Gimnazjum nr 9 im. Jana Pawła II w Sosnowcu Sosnowiec, ul. Kalagi 9a.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Remont Szkoły Podstawowej Nr 2 wraz z budową przyszkolnej infrastruktury sportowej Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach.
Advertisements

TEORIA I PRAKTYKA EDUKACJI UCZNIÓW ZDOLNYCH Realizacja przez szkoły zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach.
Prywatne Gimnazjum Informatyczne Szkoła pod patronatem Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Bielsku-Białej Nowy wymiar nauki.
Głównym założeniem pracy w Miejskim Przedszkolu Nr 9 w Częstochowie są priorytety zawarte w Koncepcji Pracy Przedszkola wg których prowadzone są liczne.
Zespół Szkół w Przykonie Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Przykonie.
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
I.Efekty II.Procesy III.Funkcjonowanie szkoły IV.Zarządzanie szkołą.
Bezpieczeństwo i zdrowie w pracy dotyczy każdego. Jest dobre dla ciebie. Dobre dla firmy. Partnerstwo dla prewencji Co badanie ESENER może nam powiedzieć.
MOJE CZYSTE MIASTO Relacja Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 7 w Rudzie Śląskiej.
Wybrane wyniki okresowej analizy realizowania przez szkołę zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach 2006/2007.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Janusza Korczaka w Warszawie Wojciech Duranowski Karolina Geletta Joanna Lizut RAPORT EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ.
Dzieci i szkolnictwo w Mali. Warunki życia dzieci Jednym z największych problemów w kraju jest bardzo wysoki współczynnik umieralności dzieci do 5. roku.
Procedura „NIEBIESKIE KARTY" w świetle obowiązujących przepisów prawa.
„Jak zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego?” Co nam dała realizacja projektu?
Ideą projektu jest polepszanie jakości życia osób niepełnosprawnych oraz wyrównywanie szans w dostępie do pełnego uczestnictwa w życiu społecznym jak.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ ROK SZKOLNY
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
Strategia Rozwoju Powiatu Kluczborskiego planowanie strategiczne w JST Małgorzata Ziółkowska tel kom
Kim jesteśmy i co robimy … Polska Izba Żywności Ekologicznej to grupa przedsiębiorców będąca przedstawicielem branży żywności ekologicznej. Naszą misją.
BEZPIECZNA+ Jest to Rządowy program wspomagania w latach 2015–2018 organów prowadzących szkół w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i.
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
Budżet partycypacyjny w Warszawie na rok 2018 Zespół ds. budżetu partycypacyjnego.
Spotkanie z rodzicami- inauguracja roku szkolnego 2016/
W ZAKRESIE PIĘCIU STANDARDÓW SZKOŁY PROMUJĄCEJ ZDROWIE wyniki wstępne
Bielski Model Doradztwa Zawodowego
Opracowała: wicedyrektor Monika wołyńska, listopad 2016
ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY WSTĘPNEJ
Sześciolatek idzie do szkoły
ANKIETA aktywność czytelnicza uczniów LO Czersk
Szkoła Podstawowa nr 59 im. gen. J.H. Dąbrowskiego
Świętokrzyscy hotelarze dla rynku pracy
Koncepcja „generacji” praw człowieka
Innowacja pedagogiczna „ Mierzymy daleko, sięgamy wysoko” prowadzona w Szkole Podstawowej nr 21 w Lublinie w roku szkolnym 2016/2017 Autorki innowacji:
Wnioski z przeprowadzonej ankiety:
Szkoła Podstawowa im. Tadeusza Kościuszki w Wawrzeńczycach
WYNIKI BADANIA PROBLEMÓW I POTRZEB MIESZKAŃCÓW CZAJOWIC
Koncepcja i strategia Szkoły Promującej Zdrowie
Rządowy program wspomagania latach 2015–2018 organów prowadzących szkoły w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i opieki w szkołach – „Bezpieczna+”
Cele działania:  -rozwijanie zainteresowań uczniów  -umożliwienie uczniom prezentacji ich pasji i zdolności  -rozwijanie umiejętności autoprezentacji.
Edukacja matematyczna i przyrodnicza
Statut Szkoły art. 98 ustęp 1.
W ZAKRESIE PIĘCIU STANDARDÓW SZKOŁY PROMUJĄCEJ ZDROWIE wyniki wstępne
kształcących w zawodach
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Henryka Sienkiewicza
Szkoła Promująca Zdrowie
TRZECIE spotkanie Zespołu
Świetlice szkolne w rzeczywistości prawnej
METODYKA KONSTRUOWANIA PROGRAMÓW WYCHOWAWCZYCH
Przedszkole Promujące Zdrowie
HISTORIA 2009-Rozpoczęcie działań dla tworzenia Szkoły Promującej Zdrowie 2010-przyjęcie Zespołu Szkół nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi w Brzegu.
Informacja o stanie realizacji wybranych zadań oświatowych w Gminie Janowiec Kościelny w roku szkolnym 2016/2017.
Program „Profilaktyka Nowotworów głowy i szyi”
Projekt edukacyjny w gimnazjum
Tematy zadań. W załączeniu plik z danymi.
W kwietniu nasza szkoła przystąpiła do realizacji projektu CZAS NA ZDROWIE. Głównym celem tego ogólnopolskiego projektu edukacyjnego jest promocja zdrowego.
Wyniki ankiety oceny jakości kształcenia przeprowadzonej wśród nauczycieli w roku akademickim 2016/2017 Realizując zadania wynikające z Wewnętrznego Systemu.
Miasto Przyjazne Dzieciom
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
w kontekście zobowiązań Instytucji Zarządzającej
Miejskie Przedszkole i Żłobek „Ekoludki” w Ełku
Zgłoszenia do nagrody specjalnej Najlepszy praCCodawca
FUNDUSZ DRÓG SAMORZĄDOWYCH
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim Wsparcie kadry jednostek samorządu terytorialnego w.
KRAJOWY FUNDUSZ SZKOLENIOWY
SIEĆ WSPARCIA KOORDYNATORÓW POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
Uzyskane Certyfikaty r.- Decyzją Rady Pedagogicznej Przedszkole Nr 7 w Łowiczu postanowiono włączyć do sieci Szkół i Przedszkoli Promujących.
Wspomaganie pracy szkół
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Zapis prezentacji:

Gimnazjum nr 9 im. Jana Pawła II w Sosnowcu Sosnowiec, ul. Kalagi 9a

Jednym z głównych założeń Szkoły Promującej Zdrowie jest podejmowanie działań mających na celu propagowanie zachowań prozdrowotnych, sprzyjających rozwojowi zdrowia psychicznego, społecznego i emocjonalnego. W działania te zaangażowane jest całe społeczeństwo szkolne począwszy od nauczycieli, uczniów i ich rodziców, aż po pozostałych pracowników placówki. Nasze gimnazjum przystąpiło do programu w 2011 roku. W 2013 roku otrzymaliśmy Certyfikat Śląskiej Szkoły Promującej Zdrowie. W tym czasie wprowadzone zostały zmiany w programie profilaktycznym i wychowawczym placówki, w których ujęto na dużą skalę działania mające na celu promocję zdrowia. Szkoła prowadzi działania profilaktyczne, które obejmują zarówno uczniów, rodziców jak i nauczycieli. Stwarza dobre warunki do nauki oraz pracy, jest bezpieczna i daje możliwości rozwoju na wielu poziomach życia. Autoewaluacja wykazała znaczną poprawę w tym zakresie oraz pozwoliła wyznaczyć słabe strony konieczne do wyeliminowania ich w przyszłości.

Obecnie nasze gimnazjum podjęło starania w celu uzyskania Krajowego Certyfikatu Szkoły Promującej Zdrowie. Przeprowadzono kolejną autoewaluację w zakresie pięciu standardów, którą objęto nauczycieli, pracowników placówki, grupę uczniów oraz ich rodziców.

STANDARD PIERWSZY Obejmuje dwa wymiary i dotyczy upowszechniania, znajomości koncepcji szkoły promującej zdrowie, a także jej zrozumienia i akceptacji przez społeczność szkolną i lokalną Szkoła uzyskała łączną liczbę punktów 4.17 (w skali 1-5) I – upowszechnianie koncepcji SPZ w społeczności szkolnej (4,1) II – zrozumienie i akceptacja koncepcji SPZ w społeczności szkolnej (4,25)

Z przeprowadzonej ankiety wynika, że więcej informacji dotyczących Szkoły Promującej Zdrowie chciałoby otrzymywać 50 % uczniów, 40 % nauczycieli i 90 % rodziców. Wnioski wynikające z analizy standardu I: Za największe osiągnięcie uznano upowszechnianie wiedzy o działaniach w ramach SzPZ wśród nauczycieli i uczniów. Jednocześnie należy zwrócić uwagę na większe zaangażowanie rodziców w realizacje działań dotyczących promocji zdrowia.

STANDARD II Obejmuje 7 wymiarów dotyczących: III – działalności szkolnego koordynatora ds. promocji zdrowia (wynik 4.33) IV – działalności szkolnego zespołu ds. promocji zdrowia (4.10) V – miejsca promocji zdrowia w działalności szkoły (5.00) VI – diagnozy potrzeb społeczności szkolnej w zakresie promocji zdrowia (5.00) VII – planowania działań (4.5) VIII – realizacji działań (4.3) IX – ewaluacji wyników działań (4.90)

Szkoła uzyskała łączną liczbę punktów 4.59 (w skali 1-5) Z analizy ankiety wynika, iż nauczyciele i rodzice dostrzegają możliwość zwiększenia swojego udziału w podejmowanych w szkole działaniach w zakresie promocji zdrowia. W zakresie standardu II za największe osiągnięcie uznano przygotowanie koordynatorów i członków zespołu do realizacji zadań w ramach SzPZ oraz współpracę z organizacjami i instytucjami promującymi zdrowie. Koniecznością jest wybór spośród uczniów głównego przedstawiciela SzPZ oraz zaangażowanie młodzieży w tworzenie szkolnego planu pracy zespołu.

STANDARD III Dotyczy czterech wymiarów, w których ujęto: I – politykę, warunki i organizację życia szkoły jako sprzyjające edukacji prozdrowotnej (4.5) II – aktywne uczestnictwo ucznia w procesie realizacji edukacji prozdrowotnej (4.0) III – współpracę szkoły ze środowiskiem lokalnym (3.83) IV – znaczenie ewaluacji jako narzędzia do podnoszenia jakości edukacji zdrowotnej (4.25) Szkoła uzyskała łączną liczbę punktów: 4.15

Za największe osiągnięcie w zakresie standardu III uznano dużą rolę polityki prozdrowotnej w naszej szkole. Gimnazjum stwarza warunki do rozwoju w zakresie edukacji zdrowotnej. Uczniowie mają wpływ na treści i zadania realizowane w ramach programu. Rodzice biorą udział w projektach, w których poruszane są zagadnienia o treści prozdrowotnej. Nauczyciele i społeczność szkolna podejmują różne formy współpracy ze środowiskiem lokalnym poprzez organizację różnego rodzaju imprez szkolnych.

STANDARD IV W standardzie IV przebadano i przeanalizowano grupę 20 uczniów, 15 nauczycieli, 20 rodziców oraz 5 pracowników nie będących nauczycielami. Badania dotyczyły głównie satysfakcji ze szkoły, stwarzania warunków do uczestnictwa w życiu klasy oraz placówki, a także relacji uczeń – nauczyciel, nauczyciel – nauczyciel, nauczyciel – rodzic.

Zarówno uczniowie, nauczyciele jak i rodzice pozytywnie ocenili poziom wsparcia uczniów ze strony nauczycieli. Tutaj wynik jest mniej więcej porównywalny w każdej z wymienionych grup. I tak:  Uczniowie 4.2  Nauczyciele 5.0  Rodzice 4.0 Porównanie średniej liczby punktów w kategorii wsparcie uczniów ze strony nauczycieli

Przy pytaniu dotyczącym stwarzania możliwości uczestnictwa w życiu klasy i działalności na rzecz szkoły średnia ilość punktów w skali pięciostopniowej kształtowała się następująco:  2.0 uczniowie  3.0 nauczyciele  3.0 pozostali pracownicy  5.0 rodzice Porównanie średniej liczby punktów w kategorii możliwości uczestnictwa w życiu szkoły

W zakresie standardu IV za największe osiągnięcie uznano motywowanie uczniów do pracy oraz życzliwość ze strony nauczycieli. Rodzice dostrzegają również wspierającą rolę nauczyciela w pracy wychowawczo – dydaktycznej. W szkole przestrzegane są prawa ucznia i stwarzane są warunki do rozwoju współpracy na linii szkoła – rodzic. Wysoko oceniono również poczucie bezpieczeństwa na terenie placówki. Problemem okazało się stwarzanie pozytywnej atmosfery wokół obowiązku szkolnego (średnia ilość punktów w grupie uczniów: 2). Zadanie to wybrano jako priorytet na kolejne lata pracy przy realizacji programu Szkoły Promującej Zdrowie.

Zbadano poziom satysfakcji ze szkoły wśród podanych grup osób. Wskaźnik ten wyniósł kolejno:  2.81 uczniowie  4.9 nauczyciele  4.0 pozostali pracownicy  3.75 rodzice Porównanie stopnia satysfakcji ze szkoły w wybranych grupach

STANDARD V Dotyczy stanu technicznego i sanitarnego budynku, jego zaplecza sportowego, wyposażenia i estetyki poszczególnych sal, organizacji zajęć oraz przerw śródlekcyjnych, bezpieczeństwa, zminimalizowania możliwości wypadków i urazów na terenie szkoły. Obejmuje osiem wymiarów: I – ocena stanu budynku i terenu szkoły (5.0) II – warunki sanitarne, czystość i estetyka pomieszczeń (5.0) III – mikroklimat, oświetlenie, ochrona przed hałasem (4.5) IV – meble dla uczniów i nauczycieli (3.0) V – organizacja lekcji i przerw międzylekcyjnych (4.75) VI – warunki i organizacja zajęć ruchowych (5.0) VII – organizacja posiłków i dostępność napojów dla dzieci (4.0) VIII – zabezpieczenie przed wypadkami, urazami i dostępność pierwszej pomocy (5.0)

Łączna średnia ilość punktów dla standardu V wyniosła: 4.53 Bardzo wysoko ocenione zostały warunki sanitarne, zaplecze sportowe, organizacja zajęć ruchowych. Na wyróżnienie zasługuje obecność pielęgniarki w szkole w ciągu całego tygodnia. Zapewnia to większe bezpieczeństwo i możliwości udzielenia fachowej pomocy w sytuacjach zagrożenia zdrowia. Poprawy wymaga dostęp do źródła świeżej wody pitnej ( konieczność zakupu dystrybutora wody).

W wyniku przeprowadzonej autoewaluacji za cel priorytetowy na kolejne lata postanowiono obrać zwiększenie poziomu satysfakcji uczniów ze szkoły. W związku z powyższym zespół ds. promocji zdrowia opracował szczegółowy plan działań na rok szkolny 2016/2017. Obejmuje on szereg zadań począwszy od szkoleń dla nauczycieli w zakresie aktywacji uczniów w trakcie lekcji, poprzez budowanie pozytywnych relacji na linii nauczyciel – uczeń, zmianach w zakresie WSO i poprawie zaplecza technologicznego placówki co ma na celu wzmocnienie procesu indywidualizacji nauczania.

DZI Ę KUJEMY ZA UWAG Ę Koordynatorzy: mgr Agnieszka Kapica mgr Urszula Durnaś