Analiza wyników ewaluacji form doskonalenia realizowanych przez CEN w Gdańsku w okresie I-VII 2016

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
z przeprowadzenia ewaluacji wewnętrznej Gimnazjum nr 1 w Rydułtowach
Advertisements

ZSKU Krosno, 22 listopada 2010 r.
Warsztaty psychologiczne
"Nowoczesny Nauczyciel
Metoda Development Center w praktyce
Raport z badań społecznego odbioru prowadzonych działań inwestycyjnych opracowany na zlecenie Gminy Zabrze oraz Zabrzańskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego nad placówkami doskonalenia nauczycieli i pedagogicznymi bibliotekami w roku szkolnym 2008/2009 Kuratorium Oświaty.
Plan komunikacji PO KL - założenia. PLAN OCENY Programu Operacyjnego Kapitału Ludzkiego Proces ewaluacji na lata
Animacja grup zadaniowych Agnieszka Leśny. Odpowiedź na pytanie czy i jak udało nam się osiągnąć zamierzone cele oraz w jaki sposób udało nam się je osiągnąć?
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Konferencja Wdrażanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Źródło dofinansowania projektu: Europejski Fundusz Społeczny
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
Projekt „Edukacja ku Przyszłości”
Ewaluacja innowacji pedagogicznej realizowanej w Zasadniczej Szkole Zawodowej w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Młodzieży Niepełnosprawnej.
Opracował J. Stryjkowski
„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”
PROJEKT AKTYWNY W SZKOLE –
Projekt Zawodowo aktywni – kursy dla dorosłych osób pracujących z województwa lubelskiego współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
Osiągnięcie przez szkoły i placówki warunków do pełnej realizacji kształcenia ogólnotechnicznego, zawodowego i wychowania komunikacyjnego. Cele szczegółowe:
Efektywność e-nauczania w doskonaleniu zawodowym nauczycieli
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
Tematyka prac magisterskich
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Wsparcie systemu edukacji w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie lubuskim.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
CZŁOWIEK NAJLEPSZA INWESTYCJA ! Seminarium podsumowujące projekt Barbara Pietrzak - Koordynator Projektu Małkinia Górna, 28 maja 2014 r.
Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Okres realizacji projektu: – Projekt pn. „Powiatowy.
ZAŁOŻENIA I REZULTATY PROJEKTU „KOMPETENTNY E- NAUCZYCIEL”
„To Ja, to My” Program zajęć wychowawczo - profilaktycznych Autor: mgr Jolanta Kuryś – Skrzypczak.
Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Ewaluacja konferencja 11 czerwca 2014 RODN „WOM” w Katowicach.
Prezentacja efektów projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” (pierwszy etap realizacji) Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli.
Projekt „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych”
MOBILNOŚĆ SZKOLNEJ KADRY EDUKACYJNEJ… CZYLI JAK ZDOBYĆ „KASĘ” NA NAUKĘ W INNYCH KRAJACH… …I W JAKI SPOSÓB POZNAWAĆ INNE KULTURY NIE BĘDĄC ROCKEFELLEREM…
Kłanino r. Gabriela Albertin – Koordynator Projektu
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
RESPEKTOWANE SĄ NORMY SPOŁECZNE.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
Kuratorium Oświaty w Opolu GRANTY OPOLSKIEGO KURATORA OŚWIATY za 2012 rok SPRAWOZDANIE MERYTORYCZNE Z KURSÓW DOSKONALĄCYCH I KONFERENCJI SZKOLENIOWYCH.
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
PRZEDSZKOLE NR 5 W RACIBORZU Współpraca przedszkola ze środowiskiem rodzinnym dziecka - wyniki ewaluacji PRZEDSZKOLE NR 5 W RACIBORZU.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Monika Wojciechowska, Anna Krajewska, Witold Woźniak „W kierunku e-learningu 2.0. Wykorzystanie.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
1 „ Doświadczenie w stosowaniu modelu zarządzania INK w polskiej policji ” Tadeusz Zawistowski.
PROJEKT „AKTYWNIE W BIZNES” KWIECIEŃ 2012 – MARZEC 2013 ORGANIZATOR: STOWARZYSZENIE „AKTYWNOŚĆ KOBIET NA DOLNYM ŚLĄSKU” PARTNER FINANSUJĄCY: WAŁBRZYSKA.
Ro Roczny Plan Wspomagania Roczny Plan Wspomagania – plan zbudowany na bazie oferty doskonalenia realizowanej w danej szkole/ przedszkolu. RPW obejmuje.
BARBARA OGRODOWSKA WICESTAROSTA NOWODWORSKI GDAŃSK, 6 CZERWCA 2016 r. POWIAT NOWODWORSKI.
Poddziałanie (2 typ projektów) RPWM IZ /15 Olsztyn, 15 grudnia 2015 r. 1.
Program Edukacja dla Doliny Baryczy. EDUKACJA DLA DOLINY BARYCZY Projekt edukacji regionalnej i przyrodniczej realizowany od stycznia 2014 do czerwca.
Rola placówek doskonalenia nauczycieli, poradni psychologiczno-pedagogicznych i bibliotek pedagogicznych we wspomaganiu rozwoju szkół. 1.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Doradcy zawodowi : mgr Agnieszka Pątek – Gołębiowska
„Programowanie czas zacząć”
Badanie ewaluacyjne współfinansowane przez Unię Europejską w ramach
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 12 WE WROCŁAWIU   RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE Szkoła lub placówka wspomaga rozwój uczniów z uwzględnieniem ich indywidualnej.
EWALUACJA PROJEKTU „SZKOŁA RÓWNYCH SZANS”
Ewaluacja szkoleń w Giżycku
Przykłady dobrych praktyk
Awans zawodowy nauczycieli
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
Projekt: JAK SKUTECZNIE I EFEKTYWNIE UCZYĆ DOROSŁYCH WE WSPÓŁCZESNEJ EUROPIE Nr projektu: PL01-KA mgr Elżbieta Tomaszewska – koordynator.
Zapis prezentacji:

Analiza wyników ewaluacji form doskonalenia realizowanych przez CEN w Gdańsku w okresie I-VII 2016

Ewaluacja bieżąca form doskonalenia – cele badania 1) ogólna ocena jakości formy doskonalenia ocena skuteczności form doskonalenia 2) ocena warunków prowadzenia szkolenia; 3) ocena przydatności uzyskanej wiedzy; 4) identyfikacja obszarów potrzeb w zakresie dalszego doskonalenia;

Ewaluacja bieżąca form doskonalenia – populacja badanych Liczba otrzymanych ankiet ewaluacyjnych - 1085 sztuk

Ewaluacja bieżąca form doskonalenia – ogólna ocena jakości form doskonalenia

Ewaluacja bieżąca form doskonalenia - Dobre strony form doskonalenia

Ewaluacja bieżąca form doskonalenia- Słabe strony form doskonalenia

Stopień wykorzystania wiedzy i umiejętności w pracy nauczyciela Spośród 66 form doskonalenia realizowanych w okresie od I do VI 2016 ponad 50% z nich uzyskało 100% wskaźnik użyteczności. W pozostałych przypadkach wskaźnik ten lokował się pomiędzy 90 a 100%.

Obszary potrzeb w zakresie dalszego doskonalenia nauczycieli uczestniczących w formach doskonalenia.

Obszary potrzeb w zakresie dalszego doskonalenia nauczycieli uczestniczących w formach doskonalenia. 1. Zdecydowana większość nauczycieli dostrzega potrzebę doskonalenia w obszarze metodyki poszczególnych przedmiotów (19%), w tym w przeważającym stopniu, przedmiotów matematyczno – przyrodniczych oraz języków obcych 2. W drugiej kolejności za istotne dla nauczycieli można uznać kwestie związane z motywowaniem ucznia z zastosowaniem aktywizujących metod nauczania (13%). 3. Nieco mniejsza grupa nauczycieli wskazuje na potrzebę doskonalenia w obszarze wychowania i edukacji psychologicznej (11%). 4. Rośnie zainteresowanie edukacją artystyczną (7%).

Podział respondentów wg Podział respondentów wg. stopnia awansu zainteresowanych rozwojem w obszarze metodyki poszczególnych przedmiotów Nauczyciele mianowani - największe zainteresowanie obszarze rozwoju metodyki poszczególnych przedmiotów

Podział respondentów wg Podział respondentów wg. stopnia awansu zainteresowanych rozwojem w obszarze pracy z uczniem o specjalnych potrzebach Nauczyciele kontraktowi- największe zainteresowanie obszarem w zakresie pracy z uczniem o specjalnych potrzebach.

Preferencje w zakresie typów form doskonalenia – dane procentowe wskazań

Preferencje form doskonalenia wśród nauczycieli dyplomowanych 38% z nich wskazuje na potrzebę warsztatów. 20% wskazań dotyczyło konferencji 14% wskazań odnosi się do seminariów a 14% do kursów doskonalących.

Preferencje form doskonalenia wśród nauczycieli mianowanych - 34% wskazań nauczycieli mianowanych z nich wskazuje na potrzebę warsztatów - 16% wskazań odnosi się do kursów doskonalących oraz do konferencji

Ogólny wykaz tendencji obecnych w ocenach form doskonalenia na podstawie badania ewaluacyjnego - 80% wskazań - zdecydowanie dobra oceny jakości form Wynik ten potwierdza i wzmacnia tendencję zeszłoroczną. 35 % wskazań w pytaniu otwartym odnoszącym się do poziomu wiedzy merytorycznej prowadzących. 17% wskazań pozytywnych wyników odnoszących się do atmosfery i przestrzeni wymiany doświadczeń, którą oddało się stworzyć na zajęciach Zwiększająca się w stosunku do roku poprzedniego ilość. 16 % wskazań pozytywnej oceny umiejętności trenerskich, w tym głównie kompetencji komunikacyjnych prowadzącego. 6% wskazań pozytywnych do jakości materiałów szkoleniowych, prezentacji.

Odroczone badanie opinii uczestników form doskonalenia w okresie I-VII 2016 – informacje ogólne Cel badania - ocena jakości form doskonalenia w miesiącach I- IV 2016. Ocena ma charakter odroczony i przeprowadzona była w okresie 1-3 miesięcy od zakończenia form. Zakres: 20 form doskonalenia z okresu od 1. Stycznia 2016 do 30 czerwca 2016 r. 17 form warsztatowych, 2 seminaria, 1 kurs oraz 1 spotkanie informacyjne oraz 1 konferencję. Ilość ankiet 680. W terminie realizacji badania tj: od 1 marca 30 września 2016 otrzymano 95 wypełnionych ankiet, co stanowi 14% wysłanych ankiet.

Odroczone badanie ewaluacyjne uczestników form doskonalenia w okresie I-VII 2016 – kryteria ocena trafności i użyteczności narzędzi informacyjnych ocena trafności doboru narzędzi komunikacji koordynatora formy z uczestnikami form ocena użyteczności form doskonalenia w pracy zawodowej uczestników ocena trafności parametrów organizacyjnych form doskonalenia: umiejscowienie czasowego form doskonalenia w dni powszednie lub w weekendy, czas trwania formy doskonalenia

Odroczone badanie ewaluacyjne – narzędzia komunikacji Wszyscy aktywni respondenci wskazali, iż otrzymywali informację przed szkoleniem. Zdecydowanie mniejsza intensyfikacja procesu komunikacji ma miejsce po szkoleniu.

Odroczone badanie ewaluacyjne – charakterystyka aktywnych respondentów

Odroczone badanie ewaluacyjne - charakterystyka aktywnych respondentów (stopień awansu)

Odroczone badanie ewaluacyjne – podział na miejsce pracy i stopień awansu (analiza krzyżowa)

Odroczone badanie ewaluacyjne – podział na miejsce pracy i stopień awansu (analiza krzyżowa)

Odroczone badanie ewaluacyjne – podział na miejsce pracy i stopień awansu (analiza krzyżowa)

Odroczone badanie ewaluacyjne – obszary wykorzystania nabytych kompetencji 1. Metodyka nauczanego przedmiotu – ogólne sformułowania 65%

Odroczone badanie ewaluacyjne – oczekiwania uczestników co do długości trwania form doskonalenia Tendencja ta jest przeciwna w stosunku do badania zeszłorocznego, kiedy większość nauczycieli preferowało formy krótsze 2-4 h.

Odroczone badanie ewaluacyjne - oczekiwania uczestników co do tematyki dalszego doskonalenia

Odroczone badanie ewaluacyjne - oczekiwania uczestników co do tematyki dalszego doskonalenia (analiza krzyżowa wg. stopnia doskonalenia i tematu) 1. aspekty wychowawcze

Odroczone badanie ewaluacyjne - oczekiwania uczestników co do tematyki dalszego doskonalenia (analiza krzyżowa wg. stopnia doskonalenia i tematu) Edukacja artystyczna

Odroczone badanie ewaluacyjne - oczekiwania uczestników co do tematyki dalszego doskonalenia (analiza krzyżowa wg. stopnia doskonalenia i tematu

Odroczone badanie ewaluacyjne - oczekiwania uczestników co do tematyki dalszego doskonalenia (analiza krzyżowa wg. stopnia doskonalenia i tematu

Odroczone badanie ewaluacyjne – zestawienie rekomendacji 1. Podniesienie skuteczności działań informacyjnych w wykorzystaniem mass mailingu. Wiąże się to z rozwojem bazy uczestników, tak, aby mailing trafiał głównie bezpośrednio do nauczycieli z odpowiednich dla formy obszarów tematycznych. 2. Intensyfikacja komunikacji koordynatora formy z uczestnikiem także po zakończeniu formy. Utrzymywanie regularnych relacji z uczestnikami po zakończeniu formy doskonalenia. 3. Podnoszenie jakości materiałów szkoleniowych, tak by większość nauczycieli korzystała z nich często, a nie jedynie czasami. 4. Doskonalenie oferty dla nauczycieli szkół podstawowych, ze względu na ich największe proporcjonalnie uczestnictwo w doskonaleniu. 5. Doskonalenie oferty dla nauczycieli kontraktowych i mianowanych, którzy deklarują największą gotowość do doskonalenia.

Dziękuję za uwagę Oprac. Piotr Zubowicz