYCH PRACUJĄCYCH W INNYCH PLACÓWKACH Prezenter EWA JAGODZIŃSKA PSYCHOLOG – DORADCA ZAWODOWY SPZ LUBLIN.
CENTRUM WSPÓŁPRACY SZKOŁY I RODZINY PUNKT KONSULTACYJNY.
Ewaluacja 2011/2012 semestr II Profil szkoły.
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Janusz Bokser – WUP Toruń Toruń
Co dalej Gimnazjalisto ?
OPRACOWANIE NA PODSTAWIE MATERIAŁÓW CKE mgr Małgorzata Smul.
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
WYNIKI ANKIETY ewaluacyjnej dla nauczyciela: W jaki sposób analiza wyników sprawdzianu wpływa na planowanie i podejmowanie działań przez nauczycieli? kwiecień.
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Poradnictwo zawodowe dla osób bezrobotnych oraz uczniów szkół ponadgimnazjalnych Cieszyn, r.
EWALUACJA KIERUNKÓW PRZEDMIOTÓW ZAWODOWYCH SZKOŁY ZAWODOWEJ NR30 W ODNIESIENIU DO LOSÓW ABSOLWENTÓW KOŃCZĄCYCH SZKOŁĘ W ROKU SZKOLNYM 2014.
GMINAZJUM NR I IM. SZARYCH SZEREGÓW W NAMYSŁOWIE GR.II- 12 UCZNIÓW PROWADZĄCY IZABELA HELIŃSKA – PEDAGOG SZKOLNY/ DORADCA ZAWODOWY.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
Konferencja Prasowa Warszawa, 2 września 2015 r..
Rodzic jako doradca zawodowy Większość młodych ludzi pytanych o to kto jest dla nich najważniejszym doradcą przy wyborze drogi edukacji wskazuje rodziców,
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
Bezrobotni absolwenci szkół wyższych i ponadgimnazjalnych w województwie pomorskim Joanna Witkowska Dyrektor Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Gdańsku Ogólnopolska.
Konferencja nt. Rozwój szkolnictwa zawodowego w Białymstoku a potrzeby rynku pracy Białystok, 17 czerwca 2010 r. Uczestnicy projektu:  Instytut Badań.
Jak przenieść diagnozę ujętą w koncepcji dotyczącej szkolnictwa zawodowego do wniosku o dofinansowanie w ramach Poddziałania Konkurs numer: RPPM IZ /16.
Badanie losów absolwentów szkół zawodowych. Struktura prezentacji przykładowe zastosowania organizacja badania odbiorcy wyników badania formy prezentacji.
Ro Roczny Plan Wspomagania Roczny Plan Wspomagania – plan zbudowany na bazie oferty doskonalenia realizowanej w danej szkole/ przedszkolu. RPW obejmuje.
LOSY ABSOLWENTÓW SPECJALNEGO OŚRODKA SZKOLNO – WYCHOWAWCZEGO IM. WALDEMARA KIKOLSKIEGO W BIAŁYMSTOKU Białystok, 23 września 2015r.
EWALUACJA DOTYCZĄCA BADANIA LOSÓW ABSOLWENTÓW (rocznik ) w Publicznym Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie.
Doradcy zawodowi : mgr Agnieszka Pątek – Gołębiowska
Kształcenie dualne.
Losy absolwentów Publicznego Gimnazjum Nr 24 w Białymstoku
Losy absolwentów 2016 (dane udostępnione szkole przez Małopolskie Obserwatorium Rynku Pracy i Edukacji WUP w Krakowie)
Losy absolwentów Publicznego Gimnazjum Nr 24 w Białymstoku
czwarte spotkanie Zespołu
Przykłady dobrych praktyk
Losy absolwentów publicznego gimnazjum nr 24 w Białymstoku
Zapis prezentacji:

EWALUACJA KIERUNKÓW PRZEDMIOTÓW ZAWODOWYCH ZSZ NR30 W ODNIESIENIU DO LOSÓW ABSOLWENTÓW KOŃCZĄCYCH SZKOŁĘ W ROKU SZKOLNYM 2010/2011 KRAKÓW 2011

CELE EWALUACJI : ZAŁOŻENIE WSTĘPNE Celem badania jest uzyskanie informacji dotyczących losów absolwentów kończących szkołę zawodową oraz dokonanie analizy wyników . Zbieranie danych o absolwentach i dokonywanie statystyki porównawczej jest bazą do wyciągania wniosków dotyczących edukacji zawodowej uczniów , możliwości przekwalifikowania lub dalszej edukacji . Realizacja wniosków jest podstawą do opracowania planów pracy dających większe szanse młodzieży w usamodzielnianiu się . PYTANIA KLUCZOWE : Jakie kierunki zawodowe dają młodzieży największe szanse na realizacje planów na przyszłość? Jakie działania podejmujemy dla zanalizowania wyników egzaminów zewnętrznych? W jaki sposób analizujemy wyniki ? Czy realizujemy wnioski wynikające z badań ? GRUPA BADANYCH: Absolwenci wszystkich kierunków zawodowych , kończący naukę w danym roku szkolnym. ODPOWIEDZIALNI : Koordynator – J.Nycz Zespół przedmiotów Zawodowych

REALIZACJA FORMA REALIZACJI: - Sporządzenie zestawienia statystycznego w formie tabeli i wykresów. TERMIN REALIZACJI - Wrzesień ,październik i listopad 2011- zbieranie informacji - Grudzień – analiza wyników - Styczeń - sprawozdanie POMIAR: - Wywiad w postaci : a. Pozyskiwanie informacji od absolwentów w trakcie odbioru dyplomów potwierdzających kwalifikacje zawodowe (wrzesień) b. Pozyskiwanie informacji poprzez kontakt telefoniczny, listowny, portale internetowe. c. Rozmowy podczas odwiedzin przez absolwentów budynku szkoły. d. Rozmowy z innymi uczniami mającymi kontakt z absolwentami. e. Rozmowy z wychowawcami , nauczycielami zawodu uczących absolwentów.

ZESTAWIENIE DANYCH STATYSTYCZNYCH DOTYCZĄCE UCZNIÓW KOŃCZĄCYCH SZKOŁĘ W ROKU SZKOLNYM 2010/2011 ZESTAWIENIE DANYCH STATYSTYCZNYCH DOTYCZĄCYCH UCZNIÓW KOŃCZĄCYCH SZKOŁĘ W ROKU SZKOLNYM 2010/2011 NAZWA ZAWODU ILOŚĆ KOŃCZĄCYCH SZKOŁĘ ILOŚĆ PRACUJĄCYCH W ZAWODZIE ILOŚĆ KSZTAŁCĄCYCH SIĘ DALEJ ILOŚĆ BEZROBOTNYCH ILOŚĆ WYKONUJĄCYCH INNY ZAWÓD BRAK DANYCH KRAWIEC 18 8 4 5 1 KALETNIK 6 STOLARZ 2 3 ŚLUSARZ 11 KUCHARZ MAŁEJ GASTR. 28 7 PRACOWNIK OBSŁ.HOTEL. CUKIERNIK RAZEM 76 32 15 20

PROCENTOWE ZESTAWIENIE DANYCH STATYSTYCZNYCH DOTYCZĄCE UCZNIÓW KOŃCZĄCYCH SZKOŁĘ W ROKU SZKOLNYM 2010/2011

ZESTAWIENIE DANYCH STATYSTYCZNYCH DOTYCZĄCE UCZNIÓW KOŃCZĄCYCH ZSZ NR30 W ROKU 2009 , 2010, 2011 GRAFICZNE ZESTAWIENIE DANYCH STATYSTYCZNYCH DOTYCZĄCYCH UCZNIÓW KOŃCZĄCYCH SZKOŁĘ W ROKU SZKOLNYM 2009 ,2010,2011   ILOŚĆ PRACUJĄCYCH W ZAWODZIE ILOŚĆ KSZTAŁCĄCYCH SIĘ DALEJ ILOŚĆ BEZROBOTNYCH ILOŚĆ WYKONUJĄCYCH INNY ZAWÓD BRAK DANYCH ILOŚĆ KOŃCZĄCYCH SZKOŁĘ ROK 2009 33% 31% 22% 14% 0% 58 ROK 2010 15% 39% 27% 5% 41 ROK 2011 3% 42% 20% 26% 9% 76

ZESTAWIENIE DANYCH STATYSTYCZNYCH Z LAT 2009 , 2010, 2011

PLAN KOLEJNEGO ETAPU EWALUACJI IV.2012r Ponowne zbieranie informacji od absolwentów dot. sytuacji zawodowej i porównanie z poprzednimi wynikami V.2012r. Raport porównawczy V.2012r Przeprowadzenie ankiety „Moje plany po ukończeniu szkoły” V.2012r. Analiza wyników, podjęcie działań będących rezultatem wypełnionej ankiety. VI.2012r. Raport zbiorczy wyników za rok szkolny 2011/2012 –porównanie wyników z roku poprzedniego, wnioski do dalszej pracy

PODSUMOWANIE I WNIOSKI KOŃCOWE W związku z planowana reformą szkolnictwa zawodowego konieczne jest podejmowanie działania mające na celu uświadomienie młodzieży konieczności podjęcia pracy lub nauki po ukończeniu szkoły ,możliwościach przekwalifikowania się . Usprawnić metody pozyskiwania informacji o absolwentach. W związku z dużą liczbą uczniów podejmujących dalszą naukę opracować plan współpracy z zespołem przedmiotów ogólnokształcących mający na celu pełniejsze przygotowanie młodzieży do nauki w szkołach średnich .

TWÓJ ZAWÓD . TWOJA PRZYSZŁOŚĆ ? Małopolskie Obserwatorium Rynku Pracy i Edukacji Dla potrzeb SOSW Nr 1 opracowała Jolanta Nycz

Małopolskie Obserwatorium Rynku Pracy i Edukacji (MORPiE) projekt badawczy realizowany od 2006 r. przez Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie. Celem jego jest relizacja badań dotyczących zjawisk i procesów społeczno-gospodarczych, zachodzących w województwie małopolskim Badania cykliczne (powtarzane co roku) realizowane są od 2009 r. i obejmują: badanie losów absolwentów szkół zawodowych, którego celem jest pokazanie, jak kształtuje się kariera edukacyjno-zawodowa młodzieży kończącej naukę w małopolskich zasadniczych szkołach zawodowych, technikach, technikach uzupełniających oraz szkołach policealnych badanie zapotrzebowania na pracowników wśród małopolskich pracodawców, podczas którego gromadzone są informacje o polityce zatrudnieniowej przedsiębiorstw, metodach rekrutacji, trudnościach napotykanych przy pozyskiwaniu nowych pracowników, umiejętnościach posiadanych przez aktualnie zatrudnionych pracowników oraz polityce szkoleniowej firm; badanie jest prowadzone na bazie metodologii oraz narzędzi wypracowanych w ramach projektu Bilans Kapitału Ludzkiego, realizowanego przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości w partnerstwie z Centrum Ewaluacji i Analiz Polityk Publicznych Uniwersytetu Jagiellońskiego "Barometr zawodów"”, którego celem jest wskazanie zawodów, na które w kolejnym roku będzie zwiększone / zmniejszone zapotrzebowanie wśród małopolskich pracodawców; badanie ma charakter jakościowy, uczestniczą w nim eksperci z małopolskich powiatowych urzędów pracy i, pośrednicy pracy i osoby odpowiedzialne za współpracę z przedsiębiorcami).

Raport porównujący wyniki badań uczniów SOSW nr1 oraz uczniów powiatu krakowskiego Raport powstał w Wojewódzkim Urzędzie Pracy w Krakowie w ramach projektu Małopolskiego Obserwatorium Rynku Pracy i Edukacji, na podstawie wyników badania uczniów ostatnich klas szkół zawodowych 2010/2011. W SOSW nr 1 w badaniu wzięło udział 62 uczniów. Raport składa się z dwóch części. W pierwszej uczniowie dzielą się doświadczeniami szkolnymi oraz określają oczekiwania dotyczące przyszłości edukacyjno-zawodowej. Przekazują również dane, które pozwalają dotrzeć do nich, gdy będą absolwentami. Podczas drugiej części badania, przeprowadzanej rok po zakończeniu szkoły, ci sami respondenci są pytani o to, na ile udało im się zrealizować plany edukacyjno-zawodowe oraz w jakim stopniu przyczyniły się do tego zdobyta wiedza i umiejętności. Informacje te nabierają obecnie szczególnego znaczenia. Od spowolnienia gospodarczego, które rozpoczęło się w IV kwartale 2008 roku, minęło dwa i pół roku. W tym czasie pracodawcy zaprzestali zatrudniania nowych pracowników, co natychmiast odbiło się na szansach zawodowych uczniów opuszczających szkoły. Wśród osób bezrobotnych co czwarta nie przekroczyła 25. roku życia. Młodzi byli również najdynamiczniej wzrastającą kategorią w statystykach bezrobocia. Dodatkowo w wyniku kryzysu gospodarczego zmniejszyły się wpływy do Funduszu Pracy, a z niego finansowane są elementy praktycznej nauki zawodu, pozwalające uczniom na uzyskanie doświadczenia w profesji, której się uczą. Wszystkie zmiany dokonujące się w bezpośrednim otoczeniu szkolnictwa zawodowego będą wpływać na edukacyjno-zawodowe losy młodzieży. Można je już dostrzec w wynikach prezentowanego badania uczniów: w porównaniu z poprzednią edycją spadł udział osób, które wskazywały, że mają zagwarantowaną pracę.

Dlaczego wybrałeś/aś naukę w swoim zawodzie?

Czy teraz wybrał(a)byś ten sam zawód, którego się aktualnie uczysz?

Czy po skończeniu szkoły zamierzasz pracować?

Czy w trakcie nauki w uczestniczyłeś/aś lub uczestniczysz w zajęciach rozwijających zainteresowania?

Czy w ostatnim roku uczestniczyłeś/aś w spotkaniach poświęconych przyszłości zawodowej?

Czy pracowałeś/aś zarobkowo w ciągu ostatniego roku?