1 Definiowanie i planowanie zadań budżetowych typu B.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
1 Moduł IV. Obszar formułowania zadań budżetowych typu B.
Advertisements

Temat 2: Podstawy programowania Algorytmy – 1 z 2 _________________________________________________________________________________________________________________.
Proces doboru próby. Badana populacja – (zbiorowość generalna, populacja generalna) ogół rzeczywistych jednostek, o których chcemy uzyskać informacje.
Aplikacja MS Project w branży budowlanej Łukasz Jabłoński Katedra Konstrukcji Budowlanych Politechnika Lubelska.
Zarządzanie Projektami w Mieście Poznaniu. Wstęp i podstawowe założenia Cykl życia projektu – zarys metodyki zarządzania projektami Dalsze działania wdrożeniowe.
Plan Czym się zajmiemy: 1.Bilans przepływów międzygałęziowych 2.Model Leontiefa.
Jak złożyć wniosek ? (GWA) Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Rekrutacja Rok szkolny 2016/2017. Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty Nr OP-DO z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów przeprowadzania.
Tworzenie odwołania zewnętrznego (łącza) do zakresu komórek w innym skoroszycie Możliwości efektywnego stosowania odwołań zewnętrznych Odwołania zewnętrzne.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Benchmarking – narzędzie efektywnej kontroli zarządczej.
Pomoc publiczna i pomoc de minimis w ramach konkursu RPLU IZ /15 - Programy typu outplacement Oddział Monitoringu i Ewaluacji Departament.
Sprawozdawczość. Podstawowe terminy Okres sprawozdawczy  3 kolejne miesiące, licząc od daty zawarcia umowy o dofinansowanie projektu Rodzaje raportów.
„Program dofinansowania zakupu i montażu odnawialnych źródeł energii ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Opolu”
Przygotowanie projektu w ramach Programu Interreg V-A Polska-Słowacja Wspólny Sekretariat Techniczny Programu Interreg V-A Polska-Słowacja
Dr Magdalena Arczewska.  Fundusz Inicjatyw Obywatelskich powstał w 2005 r. w celu pobudzania oraz wspierania rozwoju inicjatyw obywatelskich. W okresie.
Olsztyn, 27 czerwca 2012 Propozycja zmian kryteriów merytorycznych dla Osi I Przedsiębiorczość RPO WiM w ramach Poddziałania
Excel 2007 dla średniozaawansowanych zajęcia z dnia
Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy Warszawa, 24 luty 2016 r. Elektroniczny system rekrutacji do gimnazjów na rok szkolny 2016/2017.
Metodologia tworzenia strategii wg Mirosława Gębskiego Euroinvestment.
Finansowanie wybranych działań w parkach narodowych przy udziale środków funduszu leśnego - zakres finansowy Warszawa, 06 kwietnia 2016r.
ING BANK Faktoring –Jednostkom organizacyjnym Lasów Państwowych oferujemy faktoring krajowy z przejęciem ryzyka wypłacalności odbiorcy (bez regresu, pełny).
Wniosek o dofinansowanie projektu w ramach RPO WP na lata wraz z załącznikami Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Projekt Regulaminu Działania Komitetu Monitorującego Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament Europejskiego Funduszu Społecznego Białystok, 26 października 2011 r. „Wniosek o dofinansowanie.
 Koszty uzyskania przychodów to instytucja podatków dochodowych występująca w art. 15 ust. 1. ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych i art. 22 ustawy.
Fundusze unijne Rozplanowanie działań i środków w budżecie.
EWALUACJA JAKO ISTOTNY ELEMENT PROJEKTÓW SYSTEMOWYCH Sonia Rzeczkowska.
SPECYFIKA KONKURSU W RAMACH PODDZIAŁANIA RPO WP Gdańsk, r. Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Prawdy oczywiste Kiedy zarejestrować działalność? - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA: |
Analiza tendencji centralnej „Człowiek – najlepsza inwestycja”
Kryzys w przedsiębiorstwie „Najtrudniej zmienić się wtedy, kiedy nie wydaje się to jeszcze konieczne……” Jack Welch.
Porównywarki cen leków w Polsce i na świecie. Porównywarki w Polsce.
Zarządzanie systemami dystrybucji
RAPORT Z BADAŃ opartych na analizie wyników testów kompetencyjnych przeprowadzonych wśród uczestników szkoleń w związku z realizacją.
KOSZTY W UJĘCIU ZARZĄDCZYM. POJĘCIE KOSZTU Koszt stanowi wyrażone w pieniądzu celowe zużycie majątku trwałego i obrotowego, usług obcych, nakładów pracy.
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Jeleniogórskiej Wydział Zarządzania Zintegrowanymi Inwestycjami Terytorialnymi Aglomeracji Jeleniogórskiej.
„Gdański model aktywizacji społeczności lokalnych” Gdańsk, 27 kwietnia 2009.
CELE WPROWADZENIA INDYWIDUALNEGO WSKAŹNIKA 1. WZÓR OBLICZENIA INDYWIDUALNEGO WSKAŹNIKA SPŁATY ZOBOWIĄZAŃ gdzie poszczególne symbole oznaczają: R -planowaną.
Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa 1 Stan prac dot. dokumentów proceduralnych oraz podsumowanie spotkania konsultacyjno-szkoleniowego w.
Kryteria formalne specyficzne i kryteria premiujące w ramach konkursu nr RPLU IZ /16 Ewa Pachowska – Kurzepa Departament Wdrażania EFS.
Finansowanie wybranych działań w parkach narodowych przy udziale środków funduszu leśnego - zakres merytoryczny Warszawa, 06 kwietnia 2016 r.
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
Instalacja nienadzorowana windows xp Jakub klafta.
Raport Electus S.A. Zapotrzebowanie szpitali publicznych na środki finansowe w odniesieniu do zadłużenia sektora ochrony zdrowia Olsztyn, r.
Wieloaspektowa analiza czasowo- kosztowa projektów ze szczególnym uwzględnieniem kryterium jakości rozwiązań projektowych AUTOR: ANNA MARCINKOWSKA PROMOTOR:
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
Strategia Rozwoju Powiatu Kluczborskiego planowanie strategiczne w JST Małgorzata Ziółkowska tel kom
Najczęściej popełniane błędy w przygotowywanych wnioskach o dofinasowanie Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata Gdańsk,
Podsumowanie wdrażania części Osi „Przedsiębiorczość” RPO Warmia i Mazury 2007–2013 w 2008 roku.
Innowacyjny projekt partnerski realizowany przez: Miasto Kraków (lider) i Miasto Poznań (partner) „ Monitorowanie jakości usług publicznych jako element.
Definiowanie i planowanie zadań typu P 1.  Planowanie zadań typu P  Zadania typu P to zadania unikalne służące zwykle dokonaniu jednorazowej, konkretnej.
Zespół trenerów FAOW – Janina Jaszczur, Inga Kawałek, Ryszard Kamiński, Ryszard Zarudzki Zasady kontroli Wnioskodawców w PPLeader+
Zasada równości szans kobiet i mężczyzn (w oparciu o standard minimum) Olsztyn, 6 czerwca 2016r.
5 KROKÓW DO SZKOŁY PONADGIMNAZJALNEJ Jak dostać się do szkoły ponadgimnazjalnej? Instrukcja dla uczniów, którzy uczą się w gimnazjach które przekazują.
NADZÓR RYNKU RAPORT. na produkcie dla konsumenta w dowolnym państwie Unii Europejskiej - bezpieczeństwo użytkowania deklaracja, że wprowadzany do obrotu.
Apteka Oliwna Jak poprawnie złożyć zamówienie
Moduł II. Obszar formułowania Programów i Projektów.
Kluczowe elementy skutecznej strategii analizy danych internetowych
Szkolenie dla partnerów KSOW
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Jeleniogórskiej
Nazwa firmy Plan biznesowy.
na realizację operacji w ramach Planu Działania
Prezentacja planu biznesowego
Koszyk danych.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
ćwiczenia 1 mgr Barbara Zyzda
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Nazwa firmy Biznesplan.
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
Forum Komisji Dialogu Społecznego
Zapis prezentacji:

1 Definiowanie i planowanie zadań budżetowych typu B

Zadanie budżetowe typu B Zadanie typu B – zadanie „ciągłe”, wykonywane powtarzalnie, związane zwykle z usługami lub utrzymaniem infrastruktury finansowane w ramach wydatków bieżących. Zadanie typu B ma datę rozpoczęcia, plan roczny, ale jako jednostka rozliczeniowa nie ma określonej apriori (w momencie rozpoczęcia) daty zakończenia. 2

Ustalenie danych do planowania zadań typu B Krok 1. Ustalenie danych do planowania zadań typu B  Wstępne limity wydatków na podstawie WPF dla poszczególnych dysponentów.  Wskazówki dotyczące priorytetów.  Limit etatów – określany dla poszczególnych komórek organizacyjnych.  Przewidywany koszt roboczogodziny. 3

Dane do planowania zadań typu B Krok 2. Dane do planowania zadań typu B  Wyznaczone limity wydatków i liczby etatów dla komórki są podstawą dla kierowników komórek do wyznaczenia odpowiednich limitów każdemu z koordynatorów zadań  Aby wpisać odpowiedni limit należy kursor ustawić na wierszu komórki i kliknąć prawym klawiszem – otwiera się menu kontekstowe – wybieramy „Limity wydatków dla zadań” 7

Definiowanie zadań typu B Krok 3. Definiowanie zadań typu B Dane podstawowe (symbol jednostki realizującej, nazwa i symbol zadania, nazwy i numery działań/etapów) trafiają do systemu STRADOM automatycznie z systemu finansowo księgowego. W STRADOM w obszarze definicji Zadania określamy typ zadania (M lub W), cel ogólny (rezultat), przewidziane działania, koordynatora oraz status danych. Pozostałe dane tj. :  wybrane powiązania (cel strategiczny, program, projekt, proces, usługa publiczna)  status WPF i za nim typ i kategorię przedsięwzięcia, datę od - do można wprowadzić alternatywnie: a)na poziomie Zadania i dotyczą wtedy wszystkich jego Działań b)na poziomie Działania i dotyczą tylko Działania, gdzie dane te umieszczono 11

Wstępny zapis celów szczegółowych Krok 4. Wstępny zapis celów szczegółowych Po zdefiniowaniu zadania trzeba uściślić jego cele. Cel ogólny zadania oraz działania jakie przewiduje się podjąć zostały określone na etapie definiowania zadania. Aby deklaracja wyniku spełniała wymagania, konieczne jest określenie przewidywanych rezultatów. Na tym etapie w formie opisowej, która pozwoli po zaplanowaniu zadania przypisać do tych celów miary – wskaźniki. 17

Planowanie zadań typu B Krok 5. Planowanie zadań typu B Gdy:  zadanie jest zdefiniowane,  cele zapisane rozliczalnie, należy przystąpić do opracowania planu finansowo – rzeczowego (kosztorysu). Plan taki zgodnie ze wskazówkami kierownictwa i przydzielonym wstępnie zasobami przygotowuje koordynator, który następnie będzie odpowiedzialny za realizację zadania. System zaprezentuje planiście zdefiniowaną wcześniej strukturę zadania, do której dla każdego z działań należy nazwać produkty, przypisać je do jednej z kategorii, można też zapisać potrzebną liczbę „poddziałań” wraz ze sposobem realizacji i gdy trzeba klasyfikacją budżetową. 20

Wskaźniki w zadaniach budżetowych Krok 6. Wskaźniki w zadaniach budżetowych  Zaplanowane zadanie wymaga jeszcze zdefiniowania miar – wskaźników, które pozwolą na obserwację postępu i ocenę.  System dla każdego produktu po wpisaniu wytworzonej ilości oblicza standardowy zestaw mierników i wskaźników. 30

Wskaźniki w zadaniach budżetowych Krok 6. Wskaźniki w zadaniach budżetowych Prócz wskaźników standardowych (które system liczy dla wszystkich produktów) koordynator może: 1.wybrać wskaźniki dodatkowe, które system „podpowiada” dla kategorii, do której należy produkt. 2.Wybrać wskaźniki dodatkowe ze zbioru „podpowiadanego” dla innych kategorii. 3.W ostateczności zdefiniować indywidualne mierniki i z ich użyciem wskaźniki. Wybór wskaźników spowoduje, że w trakcie realizacji zadania i po jego zakończeniu system będzie oczekiwał od koordynatora wprowadzenia wartości wszystkich mierników potrzebnych do obliczenia wybranych wcześniej wskaźników. 40

Cele szczegółowe Krok 7. Cele szczegółowe  Po zdefiniowaniu wskaźników trzeba wrócić do deklaracji wyniku i dla każdego celu szczegółowego wybrać spośród w/w wskaźników odpowiednie, które pozwolą ocenić, czy i w jakim stopniu cel został osiągnięty.  Gdy mamy komplet wskaźników dla oceny realizacji celów szczegółowych trzeba każdemu z nich przyporządkować odpowiednią wagę (liczba z zakresu od 0 do 1), tak, aby suma wag równa była 1. Przydział wag winien być zaakceptowany przez kierownictwo.  Wagi wskazują, które cele są w danym zadaniu ważniejsze, a które mają charakter drugorzędny i oraz na których celach przede wszystkim uwagę swoją powinien skoncentrować koordynator 48

Zadania proste Krok 7. Zadania proste  Jeśli organizacja chce zaplanować szczegółowo tylko część swoich zadań – wówczas dla pozostałych można wykorzystać formułę zadań prostych.  W skrajnym przypadku można wykorzystać system także wówczas, gdy wszystkie zadania zostaną zaplanowane jako „proste”, korzystając z innych jego funkcjonalności. 52

Ryzyka w zadaniach budżetowych Krok 8. Ryzyka w zadaniach budżetowych  Zaplanowane i przygotowane do monitorowania zadanie winno być także przeanalizowane pod względem zagrożeń osiągnięcia celów.  Analizę ryzyka w pierwszym rzędzie wykonuje koordynator. Ryzyka „przypisywane” są to do produktów.  Każdemu ryzyku właściciel nadaje nazwę własną, a ponadto „przypisuje” do niego (wybiera ze słownika) „nazwę słownikową” i może także wybrać wskaźnik  Słownik tworzy możliwość podsumowania ocen w rejestrze ryzyk dla kierownictwa.  Po zidentyfikowaniu i nazwaniu ryzyk koordynator dokonuje ich oceny w skali przyjętej dla organizacji. 55