Projekt systemowy „Nasza szkoła – najlepsza rekomendacja” w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Muszynce.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WSPIERANIE ROZWOJU DZIECKA NA PIERWSZYM I KOLEJNYCH ETAPACH EDUKACYJNYCH W ZWIĄZKU Z OBNIŻENIEM WIEKU REALIZACJI OBOWIĄZKU SZKOLNEGO.
Advertisements

TEORIA I PRAKTYKA EDUKACJI UCZNIÓW ZDOLNYCH Realizacja przez szkoły zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
„Bezpośrednie wspomaganie szkół poprzez kompleksowe doskonalenie nauczycieli - drogą do sukcesu edukacyjnego uczniów Powiatu Tarnowskiego” Realizowany.
PROJEKT „Doskonalenie szansą na rozwój” _____________________________________________________________________ Dorota Kamińska – Poradnia Psychologiczno.
I.Efekty II.Procesy III.Funkcjonowanie szkoły IV.Zarządzanie szkołą.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 5 im. M. Dąbrowskiej w Radomiu ul. J. Gen. Sowińskiego 1 tel./fax:
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia dzieci i młodzieży Projekt współfinansowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.
.,,Aby mierzyć drogę przyszłą, trzeba wiedzieć skąd się wyszło” C. K. Norwid.
2015/2016.  określenie poziomu i rodzaju aktywności dzieci  pozyskanie informacji potrzebnych do pracy nad zwiększeniem aktywności dzieci podczas zajęć.
„Kapitał Ludzki” - zasób wiedzy, umiejętności oraz potencjału zawartego w każdym człowieku Kraków, 3 czerwca 2009 r. Projekt współfinansowany przez Unię.
Ul. Lermontowa Łódź
Wybrane wyniki okresowej analizy realizowania przez szkołę zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach 2006/2007.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
Czy będzie więcej przedszkoli? Placówki publiczne i niepubliczne w Gdańsku kwiecień 2010.
Sesja 6 Planowanie wdrożenia: Mapa Procesu Zmian
SZKOŁA ŚRODOWISKIEM ROZWOJU UCZNIA. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PRIORYTET IX. ROZWÓJ KOMPETENCJI.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ ROK SZKOLNY
NIE BÓJMY SIĘ INTEGRACJI! W dzisiejszych czasach widać jak pod mikroskopem ile jest jeszcze uprzedzeń i nietolerancji w stosunku do osób niepełnosprawnych.
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
MINISTERSTWO OBRONY NARODOWEJ
1 Studia o profilu praktycznym. Aspekty prawne i organizacyjne KONFERENCJA „PO PIERWSZE PRACA…” Konin, 18 września 2014 r. Artur Zimny Państwowa Wyższa.
Erasmus + program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 4 w Żaganiu
zmiany od września w naszych placówkach
Bielski Model Doradztwa Zawodowego
Opracowała: wicedyrektor Monika wołyńska, listopad 2016
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH W PSP NR2 IM.J.KORCZAKA W KLUCZBORKU   Na.
Co to jest spacer edukacyjny?
WSPARCIE ROZWOJU POMORSKIEJ EDUKACJI przez Samorząd Województwa Pomorskiego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach RPO WP na lata
Świętokrzyscy hotelarze dla rynku pracy
Dyrektor Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Łodzi
Innowacja pedagogiczna „ Mierzymy daleko, sięgamy wysoko” prowadzona w Szkole Podstawowej nr 21 w Lublinie w roku szkolnym 2016/2017 Autorki innowacji:
EFS W RAMACH REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO WOJEWÓDZTWA
Extra wyzwanie dla wszystkich!
„Mały Mistrz” Ogólnopolski program na lata
Program antytytoniowej edukacji zdrowotnej
Edukacja matematyczna i przyrodnicza
”Nowoczesna rehabilitacja kluczem do zwiększenia samodzielności osób z dysfunkcjami wzroku” Projekt współfinansowany ze środków PFRON Czas trwania projektu:
„Od dziś pracuję na swój sukces”
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Henryka Sienkiewicza
Szkoła Promująca Zdrowie
Analiza wyników egzaminów zewnętrznych
METODYKA KONSTRUOWANIA PROGRAMÓW WYCHOWAWCZYCH
Dostosowanie warunków i form przeprowadzania. w roku szk
Egzamin ósmoklasisty 2019.
Klasa humanistyczna z elementami edukacji teatralnej
ZAWODOWCY Konkurs pt.”Zawodowcy” realizowany w ramach programu z zakresu doradztwa zawodowego w SP nr 370 w Warszawie.
Projekt edukacyjny w gimnazjum
Uczeń na progu II etapu edukacyjnego. Cz.2
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Zmiany w ustawie o systemie oświaty
SPECJALNE POTRZEBY EDUKACYJNE
Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3. 5
PEDAGOGICZNE PRZYCZYNY NIEPOWODZEŃ SZKOLNYCH
Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3. 5
Zmiany w podstawie programowej celem szerszego dostosowania przebiegu procesu edukacji dla najmłodszych uczniów i umożliwienie im łatwego przejścia do.
PRÓBNY EGZAMIN GIMNAZJALNY grudzień 2018
„Opracowanie przedmiotowego programu nauczania, ze szczególnym uwzględnieniem kształtowania kompetencji kluczowych u uczniów” Opracowanie Alina Szeloch.
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
Zajęcia realizowane w ramach projektu nr
ISTOTA I PRZYCZYNA POWSTAWANIA TRUDNOŚCI DYDAKTYCZNYCH I WYCHOWAWCZYCH
Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim Wsparcie kadry jednostek samorządu terytorialnego w.
Eksperyment edukacją przyszłości
Wspomaganie pracy szkół
Kompetencje informatyczne – III etap edukacyjny
Wsparcie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Raport z ewaluacji wewnętrznej przedszkola   PUBLICZNE PRZEDSZKOLE NR 3 NIEZAPOMIANAJKA W ŚWIEBODZICACH   Ewaluacja wewnętrzna, wymaganie 3: Dzieci.
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Zapis prezentacji:

Projekt systemowy „Nasza szkoła – najlepsza rekomendacja” w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Muszynce

Projekt systemowy”Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkoły podstawowej” Dlaczego INDYWIDUALIZACJA? We wrześniu 2009 roku wprowadzono do szkół nową podstawę programową kształcenia ogólnego. Równocześnie Ministerstwo Edukacji Narodowej przygotowało projekt: „Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III ”, który ma ułatwić wdrażanie zmian do szkół podstawowych.

Główny cel projektu Wyrównanie szans edukacyjnych uczniów, poprzez indywidualizację procesu dydaktyczno-wychowawczego w klasach I-III szkoły podstawowej w roku szk. 2012/13.

Cele Szczegółowe Każdy uczeń ma prawo uczyć się zgodnie ze swoimi potrzebami oraz możliwościami edukacyjnymi i rozwojowymi. Uczeń powinien brać czynny udział w nauce – szersze zastosowanie aktywizujących metod nauczania. Uczeń ma łatwy dostęp do wykwalifikowanej pomocy psychologiczno- pedagogicznej, w szczególności uczeń o specjalnych potrzebach edukacyjnych.

Wdrożenie projektu w praktyce oznacza: 1.Stworzenie zespołu nauczycieli odpowiedzialnych za indywidualizację nauczania. 2.Określenie potrzeb uczniów i ich możliwości. 3.Opracowanie projektów zajęć indywidualizujących nauczanie..

Na co dostaliśmy wsparcie? 1.Finansowanie zajęć dodatkowych zgodnych z indywidualnymi potrzebami ucznia oraz jego możliwościami edukacyjnymi i rozwojowymi: - zajęcia logopedyczne dla dzieci z zaburzeniami mowy, - zajęcia korekcyjno-kompensacyjne dla dzieci z trudno- ściami w pisaniu i czytaniu; 2.Wyposażenie szkoły w specjalistyczny sprzęt z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb i wymagań edukacyjnych: tablicę interaktywną pomoce dydaktyczne specjalistyczne oprogramowanie specjalistyczne narzędzia DOFINANSOWANIEDOFINANSOWANIE

Doposażenie bazy dydaktycznej 1.Zakup tablicy interaktywnej 2.Zakup specjalistycznego oprogramowania do diagnozowania i korygowania dysfunkcji i dysharmonii rozwojowych: wad wymowy, dysleksji. 3.Zakup tablicy zewnętrznej i wewnętrznej do oznaczenia pomieszczeń. 4.Zakup artykułów papierniczych na zajęcia dodatkowe. 5.Zakup gier dydaktycznych, planszowych, książek, pomocy dydaktycznych do zajęć logopedycznych i korekcyjno-kompensacyjnych.

Prowadzenie dodatkowych zajęć edukacyjnych w r.szk.2012/13 1.Zajęcia logopedyczne: Liczba uczestników: 8 ( 2 grupy po 4 uczniów) Liczba godzin: 2x30 godzin x 1 w tygodniu = 60 godzin

Prowadzenie dodatkowych zajęć edukacyjnych w r.szk.2012/13 2. Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne: Liczba uczestników: 8 ( 2 grupy po 4 uczniów) Liczba godzin: 2x30 godzin x 1 w tygodniu = 60 godzin Ponadto prowadzono konsultacje dla rodziców i nauczycieli.

Ewaluacja Na koniec projektu przeprowadzono: 1.Ankiety dla uczniów – 16szt./16 szt. 2.Ankiety dla rodziców – 11szt./9szt. 3.Ankiety dla wychowawców 2szt./2szt. 4.Opinia nauczyciela o uczniu – 16szt./16szt.

Wnioski z ankiet Ankiety dla uczniów: -100% oceniło zajęcia jako atrakcyjne i przydatne, -56% wyraziło chęć kontynuacji zajęć. Zaoferowane uczniom zajęcia spełniły ich oczekiwania oraz były właściwie dopasowane do ich potrzeb, co jest jednym z kluczowych warunków skuteczności dofinansowanych przedsięwzięć. Również wypowiedzi uczniów wskazują na to, iż oceniają oni zajęcia prowadzone w ramach projektu bardzo pozytywnie.

Wnioski z ankiet Ankiety dla rodziców: -100% potwierdziło wpływ zajęć na poprawę wyników nauczania oraz ich przydatność w przyszłości, -89% zauważyło wzrost umiejętności dzieci na zajęciach lekcyjnych, -89% określiło zajęcia jako atrakcyjne, -56% potwierdziło aktywne uczestnictwo dzieci w zajęciach, -78% stwierdziło, iż realizacja projektu pomogłą wyrównać braki programowe

Wnioski z ankiet Pojawiły się również kolejne stwierdzenia, iż projekt : -wpłynął na poprawę wizerunku szkoły w środowisku, wpłynął na jej promocję, -podniósł jakość jej pracy, -przyczynił się do lepszego przygotowania uczniów na dalszym etapie nauki, -w większym stopniu zintegrował społeczność szkolną,

Wnioski z ankiet Tak dobre oceny świadczą o wysokim poziomie prowadzonych zajęć i potrzebie realizacji niniejszego projektu. Różnorodne formy/metody nauczania niewątpliwie wpłynęły pozytywnie na zaangażowanie uczniów i udział w zajęciach. Na podstawie badań możemy wnioskować, iż projekt nie tylko wpłynął na poziom wiedzy uczniów, ale i na jakość pracy szkoły i jej wizerunek. Ponadto zajęcia logopedyczne i korekcyjno- kompensacyjne są kontynuowane w r.sz.2013/14.

Szkoła w nauczaniu początkowym pomaga każdemu dziecku wydobyć potencjał twórczy. Nie koncentruje się na analizie jego wad czy dysfunkcji lecz na poszukiwaniu adekwatniejszych metod skutecznego nauczania, a tym samym pozostaje sprzymierzeńcem, a nie wrogiem ucznia. ** Indywidualizacja nauczania pozwala dzieciom czerpać radość z nauki – dzięki temu prawidłowo się rozwijają.

Rolą szkoły nie jest w tej chwili przekazywanie wiedzy, lecz maksymalne doskonalenie osobowości, intelektu i ducha ucznia. Wiedza się wymienia, dlatego trzeba kształcić umysły – człowiek uczy się bowiem przez całe życie.