System wykrywania wykroczeń. Agenda ● O nas ● Zakres zainteresowań ● Cele ● Dotychczasowe wyniki ● Plany.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
System Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym – projekt, realizacja i skuteczność w odniesieniu do dostępnych rozwiązań w zakresie pomiaru prędkości.
Advertisements

© IEn Gdańsk 2011 Technika fazorów synchronicznych Łukasz Kajda Instytut Energetyki Oddział Gdańsk Zakład OGA Gdańsk r.
ORGANIZACJA KONTROLI OZNAKOWANIA CE W ŚRODOWISKU PRACY – OMÓWIENIE PODSTAWOWYCH PROBLEMÓW POJAWIAJĄCYCH SIĘ W TOKU KONTROLI Warszawa - czerwiec 2005.
Regionalna Sieć Szerokopasmowa Województwa Podlaskiego „ INTERNET BLIŻEJ WSZYSTKICH Departament Społeczeństwa Informacyjnego Urząd Marszałkowski Województwa.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wydział Organizacyjno-Prawny.
Transportowy model symulacyjny miasta Gdańska
Prezentacja Vemco sp. z o. o
2 * dane z Głównego Urzędu Statystycznego - stan na 31.XII.2009 Drogi krajowe o długości:Drogi wojewódzkie o długości: Drogi powiatowe o twardej nawierzchni.
Przygotowanie projektu w ramach Programu Interreg V-A Polska-Słowacja Wspólny Sekretariat Techniczny Programu Interreg V-A Polska-Słowacja
SSPW woj. Warmińsko-Mazurskiego Parametry infrastruktury: ponad 2273 km szkieletowej i dystrybucyjnej sieci światłowodowej oraz 226 węzłów.
Konferencja prasowa inaugurująca ogólnopolską kampanię społeczną „Piłeś? Nie jedź!” Warszawa, 12 kwietnia 2011r.
Organizacja miejskiego transportu zbiorowego na przykładzie Komunikacyjnego Związku Komunalnego Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego Przewodniczący Zarządu.
Projekt budowy sieci automatycznych toalet publicznych na terenie miasta Poznania. Projekt modernizacji toalet miejskich na terenie miasta Poznania.
Przepisy dotyczące rowerzystów Agata Lewandowska.
Sprawozdanie roczne z działalności Uczelnianej Komisji ds. Zapewnienia Jakości Kształcenia na PG w roku akademickim 2013/2014 Senat PG, r. Opracowała:
System, który łączy Tomasz Stępień, Prezes Zarządu Operator Gazociągów Przesyłowych GAZ-SYSTEM S.A. Strategia GAZ-SYSTEM S.A. do 2025 roku.
Naukowe Koło Marketingu MERITUM. Kontekst projektu  Nowoczesny i sprawnie funkcjonujący system IT ma istotny wpływ na poprawę konkurencyjności turystyki;
„Alkotest przeciw tragedii” kampania społeczna Stowarzyszenia „Droga i Bezpieczeństwo”” przy poparciu Marszałka Województwa Wielkopolskiego oraz współpracy.
CZYNNOŚCI KONTROLNO – OBSŁUGOWE PRZYGOTOWANIE DO JAZDY CZYNNOŚCI KONTROLNO – OBSŁUGOWE I PRZYGOTOWANIE DO JAZDY.
System zarządzania ruchem w Białymstoku realizowany w ramach projektu „Poprawa jakości funkcjonowania systemu transportu publicznego miasta Białegostoku.
Ogólne uwarunkowania i doświadczenia współpracy z samorządami na terenie Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Radomiu Konferencja „Współpraca Lasów.
Komenda Miejska Policji w Łomży Sekcja Ruchu DrogowegoANALIZA STANU BEZPIECZEŃSTWA ZA ROK 2005r. NA TERENIE MIASTA I POWIATU ŁOMŻYŃSKIEGO Łomża, 23 styczeń.
Stan bezpieczeństwa ruchu drogowego na małopolskich drogach w 2014 roku WRD KWP w Krakowie.
Autor: Kierunek: Promotor: Wykorzystanie GIS do wyznaczenia tras bezpiecznego przewozu transportu przez miasto Małgorzata Kość geodezja i kartografia dr.
I n s t y t u t C h e m i c z n e j P r z e r ó b k i W ę g l a, Z a b r z e Organizacja i finansowanie projektu Jolanta Robak Inauguracyjny Panel Ekspertów.
CZYNNOŚCI KONTROLNO OBSŁUGOWE ORAZ PRZYGOTOWANIE MOTOCYKLA DO JAZDY.
Dworzec Łódź – Fabryczna dziś Węzeł Multimodalny Łódź – Fabryczna - po przebudowie Koncepcja funkcjonalno – przestrzenna Opracowanie: SYSTRA/AREP/BBF.
KARTY RATOWNICZE W POLSCE
Działalność konsultantów wojewódzkich zmiany w ustawie o konsultantach w ochronie zdrowia oświadczenia składane przez konsultantów kontrola podmiotów leczniczych.
Procedura „NIEBIESKIE KARTY" w świetle obowiązujących przepisów prawa.
„Jak zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego?” Co nam dała realizacja projektu?
ZAKRES I FORMY ZAANGAŻOWANIA LOKALNYCH GRUP DZIAŁANIA WE WDRAŻANIE REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO NA LATA
 Informatyk jest to osoba, która wykształciła się na specjalistę w dziedzinie nowych technologii, posiadająca wiedzę i umiejętności na temat ogółu metod.
CAPS LOCK - CERTYFIKOWANE SZKOLENIA JĘZYKOWE I KOMPUTEROWE
Wieloaspektowa analiza czasowo- kosztowa projektów ze szczególnym uwzględnieniem kryterium jakości rozwiązań projektowych AUTOR: ANNA MARCINKOWSKA PROMOTOR:
STAN BEZPIECZEŃSTWA NA DROGACH POWIATU WYSZKOWSKIEGO W okresie roku.
Rozbudowa Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej przez Samorząd Województwa Małopolskiego 30 czerwca 2016r. Jacek Krupa Marszałek Województwa Małopolskiego.
Porównanie liczby wypadków drogowych z ofiarami w ludziach (wypadki drogowe) z wypadkami drogowymi bez ofiar w ludziach (kolizje drogowe) w I półroczu.
Mobilne Systemy wykrywania obiektów z sygnałów wizyjnych Pracę dyplomową opracował: inż. Michał Szepielak Promotor: dr inż. Krzysztof Różanowski.
„Poprawa bezpieczeństwa na Centralnej Magistrali Kolejowej poprzez likwidację przejazdów w poziomie szyn w km 127 i 147 oraz budowę skrzyżowań dwupoziomowych”
NOWE UMOWY O DOFINANSOWANIE PROJEKTÓW DROGOWYCH. 22 wnioski o dofinansowanie 18 umów o dofinansowanie Projekty GDDKiA w POIŚ
Światła zewnętrzne. Światła pozycyjne Powinny być widoczne z odległości 300 m - z przodu białe, z tyłu czerwone - razem ze światłami pozycyjnymi powinniśmy.
REMONT AUTOSTRADY A4 W ROKU 2016 ODCINEK: BRZEG – OPOLE ZACHÓD KIERUNEK: WROCŁAW.
Charzykowy, 8 lipca 2016 r..
TEMAT 23 Wypadki drogowe – statystyka i przyczyny
Lokalne źródła prawa – zarys
Bezpieczeństwo ruchu drogowego w Polsce
ESOK to tylko moduł. Rola informatyki w efektywnym zarządzaniu
Konferencja „Stacje Kontroli Pojazdów – 2005” Zakopane, kwietnia 2005 Polityka Transportowa Polski w Unii Europejskiej Horyzont czasowy.
EKOmisja Monika Pawlak Stanisław Roszkowiak Krzysztof Brzeziński Bartosz Adamczyk pod opieką Grzegorza Ordana Grupa pasjonatów mechanicznych stratyfikatorów.
Komenda Miejska Policji w Łomży Sekcja Ruchu Drogowego
Temat 1: Wypadki drogowe statystyki i przyczyny
PROGRAMY DO KONTROLI RODZICIELSKIEJ
Podłączenie do sieci ciepłowniczej budynków w Łaziskach Górnych
OLSZTYNA ŚRÓDMIEŚCIE OLSZTYNA ŚRÓDMIEŚCIA KOMUNIKACJA
Szkoły Doktorskie Instytutów Polskiej Akademii Nauk
Obecne i przyszłe wyzwania dla uczestników łańcucha dostaw w branży automotive Janusz Sobon, Prezes Zarządu KIRCHHOFF Polska Sp. z o.o.
Aspekt edukacyjny normalizacji w ochronie środowiska
Projekt do sterowania Światłem
CZY ZNASZ ZNAKI DROGOWE ?
Tematy zadań. W załączeniu plik z danymi.
KrótkofaloWCY i ich rola w zapewnieniu bezpieczeństwa
Zakład Hydrotechniczny Rudna 26 styczeń 2017
Prezentacja przygotowana na zajęcia z dziećmi w ramach
Lokalizacja motocykli BMW
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Zakład Linii Kolejowych w Nowym Sączu
Funkcjonalność aplikacji narzędzia do zarządzania operacyjnego własnością intelektualną i procesami komercjalizacji w ctt Autorzy Jacek Wawrzynowicz.
WYBRANE ZAGADNIENIA PROBABILISTYKI
Specjalność: Inżynieria Dźwięku i Obrazu
Zapis prezentacji:

System wykrywania wykroczeń

Agenda ● O nas ● Zakres zainteresowań ● Cele ● Dotychczasowe wyniki ● Plany

O nas ● Zespół – Łukasz Kamiński – absolwent i doktorant UW. – Anna Kulka, Agata Chrobak, Michał Łyczek, Piotr Butryn – studenci IV roku informatyki UW oraz Międzywydziałowych Studiów Matematyczno- Przyrodniczych, członkowie grup badawczych w Interdyscyplinarnym Centrum Modelowania przy UW. – Publikacje na temat analizy ruchu na ECMS 2008 oraz BDAS 2009 (w trakcie oceny).

Zakres zainteresowań ● Automatyczna analiza ruchu drogowego. – Algorytmy. ● Opracowywanie algorytmów do analizy obrazu ruchu w czasie rzeczywistym. ● Opracowanie modelu tła. ● Śledzenie ruchu i wykrywanie zachowań pojazdów. ● Algorytmy dedykowane dla tanich urządzeń (niska złożoność obliczeniowa). – Urządzenia. ● Budowa urządzeń do analizy obrazu drogi. ● Tanie urządzenia oparte o powszechnie dostępne komponenty.

Instalacje na świecie ● Londyn – miejski system kontroli parkowania. ● ???

Przykładowe zastosowania ● Zastosowanie algorytmów w praktyce. ● Wykrywanie wykroczeń. – Wykroczenia w terenie zabudowanym. ● Wyprzedzanie przed i na przejściu dla pieszych. ● Przejazd na czerwonym świetle. ● Jazda przez obszary wyłączone z ruchu. ● Jazda po pasie dla autobusów. ● Jazda pod prąd. ● Łamanie zakazu zatrzymywania i postoju. ● Jazda bez świateł.

Przykładowe zastosowania ● Wykrywanie wykroczeń. – Wykroczenia poza terenem zabudowanym. ● Wyprzedzanie na skrzyżowaniach. ● Wyprzedzanie w miejscach niedozwolonych. ● Wyprzedzanie „na trzeciego”. ● Oślepianie światłami drogowymi i jazda na światłach przeciwmgielnych. ● Zignorowanie znaku stop. ● Zintegrowany system kontroli prędkości. – Wg raportu KGP nt wypadków w Polsce w 2007 r., najwięcej ofiar wypadków jest na prostej drodze w dzień przy dobrej widoczności.

Cel ● Budowa systemu detekcji wykroczeń. – Bez konieczności tworzenia jakiejkolwiek infrastruktury. – Masowy montaż urządzeń, jednostkowe urządzenie bardzo tanie. – Urządzenie bez obsługowe, dane automatycznie trafiają do operatorów. – Efekt prewencyjny → poprawa bezpieczeństwa: ● Potencjalnie duża ilość wykrywanych wykroczeń. ● Duża ilość urządzeń pomiarowych.

Schemat systemu

Aspekt prawny ● System ma być pomocą w monitorowaniu dużej ilości kamer przy drogach. – System nie wystawia mandatów, każdorazowo ukaranie kierowcy jest decyzją operatora. – System filtruje zdarzenia na drogach i przekazuje tylko te fragmenty, które są potencjalnymi wykroczeniami. – System ułatwia identyfikację pojazdów przez rozpoznawanie tablic rejestracyjnych. – System dostarcza dowodów wykroczenia.

Szacunki kosztów ● Koszt urządzenia. – Cena detaliczna dla 1 sztuki, około 5000PLN brutto. ● Koszt systemu. – W Polsce jest 18255km dróg krajowych. – Koszt postawienia urządzenia co 1km to 91,27MPLN. – Dla porównania: ● Program „Drogi zaufania” w 2008 – 67,5MPLN na 450 fotoradarów. ● Program „Bezpieczna ósemka” - 530MPLN w ● Budżet na remonty GDDKiA w MPLN.

Dotychczasowe wyniki ● Instalacja w Jabłonowie Pomorskim. – Urządzenia analizy ruchu ulicznego. ● Rejestrowanie obrazu, analiza obrazu i wysyłanie danych do serwera centralnego. – Zastosowanie algorytmu analizy ruchu ● Zliczanie zdarzeń drogowych. ● Identyfikacja i śledzenie ruchu pojazdów. – Przetwarzanie i zbieranie danych w centralnej bazie danych. – Prezentacja raportów ruchu drogowego online.

Jabłonowo Pomorskie

Plan krótkoterminowy ● Horyzont czasowy – 6 miesięcy - prototyp. – Algorytmy identyfikacji zdarzeń. ● Rozpoznawanie rejestracji. – Budowa instalacji testowej. – Testowy panel dla operatorów.

Plan długoterminowy ● Horyzont czasowy – 2 lata - pilot. – Algorytmy. ● Opracowanie algorytmów dla ustalonej listy wykroczeń. – Budowa instalacji na określonym obszarze. ● Wybór obszary pierwszych instalacji. ● Montaż urządzeń. – Uruchomienie systemu. ● Powszechna informacja na temat działania systemu. ● Możliwość faktycznego ukarania kierowców za popełnione wykroczenia.

Dziękujemy za uwagę Pytania i odpowiedzi.