Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Advertisements

Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego
Zadania doradcy metodycznego zgodnie z Rozporządzeniem MEN i S o placówkach z dnia 23 kwietnia 2003r.
Uwagi i wnioski wynikające z nadzoru pedagogicznego nad szkołami i przedszkolami w roku szkolnym 2008/2009 Słupsk, 26 sierpnia 2009 r. DELEGATURA w Słupsku.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Dokonać kontroli zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków korzystania z obiektów należących do szkoły, w tym bezpiecznych i higienicznych warunków.
Nowy nadzór pedagogiczny Białystok, dnia r.
Nadzór pedagogiczny dyrektora szkoły/placówki
EWALUACJA WEWNĘTRZNA W SZKOLE
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU z dnia 23 kwietnia 2004 r. w sprawie szczegółowych zasad sprawowania nadzoru pedagogicznego, wykazu.
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
„Samorząd Uczniowski w świetle obowiązujących przepisów”
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego.
SPOTKANIE Z RODZICAMI 10 WRZEŚNIA 2013 ROK ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY.
SKŁAD ZESPOŁU PLAN PRACY NA ROK SZKOLNY 2011/2012 PROJEKTY EWALUACYJNE.
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie
Szkoła wspomaga wychowanie
II.2.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej.
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
Przedstawianie innym organom (radzie szkoły, radzie pedagogicznej, dyrektorowi) wniosków i opinii w sprawach dot. szkoły Możliwość redagowania i wydawania.
Szkolna debata Jakie działania szkolne i lokalne są warte zrealizowania przez samorząd uczniowski – nasze pomysły i dobre praktyki? 28 kwietnia 2010 LO.
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
PODSTAWY PRAWNE DZIAŁALNOŚCI SAMORZĄDÓW UCZNIOWSKICH
NAUCZYCIELE I PRACOWNICY SZKOŁY
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
RODZICE W SZKOLE.
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie ZGODNOŚĆ REALIZACJI WYBRANYCH OBOWIĄZKOWYCH ZAJĘĆ EDUKACYJNYCH Z RAMOWYMI PLANAMI NAUCZANIA.
Raport z ewaluacji wewnętrznej 2014/2015
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PRZEDSZKOLI
Samorząd Uczniowski.
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK OŚWIATOWO-WYCHOWAWCZYCH I ARTYSTYCZNYCH.
SAMORZĄD UCZNIOWSKI A PRAWO
Grupa reprezentująca społeczność uczniowską danej szkoły (klasy), Wybrana w celu rozwiązywania ważnych problemów swego środowiska; Działa pod opieką i.
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA ZAWODOWEGO.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PORADNIE PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE- Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/ ewaluacji problemowych 1.06.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
ZADANIA SZKOŁY W WALCE Z DOPALACZAMI Agnieszka Siczek – doradca metodyczny Radomski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli ul. J. Słowackiego 17 ul. J. Słowackiego.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym
Czy uczniowie czują się w szkole bezpieczni?
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
PATRON SZKOŁY NADANIE SZKOLE IMIENIA ZADANIA WYCHOWAWCZE I ORGANIZACYJNE Okres : IX 2015 – XI 2016.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
Rola placówek doskonalenia nauczycieli, poradni psychologiczno-pedagogicznych i bibliotek pedagogicznych we wspomaganiu rozwoju szkół. 1.
EWALUACJA DOTYCZĄCA BADANIA LOSÓW ABSOLWENTÓW (rocznik ) w Publicznym Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie.
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Zasady zgłaszania innowacji pedagogicznej w kontekście
Organy szkoły Rada Rodziców Dyrektor.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 12 WE WROCŁAWIU   RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE Szkoła lub placówka wspomaga rozwój uczniów z uwzględnieniem ich indywidualnej.
Zmiany w statutach przedszkoli po reformie oświaty 2017
Na wniosek dyrektora przedszkola, szkoły i placówki:
Funkcjonowanie rad rodziców w szkole
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
Zapis prezentacji:

Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie

Cel ewaluacji: Sprawdzenie, czy zarządzanie szkołą służy jej rozwojowi. Wyniki ewaluacji sporządzono na podstawie:  ankiet skierowanych do nauczycieli,  wywiadu z dyrektorem szkoły,  wywiadu z przewodniczącym Rady Rodziców,  analizy dokumentacji szkoły.

 Czy zarządzanie szkołą koncentruje się na wychowaniu, nauczaniu i uczeniu się oraz zapewnieniu odpowiednich do realizacji tych zadań warunków?  Czy zarządzanie szkołą sprzyja indywidualnej i zespołowej pracy nauczycieli oraz doskonaleniu zawodowemu?  Czy ewaluacja wewnętrzna jest przeprowadzana wspólnie z nauczycielami?  Czy w procesie zarządzania, w oparciu o wnioski wynikające z nadzoru pedagogicznego, podejmuje się działania służce rozwojowi szkoły?  Czy zarządzanie szkoła prowadzi do podejmowania nowatorskich działań, innowacji i eksperymentów?  Czy zarządzanie szkołą sprzyja udziałowi nauczycieli i innych pracowników szkoły oraz uczniów i rodziców w procesie podejmowania decyzji dotyczących szkoły?  Czy dyrektor podejmuje skuteczne działania zapewniające szkole wspomaganie zewnętrzne odpowiednie do jej potrzeb?

 Czy zarządzanie szkołą koncentruje się na wychowaniu, nauczaniu i uczeniu się? Jeśli tak, to czy zapewnione są odpowiednie do realizacji tych zadań warunki?  Celem szkoły jest: nauczanie, uczenie się i wychowanie, w związku z tym zapewnione są odpowiednie warunki do realizacji tych zadań, co wynika z wszelkich działań, programów, regulaminów, planów pracy, protokołów rad pedagogicznych. Zapewniona jest odpowiednia baza lokalowa i dydaktyczna.

 Czy zarządzanie szkołą sprzyja indywidualnej i zespołowej pracy nauczycieli?  Zarządzanie szkołą sprzyja indywidualnej i zespołowej pracy nauczycieli o czym świadczą efekty działań naszej placówki.

Czy zarządzanie szkołą sprzyja doskonaleniu zawodowemu nauczycieli? Wspieram wszelkie formy doskonalenia nauczycieli. Stwarzam przyjazne warunki realizacji tych zamierzeń. W miarę możliwości finansowych i przy akceptacji organu prowadzącego, organizuję szkolenia zewnętrzne rady pedagogicznej. Realizujemy również wewnętrzne formy dokształcania ujęte w planie nadzoru pedagogicznego dyrektora szkoły na dany rok szkolny.

 Czy ewaluacja wewnętrzna w szkole jest przeprowadzana wspólnie z nauczycielami? Jeśli tak, to w jaki sposób?  Ewaluacja wewnętrzna jest przeprowadzana przy współpracy z nauczycielami, rodzicami i uczniami. Nauczyciele pracują w zespołach, badają, ankietują, przeprowadzają sondaże i w konsekwencji tworzą raporty zespołowe. Przedstawiają je na posiedzeniu rady pedagogicznej. Po czym koordynator ewaluacji wewnętrznej zbiera wnioski w formie raportu zbiorczego. Raport publikujemy na stronie internetowej szkoły dla rodziców, uczniów i zainteresowanych. Jeśli wymaga tego sytuacja, tworzymy wspólnie Program Naprawczy.

 Czy wnioski z nadzoru pedagogicznego są wdrażane? Jeśli tak, to czy mają one wpływ na rozwój szkoły?  Nadzór pedagogiczny jest prowadzony rzetelnie według „Planu nadzoru pedagogicznego dyrektora szkoły” na dany rok szkolny. Wnioski z nadzoru są przedstawiane dwukrotnie w ciągu roku szkolnego (w miarę potrzeb częściej i są wdrażane do realizacji. Potwierdzenia znajdują się protokołach rady pedagogicznej. Mają one ogromny wpływ na rozwój i pracę szkoły. Przyświeca nam cel – dążenie do doskonałości.

 Czy zarządzanie szkołą prowadzi do podejmowania nowatorskich działań, innowacji i eksperymentów? Jeśli tak, proszę podać przykłady.  Jestem otwarta na wszelkie innowacje, eksperymenty pedagogiczne, nowatorskie działania. Jednak nie wpływały dotychczas żadne propozycje ze strony nauczycieli. W latach ubiegłych realizowane innowacje to: ▪ aktywna przerwa – Klub Przyjaciół Biblioteki – (gry rozwojowe, edukacyjne); ▪ pogotowie koleżeńskie.

 Czy nauczyciele i inni pracownicy szkoły biorą udział w podejmowaniu decyzji dotyczących szkoły? Jeśli tak, to w jakich?  Nauczyciele i pracownicy biorą udział w podejmowaniu decyzji dotyczących pracy i funkcjonowania szkoły zgodnie ze swoimi kompetencjami (art. 41 Ustawy o systemie oświaty z dn r. z późn. zmianami).  Rada Pedagogiczna:  - zatwierdza plan pracy szkoły,  - podejmuje uchwały w sprawie wyników klasyfikacji i promocji uczniów, skreślenia z listy uczniów;  - opiniuje: organizację pracy szkoły, projekt planu finansowego, przyznawanie nagród dla nauczycieli, przydział prac i zajęć w ramach wynagrodzenia zasadniczego oraz dodatkowo płatnych zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych.

 Czy rodzice i uczniowie szkoły uczestniczą w podejmowaniu decyzji dotyczących szkoły? Jeśli tak, to w jaki sposób?  Rodzice i uczniowie uczestniczą w podejmowaniu decyzji dotyczących szkoły zgodnie z ust. o systemie oświaty.  Rodzice (art. 54):  - uchwalają w porozumieniu z radą pedagogiczną program wychowawczy, program profilaktyki;  - opiniują program poprawy efektywności (jeśli taki powstaje) oraz projekt planu finansowego.  Ponadto szkoła jest otwarta na sugestie i pomysły rodziców pod warunkiem, że są one zgodne z przepisami prawa oświatowego i wpływają pozytywnie na rozwój szkoły.  Zaś uczniów reprezentuje Samorząd Uczniowski. Jego przewodniczący jest głosem społeczności uczniowskiej i pośrednikiem w kontaktach z dyrektorem.  Samorząd prowadzi i organizuje działalność kulturalno – oświatową w szkole w ramach Planu Pracy zatwierdzonego przez opiekuna i dyrektora. Redaguje i wydaje gazetkę szkolną „Gimzetka”. Dokonuje wyboru opiekuna. Samorząd przedstawia radzie pedagogicznej oraz dyrektorowi wnioski i opinie we wszystkich sprawach szkoły.

 Czy podejmuje Pani działania, które zapewniają szkole wspomaganie zewnętrzne odpowiednie od jej potrzeb? Jeśli tak, proszę podać, jakie to były działania.  Zależy co, kto rozumie przez wspomaganie zewnętrzne. Współpracuję z następującymi organizacjami, które wspomagają działalność dydaktyczno – wychowawczą oraz kulturalną szkoły: ▪ Komenda Powiatowa Policji w Białobrzegach; ▪ Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna; ▪ Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie; ▪ Powiatowa Stacja Sanitarno – Epidemiologiczna; ▪ Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej; ▪ Powiatowa Komenda Straży Pożarnej; ▪ Biblioteka Publiczna w Białobrzegach; ▪ Miejsko – Gminny Ośrodek Kultury; ▪ Ośrodek Zdrowia w Falęcicach.  Pozyskuję przy wsparciu i działaniu nauczycieli wsparcie rzeczowe związane z organizacją Święta Szkoły dzięki instytucjom: ▪ Piekarnia „Star Mar” w Białobrzegach; ▪ Zakład Produkcyjny „Emig” Sp. z o.o. w Kozietułach.  Ponadto został złożony wniosek w ramach projektu POKL na dodatkowe zajęcia pozalekcyjne dla uczniów oraz w związku z tym na utworzenie wybranych pracowni przedmiotowych.

 Czy zarządzanie szkołą koncentruje się na wychowaniu, nauczaniu i uczeniu się? Jeśli tak, to czy zapewnione są odpowiednie do realizacji tych zadań warunki?   Zarządzanie szkołą koncentruje się na wychowaniu i nauczaniu oraz uczeniu się. Szkoła zapewnia odpowiednie warunki do realizacji tych zadań.

 Czy zarządzanie szkołą sprzyja udziałowi rodziców i uczniów w procesie podejmowania decyzji dotyczących szkoły? Jeśli tak, to w jaki sposób?  Rodzice maja duży udział w procesie podejmowania decyzji dotyczących szkoły. Odbywa się to na zebraniach z rodzicami oraz na zebraniach z radą rodziców. Obecność rodziców pomaga w przekazywaniu informacji i rozwiązywaniu problemów edukacyjnych pomiędzy wszystkimi uczestnikami życia szkolnego.

 Czy Dyrektor szkoły podejmuje działania, które zapewniają szkole wspomaganie zewnętrzne odpowiednie od jej potrzeb? Jeśli tak, proszę podać, jakie to były działania.  Dyrektor szkoły podejmuje działania, które zapewniają szkole wspomaganie zewnętrzne. Są to spotkania m.in. z policją, strażą pożarną, sanepidem, pedagogiem. To oni rozmawiają z uczniami i przekazują informacje o ewentualnych zagrożeniach i niebezpieczeństwach. Szkoła współpracuje również z PCPR i GOPS.

 Czy zarządzanie szkołą koncentruje się na wychowaniu, nauczaniu i uczeniu się?  Tak – 14 (100%)  Nie - 0

 Czy zarządzanie szkołą sprzyja indywidualnej i zespołowej pracy nauczycieli?  Tak– 14 (100%)  Nie - 0

 Czy zarządzanie szkołą sprzyja doskonaleniu zawodowemu nauczycieli?  Tak– 14(100%)  Nie - 0

 Jeśli tak, to jakiemu? udział nauczycieli w szkoleniach Rady Pedagogicznej - 14(100%), wspieranie nauczycieli w wyborze szkoleń indywidualnych - 12 (85,7%), organizowanie warsztatów szkoleniowych dla nauczycieli - 14(100%), przedstawianie oferty szkoleń - 13 (92,85%), inne – brak

 Czy ewaluacja wewnętrzna w szkole jest przeprowadzana wspólnie z nauczycielami?  Tak – 14 (100%)  Nie – 0

 Jeśli tak, to w jaki sposób?  nauczyciele tworzą zespoły ewaluacyjne - 14(100%),  powoływany jest szkolny koordynator ewaluacji - 14(100%),  nauczyciele biorą udział w wypełnianiu ankiet, wywiadów - 14(100%),  wyniki przeprowadzonej ewaluacji prezentowane są radzie pedagogicznej - 14(100%),  inne – brak.

 Czy wnioski z nadzoru pedagogicznego są wdrażane?  Tak– 14 (100%)  Nie – 0

 Jeśli tak, to czy mają one wpływ na rozwój szkoły?  poprawia się jakość pracy placówki - 14(100%),  zwiększa się oferta dla ucznia (zajęcia dodatkowe wyrównawcze i koła zainteresowań, wyjazdy edukacyjne) - 14(100%),  przyczyniają się do uzyskiwania wyższych wyników z egzaminu zewnętrznego - 14(100%),  wyższej promocji uczniów - 11 (78,57%),  zmniejszenia liczby zagrożeń - 13 (92,85%),  zmniejszenie absencji uczniów na zajęciach – 10 ( 71,42%),  inne- brak.

 Czy zarządzanie szkołą prowadzi do podejmowania nowatorskich działań, innowacji i eksperymentów?  Tak– 14 (100%)  Nie – 0

 Jeśli tak, proszę podać przykłady.  szkoła realizuje ogólnopolskie projekty edukacyjne - 14(100%),  Szkoła Odkrywców Talentów - 14(100%),  działania wychowawcze Samorządu- 14(100%),  praca Szkolnego Klubu Wolontariatu - 14(100%),  inne – brak.

 Czy nauczyciele i inni pracownicy szkoły biorą udział w podejmowaniu decyzji dotyczących szkoły?  Tak– 14 (100%)  Nie – 0

 Jeśli tak, to w jakich?  opiniowanie dokumentów na posiedzeniach Rady Pedagogicznej w ty budżetu szkoły - 14(100%),  wprowadzają zmiany w Statucie Szkoły, w Programie Wychowawczym i w Programie Profilaktycznym - 14(100%),  zgłaszanie działań nowatorskich - 14(100%),  organizowanie wycieczek szkolnych i klasowych - 14(100%),  praca w zespołach przedmiotowych - 13 (92,85%),  współtworzenie kalendarza imprez - 14(100%),  inne – brak.

 Czy rodzice i uczniowie szkoły uczestniczą w podejmowaniu decyzji dotyczących szkoły?  Tak– 14 (100%)  Nie - 0

 Jeśli tak, to w jaki sposób?  Rada Rodziców opiniuje program wychowawczy, program profilaktyczny oraz regulaminy - 14(100%),  Rada Rodziców dokonuje oceny pracy nauczycieli w związku z awansem zawodowym - 14(100%),  Spotkania Rady Rodziców podczas których wymieniane są informacje na temat pracy szkoły - 14(100%),  uczniowie wybierają opiekuna Samorządu Uczniowskiego - 14(100%),  rodzice opiniują budżet szkoły - 14(100%),  Samorząd Uczniowski przedstawia innowacyjne propozycje - 14(100%).

 Czy dyrektor szkoły podejmuje działania, które zapewniają szkole wspomaganie zewnętrzne odpowiednie od jej potrzeb?  Tak– 14 (100%)  Nie -0

 Jeśli tak, proszę podać, jakie to były działania.  współpraca z organami zewnętrznymi (policją, poradnią psychologiczno-pedagogiczna, strażą pożarną) - 14(100%),  współpraca z Radą Rodziców mająca na celu wspomaganie finansowe szkoły z funduszu RR - 14(100%),  współpraca z PCPR i GOPS - 14(100%),  inne – brak.

 Analizując dokumentację szkoły stwierdza się, iż zarządzanie szkołą koncentruje się na wychowaniu, nauczaniu i uczeniu się oraz zapewnieniu odpowiednich do realizacji tych zadań warunków. Analiza protokołów z posiedzeń Rady Pedagogicznej pozwala stwierdzić, że ewaluacja jest przeprowadzana wspólnie z nauczycielami. Organizowane są szkolenia rady pedagogicznej, służące rozwojowi szkoły i zachęcające do podejmowania nowatorskich działań, innowacji i eksperymentów. W procesie podejmowania decyzji dotyczących szkoły biorą udział wszystkie podmioty: nauczyciele, pracownicy szkoły, rodzice i uczniowie. Powstała koncepcja pracy szkoły, w której tworzeniu udział brali wszyscy nauczyciele (i przedstawiciele Rady Rodziców). Wszystkie dokumenty szkolne (statut, program wychowawczy, profilaktyczny) są opiniowane przez społeczność szkolną.

 Wychodząc naprzeciw potrzebom uczniów dyrektor szkoły korzysta ze wsparcia zewnętrznego, tym samym współpracuje PCPR, GOPS, Komendą Powiatową Policji, Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczną, Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie, Powiatowa Stacja Sanitarno – Epidemiologiczna, Biblioteka Publiczna w Białobrzegach, Miejsko – Gminny Ośrodek Kultury i Komendą Powiatową Straży Pożarnej w Białobrzegach. Dbając o bezpieczeństwo wychowanków przeprowadzano prelekcje, rozmowy z pedagogiem szkolnym.  Dyrektor szkoły dwa razy do roku przedstawia wnioski z nadzoru pedagogicznego, które są wdrażane.  Nauczyciele ściśle współpracują ze sobą, m.in. w zespołach ewaluacyjnych, przedmiotowych, zespołach egzaminacyjnych.

 Z analizy wywiadu z dyrektorem szkoły, przewodniczącym Rady Rodziców, dokumentacji szkolnej oraz ankiet skierowanych do nauczycieli wynika, że zarządzanie szkołą koncentruje się na wychowaniu, nauczaniu i uczeniu się oraz zapewnieniu odpowiednich do realizacji tych zadań warunków a także, że sprzyja indywidualnej i zespołowej pracy nauczycieli oraz doskonaleniu zawodowemu. Analiza ankiet skierowanych do nauczycieli oraz wywiadu z dyrektorem szkoły, a także analiza dokumentacji szkolnej wskazuje, że ewaluacja wewnętrzna jest przeprowadzana wspólnie z nauczycielami oraz, że podejmuje się działania służące rozwojowi szkoły. Analizowane źródła wskazują, że zarządzanie szkoła prowadzi do podejmowania nowatorskich działań, innowacji i eksperymentów. Na podstawie wywiadu z dyrektorem szkoły, przewodniczącym Rady Rodziców a także po analizie ankiet można stwierdzić, że zarządzanie szkołą sprzyja udziałowi nauczycieli i innych pracowników szkoły oraz uczniów i rodziców w procesie podejmowania decyzji dotyczących szkoły oraz, że dyrektor podejmuje skuteczne działania zapewniające szkole wspomaganie zewnętrzne odpowiednie do jej potrzeb

 Nauczycielom – na posiedzeniu Rady Pedagogicznej.  Uczniom – na szkolnej stronie internetowej.  Rodzicom – na szkolnej stronie internetowej, na zebraniu z rodzicami.

 mgr Marta Wójcik - Marzec  mgr Dorota Czachurska  mgr Izabela Jopek