ZESPOŁU SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Współpraca IV LO ze Specjalnym Ośrodkiem Szkolno-Wychowawczym w Dorohusku.
Advertisements

Patron naszej szkoły Jan Paweł II.
Rodzic jako doradca zawodowy
Historia i dzień dzisiejszy współpracy XIV Liceum Ogólnokształcącego
Powiat Miński Inwestycje w realizacji:
Wyszukiwanie materiałów z różnych źródeł na temat wybranego zawodu
TRANSFER W WIEDNIU Bad Goisern, Kwiecień Sonda – przeprowadzona przez PI WIEN Przegl ą d ponad 56 szk ół Jakie dzia ł ania s ą zwykle podejmowane.
Ko ł o j ę zyka angielskiego. Opiekun: Renata Lewandowska CELE OGÓLNE: Rozwijanie zainteresowa ń i zdolno ś ci j ę zykowych uczniów Rozszerzanie wiadomo.
„Kształcenie ponadgimnazjalne”
MODU Ł Klasa III Kszta ł cenie ponadgimnazjalne.
„Moja szkoła – mój zawód, moja przyszłość”.
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 166 W ŁODZI
Zapraszamy wszystkich ludzi dobrej woli do udziału w przygotowanych przez społeczność naszego Gimnazjum akcjach charytatywnych pod patronatem Radia.
Poznaj swojego doradcę kariery Jak to robimy w Zespole Szkół Nr 14 we Wrocławiu.
Rodzic jako doradca zawodowy Większość młodych ludzi pytanych o to kto jest dla nich najważniejszym doradcą przy wyborze drogi edukacji wskazuje rodziców,
Idź przez życie tak, aby ślady Twoich stóp przetrwały Cię
Czy umiesz się uczyć? Strategia wdrażania projektu innowacyjnego pt.: „Umiem się uczyć”
1. 2 Przed sprawdzianem/egzaminem 3 Przygotowania do sprawdzianu/egzaminu Przygotowania Styczeń – ostatnie zmiany w danych przekazanych OKE Luty – powołanie.
„Małopolski program stypendialny dla uczniów szczególnie uzdolnionych”
1 OPTYMALIZACJA SIECI SZKOLNICTWA PONADGIMNAZJALNEGO.
ŚRODOWISKO PONAD WSZYSTKO Mała bateria-duży problem.. Co roku w Polsce sprzedaje się około 300 mln baterii. Wyrzucanie ich do kosza negatywnie wpływa.
Teoria gry organizacyjnej Każdy człowiek wciąż jest uczestnikiem wielu różnych gier. Teoria gier zajmuje się wyborami podejmowanymi przez ludzi w warunkach.
Liczba placówek, uczniów i oddziałów 2014/2015 cz.1 Rok szkolny 2014/2015 Rok szkolny 2013/2014 stan na Typ placówkiLiczba uczniów Liczba oddziałów.
Wyszukiwanie informacji w Internecie. Czym jest wyszukiwarka? INTERNET ZASOBY ZAINDEKSOWANE PRZEZ WYSZUKIWARKI Wyszukiwarka to mechanizm, który za pomocą.
Reorganizacja oświaty w gminie Inowrocław. Gmina Inowrocław, jak wszystkie inne gminy w kraju, w wyniku przeprowadzonej reformy oświaty, przejęła obowiązek.
Rola przedszkola w przygotowaniu dzieci 6 –letnich do podjęcia nauki w szkole Spotkanie z Rodzicami Przedszkole nr 8 w Nysie.
Warstwa biznesowaWarstwa techniczna ??? To przejście jest połączone z innym procesem To przejście wywołuje samowyzwalacz To przejście jest warunkowe.
KONCEPCJA PRACY Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Nisku na lata
5 dni przed wakacjami Tydzień nauki opartej na doświadczeniu w szkole w Vasaramäki.
DEMOGRAFIA, ORGANIZACJA i FINANSOWANIE ZADAŃ OŚWIATOWYCH w POZNANIU Poznań, dnia 25 stycznia 2005 r.
MOTYWACJA. Słowo motywacja składa się z dwóch części: Motyw i Akcja. Aby podjąć działanie (akcję), trzeba mieć do tego odpowiednie motywy. Łaciński źródłosłów.
… przemy ś lenia pedagogiczne. „Najważniejszym okresem w życiu nie są lata studiowania na wyższej uczelni, ale te najwcześniejsze, czyli okres od narodzenia.
Zastosowanie równań z jedną niewiadomą Aby sprawnie i szybko rozwiązać zadanie z treścią należy je dokładnie przeanalizować pod kątem tego co jest dane.
Czy będzie więcej przedszkoli? Placówki publiczne i niepubliczne w Gdańsku kwiecień 2010.
European and national traditions in the art of theatre – International Theatre Performance Prezentacja europejskiego projektu teatralnego realizowanego.
„Książki nie mają właściwości róż, dlatego nie szukajmy wciąż najświeższych”
Założenia psychologii kognitywnej (poznawczej) jako innowacyjna forma pracy z uczniem realizowana w Zespole Szkół w Gębicach.
Gimnazjum nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi w Woli Gimnazjum i co dalej?
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ ROK SZKOLNY
Kliknij, aby edytować styl wzorca podtytułu Prawna ochrona dóbr osobistych człowieka, w tym nietykalności cielesnej, a zwyczaje szkolne.
Tanie pożyczki na założenie lub rozwój firmy r Nowy Dwór Mazowiecki.
powstaje obecna siedziba nadleśnictwa pow. nadleśnictwa – 4357 ha; w tym pow. leśna ha; pow. nieleśna 211 ha;wody 30 ha; powstaje.
Joanna Celuch W ż yciu codziennym cz ę sto znajdujemy si ę w sytuacji, gdy musimy jak ąś cało ść podzieli ć na cz ęś ci.
Bar micwa בר מצוה.
Sieci przepływowe: algorytmy i ich zastosowania.
PUBLICZNE GIMNAZJUM NR 39 PUBLICZNE GIMNAZJUM NR 39 W ZESPOLE SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH NR 5 IM. JULIANA TUWIMA W ŁODZI ŁÓDŹ, UL. KRÓLEWSKA 13/15.
MINISTERSTWO OBRONY NARODOWEJ
FoodMIX Miniprzedsiębiorstwo w Zespole Szkół Nr 2 w Ostrowi Mazowieckiej.
Ekspert E.E. czyli w trosce o środowisko Konkurs organizowany przez DRiCh polega na zebraniu jak największej ilości elektroodpadów.
WSPANIAŁA 13-stka Wspaniała 13-stka, to firma założona na potrzeby szkolnego mini przedsiębiorstwa w Zespole Szkół Budowlanych nr.1 w Płocku. W naszej.
KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU I ROZWOJU ZESPO Ł U SZKÓ Ł SPECJALNYCH W KWIDZYNIE.
Spotkanie z rodzicami- inauguracja roku szkolnego 2016/
PRZEDSZKOLE GMINNE W SKIBINIE
Aktywny RODZIC.
AGNIESZKA OSIECKA Poetka, pisarka, reżyserka, dziennikarka. Autorka ponad dwóch tysięcy tekstów.
Losy absolwentów Publicznego Gimnazjum Nr 24 w Białymstoku
„Taniec drogą do spełnienia marzeń”
Zasady zdrowego odżywiania
Pierwszy lot na księżyc
Prezentację wykonali: Uczniowie klasy VI Rok szkolny 2009/2010
Jeśli miałbyś umrzeć przede pierwszy...
RODZINA 500 PLUS #fakty.
RODZINA 500 PLUS #fakty.
Zmiany w przepisach ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r
Jeśli miałbyś umrzeć przede pierwszy...
RODZINA 500 PLUS #fakty.
RODZINA 500 PLUS #fakty.
Aktywny RODZIC.
B&L Bags and Lumber Gdzie nas znajdziecie? XI Liceum Ogólnokształcące im. Rotmistrza Witolda Pileckiego w Białymstoku.
Rekrutacja 2019/2020 Oferta dla absolwentów gimnazjum
Zapis prezentacji:

ZESPOŁU SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH PROGRAM ROZWOJU ZESPOŁU SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH NR 5 W GDYNI

GIMNAZJUM NR 13 Z ODDZIALAMI DWUJĘZYCZNYMI MISJĄ SZKOŁY JEST: „(…) dopomagać dzieciom i młodzieży do harmonijnego rozwijania wrodzonych właściwości fizycznych, moralnych i intelektualnych, do zdobywania stopniowo coraz doskonalszego zmysłu odpowiedzialności w należytym kształtowaniu własnego życia(…) Piękne więc i wielkiej doniosłości jest powołanie tych wszystkich, którzy pomagają rodzicom w wypełnianiu ich obowiązków i zastępując społeczność ludzką, podejmują w szkołach zadania wychowawcze; powołanie to wymaga specjalnych przymiotów umysłu i serca, jak najstaranniejszego przystosowania i ciągłej gotowości do odnowy…” ( DoWCH, Sobór Watykański II ) „(…) dopomagać dzieciom i młodzieży do harmonijnego rozwijania wrodzonych właściwości fizycznych, moralnych i intelektualnych, do zdobywania stopniowo coraz doskonalszego zmysłu odpowiedzialności w należytym kształtowaniu własnego życia(…) Piękne więc i wielkiej doniosłości jest powołanie tych wszystkich, którzy pomagają rodzicom w wypełnianiu ich obowiązków i zastępując społeczność ludzką, podejmują w szkołach zadania wychowawcze; powołanie to wymaga specjalnych przymiotów umysłu i serca, jak najstaranniejszego przystosowania i ciągłej gotowości do odnowy…” ( DoWCH, Sobór Watykański II )

XIV LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE Z ODDZIALAMI DWUJĘZYCZNYMI MISJA „To mało ostrzegać młodych>> myśl o przyszłości <<. Należy im też mówić >>przygotuj swoją przyszłość<<”.

WIZJA I CEL: Działania szkoły nakierowane są na to, aby: nasi uczniowie byli dobrze przygotowani do dalszej nauki i życia w zmieniającym się świecie, rodzice darzyli szkołę zaufaniem pracownicy szkoły mieli satysfakcję z wykonywanej pracy, szkoła cieszyła się uznaniem środowiska.

Wizja i cel: chcemy zapewnić naszym uczniom wysoką jakość kształcenia, wychowania i opieki, klimat życzliwości, bezpieczeństwa i dobrą organizację pracy, chcemy przygotować ucznia do trafnego wyboru dalszej drogi kształcenia oraz wychować człowieka kulturalnego, odpowiedzialnego za siebie i innych, przygotowanego do pełnienia różnych ról w społeczeństwie.

GŁÓWNE KIERUNKI ROZWOJU SZKOŁY W LATACH 2009– 2014 Modyfikujemy swoją ofertę edukacyjną dostosowując ją do potrzeb potencjalnych klientów. Nauczyciele stale uczą się. Doskonalimy procedury funkcjonowania szkoły. Dbamy o swój wizerunek w środowisku, upowszechniamy nasze osiągnięcia. Budujemy własne tradycje. Doskonalimy jakość pracy dydaktycznej, osiągamy coraz wyższe wyniki kształcenia. Ocenianie w szkole spełnia funkcję wspierającą i motywującą. Doskonalimy jakość pracy wychowawczej i opiekuńczej. Poprawiamy bezpieczeństwo. Czynimy starania aby szkoła była wyposażona nowocześnie, stwarzamy atrakcyjne warunki pracy.

I. Modyfikujemy swoją ofertę edukacyjną dostosowując ją do potrzeb potencjalnych klientów. Utrzymanie liczebności oddziałów w Gimnazjum Nr 13 poprzez tworzenie każdego roku trzech oddziałów bezrejonych (dwujęzycznych i realizujących rozszerzony program nauczania matematyki, fizyki i informatyki) Stwarzania możliwości absolwentom gimnazjum do nauki w odpowiednich klasach liceum. Tworzenie większej liczby oddziałów w XIV LO poprzez poszerzanie i modyfikowanie oferty edukacyjnej szkoły.

Racjonalne gospodarowanie godzinami do dyspozycji dyrektora, analiza siatki godzin i ramowych planów nauczania dla poszczególnych klas pod kątem jak najlepszego przygotowania uczniów do egzaminów zewnętrznych. Wprowadzenie obok języka angielskiego drugiego języka obcego ( język niemiecki, język hiszpański) w klasach gimnazjalnych. Stałe badanie potrzeb potencjalnych klientów szkoły, analiza warunków rekrutacji na wyższe uczelnie pod kątem właściwego doboru przedmiotów realizowanych w zakresie rozszerzonym.

NAUCZYCIELE STALE UCZĄ SIĘ. Prowadzenie właściwej polityki kadrowej poprzez zatrudnianie nauczycieli o najwyższych kwalifikacjach zawodowych, zgodnie z potrzebami szkoły. Promowanie nauczycieli podnoszących swoje kwalifikacje zawodowe zgodnie z potrzebami szkoły ( głównie w zakresie języków obcych). Nauczyciele zdobywają kolejne stopnie awansu zawodowego, planują swój rozwój zawodowy zgodnie z programem rozwoju szkoły, awans przebiega zgodnie z przepisami prawa. .

Nauczyciele doskonalą swoje umiejętności zawodowe poprzez uczestnictwo nie tylko w zewnętrznych formach ale również w ramach WDN. Zespoły przedmiotowe w LO i Gimnazjum planując pracę uwzględniają WDN. Nauczyciele rozpoczynający pracę w szkole w ciągu trzech lat kończą kurs pomiaru dydaktycznego. Rośnie liczba egzaminatorów zewnętrznych. Tworzenie systemu motywacyjnego nauczycieli, akceptowanego przez Radę Pedagogiczną ( arkusz oceny pracy własnej, regulamin przyznawania nagrody dyrektora, znane i akceptowane zasady przyznawania dodatku motywacyjnego.

Doskonalimy procedury funkcjonowania szkoły. Szkoła zmierza do wypracowania wewnątrzszkolnego systemu zapewniania jakości poprzez: Opracowanie i stosowanie zasad sprawowania nadzoru pedagogicznego (opracowywanie rocznych planów nadzoru pedagogicznego przez zespół kierowniczy) Planowanie i realizacja wewnętrznego mierzenia jakości pracy szkoły (opracowywanie rocznych planów ewaluacji, tworzenie raportów i zapoznawanie z nimi Rady Pedagogicznej).

Opracowanie wewnątrzszkolnych procedur przeprowadzania egzaminów wewnętrznych i zewnętrznych. Opracowywanie rocznych harmonogramów wewnętrznego badania wiadomości i umiejętności uczniów pod kątem stopnia spełniania standardów egzaminacyjnych. Opracowanie i wdrożenie regulaminu pracowniczego informującego o wymaganiach i uprawnieniach zawodowych – opracowanie szczegółowych zakresów czynności dla pracowników administracji i obsługi oraz procedur postępowania w sytuacjach szczególnych. Opracowanie i wdrożenie skutecznych form obiegu informacji w szkole.

Tworzenie bazy danych o przebiegu i wynikach kształcenia w celu dokonywania bieżącej analizy i prognozowania dalszego rozwoju.

Dbamy o swój wizerunek w środowisku, upowszechniamy nasze osiągnięcia. Eksponowanie osiągnięć uczniów. W szkole działa zespół do spraw promocji szkoły, który planuje roczne działania. Uczestnictwo szkoły w Gdyńskich Targach Szkolnych, organizacja Dni Otwartych Szkoły, upowszechnianie informacji o szkole w formie plakatów, prezentacji multimedialnych, informatorów. Organizowanie międzyszkolnych konkursów, turnieju wiedzy o krajach anglojęzycznych i niemieckojęzycznych. Rozwijanie współpracy z zagranicą poprzez dalsze uczestnictwo w programie Sokrates Comenius, wymianę młodzieży i nauczycieli, nawiązanie współpracy z gimnazjum w Niemczech.

Budujemy własne tradycje. Uroczystości szkolne odbywają się zgodnie z przyjętym w szkole ceremoniałem. Organizowanie przedstawień artystycznych z okazji świąt narodowych, w których uczestniczą uczniowie, nauczyciele, rodzice, goście reprezentujący środowisko lokalne. Gimnazjum Nr 13 i XIV LO noszą imię Mikołaja Kopernika, każda szkoła posiada swój sztandar. Podjęcie starań o utworzenie izby patrona szkoły.

Doskonalimy jakość pracy dydaktycznej, osiągamy coraz wyższe wyniki kształcenia. Planowanie i przeprowadzanie: ewaluacji na wejście – rozpoznawanie osiągnięć uczniów rozpoczynających edukację w szkole, identyfikowanie ich potrzeb, ewaluacji kształtującej i diagnozującej – dokonywanie systematycznej oceny stopnia osiągania standardów egzaminacyjnych, ewaluacja na wyjście – analizowanie wyników egzaminów zewnętrznych pod kątem EWD.

Współpraca nauczycieli w ramach zespołów przedmiotowych w tworzeniu narzędzi służących wewnętrznemu badaniu wiadomości i umiejętności uczniów. Stwarzanie warunków, motywowanie nauczycieli do tworzenia i wdrażania własnych innowacji pedagogicznych dostosowanych do potrzeb i możliwości uczniów. W szkole stale analizuje się i weryfikuje szkolny zestaw programów nauczania. Dążenie do tworzenia i wdrażania programów interdyscyplinarnych, których celem jest wszechstronna edukacja opierająca się o korelacje między przedmiotowe. Szerokie zastosowanie w szkole środków multimedialnych, nieograniczony dostęp nauczycieli do Internetu, kserokopiarki, stworzenie pracowni multimedialnej.

Nauczyciele stwarzają warunki rozwoju dla uczniów słabszych poprzez organizowanie zajęć wyrównawczych oraz uczniów uzdolnionych przygotowując ich do udziału w konkursach, turniejach i olimpiadach. Rozwój współpracy z zagranicą poprzez: kontynuację uczestnictwa w programie Sokrates Comenius, nawiązanie współpracy z gimnazjum w Niemczech, organizowanie wymiany młodzieży i nauczycieli, przygotowanie wystawy pn.: „My w programie Sokrates Comenius”

Ocenianie w szkole spełnia funkcję wspierającą i motywującą. Stale doskonali się kryteria i procedury oceniania wiadomości i umiejętności oraz zachowania uczniów. WSO podlega systematycznej ewaluacji. Uczniowie i ich rodzice otrzymują rzetelną, bieżącą informację o osiągnięciach lub niepowodzeniach edukacyjnych.

Doskonalimy jakość pracy wychowawczej i opiekuńczej Wychowawcy kładą duży nacisk na integrację zespołów klasowych, kształtowanie postaw prospołecznych, motywują uczniów do niesienia pomocy potrzebującym, utrzymują ścisły kontakt z rodzicami. Skuteczna realizacja programów profilaktycznych poprzez zaangażowanie wszystkich nauczycieli oraz współpracę z PPP, policją, strażą miejską. Rozwijanie samorządności uczniowskiej. Wspieranie uczniów w podejmowaniu pracy na rzecz innych ludzi, instytucji – rozwój wolontariatu, szkolnego koła caritas.

Dbałość wszystkich podmiotów o dobry, przyjazny klimat, wzajemny szacunek, pozytywne relacje międzyludzkie. Rozpoznawanie potrzeb uczniów w zakresie opieki, skuteczna pomoc materialna, szybkie reagowanie w sytuacjach trudnych, współpraca nauczycieli z pedagogiem i psychologiem szkolnym. Kształcenie kadry nauczycielskiej w zakresie pracy z uczniem o specjalnych potrzebach, chorych na cukrzycę, epilepsję itp. Niwelowanie wśród uczniów dysfunkcji poprzez rozwój programu Ortogrffiti.

Poprawiamy bezpieczeństwo Doskonalenie procedur reagowania w sytuacjach szczególnego zagrożenia. Zapewnienie właściwej opieki i bezpieczeństwa uczniom podczas organizowanych przez szkołę zajęć pozalekcyjnych i pozaszkolnych. Dbałość o to aby obiekty szkolne i wyposażenie szkoły odpowiadało wymogom bezpieczeństwa. Zapewnienie bezpieczeństwa uczniom w szkole poprzez ścisłą kontrolę osób wchodzących do budynku (zatrudnienie pracowników ochrony). Szkolenie nauczycieli i uczniów w zakresie pierwszej pomocy przedmedycznej, w szkole działa drużyna medyczna.

Czynimy starania, aby szkoła była wyposażona nowocześnie, stwarzamy atrakcyjne warunki pracy. Systematycznie modernizujemy pracownię komputerową, wyposażamy sale lekcyjne w sprzęt multimedialny. Wprowadzamy programy użytkowe i edukacyjne do pracowni komputerowych, gabinetów, sekretariatu szkoły, korzystamy z platform edukacyjnych. Wymiana stolarki okiennej, wyposażenie okien w rolety, wyposażenie sal lekcyjnych w nowe meble.