KIERUNEK WYCHOWANIE FIZYCZNE SPECJALNOŚĆ FITNESS

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
TEORIA I PRAKTYKA EDUKACJI UCZNIÓW ZDOLNYCH Realizacja przez szkoły zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach.
Advertisements

Głównym założeniem pracy w Miejskim Przedszkolu Nr 9 w Częstochowie są priorytety zawarte w Koncepcji Pracy Przedszkola wg których prowadzone są liczne.
1 Projekt pn. „Kurs języka migowego” GMINA JEDLICZE.
Opiekun osób starszych
Z ASADY AMORTYZACJI SKŁADNIKÓW MAJĄTKU TRWAŁEGO 1.
Specyfika projektów systemowych w zakresie pomocy społecznej realizowanych w ramach PO KL na przykładzie Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Zabrzu Informacje.
Technik bezpieczeństwa i higieny pracy Czas trwania nauki: 1,5 roku.
I.Efekty II.Procesy III.Funkcjonowanie szkoły IV.Zarządzanie szkołą.
2015/2016.  określenie poziomu i rodzaju aktywności dzieci  pozyskanie informacji potrzebnych do pracy nad zwiększeniem aktywności dzieci podczas zajęć.
Międzynarodowa konferencja naukowo-dydaktyczna Zrównoważony rozwój, zrównoważone społeczeństwo. Wyzwania edukacyjne Sustainable development, sustainable.
Nordic Walking Przygotowała: Małgorzata Kurek. Co to jest Nordic Walking? Nordic Walking jest ciekawą i przyjemną formą odpoczynku. Polega on na marszu.
Trening cardio Gdy chcemy zrzucić kilka kilogramów i pozbyć się cellulitu, warto zdecydować się na trening cardio, który nie tylko pomoże spalić tłuszcz,
Woda to jeden z najważniejszych składników pokarmowych potrzebnych do życia. Woda w organizmach roślinnych i zwierzęcych stanowi średnio 80% ciężaru.
ZDROWY STYL ŻYCIA GIMNASTYKA PROZDROWOTNA. Gimnastyka prozdrowotna - czyli kompleksowy program aktywności ruchowej mający na celu skuteczną odbudowę kondycji.
Wybrane wyniki okresowej analizy realizowania przez szkołę zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach 2006/2007.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
WYDZIAŁ NAUK O SPORCIE SPECJALNOŚĆ ODNOWA BIOLOGICZNA W SPORCIE WYDZIAŁ NAUK O SPORCIE SPECJALNOŚĆ ODNOWA BIOLOGICZNA W SPORCIE II stopień studiów.
SZKOŁA ŚRODOWISKIEM ROZWOJU UCZNIA. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PRIORYTET IX. ROZWÓJ KOMPETENCJI.
„Rozwój szkolnictwa zawodowego w Białymstoku w dostosowaniu do potrzeb rynku pracy” Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
„Oparcie społeczne dla osób z zaburzeniami psychicznymi z terenu Gminy Nysa” projekt realizowany w ramach programu Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej.
PROJEKT „AKTYWNIE W BIZNES” KWIECIEŃ 2012 – MARZEC 2013 ORGANIZATOR : STOWARZYSZENIE „AKTYWNOŚĆ KOBIET NA DOLNYM ŚLĄSKU” PARTNER FINANSUJĄCY: WAŁBRZYSKA.
NIE BÓJMY SIĘ INTEGRACJI! W dzisiejszych czasach widać jak pod mikroskopem ile jest jeszcze uprzedzeń i nietolerancji w stosunku do osób niepełnosprawnych.
Aktywność fizyczna Dobre nawyki Siedzenie odpowiednie Stanowisko pracy Sport Twoja kondycja psychiczna Pozostając w ruchu organizm produkuje więcej.
1 Studia o profilu praktycznym. Aspekty prawne i organizacyjne KONFERENCJA „PO PIERWSZE PRACA…” Konin, 18 września 2014 r. Artur Zimny Państwowa Wyższa.
I stopień Zarządzanie i inżynieria produkcji II stopień Zarządzanie i inżynieria produkcji.
Dolnośląski Wojewódzki Urząd Pracy
Świętokrzyscy hotelarze dla rynku pracy
Technikum Żywienia i Usług Gastronomicznych
Współczesne aspekty dydaktyki rok akademicki WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów 15 godzin ćwiczeń.
KATEDRA DYDAKTYKI SPORTU
Psychologiczne Kompetencje Menedżera
Dyrektor Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Łodzi
Innowacja pedagogiczna „ Mierzymy daleko, sięgamy wysoko” prowadzona w Szkole Podstawowej nr 21 w Lublinie w roku szkolnym 2016/2017 Autorki innowacji:
WYNIKI BADANIA PROBLEMÓW I POTRZEB MIESZKAŃCÓW CZAJOWIC
Według światowej organizacji zdrowia WHO zdrowie to nie jedynie brak choroby, ale dobrostan psychiczny, fizyczny i społeczny oraz adaptacja.
Podstawa programowa WF założenia
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich
Najnowsza dydaktyka wychowania fizycznego
ORGANIZACJA.
Sylabusy.
Cele: 1. wyposażenie studenta w umiejętności porównywania i wartościowania zamierzeń edukacyjnych w poszczególnych systemach oświatowych, 2. zrozumienie.
Człowiek w systemie transportowym
Szczegółowe zasady organizacji oraz przeprowadzania egzaminów, zaliczeń, kolokwiów za pomocą komputera i/lub oprogramowania specjalistycznego Ewelina Marć.
DLACZEGO RUCH JEST TAK WAŻNY DLA NASZEGO ZDROWIA ?
Biznes plan - Sylabus SSE(3)II
Biuro Sportu i Rekreacji Urzędu Miasta Olsztyna
Specjalność: Strategie podatkowe
Przedszkole Promujące Zdrowie
DOBRY START szkolenia dla usługodawców osób niepełnosprawnych
DLACZEGO CZŁOWIEK TAŃCZY?
Nowa jakość studiów II stopnia na PG
Podstawa programowa WF założenia
Tornister Warto zauważyć, że problem przeciążonych tornistrów szkolnych wynika  z kilku przyczyn: - Dzieci często noszą w plecakach więcej podręczników.
Zarządzanie Studia II stopnia
NAUKA ADMINISTRACJI mgr Karina Pilarz.
Wyniki ankiety oceny jakości kształcenia przeprowadzonej wśród nauczycieli w roku akademickim 2016/2017 Realizując zadania wynikające z Wewnętrznego Systemu.
Dr inż. Magdalena Jabłońska
KOMUNIKACJA KORPORACYJNA I PUBLIC RELATIONS
Szybkość-zdolność do wykonywania ruchów w najkrótszych odcinkach czasu
Zmiany w podstawie programowej celem szerszego dostosowania przebiegu procesu edukacji dla najmłodszych uczniów i umożliwienie im łatwego przejścia do.
„Opracowanie przedmiotowego programu nauczania, ze szczególnym uwzględnieniem kształtowania kompetencji kluczowych u uczniów” Opracowanie Alina Szeloch.
Zgłoszenia do nagrody specjalnej Najlepszy praCCodawca
Zajęcia realizowane w ramach projektu nr
Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim Wsparcie kadry jednostek samorządu terytorialnego w.
Rachunkowość i Rewizja Finansowa II stopień Katedra rachunkowości
Współczesne aspekty dydaktyki rok akademicki WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów 15 godzin ćwiczeń.
Wspomaganie pracy szkół
Kompetencje kluczowe w grupie odkrywców
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Zapis prezentacji:

KIERUNEK WYCHOWANIE FIZYCZNE SPECJALNOŚĆ FITNESS Osoba odpowiedzialna: dr hab. Alicja Rutkowska-Kucharska, prof. AWF Wrocław

PROGRAM ZAJĘĆ DYDAKTYCZNYCH – WSZYSTKIE SPECJALNOŚCI KIERUNEK WYCHOWANIE FIZYCZNE – STUDIA II STOPNIA PROGRAM ZAJĘĆ DYDAKTYCZNYCH – WSZYSTKIE SPECJALNOŚCI Rok I, semestr 1 Lp. Symbol Katedry Nazwa przedmiotu Liczba godzin w semestrze   ECTS Forma zaliczenia [w] [ćw] ogółem [Zo lub E] 1. Ekologia i ochrona środowiska 5 10 15 2 Zo Fizjologia treningu fizycznego 20 30 4 E 3 Filozofia i etyka Wychowanie fizyczne specjalne Aktywna turystyka 6 Podstawy statystyki 7 Metodyka wychowania fizycznego – gimnazjum 8 TiM gimnastyki w szkole gimnazjalnej i ponadgimnazjal. 1 9 Psychologia aktywności fizycznej 25 Dydaktyka wychowania fizycznego 11 Metodologia badań naukowych 12 BHP* Z Razem 115 160 275 Uwaga: w czasie semestru 1 studenci wybierają specjalność FITNESS, którą będą realizować w semestrach 2-4. W semestrze 1 należy wybrać katedrę, w której studenci będą pisać pracę magisterską. *Nie dotyczy studentów, którzy odbyli szkolenie w uczelni macierzystej

Rok I, semestr 2 – specjalność FITNESS Lp. Symbol Katedry Nazwa przedmiotu Liczba godzin w semestrze   ECTS Forma zaliczenia [w] [ćw] ogółem [Zo lub E] 1. Metodyka wychowania fizycznego – szkoła ponadgimnazjalna 30 2 Zo Antropologia filozoficzna 20 15 35 3 E Biomechanika ruchu człowieka 10 4 Anatomia praktyczna 5 TiM lekkoatletyki w szkole gimnazjalnej i ponadgimnazjal. 1 6 Pedagogika kultury fizycznej 7 Język obcy 8 Seminarium magisterskie* 9 Praktyka pedagogiczno-metodyczna w szkole gimnazjalnej 90 Fizjologiczne aspekty w fitnessie 40 11 Humanistyczne aspekty rekreacji 12 Odnowa biologiczna 13 Siłowe formy aktywności ruchowej Razem 110 310 420 *Seminarium magisterskie realizowane jest pod opieką samodzielnego pracownika nauki.

Rok II, semestr 3 – specjalność FITNESS Lp. Symbol Katedry Nazwa przedmiotu Liczba godzin w semestrze   ECTS Forma zaliczenia [w] [ćw] ogółem [Zo lub E] 1. Biomechaniczne podstawy ćwiczeń siłowych 30 6 E 2 Relaksacja w rekreacji 10 20 5 3 Sporty indyw.i zespołowe – Judo Zo 4 Statystyka w pracy naukowej 15 Taneczne formy fitness Wytrzymałościowe formy fitness 7 Zaawansowana metodyka WF 1 8 Praktyka pedagogiczna 70 9 Seminarium magisterskie 1* Z Razem 232 252 *Seminarium magisterskie realizowane jest pod opieką promotora pracy w terminach ustalonych z magistrantem.

Rok II, semestr 4 – specjalność FITNESS Lp. Symbol Katedry Nazwa przedmiotu Liczba godzin w semestrze   ECTS Forma zaliczenia [w] [ćw] ogółem [Zo lub E] 1. Fitness w wodzie 30 2 Zo Pedeutologia 5 10 15 1 3 Podstawy dietetyki 4 E Sporty indyw.i zespołowe – LA Praktyka specjalistyczna 120 6 Seminarium magisterskie 2* 12 7 Egzamin dyplomowy magisterski Razem *Seminarium magisterskie realizowane jest pod opieką promotora pracy w terminach ustalonych z magistrantem.

PREZENTACJA RZEDMIOTÓW REALIZOWANYCH NA SPECJALNOŚCI FITNESS

[wykłady: 20 godz., ćwiczenia: 20 godz.] Fizjologiczne aspekty w fitnessie [wykłady: 20 godz., ćwiczenia: 20 godz.] Przedmiot obejmuje zagadnienia umożliwiające studentom poznanie mechanizmów fizjologicznej regulacji na wszystkich poziomach organizmu: komórkowym, tkankowym, narządowym oraz ogólnoustrojowym bieżących i przedłużonych i utrwalonych zmian będących konsekwencją wykonywania różnych form wysiłków fizycznych. Daje możliwość nabycia umiejętności samodzielnej, prawidłowej oceny reakcji organizmu na bodźce o charakterze wysiłkowym zależne od ich siły, czasu działania i rodzaju. Umożliwia wypracowanie zdrowego, aktywnego stylu życia (fitness).

Humanistyczne aspekty rekreacji [wykłady: 20 godz.] Przedmiot obejmuje zagadnienia umożliwiające zapoznanie się przez studentów z problematyką instytucjonalizacji czasu wolnego dla zmian w sferze aktywności fizycznej i społecznej człowieka. W ramach przedmiotu student potrafi zidentyfikować psychiczne, społeczne oraz przyrodnicze, kulturowe i ekonomiczne motywy uczestnictwa w turystyce i rekreacji, jak również interpretować wpływ zajęć rekreacyjnych na organizm człowieka. Ponadto student przyjmuje rolę osoby propagującej zdrowie i aktywność fizyczną ze szczególnym uwzględnieniem aktywnego i zdrowego wypoczynku. Celami przedmiotu są: zapoznanie studentów kierunku Wychowania Fizycznego z podstawami rekreacji ruchowej – celami, funkcjami i uwarunkowaniami, umożliwienie nabywania umiejętności analizowania korzyści wynikających z uczestnictwa w aktywności rekreacyjnej w czasie wolnym w kontekście kształtowania zdrowia człowieka, kształtowanie świadomości wykorzystania aktywnego wypoczynku w czasie wolnym.

[wykłady: 10 godz., ćwiczenia: 20 godz.] Siłowe formy aktywności ruchowej [wykłady: 10 godz., ćwiczenia: 20 godz.] Podczas zajęć z przedmiotu "siłowe formy aktywności ruchowej" studenci nabywają umiejętność prawidłowego, pod względem technicznym i metodycznym, wykonywania ćwiczeń siłowych z wykorzystaniem ciężaru zewnętrznego (gryfów, hantelek) oraz oporu własnego ciała lub oporu współpartnera. Ćwiczenia omawiane są pod kątem ich wpływu na modelowanie sylwetki oraz z uwzględnieniem ich funkcji korekcyjno-kompensacyjnej. Na zajęciach omówione zostaną również optymalne pozycje i płaszczyzny ruchów które można wykorzystać w treningu osób z dysfunkcjami aparatu ruchu lub kontuzjowanych. Każde zajęcia rozpoczynają się od intensywnej 15-to minutowej rozgrzewki. Następnie prowadzący demonstruje ćwiczenie, a studenci dobrani w zespoły 2 osobowe próbują to ćwiczenie wykonać w 2 seriach. Na każdych kolejnych zajęciach omawiane są inne grupy mięśniowe, poczynając od mięśni przedramion, ramion, obręczy barkowej, grzbietu, klatki piersiowej, a na mięśniach brzucha i nóg kończąc. Po zrealizowaniu tzw. "wolnych ciężarów" omawiane są urządzenia stacjonarne (maszyny).  Na koniec zajęcia odbywają się ma macie judo gdzie w formie zabawowej studenci poznają możliwości wykorzystania oporu własnego ciała oraz oporu współpartnera. 

Biomechaniczne podstawy ćwiczeń siłowych [ćwiczenia: 10 godz.] Studenci zapoznają się z elektromiograficzną metodą oceny udziału mięśni w trakcie uprawiania różnego rodzaju ćwiczeń siłowych. W trakcie zajęć uzyskują wiedzę metodyczną do prowadzenia ćwiczeń siłowych w różnych formach zajęć prowadzonych w klubach fitness. Uczestnicy zajęć poznają czynniki biomechaniczne modyfikujące obciążenie podczas ćwiczeń siłowych. Poznają zasady profilaktyki przeciążeń wynikających z uprawiania ćwiczeń siłowych. W trakcie zajęć studenci nabywają umiejętność ocenienia czynności mięśni w ćwiczeniach siłowych wykonywanych w różnych pozycjach wyjściowych oraz z wykorzystaniem różnych przyborów i przyrządów.

Relaksacja w rekreacji [wykłady: 10 godz., ćwiczenia:20 godz.] W ramach przedmiotu Relaksacja w Rekreacji student zapozna się z teoretycznymi i praktycznymi aspektami procesu relaksacji oraz psychologicznego fenomenu introspekcji występującego przy ćwiczeniach koncentracji i medytacji. Pozna szereg ćwiczeń relaksacji i koncentracji. Poprzez własną praktykę będzie doskonalił umiejętność rozpoznawania zbędnego napięcia w swoim ciele i uzyska szereg sposobów na przeciwdziałanie skutkom stresu. Przedmiot ukierunkowany jest na praktyczne aspekty ćwiczeń relaksacyjnych, które mają umożliwić studentowi wykorzystanie poznanych ćwiczeń w działalności rekreacyjnej.

Taneczne formy fitness [ćwiczenia: 30 godz.] Cele przedmiotu: zapoznanie z różnymi formami fitness przy muzyce w celu kształtowania sprawności fizycznej (hi-low aerobik, step, aeroboxing, tabata, trenieg obwodowy) umożliwienie nabywania umiejętności ruchowych w zakresie kroków tanecznych wykorzystywanych w zajęciach fitness praktyczne przygotowanie do przeprowadzenia różnych form fitness przy muzyce W ramach przedmiotu student pozna: konstrukcje jednostki zajęć podstawowe kroki taneczne  charakterystykę różnych form fitness Umiejętności praktyczne: zdolność doboru ćwiczeń do kształtowania wytrzymałości aerobowej, koordynacji ruchowej umiejętność prowadzenia różnych form fitness przy muzyce.

Wytrzymałościowe formy fitness [wykłady: 10 godz., ćwiczenia: 20 godz.] W trakcie zajęć studenci poznają zagadnienia związane z projektowaniem zajęć realizowanych na energetycznej bazie wysiłków aerobowych z wykorzystaniem różnorodnych form fitness. Zapoznają się z możliwościami wykorzystania szerokiej gamy środków o charakterze wytrzymałościowym stosowanych w różnorodnych rekreacyjnych zajęciach fitness. Nabywają umiejętności konstrukcji jednostek zajęć fitness kształcących wytrzymałość aerobową. Studenci poznają mechanizmy adaptacyjne do wysiłków realizowanych w energetycznej strefie przemian aerobowych i będzie potrafił wskazać kryteria jej wyróżnienia. Zapoznają się ze środkami kształcenia wytrzymałości i zdolności wytrzymałościowo-siłowych stosowanych w różnego rodzaju formach zajęć fitness. Poznają zasady projektowania różnych form zajęć o charakterze rekreacyjnym z wykorzystaniem form fitness realizowanych w strefie obciążeń o charakterze tlenowym. Zapoznają się z przyrządami wykorzystywanymi w strefie cardio klubu fitness.

Zdolności wytrzymałościowe i ich przejawy w formach fitness Zdolności wytrzymałościowe i ich przejawy w formach fitness. Zasady doboru obciążenia zewnętrznego i wewnętrznego w treningu realizowanym w strefie cardio. Zasady bezpieczeństwa, higieny, odżywiania i odnowy w treningu fitness.

Zapoznanie z marszowymi i biegowymi środkami kształcenia wytrzymałości tlenowej –marszobieg. Zasady doboru obciążeń w treningu biegowym – dobór, realizacja i kontrola różnych zakresów biegu ciągłego ((wykorzystanie sport-testerów)

Naukowe obszary Nordic Walking Naukowe obszary Nordic Walking. Znaczenie Nordic Walking dla sfery psychomotorycznej człowieka. Socjologiczne aspekty Nordic Walking. Technika Nordic Walking na poziomie elementarnym (Basic) i standardowym (Classic)

Fitness w wodzie [ćwiczenia: 30 godz.] W trakcie zajęć studenci nabywają wiedzę teoretyczną i praktyczną do samodzielnego prowadzenia zajęć o charakterze rekreacyjnym w wodzie. Poznają różne odmiany zajęć aerobiku w wodzie: aqua walking, aqua jogging, aqua nordic walking, aqua body pupm, aqua step, hydrorobik, aqua cycling oraz inne relaksujące formy fitness w wodzie. Po zakończeniu kursu posiadają umiejętności do prowadzenia zajęć z aqua fitness w środowisku wodnym z grupami o różnym poziomie zaawansowania i w różnym wieku.

Podstawy dietetyki [ćwiczenia: 30 godz.] Przedmiot prowadzony jest w formie referatów, prezentacji multimedialnych i dyskusji. Tematyka przedmiotu dotyczy zasad prawidłowego żywienia sportowców w zależności od rodzaju uprawianej dyscypliny oraz doboru odpowiednich suplementów diety, które wspomagają wysiłek fizyczny. Zajęcia mają na celu wykształcenie umiejętności określania zapotrzebowania energetycznego, na składniki odżywcze oraz planu suplementacyjnego w zależności od rodzaju i intensywności aktywności fizycznej. Nauczenie umiejętności posługiwania się wiedzą szczegółową z zakresu żywienia sportowców różnych dyscyplin sportowych. Wprowadzenie studentów w zagadnienia żywienia osób poddanych różnorodnym wysiłkom fizycznym, związanych z dużym wydatkiem energii i zwiększonym zapotrzebowaniem na niektóre składniki odżywcze. Zapoznanie z indywidualnym planowaniem jadłospisów dla zawodników różnych dyscyplin sportowych.

Praktyka specjalistyczna [ćwiczenia: 120 godz.] Realizacja praktyki obejmuje następujące zadania teoretyczne i praktyczne: Poznanie programu zajęć grupowych Hospitacje lekcji zajęć grupowych 20h Asysta lekcji zajęć grupowych (prowadzenie części lekcji) 15 h Prowadzenie zajęć 5h (aerobik/zajęcia grupowe na siłowni/zajęcia dla dzieci) Asysta w pracy na recepcji 20h Asysta na siłowni 20h Analiza organizacji fitness klubu, podziału przestrzeni Analiza potrzeb klientów klubu poprzez przeprowadzenie ankiety Wywiad z menadżerem na temat jego pracy i zarządzanie klubem Opis siłowni (dostępność maszyn wytrzymałościowych i siłowych, zasady funkcjonowania) Struktura zatrudnienia z krótkim opisem zadań poszczególnych działów Praca i rola recepcji w obsłudze klienta Organizacja marketingu, metody pozyskiwanie klientów Przeprowadzanie akcji marketingowej Organizacja procesu sprzedaży Analiza dostępu do klubu dla niepełnosprawnych W trakcie zajęć studenci nabywają umiejętności praktyczne z zakresu organizacji klubu fitness w zakresie zarządzania, marketingu, organizacji sprzedaży, Zapoznają się z działalnością instytucji typu klub fitness.