„Poprawa bezpieczeństwa na Centralnej Magistrali Kolejowej poprzez likwidację przejazdów w poziomie szyn w km 127 i 147 oraz budowę skrzyżowań dwupoziomowych”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Mgr Miros ł aw Urbaczewski. W łą czenie si ę do ruchu to rozpocz ę cie jazdy po wcze ś niejszym postoju lub zatrzymaniu si ę, nie wynikaj ą ce z warunków.
Advertisements

Polskie 10 lat w Unii. Polityczne aspekty członkostwa - jak Polska zmieniła Europę.
Warszawa, Tytuł prezentacji Warszawa, Rejestracja pojazdów kolejowych oraz zmiana danych rejestrowych w NVR Warszawa,
Prof. dr hab. Włodzimierz Rydzkowski Uniwersytet Gdański Katedra Polityki Transportowej 1.
Różnicowanie w kierunku działalności nierolniczej.
Plany transportu publicznego dla województwa mazowieckiego 1Warszawa, 15 marca 2016 r.
Zasada i organizacja statystyki publicznej „Cz ł owiek – najlepsza inwestycja”
Budżet Miasta Gdańska na rok Wskaźniki przyjęte w projektowaniu budżetu na rok Realne tempo wzrostu PKB – 3,8% Średnioroczna dynamika cen.
Usprawnienie połączenia miasta Mielca od strony zachodniej w kierunku autostrady A-4 Mielec,
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostradwww.gddkia.gov.pl KIELCE r. BUDOWA DROGI EKSPRESOWEJ NA ODCINKU CHĘCINY-JĘDRZEJÓW.
Transportowy model symulacyjny miasta Gdańska
1 Memorandum – skala kradzieży i dewastacji infrastruktury liczba zdarzeń.
Budowa Instalacji Prosumenckich. Program prezentacji  Definicje  Instalacje prosumenckie – fotowoltaika i kolektory słoneczne  Doświadczenia, realizacje.
OPERATORZY LOGISTYCZNI 3 PL I 4PL NA TLE RYNKU TSL Prof. zw.dr hab. Włodzimierz Rydzkowski Uniwersytet Gdańsk, Katedra Polityki Transportowej.
2 * dane z Głównego Urzędu Statystycznego - stan na 31.XII.2009 Drogi krajowe o długości:Drogi wojewódzkie o długości: Drogi powiatowe o twardej nawierzchni.
Urząd Transportu Kolejowego, Al. Jerozolimskie 134, Warszawa, Polityka regulacyjna państwa w zakresie dostępu do infrastruktury na.
SSPW woj. Warmińsko-Mazurskiego Parametry infrastruktury: ponad 2273 km szkieletowej i dystrybucyjnej sieci światłowodowej oraz 226 węzłów.
Organizacja miejskiego transportu zbiorowego na przykładzie Komunikacyjnego Związku Komunalnego Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego Przewodniczący Zarządu.
Temat 3. Sytuacja przedsiębiorstw geodezyjnych zrzeszonych w Polskiej Geodezji Komercyjnej w 2012 r. Tezy do dyskusji Waldemar Klocek.
PROGRAM OPERACYJNY „ROZWOJU WOJEWÓDZTW POLSKI WSCHODNIEJ" Warszawa, 30 marca 2006.
Przepisy dotyczące rowerzystów Agata Lewandowska.
System, który łączy Tomasz Stępień, Prezes Zarządu Operator Gazociągów Przesyłowych GAZ-SYSTEM S.A. Strategia GAZ-SYSTEM S.A. do 2025 roku.
Projekt inwestycyjny modernizacji połączenia kolejowego objęty Programem Operacyjnym Infrastruktura i Środowisko Wrocław – Poznań - Szczecin współfinansowany.
Projekt realizowany przy udziale środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL.
Komenda Miejska Policji w Łomży Sekcja Ruchu DrogowegoANALIZA STANU BEZPIECZEŃSTWA ZA ROK 2005r. NA TERENIE MIASTA I POWIATU ŁOMŻYŃSKIEGO Łomża, 23 styczeń.
Motywy i bariery ekspansji zagranicznej polskich przedsiębiorstw Rafał Tuziak, Instytut Rynków i Konkurencji SGH.
Autor: Kierunek: Promotor: Wykorzystanie GIS do wyznaczenia tras bezpiecznego przewozu transportu przez miasto Małgorzata Kość geodezja i kartografia dr.
Wprowadzenie Celem naszej prezentacji jest przypomnienie podstawowych informacji na temat bezpiecznego powrotu do domu i nie tylko. A więc zaczynamy…;)
CZYNNOŚCI KONTROLNO OBSŁUGOWE ORAZ PRZYGOTOWANIE MOTOCYKLA DO JAZDY.
Uwarunkowania prawne telepracy – praktyczne rozwiązania dla pracodawców dr Jacek Męcina.
Dworzec Łódź – Fabryczna dziś Węzeł Multimodalny Łódź – Fabryczna - po przebudowie Koncepcja funkcjonalno – przestrzenna Opracowanie: SYSTRA/AREP/BBF.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
DOZAMEL Sp. z o.o. – Zarządca WPP Spotkanie Rady Parku Rozwój i integracja infrastruktury WPP etap I oraz dalsze zamierzenia Zarządcy WPP.
Powiat Międzyrzecki „Bezpieczeństwo w ruchu drogowym” Białystok, r. PROJEKT WSPÓŁFINASOWANY PRZEZ SZWAJCARIĘ W RAMACH SZWAJCARSKIEGO PROGRAMU.
Finansowanie wybranych działań w parkach narodowych przy udziale środków funduszu leśnego - zakres merytoryczny Warszawa, 06 kwietnia 2016 r.
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
PRZEGLĄD PRASY 19 marca 2013 roku Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego w Kielcach Biuro Prasowe tel. (41) ; fax. (41) rzecznik.
Raport Electus S.A. Zapotrzebowanie szpitali publicznych na środki finansowe w odniesieniu do zadłużenia sektora ochrony zdrowia Olsztyn, r.
Wieloaspektowa analiza czasowo- kosztowa projektów ze szczególnym uwzględnieniem kryterium jakości rozwiązań projektowych AUTOR: ANNA MARCINKOWSKA PROMOTOR:
Strategia Rozwoju Powiatu Kluczborskiego planowanie strategiczne w JST Małgorzata Ziółkowska tel kom
m.st. Warszawa | Warszawska Polityka Mobilności
Informacja o wykonaniu budżetu powiatu kluczborskiego za 2013 rok.
Prezentacja projektu. Usytuowanie inwestycji: Lokalizacja inwestycji: Przebieg trasy: Rejon nad ulicą Libelta – Rondo Kaponiera – Dworzec Zachodni -
Rozbudowa Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej przez Samorząd Województwa Małopolskiego 30 czerwca 2016r. Jacek Krupa Marszałek Województwa Małopolskiego.
POP i SIR POK1 i POK2.
NOWE UMOWY O DOFINANSOWANIE PROJEKTÓW DROGOWYCH. 22 wnioski o dofinansowanie 18 umów o dofinansowanie Projekty GDDKiA w POIŚ
Ogólne zasady ruchu drogowego – ruch pojazdów na autostradzie i drodze ekspresowej, strefie zamieszkania oraz na drogach wewnętrznych.
Zespół telematyczny ERA Warszawa, r.
Regionalne warsztaty TAF TSI
Organizacja transportu na terenie gmin podwarszawskich
TEMAT 23 Wypadki drogowe – statystyka i przyczyny
Poznań – Warszawa: sprawna komunikacja podczas modernizacji
Dokumenty opracowane w ramach projektu przez Gminę Malanów
Koncepcja programowo-przestrzenna budowy ulicy Kościelna Droga
w Polsce Dr inż. Andrzej Massel Instytut Kolejnictwa
INWESTUJEMY W KOMFORT I BEZPIECZEŃSTWO NA LATA
Bezpieczeństwo ruchu drogowego w Polsce
Marek Kubera, Dyrektor Projektu w PKP Polskie Linie kolejowe S.A.
Konferencja „Stacje Kontroli Pojazdów – 2005” Zakopane, kwietnia 2005 Polityka Transportowa Polski w Unii Europejskiej Horyzont czasowy.
Kierunki rozwoju kolei dużych prędkości w Polsce
Zarządca narodowej sieci linii kolejowych
BUDŻET POWIATU MIELECKIEGO NA ROK 2018
Transportowy alarm dla Mazowsza
DROGA PRZYJAZNA SPOŁECZEŃSTWU
Wyniki pomiarów natężenia ruchu pasażerskiego na liniach kolejowych obsługiwanych przez PKP SKM Trójmiasto Sp. z o.o. oraz badań preferencji i.
Kolej lepiej połączy Pomorze
Przecinanie się kierunków ruchu – Skrzyżowania dróg równorzędnych
FUNDUSZ DRÓG SAMORZĄDOWYCH
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Zakład Linii Kolejowych w Nowym Sączu
Podstawowe informacje o programie WiFi4EU
Zapis prezentacji:

„Poprawa bezpieczeństwa na Centralnej Magistrali Kolejowej poprzez likwidację przejazdów w poziomie szyn w km 127 i 147 oraz budowę skrzyżowań dwupoziomowych” Projekt CEF 2014-PL-TMC-0207-W Warszawa 2016 r.

Budżet projektu (w euro) Budżet projektu – ,00 euro Finansowanie z instrumentu CEF ,50 euro 2

Projekt Globalny Projekt Globalny polega na przystosowaniu parametrów infrastruktury linii kolejowej numer E65 do wymagań obowiązujących dla linii dużych prędkości. Linia objęta Projektem Globalnym należy do transeuropejskiej bazowej sieci transportowej (TEN-T) i jest objęta Europejską Umową o Głównych Międzynarodowych Liniach Kolejowych (AGC). W skali kraju linia kolejowa CMK łączy Warszawę z aglomeracją śląską, Krakowem i Wrocławiem. W skali międzynarodowej jest wykorzystywana w ruchu pasażerskim w relacjach Wiedeń/Praga/Budapeszt – Warszawa i umożliwia transport do Polski północnej, wschodniej oraz krajów nadbałtyckich. 3

Cele projektu Podstawowym celem Projektu Globalnego jest: poprawa jakości połączeń na linii kolejowej E 65, dostosowanie linii kolejowej do wymogów interoperacyjności, transeuropejskiego systemu kolejowego. Cele szczegółowe projektu: poprawa bezpieczeństwa na odcinku Olszamowice – Włoszczowa Północ, skrócenie czasu podróży na odcinku Olszamowice – Włoszczowa Północ, co pozwoliło na zwiększenie liczby pociągów. 4

Efekty projektu Realizacja projektu przyniosła korzyści w postaci: poprawy bezpieczeństwa i jakości usług kolejowych, zwiększenia prędkości pociągów do 200 km/h, obniżenia kosztów eksploatacyjnych, zwiększenia przepustowości linii kolejowej. Bezpieczeństwo w ruchu drogowym zostało znacznie zwiększone poprzez eliminację przejazdów w poziomie szyn i budowę wiaduktów drogowych. Ryzyko zderzenia pojazdów z pojazdem szynowym na przejeździe kolejowym, które stanowi drugi najczęstszy rodzaj wypadków na polskiej sieci dróg kolejowych, zostało zminimalizowane do zera. 5

Zakres projektu Zakres projektu obejmował: 1. wykup gruntów, 2. wykonanie robót budowlanych: -budowa wiaduktów w ciągu dróg Ruda Pilczycka – Czermno oraz Zabrodzie – Jamskie, -likwidacja przejazdów w poziomie szyn. 6

Zakres zadań Zadanie 1 Przebudowa jednopoziomowego skrzyżowania kolejowo-drogowego w km 127,190 linii kolejowej E65 Grodzisk Mazowiecki – Katowice wraz z drogą powiatową nr 395 Ruda Pilczycka – Czermno. Likwidacja skrzyżowania w poziomie szyn wraz z obiektami obsługi przejazdu oraz budowa wiaduktu drogowego pozwoliły zwiększyć prędkości na linii kolejowej, do 200 km/h, co zwiększyło przepustowość odcinka i umożliwiło jazdę większej ilości pociągów. Zwiększył się poziom bezpieczeństwa i komfort podróżowania. 7

Zakres zadań cd. Zadanie 2 Przebudowa jednopoziomowego skrzyżowania kolejowo-drogowego w km 147,548 linii kolejowej E65 Grodzisk Mazowiecki – Katowice z drogą gminną nr Zabrodzie – Jamskie. Likwidacja skrzyżowania w poziomie szyn wraz z obiektami obsługi przejazdu oraz budowa wiaduktu drogowego pozwoliły zwiększyć prędkość na linii kolejowej, do 200 km/h, co zwiększyło przepustowość odcinka i umożliwiło jazdę większej ilości pociągów. Zwiększył się poziom bezpieczeństwa i komfort podróżowania. 8

Zakres zadań cd. Zadanie 3: Wykup gruntów i opłaty związane z gospodarką leśną. Zakup gruntów niezbędnych do realizacji projektu, w tym opłaty za wyłączenie gruntów z produkcji leśnej oraz odszkodowania za wyrąb drzewostanu. Zakres inwestycji obejmował zarówno tereny w pasie kolejowym, jak również poza terenem kolejowym. 9

Dziękuję za uwagę 10 km km