Studia III stopnia na Wydziale Chemicznym Politechniki Gdańskiej.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wydział Studiów Międzynarodowych i Informatyki Kierunek: Administracja
Advertisements

Międzywydziałowe Koło Naukowe EuroProjekt
dr Agnieszka Maciejewska-Karłowska
Dr inż. Magdalena Jabłońska
Zasady odbywania praktyk
Nowelizacja ustawy o stopniach naukowych i tytule naukowym oraz o stopniach i tytule w zakresie sztuki Ustawa z 18 marca 2011 r.
Kryteria i tryb dokonywania okresowej oceny nauczycieli akademickich
UCHWAŁA RADY IS UW W SPRAWIE ORGANIZACJI STUDIÓW II STOPNIA 2 marca 2010 r.
dla studentów I roku studiów dziennych II stopnia
Informacja na temat FŚPMdSiD PW w roku akademickim 2013/2014
projekty stypendialne Centrum Studiów Zaawansowanych PW
Propozycje działań na rzecz jakości kształcenia przygotowane przez Uczelniany Zespół Zapewnienia Jakości Kształcenia na podstawie Raportu z drugiej Ogólnouniwersyteckiej.
Programy Fundacji na rzecz Nauki Polskiej finansowane z funduszy strukturalnych Działanie 1.2 Wzmocnienie potencjału kadrowego nauki Program Operacyjny.
dr inż. Michał Bujacz opiekun EiT
Prowadzenie dokumentacji
STYPENDIA DLA DOKTORANTÓW
Zapisy na zajęcia B i C na rok akademicki 2012/13.
PROGRAM UNIWERSYTETU PRZYRODNICZEGO WE WROCŁAWIU
Rozwój interdyscyplinarnych studiów doktoranckich na Politechnice Gdańskiej w zakresie nowoczesnych technologii Prezentacja projektu.
Nasze Koło Naukowe istnieje od 2008 roku za sprawą głodnych wiedzy studentów oraz zaangażowania Pani dr inż. Małgorzaty Zajdel W grudniu 2008 roku EuroProjekt.
Zmiany w systemie stypendialnym UW 2012/ kwietnia 2012.
INSTYTUT SOCJOLOGII UNIWERSYTET WROCŁAWSKI
Uniwersytet Medyczny we Wrocławiu POSTĘPOWANIE HABILITACYJNE
Spotkanie z doktorantami
WYDZIAL NAUK SPOŁECZNYCH
Zintegrowany System Informatyczny Dydaktyki: Jak zrezygnowaliśmy z indeksów Sławomir Hausman.
Programy Fundacji na rzecz Nauki Polskiej finansowane z funduszy strukturalnych Dr Beata Frączak Kraków 15 kwietnia 2008.
Program ERASMUS w Śląskiej Wyższej Szkole Medycznej w Katowicach.
Projekt Kwalifikacja jakości w Uniwersytecie Nr POKL /11 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu.
Ramy współpracy Politechniki Gdańskiej ze szkołami 5 grudnia 2013 r. Barbara Wikieł.
Zapisy na zajęcia B i C na rok akademicki 2014 / 2015.
Możliwości wspierania uczniów wybitnie uzdolnionych 5 grudnia 2013 r. Barbara Wikieł.
ZASADY FUNKCJONOWANIA UCZELNIANEGO SYSTEMU ZAPEWNIANIA JAKOŚCI KSZTAŁCENIA W POLITECHNICE WROCŁAWSKIEJ § 3. W celu realizacji zadań USZJK na szczeblu uczelnianym,
Przewodnik po zasadach odbywania praktyk w Instytucie Polityki Społecznej Październik 2013 CC-BY-ND Ł. Szewczyk.
Wydział Nauk Geograficznych i Geologicznych
Instrukcja wypełniania wniosku o stypendium doktoranckie – 2-4 rok
Instrukcja wypełniania wniosku o stypendium Rektora – 2-4 rok Opracowany do wykorzystania w roku akademickim mgr Olga Słabczyńska
Wybrane zagadnienia raportu z ankiety ewaluacyjnej (wrzesień 2013 r.) respondenci: studenci studiów III stopnia biorący udział w Programie MOST w roku.
Zapisy na zajęcia B i C na rok akademicki 2015 / 2016.
KROK PO KROKU PRZEDSTAWIAMY W JAKI SPOSÓB MOŻNA POZYSKAĆ ŚRODKI NA DZIAŁALNOŚĆ STUDENCKĄ I ZASADY ICH WYDATKOWANIA FINANSOMETR ORGANIZACJI STUDENCKICH.
Analiza wyników ankiet studenckich za rok 2014/2015 ( semestr zimowy)
Instrukcja wypełniania wniosku o stypendium projakościowe – 2-4 rok Opracowany do wykorzystania w roku akademickim mgr Olga Słabczyńska
Wydziałowa Rada Doktorantów WEiTI
Propozycje zmian 23 czerwca Proponujemy :  Określić oczekiwane przez MEN cechy i umiejętności nauczyciela – absolwenta wyższej uczelni i postulować.
Kto może ubiegać się o stypendium Rektora?
Dzień adaptacyjny dla studentów I roku studiów stacjonarnych II stopnia
POTWIERDZANIE EFEKTÓW UCZENIA SIĘ Szczecin 26 październik 2015.
Skąd wziąć pieniądze na badania naukowe?. Biuro Obsługi Badań UW, 1 grudnia Nakłady na naukę ► Budżet MNiSW w części Nauka w 2014 roku – 6 mld.
Opracował :© 2015 Jerzy Płatakis Biuro Spraw Studenckich Centrum Kształcenia i Obsługi Studiów UMCS na rok akademicki 2015/2016 WYPEŁNIANIE FORMULARZA.
MIĘDZYNARODOWA SZKOŁA DOKTORSKA POLITECHNIKI ŁÓDZKIEJ Katarzyna Pernal.
POLITECHNIKA GDAŃSKA TO DOBRO NAS WSZYSTKICH! CZAS NA ZMIANĘ. MNIEJ SŁÓW, WIĘCEJ CZYNÓW. Jacek Namieśnik Kandydat na stanowisko Rektora Politechniki Gdańskiej.
WYDZIAŁ DZIENNIKARSTWA, INFORMACJI I BIBLIOLOGII Janusz Włodzimierz Adamowski Program wyborczy: kadencja
OBOWIĄZKOWEPRAKTYKIZAWODOWE INFORMACJE OGÓLNE. praktyki zawodowe integralny element studiów I stopnia integralny element studiów I stopnia wymiar: 120.
Zapisy na zajęcia B i C na rok akademicki 2016 / 2017.
Zapisy na zajęcia B i C na rok akademicki 2017 / 2018.
Spotkanie informacyjne
Magdalena Kubik URLOP OD ZAJĘĆ EGZAMINY I PRACE DYPLOMOWE
Opiekunowie roczników
Centrum Języków Obcych Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Regulamin studiów pierwszego stopnia, drugiego stopnia oraz jednolitych studiów magisterskich oraz Regulamin studiów doktoranckich w pigułce Piotr Szumliński.
Specjalność Handel zagraniczny
Pełnomocnik Dziekana Wydziału Biologii ds. praktyk studenckich
Seminarium Pedagogiczne dla doktorantów i nowoprzyjętych asystentów
Wybrane zagadnienia dotyczące toku studiów doktoranckich
Zapisy na zajęcia B i C na rok akademicki 2018 / 2019.
FINANSOMETR ORGANIZACJI STUDENCKICH i DOKTORANCKICH
AGH: Zamierzenia Spotkanie Władz AGH,
„dobrze zaplanuj aby skorzystać a nie odpokutować”
„dobrze zaplanuj aby skorzystać a nie odpokutować”
Zapisy na zajęcia B i C na rok akademicki 2019 / 2020.
Zapis prezentacji:

Studia III stopnia na Wydziale Chemicznym Politechniki Gdańskiej

Dziekan prof. dr hab. inż. Sławomir MILEWSKI Prodziekan ds. Nauki prof. dr hab. inż. Andrzej SKŁADANOWSKI Kierownik Studium Doktoranckiego prof. dr hab. inż. Jacek NAMIEŚNIK Kierownik Projektu PO K L dr hab. inż. Maciej BAGIŃSKI, prof. PG Dziekan prof. dr hab. inż. Sławomir MILEWSKI Prodziekan ds. Nauki prof. dr hab. inż. Andrzej SKŁADANOWSKI Kierownik Studium Doktoranckiego prof. dr hab. inż. Jacek NAMIEŚNIK Kierownik Projektu PO K L Rozwój interdyscyplinarnych studiów doktoranckich na Politechnice Gdańskiej w zakresie nowoczesnych technologii (projekt zakończony ) dr hab. inż. Maciej BAGIŃSKI, prof. PG

Prodziekan ds. Nauki prof. dr hab. inż. Andrzej SKŁADANOWSKI pok. 115 Chemia B: Prodziekan ds. Nauki prof. dr hab. inż. Andrzej SKŁADANOWSKI pok. 115 Chemia B: wszystkie sprawy związane z przewodami doktorskimi (otwarcie, II etap, zmiana opiekuna naukowego i promotora, uznawalność dyplomów ukończenia studiów)

Kierownik Studium Doktoranckiego prof. dr hab. inż. Jacek NAMIEŚNIK godziny konsultacji pok. 237 Chemia A : wtorek 6.00 – 8.00 środa 6.00 – 8.00 kontakt za pośrednictwem poczty mailowej: Kierownik Studium Doktoranckiego prof. dr hab. inż. Jacek NAMIEŚNIK godziny konsultacji pok. 237 Chemia A : wtorek 6.00 – 8.00 środa 6.00 – 8.00 wszystkie sprawy związane z tokiem studiów kontakt za pośrednictwem poczty mailowej:

Dziekanat Studiów III stopnia mgr Urszula KAMPOWSKA poniedziałek, wtorek, czwartek, piątek 9.00 – środa dzień pracy wewnętrznej kontakt mailowy:

Podstawowe źródło informacji: - Regulamin Studiów Doktoranckich PG - Regulamin przyznawania stypendiów doktoranckich - strona domowa Studium Doktoranckiego WCh - strona Samorządu Doktorantów PG Dodatkowe źródło informacji : - informacje rozsyłane mailem na adresy w

Wykłady dla doktorantów - oferta i zapisy na stronie SD - rezygnacja z wykładów 7 dni przed planowanym rozpoczęciem - obowiązek wypełniania anonimowych ankiet po skończonym wykładzie Seminaria wydziałowe - oferta zamieszczana jest regularnie na stronie WCh - udział doktorantów zalecany Wykłady dla doktorantów - oferta i zapisy na stronie SD - rezygnacja z wykładów 7 dni przed planowanym rozpoczęciem (rezygnacja ma formę podania skierowanego do kierownika SD) - obowiązek wypełniania anonimowych ankiet po skończonym wykładzie Seminaria wydziałowe - oferta zamieszczana jest regularnie na stronie WCh - udział doktorantów zalecany (przynajmniej 1 seminarium w semestrze)

Kurs pedagogiczny obowiązkowy dla wszystkich doktorantów I roku – będzie w II semestrze Badania lekarskie obowiązkowe dla wszystkich doktorantów I roku Szkolenie z platformy e-Student obowiązkowe dla wszystkich doktorantów I roku Kurs pedagogiczny obowiązkowy dla wszystkich doktorantów I roku – będzie w II semestrze Badania lekarskie obowiązkowe dla wszystkich doktorantów I roku Szkolenie z platformy e-Student obowiązkowe dla wszystkich doktorantów I roku (terminy zostaną podane wkrótce)

Praktyka zawodowa obowiązkowa dla wszystkich doktorantów w formie prowadzenia lub uczestniczenia w prowadzeniu zajęć dydaktycznych: I rok – 60h II – IV – 90h powyższy wymiar godzinowy nie powinien być zwiększany (nadgodziny) Do prowadzenia zajęć trzeba się odpowiednio przygotować.

Praktyka zawodowa Możliwość zmniejszenia wymiaru godzinowego praktyki zawodowej do minimum 10h (uchwała RW 23/2015 z ) : - realizacja programu badań poza macierzystą jednostką - podjęcie pracy zawodowej na pełen etat z jednoczesną rezygnacją ze stypendium doktoranckiego (zgoda opiekuna / promotora oraz kierownika studiów doktoranckich na podjęcie pracy) - pobieranie stypendium z funduszy grantowych z jednoczesną rezygnacją ze stypendium doktoranckiego P odania z opinią opiekuna naukowego / promotora należy kierować do Kierownika studiów doktoranckich. W sprawach nieuregulowanych ww uchwałą podania należy kierować do Dziekana Wydziału. Praktyka zawodowa Możliwość zmniejszenia wymiaru godzinowego praktyki zawodowej do minimum 10h (uchwała RW 23/2015 z ) : - realizacja programu badań poza macierzystą jednostką - podjęcie pracy zawodowej na pełen etat z jednoczesną rezygnacją ze stypendium doktoranckiego (zgoda opiekuna / promotora oraz kierownika studiów doktoranckich na podjęcie pracy) - pobieranie stypendium z funduszy grantowych z jednoczesną rezygnacją ze stypendium doktoranckiego P odania z opinią opiekuna naukowego / promotora należy kierować do Kierownika studiów doktoranckich. W sprawach nieuregulowanych ww uchwałą podania należy kierować do Dziekana Wydziału.

Praktyka zawodowa Możliwość realizacji części praktyki zawodowej w formie prowadzenia zajęć dydaktycznych dla doktorantów I roku jako współprowadzący (uchwała RW 285/2015 z ) : - współprowadzenie zajęć wraz z nauczycielem akademickim (maksymalnie 30h) - kierownik katedry potwierdza pisemnie uczestnictwo doktoranta w takiej formie - samodzielne prowadzenie zajęć przez doktorantów I roku powinno nastąpić dopiero w drugim semestrze po odbyciu szkolenia z metodyki prowadzenia zajęć

Staże i wyjazdy do renomowanych ośrodków naukowych: - doskonała droga do intensyfikacji badań naukowych - ogromne możliwości: LLP Erasmus porozumienia międzyrządowe kontakty naukowe opiekuna / promotora granty

Weryfikacja osiągnięć doktoranta: - surowa ocena efektów pracy po I semestrze; - możliwość rezygnacji ze studiów w trakcie I semestru – - możliwość zmiany opiekuna naukowego – - obowiązek zaangażowania się w prace na rzecz macierzystej Katedry oraz Wydziału - obowiązkowy udział w spotkaniach z doktorantami organizowanych przez kierowników katedr (seminaria katedralne), w których realizowane są badania związane z praca doktorską Weryfikacja osiągnięć doktoranta: - surowa ocena efektów pracy po I semestrze; negatywna opinia promotora jest podstawą do wszczęcia postępowania o skreślenie z listy studentów - możliwość rezygnacji ze studiów w trakcie I semestru – to najlepsze rozwiązanie gdy ktoś podjął złą decyzję - możliwość zmiany opiekuna naukowego – wymagana zgoda dotychczasowego opiekuna oraz przyszłego - obowiązek zaangażowania się w prace na rzecz macierzystej Katedry oraz Wydziału - obowiązkowy udział w spotkaniach z doktorantami organizowanych przez kierowników katedr (seminaria katedralne), w których realizowane są badania związane z praca doktorską

Weryfikacja postępów w pracy naukowej: - cosemestralna opinia opiekuna / promotora - roczne sprawozdanie recenzowane przez samodzielnego pracownika naukowego - - udział w sesji sprawozdawczej – - wystąpienie na zebraniach katedralnych - rozmowy z opiekunem naukowym / promotorem Weryfikacja postępów w pracy naukowej: - cosemestralna opinia opiekuna / promotora - roczne sprawozdanie recenzowane przez samodzielnego pracownika naukowego - doktoranci I roku składają je również po pierwszym semestrze - udział w sesji sprawozdawczej – przygotowanie prezentacji w ppt oraz ustne wystąpienie i dyskusja - wystąpienie na zebraniach katedralnych - rozmowy z opiekunem naukowym / promotorem

Zdobywanie środków na badania: To nie tylko obowiązek opiekuna naukowego/ promotora! - udział w realizacji grantów i zleceń - zgłaszanie projektów grantowych (MNiSzW, NCN, NCBiR, projekty UE) Doktoranci mogą być kierownikami projektów!

Możliwości zdobywania dodatkowych stypendiów i nagród: Efektywna i wydajna praca zawsze popłaca! Osiągnięcia muszą być zawsze udokumentowane: - publikacje przeglądowe i oryginalne w czasopismach o możliwie dużej renomie naukowej - zgłoszenia patentowe i patenty - wystąpienia konferencyjne - opracowania dla jednostek z otoczenia gospodarczego Wydziału

Zbieranie punktów do wniosków o stypendia i nagrody: - kto rzetelnie i uczciwie pracuje ten zasłuży na nagrodę - niepoważne jest zbieranie punktów „na siłę” - naganne jest przypisywanie sobie osiągnięć, których się nie osiągnęło (naruszanie zasad etyki)

Studium doktoranckie jest: - „kuźnią” kadr naukowych dla uczelni i gospodarki Studium doktoranckie nie jest: - przechowalnią dla niezdecydowanych - alternatywą dla bezrobotnych z powodu złej sytuacji na rynku pracy

Studia doktoranckie dają szansę na: - szybki rozwój naukowy (sprawność SD) - nawiązanie kontaktów zagranicznych (wykłady, wyjazdy) - znalezienie miejsca przyszłej pracy

Apeluję o: - efektywność prowadzonych badań (publikacje, zgłoszenia patentowe) - zaangażowanie w proces dydaktyczny - przestrzeganie terminów i zaleceń