Prezentacja Rynku Ukraińskiego 25.10.2012, Poznań.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Polskie 10 lat w Unii. Polityczne aspekty członkostwa - jak Polska zmieniła Europę.
Advertisements

1 POLSKA ORGANIZACJA TURYSTYCZNA 2 Wybrane wskaźniki społeczno - gospodarcze Izraela Źródło: Central Bureau of Statistics Israel Wskaźnik Ludność.
Oferta nieruchomości nierolnych dla inwestycji zagranicznych dr Tomasz Nawrocki Prezes Agencji Nieruchomości Rolnych Warszawa, 28 kwietnia 2011 roku.
Zasada i organizacja statystyki publicznej „Cz ł owiek – najlepsza inwestycja”
Modele biznesowe. Podręcznik Model biznesowy to w pewnym sensie szkic strategii, która ma zostać wdrożona w ramach struktur, procesów i systemów organizacji.
Obecna praktyka badań konsumentów usług turystycznych w regionach – województwo łódzkie Tomasz Koralewski Tomasz Mazurek Regionalna Organizacja Turystyczna.
Kampania promocyjna Badania Terminy - kampania promocyjna a badania.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa.

„e-Gdańsk – europejska metropolia on-line” Projekt Współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Benchmarking – narzędzie efektywnej kontroli zarządczej.
Ekonomika i projektowanie przedsięwzięć przedsiębiorstw – plan marketingowy oraz plan zarządzania Michał Suchanek Katedra Ekonomiki i Funkcjonowania Przedsiębiorstw.
WinG – Winter Gaming Gdańsk 2014 Winter’s coming... Organizator:
OPERATORZY LOGISTYCZNI 3 PL I 4PL NA TLE RYNKU TSL Prof. zw.dr hab. Włodzimierz Rydzkowski Uniwersytet Gdańsk, Katedra Polityki Transportowej.
Żywność ekologiczna określenie żywności produkowanej metodami rolnictwa ekologicznego z dbałością o wyeliminowanie używania nawozów sztucznych i pestycydów.
Usługi EURES dla pracodawców Doradca EURES – Elżbieta Amulewicz Olsztyn 2010 r. Wojewódzki Urząd Pracy w Olsztynie.
2013 Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości – Narzędzia wsparcia prowadzenia działalności międzynarodowej Kaliningrad, 24 czerwca 2013 r. Aleksandra.
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
„Aktywni zawodowo” program promocji zatrudnienia osób z niepełnosprawnością intelektualną i zaburzeniami psychicznymi w Gdyni.
1 Fundacja Rozwoju Lubelszczyzny -Lider Lubelskiego Energetycznego Partnerstwa Naturowego Lubelskie Energetyczne Partnerstwo Naturowe Małgorzata Gałczyńska.
OCENA POTENCJAŁU GOSPODARCZEGO ORAZ PROPONOWANE KIERUNKI ROZWOJU SEKTORA MSP Barbara Łopyta Główny Specjalista Agencja Rozwoju Mazowsza S.A.
Karolina Kozłowska Ekspert w ramach usługi Pro-Biz Agencja Rozwoju Mazowsza S.A. Centrum Obsługi Inwestora i Eksportera Zakres usług świadczonych.
Człowiek - najlepsza inwestycja Projekt "Rola bezpośrednich inwestycji zagranicznych w kształtowaniu aktualnego i przyszłego profilu gospodarczego województwa.
31 maja 2016r. 1 Regionalne badanie nastrojów społecznych wokół UEFA EURO 2012™ Prezentacja wyników badania z mieszkańcami Gdańska, Poznania,
Badanie skuteczności kampanii promocyjnej Polski na rynkach zagranicznych: niemieckim, brytyjskim i francuskim Warszawa, 25 lipca 2012.
„Promocja zrównoważonego rozwoju turystyki” Projekt indywidualny POT Działanie V.1 PO RPW.
„Piękny Wschód” Kampania Promująca Atrakcyjność Turystyczną Wschodnich Województw Polski Warszawa
Naukowe Koło Marketingu MERITUM. Kontekst projektu  Nowoczesny i sprawnie funkcjonujący system IT ma istotny wpływ na poprawę konkurencyjności turystyki;
Działania Powiatowego Urzędu Pracy w Człuchowie na rzecz aktywizacji bezrobotnych Powiatowy Urząd Pracy w Człuchowie.
ZABRZAŃSKI RYNEK PRACY – FORMY AKTYWIZACJI OSÓB BEZROBOTNYCH I POSZUKUJĄCYCH PRACY Zabrze, Powiatowy Urząd Pracy w Zabrzu.
Motywy i bariery ekspansji zagranicznej polskich przedsiębiorstw Rafał Tuziak, Instytut Rynków i Konkurencji SGH.
Ekoefektywność – możliwości ubiegania się o wsparcie z programów EWT Marta Bocianowska Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego Departament Rozwoju.
Cel konferencji. BADANIA JAKOŚCIOWE BADANIA ILOŚCIOWE.
ŁÓDŹ – strategia rozwoju Aleksandra Suszczewicz, Z – ca Dyrektora, Biuro Rozwoju Przedsiębiorczości i Obsługi Inwestora Urząd Miasta Łodzi 19 kwietnia.
JAKIE INSTRUMENTY INŻYNIERII FINANSOWEJ NA LATA ?
ANALIZA PODRÓŻY DZIENNIKARSKICH ORGANIZOWANYCH PRZEZ ZAGRANICZNE PRZEDSTAWICIELSTWA POLSKIEJ ORGANIZACJI TURYSTYCZNEJ W LATACH 2007 I 2008 (analiza przeprowadzona.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Podsumowanie wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata Stan na dzień wg KSI SIMIK Urząd Marszałkowski Województwa.
Zarządzanie systemami dystrybucji
Ocena poziomu kompetencji i umiejętności administracji publicznej w zakresie zarządzania rozwojem i kreowania innowacji Urząd Marszałkowski Województwa.
Lokalne Podstawy Światowej Strategii Innowacji Tadeusz Baczko Lubuska Rada Innowacji Czerwińsk, 26 września 2012 r.
( 1 ( Miejska Karta Płatnicza dla Szczecina Wygoda i oszczędność Szczecin, Maj 2011.
Wolny przepływ kapitału ludzkiego w UE od 1 maja 2011: Przekleństwo czy błogosławieństwo dla przedsiębiorstw austriackich?
PROJEKT „AKTYWNIE W BIZNES” KWIECIEŃ 2012 – MARZEC 2013 ORGANIZATOR : STOWARZYSZENIE „AKTYWNOŚĆ KOBIET NA DOLNYM ŚLĄSKU” PARTNER FINANSUJĄCY: WAŁBRZYSKA.
CAPS LOCK - CERTYFIKOWANE SZKOLENIA JĘZYKOWE I KOMPUTEROWE
Raport Electus S.A. Zapotrzebowanie szpitali publicznych na środki finansowe w odniesieniu do zadłużenia sektora ochrony zdrowia Rzeszów, 16 luty 2012.
Raport Electus S.A. Zapotrzebowanie szpitali publicznych na środki finansowe w odniesieniu do zadłużenia sektora ochrony zdrowia Olsztyn, r.
DPD grudzień 2015 r. Bułgaria i Rumunia Rynki współpracy dla polskiego biznesu Wojciech Pobóg-Pągowski.
Promocja gospodarcza regionu realizowana przez województwo (Schemat A)
ROLA POT W TWORZENIU ZINTEGROWANEGO SYSTEMU BADAŃ KONSUMENTÓW USŁUG TURYSTYCZNYCH TERESA BUCZAK.
CRR ČR, Společný technický sekretariát, Olomouc, ul. Jeremenkova 40B, , | tel.: | fax: +420.
PRZEDSTAWIA. ZNAK JAKOŚCI KIDZONE PREZENTACJA PROJEKTU Stawiamy na jako ść ! Promujemy najlepszych! W ramach KidZone- Strefy Szcz ęś liwych Dzieci funkcjonuje.
Turystyczne zachowanie Europejczyków podróżujących w celach służbowych na przykładzie piętnastu „starych” krajów członkowskich Unii Europejskiej doc.dr.
Dolnośląski Wojewódzki Urząd Pracy
Działania MCPS na rzecz rozwoju ekonomii społecznej II posiedzenie Mazowieckiego Komitetu Rozwoju Ekonomii Społecznej
RPO WiM – oś Regionalny rynek pracy działania WUP w 2015 roku
Pomorski Broker Eksportowy
Świętokrzyscy hotelarze dla rynku pracy
Strategia PROMOCYJNA sieci DIY analiza gazetek promocyjnych q1-q vs q1-q Warszawa, lipiec 2016.
Wydatki na zakup węgla w gospodarstwach domowych
Formy wspierania przedsiębiorców przez Gminę Wałbrzych
Pawlicz, A. , Tokarz-Kocik, A. , Wolna-Samulak, A
DOBRY START szkolenia dla usługodawców osób niepełnosprawnych
Produkt i dochód narodowy
bankowość internetowa i mobilna płatności bezgotówkowe
Międzynarodowy Rynek Pracy
Miasto Przyjazne Dzieciom
SPRAWOZDANIE z badań naukowych oraz współpracy z zagranicą w roku 2018
Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Komunikacji RP
Zapis prezentacji:

Prezentacja Rynku Ukraińskiego , Poznań

Opis rynku. Trendy i zjawiska W 2011 roku liczba wyjazdów obywateli Ukrainy za granicę zwiększyła się o 15 %, czyli o blisko 2,6 mln w porównaniu do roku 2010 i osiągnęła Jak podaje Państwowy Komitet Statystyki Ukrainy, ilość indywidualnych wyjazdów zwiększyła się o 14,9%, wyjazdów w ramach organizowanej turystyki o 24,6% i wreszcie wyjazdów służbowych o 3,6%. Oznacza to odwrócenie trendu ostatnich kilku lat, kiedy ilość wyjazdów zorganizowanych malała średnio o 8 % rocznie. Zwiększenie ilości podróży zagranicznych przekonuje natomiast, że Ukraińcy z optymizmem oceniają sytuację gospodarczą i nie rezygnują z wypoczynku. Są zresztą do tego podstawy, gdyż kraj zanotował w ostatnim roku wzrost PKB o około 4,6 %, co prawda, z bardzo niskiego kryzysowego poziomu. Turyści w swych podróżach najczęściej wybierali Rosję, od lat niezmiennie najpopularniejszą destynację, lecz tradycyjnie zajmująca drugie miejsce Polska bardzo wyraźnie zbliżyła się do lidera. W ubiegłym roku w celu turystycznym Polskę odwiedziło Ukraińców, co stanowi 25,8% wszystkich wyjeżdżających za granicę.

Na wypoczynek zimowy Ukraińcy wciąż najchętniej wybierają Austrię, Słowację i Polskę. Wyjazdy do Polski mają przede wszystkim charakter indywidualny. Aż 93,7% Ukraińców odwiedza Polskę w ten sposób. Na rynku turystyki zorganizowanej dominuje natomiast Turcja, Rosja i Egipt. Lider pozostał bez zmian, natomiast ze względu na wydarzenia polityczne, Rosja wyprzedziła drugi w roku 2010 Egipt. Turystyka biznesowa ma swoją specyfikę. Dominują indywidualne wyjazdy handlowe (70-78%), udział w konferencjach i seminariach stanowi 12-14%, a udział w wystawach – 10-12%. Około 3% stanowią wyjazdy na kongresy. Mieszkańcy Ukrainy gotowi są przeznaczać na podróże zagraniczne wszystkie wolne środki finansowe. W turystyce wyjazdowej wyróżnia się następujące segmenty: podróży elitarnych, MICE, segment egzotyczny. Opis rynku. Trendy i zjawiska

Struktura turystyki wyjazdowej wg motywacji Podróże służbowe5 % Turystyka zorganizowana8 % Podróże indywidualne 87 %

Struktura turystyki wyjazdowej wg kierunków Kraje WNP6,2 mln osób49 %wzrost o 1 %, czyli o 63 tys. osób Kraje UE5,7 mln osób44 %wzrost o 23 %, czyli o tys. osób Inne kraje0,8 mln osób6 %wzrost o 14 %, czyli o 103,4 tys. osób

Liczba turystów: Turystyka do Polski Rok Przyjazdy w tys

Profil turystów w Polsce

Podsumowanie rynku: struktura sprzedaży Popyt realny - Zakopane, miejscowości górskie w rejonie Tatr, Beskidy, Sudety, Karkonosze (turystyka zimowa) Kraków, Wieliczka, Warszawa, Gdańsk, Podkarpacie Poszukiwany standard - Hotele 2- i 3-gwiazdkowe, niedrogie usługi na średnim poziomie, agroturystyka Rozpoznawalność top of mind i spontaniczna (odpowiedzi nie sumują się do 100%, ponieważ respondent mógł wskazać więcej niż jedno miejsce) - Kraków – 78%; Zakopane, Tatry – 43%; Gdańsk, Trójmiasto – 34%; Warszawa – 28%; Wrocław – 23%; Wieliczka – 20%; Malbork – 18% Cele strategiczne - budowa wizerunku - poszerzanie oferty biur podróży Priorytetowe instrumenty - podróże studyjne - PR Kanały dystrybucji- B2B, B2B2C, B2C Grupy docelowe - młodzież, ludzie w średnim wieku, o wysokim poziomie zarobków Produkty priorytetowe - turystyka zimowa, turystyka miejska i kulturowa, turystyka aktywna, wypoczynek w SPA Priorytetowe rynki emisyjne - aglomeracja kijowska, Lwów, Charków, Dniepropietrowsk, Odessa Słabe strony produktów- zbyt wąska oferta, sezonowość Uwagi- system wizowy ogranicza aktywność

Struktura zapytań pod czas wizyt w ośrodku Zapytania o Polskę Udzielanie informacji Liczba w roku 2010 Liczba w roku 2011 Wysyłka materiałów informacyjnych Udzielanie informacji (list/fax/telefon/mail) Wizyty w ośrodku Dystrybucja newslettera25/103120/1102

Mierniki działań promocyjnych w latach Podróże studyjne Rok 2010 Rok 2011 Rok 2012 Liczba przyjętych dziennikarzy Liczba przyjętych przedstawicieli zagranicznych touroperatorów

Rok 2010 Rok 2011 Liczba touroperatorów z rynku działania POIT, którzy posiadają w swoich katalogach polską ofertę turystyczną Mierniki działań promocyjnych w latach

Tradycyjne: targi Międzynarodowy Salon Turystyczny UKRAINE, UITT, Tour Expo Lwów workshopy POiT w Polsce i na Ukrainie, worshop ALTU, Tourbusiness prezentacje study tour study press, forum dziennikarskie współpraca ze środkami masowego przekazu strona internetowa, newsletter wydawnictwa Narzędzia na danym rynku

Charakterystyczne: Polsko-Ukraińskie Forum Turystyczne (Wisła 2009, Olsztyn 2010, Łódź 2011, Kraków 2012) Polsko-Ukraińskie Forum Dziennikarzy Turystycznych, świętokrzyskie 2010, podkarpackie 2011, lubelskie 2012 Dni Europy w Kijowie i innych miastach Ukrainy Festiwal Polskiej Kuchni w Kijowie Polish Night, wraz z WPHiI oraz European Business Association Narzędzia na danym rynku

Najaktywniejsi, na rynku działania POIT, przedstawiciele polskiej branży turystycznej – w roku 2011 Almatur Opole Trip Zakopane Gromada Warszawa Intur Warszawa Furnel Travel Warszawa

Co druga wiza Schengen, to wiza wydana przez Konsulat RP! Wydział Konsularny Ambasady RP w Kijowie Konsulat Generalny RP w Łucku Konsulat Generalny RP we Lwowie Konsulat Generalny RP w Odessie Konsulat Generalny RP w Winnicy Konsulat Generalny RP w Charkowie Konsulat Generalny RP w Sewastopolu Konsul Honorowy RP w Żytomierzu Polityka wizowa

program jest konsekwencją i odpowiedzią na wnioski firm sektora turystyki (usprawnienia i poprawia jakości świadczonych usług w ruchu turystycznym w turystyce przyjazdowej do Polski) program uproszcza i racjonalizuje procedury obowiązujące w stosunku do obcokrajowców ubiegających się o wizy turystyczne do Polski (większa liczbę ich przyznawania i podnosi standard obsługi zagranicznych turystów) Wdrożone rozwiązania: ograniczono stosowane rodzaje dokumentów niezbędnych do otrzymania wizy turystycznej (voucher i potwierdzenie) uruchomiono w wybranych polskich urzędach konsularnych wydzielonych stanowisk dla obsługi wizowej przedsiębiorców turystycznych, zdecydowano o niestosowaniu w stosunku do certyfikowanych przedsiębiorców turystycznych limitów liczby składanych aplikacji wizowych, przy wyjazdach grupowych obejmujących uczestników z kilku okręgów konsularnych - zatwierdzono tryb przyjmowania dokumentów wizowych składanych przez przedsiębiorcę turystycznego w konsulacie odpowiadającym jego siedzibie. E-voucher: Innowacyjny Program Aktywizacji Turystyki Przyjazdowej do Polski

Transport osobowy Ukraina – Polska Linie lotnicze Tanie linie lotnicze: WizzAir (Kijów – Katowice); Eurolot (Lwów – Kraków, Lwów – Wrocław) Regularne linie lotnicze: LOT (Kijów – Warszawa, Lwów – Warszawa, Odessa – Warszawa, Donieck – Warszawa); AeroSvit (Kijów – Warszawa) Połączenia kolejowe: Kijów – Warszawa – Berlin; Kijów – Wrocław; Odessa – Gdynia; Lwów – Wrocław; Odessa – Wrocław. Połączenia autokarowe: Kijów – Wrocław; Dolyna – Warszawa; Truskawiec – Warszawa; Lwów – Tomaszów Lubelski; Winnica – Warszawa; Lwów – Warszawa; Lwów – Łódź; Czerniowce – Wrocław; Czartery zimowe ze Lwowa do Krynicy/Białki Tatrzańskiej/Zakopanego. Podróże piesze: przejście graniczne Szegyni-Medyka Komunikacja

Słowacja: Przedstawicielstwo Urzędu Turystyki w Moskwie -portal turystyczny w j. rosyjskim Węgry: Biuro informacyjne Węgry-Turystyka w Kijowie -portal turystyczny w j. ukraińskim Czechy: Przedstawicielstwo CzechTourism -portal turystyczny w j. ukraińskim Działania konkurencji na rynku

Włodzimierz Szczurek, Dyrektor POiT w Kijowie Polski Ośrodek Informacji Turystycznej w Kijowie ul. Khreshchatyk 25, lok Kyiv, Ukraina tel fax