TEMAT: Wzorce osobowe dowódcy, etyka i psychologia w dowodzeniu.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
KOMPETENCJA SPOŁECZNA W ZESPOLE PROJEKTOWYM
Advertisements

Projekt PSS – Promowanie kompetencji społecznych Projekt PSS – Promowanie kompetencji społecznych Podręcznik dla nauczycieli Konferencja.
ROLA WYCHOWANIA JAKO CZYNNIKA ROZWOJU
Philip Zimbardo Psychologia i życie
Psychologia Zarządzania
Role w zespole projektowym
Wychowawca klasy- role i zadania
ANDRZEJ PAWŁUCKI WYCHOWANIE DO RÓŻNYCH ZNACZEŃ WARTOŚCI CIAŁA
w nowej podstawie programowej
Podstawy Pomocy Psychologicznej
PSYCHOLOGIA Drzwi otwarte Rekrutacja 2010/2011.
Katedra Komunikacji i Zarządzania w Sporcie
Katedra Fizjologii i Biochemii
Praktyczne aspekty badań relacji człowiek - środowisko przyrodnicze
Znaczenie wspomagania dla rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym.
Niepełnosprawni w dobie informacji elektronicznej Nauka, terapia, poradnictwo zawodowe ! Jak z nich umiejętnie korzystać? Prof. Bassam Aouil (Ph.D) Instytut.
Rola nauczyciela w szkole wychowującej
PRZYKŁADY METOD AKTYWIZUJĄCYCH
Konsultant RODN „WOM” w Częstochowie Elżbieta Doroszuk
Konfliktowi towarzyszą zwykle silne emocje.
„ MÓJ WYBÓR – MOJE ŻYCIE ”
W PROGRAMIE KSZTAŁCENIA RATOWNIKÓW MEDYCZNYCH
Psychologia w zarządzaniu
Opracował J. Stryjkowski
FUNKCJA WYCHOWAWCZA RODZINY
Pedagogika resocjalizacyjna - Norma społeczna-
Materializm a idealizm
Wyzwania przedsiębiorczości
PODMIOTOWE DETERMINANT PROCESU UCZENIA SIĘ
KODEKS SZKOŁY BEZ PRZEMOCY
POWTÓRZENIE PRZED EGZAMINEM GIMNAZALNYM 2013
I. Gerontologia społeczna jako nauka
Metateorie teorii wychowania
Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli Europejski wymiar edukacji- rola dyrektora szkoły w realizacji międzynarodowych projektów współpracy szkół
Psychologia w zarządzaniu
Konflikt – analiza wyników ankiety przeprowadzonej wśród uczniów Zespołu Medycznych Szkół Policealnych w Siedlcach. mgr Anna Szyszkowska.
Zadawanie pytań.
Psychologia w zarządzaniu
Kodeks „SZKOŁY BEZ PRZEMOCY”. Sporządziła: Krystyna Wesołowska
Niepubliczna placówka doskonalenia nauczycieli „prototo” we wrocławiu
Rozwiązywanie konfliktów
KIEDY DZIECKO TRZEBA UMIEŚCIĆ w pieczy zastępczej?
Włączanie podmiotów w działalność szkoły
 Przygotowanie dzieci do podjęcia nauki w szkole oraz wspieranie indywidualnego potencjału rozwojowego każdego wychowanka.  Dbanie o rozwój intelektualny.
Psychologia rozwoju człowieka w biegu życia
Teorie osobowości Literatura podstawowa
Rok Niniejsza prezentacja dotyczy realizacji części projektu „Otwórz się na siebie” wdrażanego przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w.
THE LEADER IN ME KUBA TERKA. THE LEADER IN ME UMIEJĘTOŚĆ UWAŻNEGO SŁUCHANIA Wielu ludzi zapomina, że rozmowa z drugim człowiekiem to nie tylko mówienie,
AKDADEMIA MŁODEGO DJ’A
Zachowania organizacyjne- ćwiczenia
The Leader in Me.
Rola wychowania jako czynnika rozwoju A. Brzezińska, Społeczna psychologia rozwoju. Warszawa 2000.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
ROLA MENEDŻERA W ORGANIZACJI – UMIEJĘTNOŚCI ROLE I FUNKCJE
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Psychospołeczne warunki pracy jako źródła stresu u pracowników sądów, na podstawie danych z badania Temida 2015 mgr Dominik Gołuch, Instytut Psychologii.
Specjalność: „Zarządzanie w Administracji Publicznej” studia I stopnia kierunek: „Zarządzanie”
Model absolwenta dr Jolanta Barbara Jabłonkowska 1.
Znaczenie wspomagania dla rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym.
„Sposoby radzenia sobie ze stresem”
RADA SZKOLENIOWA DNIA
I ZARZĄDZANIE W BIZNESIE
Katedra Fizjologii i Biochemii
Specjalność: „Zarządzanie w Administracji Publicznej”
Coraz większego znaczenia nabierają kwestie historycznej tożsamości
PSYCHOLOGIA Wykład 6 STRES.
Wykład 1 Przedmiot psychologii
Psychologia w Zarządzaniu
Katedra Komunikacji i Zarządzania w Sporcie
Wykład I: Co to jest wizerunek i na czym polega jego kreowanie.
Zapis prezentacji:

TEMAT: Wzorce osobowe dowódcy, etyka i psychologia w dowodzeniu. (Umiejętność rozwiązywania konfliktów, radzenia sobie ze stresem oraz tworzenia zintegrowanych zespołów) ZAGADNIENIA: Kształtowanie osobowości dowódcy. Etyka i psychologia w systemie dowodzenia. Dowódca w procesie dowodzenia i kierowania. Stres, przyczyny i skutki sytuacji stresowych. Rola zespołu, formy i metody jego budowania. CEL: Zapoznanie z: Historycznymi uwarunkowaniami wzorców osobowych żołnierzy z charakterystycznymi wartościami osobowymi współczesnego żołnierza. Rolą etyki i psychologii w procesie funkcjonowania Sił Zbrojnych. Teorią konfliktu w grupie. Źródłami i przyczynami stresu. Slajd/Folia nr 1

OSOBOWOŚĆ – POGLĄDY PSYCHOLOGICZNY Wewnętrzny system regulacji pozwalający na adaptację i wewnętrzna integrację, myśli, uczuć i zachowania w określonym środowisku w wymiarze czasowym. Jest to zespół względnie trwałych cech lub dyspozycji psychicznych jednostki różniących ją od innych jednostek. SOCJOLOGICZNY Socjologia jako nauka o społeczeństwie zajmuje się społecznymi elementami osobowości – tworząc teorię osobowości społecznej-instytucjonalny ideał wychowawczy → role społeczne → wyobrażenia własne → zespół przewidywań co myślą o nas inni. FILOZOFICZNY Filozofia podejmuje nie tyle osobowość człowieka co osobę ludzką w aspekcie entologicznym, aksjologicznym, epistemologicznym. PEDAGOGICZNY Pedagogika osobowość traktuje jako swoistą syntezę podstawowych ujęć. Wg. podejścia pedagogicznego – osobowość jest przedmiotem kształtowania zmiany ról oraz rozwoju osoby ludzkiej. Slajd/Folia nr 3

Mechanizmy samoregulacji STRUKTURA OSOBOWOŚCI Charakter Światopogląd Motywacje Zainteresowania Zdolności Inteligencja Temperament Mechanizmy samoregulacji Pozostałe elementy Kondycja psycho-fiz. Slajd/Folia nr 4

CHARAKTERYSTYCZNE CECHY „DOBREGO OFICERA” W WYBRANYCH KRAJACH EUROPY Slajd/Folia nr 5

Dziedziny psychologii teoretycznej: psychologia eksperymentalna psychologia rozwojowa psychologia społeczna psychologia różnic intelektualnych psychologia filozoficzna Dziedziny psychologii stosowanej: psychologia kliniczna psychologia wychowania psychologia sądowa psychologia pracy psychologia defektologiczna psychologia sportu i rekreacji psychologia wojskowa PODZIAŁ PSYCHOLOGII Slajd/Folia nr 8

Psychologiczne aspekty dowodzenia – Wykonawstwo Dowódca Rozkaz Żołnierze Podmiot Przedmiot Zadanie Slajd/Folia nr 9

TYPOWE METODY ROZWIĄZYWANIA KONFLIKTÓW - łagodzenie - kompromis - wymuszanie – narzucanie rozwiązań - konfrontacja - arbitraż - mediacje - unikanie - odwlekanie - ucieczka - ignorowanie - walka Slajd/Folia nr 12

EFEKTY KONFLIKTÓW Pozytywne Negatywne Slajd/Folia nr 13 - umacnianie grupy - wzrost zaufania - podniesienie samooceny - wzrost produktywności - wzrost dyscypliny - pełniejsze wykorzystanie umiejętności Negatywne - spadek samooceny - pogorszenie samopoczucia fizycznego - utrata pewności siebie - częste bóle głowy - trudności ze snem - choroby krążenia - nadużywanie alkoholu - stres Slajd/Folia nr 13

- zainteresowane strony - przedmiot konfliktu - dynamika konfliktu KIEROWANIE KONFLIKTEM – to sprawowanie nad nim kontroli, tak aby nie stał się destrukcyjny – analiza konfliktu - historia konfliktu - kontekst konfliktu - zainteresowane strony - przedmiot konfliktu - dynamika konfliktu Slajd/Folia nr 14

MODEL OSOBOWOŚCIOWYCH STYLÓW REAGOWANIA NA KONFLIKT ASERTYWNY skoncentrowany na sobie NISKOASERTYWNY mała koncentracja na sobie KONKURENCJA KOOPERACJA UNIKANIE ŁAGODZENIE WZAJEMNE INTERAKCJE (WSPÓŁPRACUJE) (NIE WSPÓŁPRACUJE) KOMPROMIS Slajd/Folia nr 15

UKŁAD CZŁOWIEKA W SYTUACJI B D C C – człowiek A, B ,D – elementy środowiska Slajd/Folia nr 16

STRES I JEGO NASTĘPSTWA Trójstopniowy przebieg stresu biologicznego i psychologicznego Slajd/Folia nr 18

STRES I JEGO NASTĘPSTWA Trójstopniowy przebieg stresu biologicznego i psychologicznego cd. Slajd/Folia nr 19

ELEMENTY SCALANIA ZESPOŁU CEL INTEGRACJA PODZIAŁ RÓL KOMUNIKOWANIE SIĘ ROZWÓJ I DOSKONALENIE Slajd/Folia nr 25

- poznawanie podwładnych KIEROWANIE ZESPOŁEM - wywieranie wpływu - kierowanie konfliktami - nagradzanie - ocenianie - wskazywanie celów - poznawanie podwładnych - kompetencje Slajd/Folia nr 26