Pozwólmy dzieciom, by każdy z nich stał się tym, kim stać się może” „Pozwólmy dzieciom, by każdy z nich stał się tym, kim stać się może” J. Korczak.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Rekrutacja do klasy I SP w roku szkolnym 2016/2017.
Advertisements

Ubezpieczenie w Narodowym Funduszu Zdrowia ŁÓDZKI ODDZIAŁ WOJEWÓDZKI NARODOWEGO FUNDUSZU ZDROWIA NFZ Dla studentów spoza Unii Europejskiej oraz spoza krajów.
Przedszkole Niepubliczne HAPPY w Wasilkowie. Przedszkole Niepubliczne HAPPY w Wasilkowie zostało powołane w 2014 roku przez Podlaską Akademię Kompetencji.
Poznańskie przedszkola niepubliczne - przekształcone w latach z placówek publicznych Poznań, 16 luty 2005 roku URZĄD MIASTA POZNANIA Wydział.
Głównym założeniem pracy w Miejskim Przedszkolu Nr 9 w Częstochowie są priorytety zawarte w Koncepcji Pracy Przedszkola wg których prowadzone są liczne.
Zespół Szkół w Przykonie Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Przykonie.
Szkoła Podstawowa nr 12 im. Mariana Batki Łódź, ul Jurczyńskiego 1/3 tel.: ;
„Bezpośrednie wspomaganie szkół poprzez kompleksowe doskonalenie nauczycieli - drogą do sukcesu edukacyjnego uczniów Powiatu Tarnowskiego” Realizowany.
Zapraszamy do naszego przedszkola. O PRZEDSZKOLU -NASZE PRZEDSZKOLE DZIAŁA OD PONAD 50 LAT -STARAMY SIĘ ABY NASZA PLACÓWKA BYŁA BEZPIECZNA I PRZYJAZNA.
Urząd Transportu Kolejowego, Al. Jerozolimskie 134, Warszawa, Polityka regulacyjna państwa w zakresie dostępu do infrastruktury na.
 584 uczniów,  60 nauczycieli różnych specjalności – (mi.: surdopedagog, tyflopedagog, logopeda, psycholog, pedagog, rehabilitant),  20 dobrze wyposażonych.
Tel Nasza szkoła zapewnia: wykwalifikowaną kadrę pedagogiczną dbającą o rozwój uczniów, dobrze wyposażoną pracownię.
Ul. Standego Łódź tel
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy Warszawa, 24 luty 2016 r. Elektroniczny system rekrutacji do gimnazjów na rok szkolny 2016/2017.
Rok szkolny 2016/2017 w świetle nowych przepisów Referat Oświaty UMM.
Rola przedszkola w przygotowaniu dzieci 6 –letnich do podjęcia nauki w szkole Spotkanie z Rodzicami Przedszkole nr 8 w Nysie.
I.Efekty II.Procesy III.Funkcjonowanie szkoły IV.Zarządzanie szkołą.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 5 im. M. Dąbrowskiej w Radomiu ul. J. Gen. Sowińskiego 1 tel./fax:
Zajęcia dodatkowe realizowane przez przedszkola dla których organem prowadzącym jest Miasto Poznań Poznań, 9 września 2013 roku.
Zmiany dotyczące zasad kierowania uczniów do Młodzieżowych Ośrodków Socjoterapii (MOS) Konferencja dla dyrektorów, doradców zawodowych i pedagogów gimnazjów.
2015/2016.  określenie poziomu i rodzaju aktywności dzieci  pozyskanie informacji potrzebnych do pracy nad zwiększeniem aktywności dzieci podczas zajęć.
KONCEPCJA PRACY Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Nisku na lata
Gdańskie Okienka Przedszkolne od PO KL do rejestru nr 276/Z-P/10.
Ul. Lermontowa Łódź
Usługi socjalne dla osób starszych w Helsinkach Päivi Riikonen Satu Vihersaari-Virtanen
ul. Gałczyńskiego 6 tel/fax:
ul. Gałczyńskiego 6 tel/fax:
Czyli Jędrki, Emki i Zuźki. Każdy człowiek ma w sobie wielkie możliwości, musi je tylko odkryć !
Adres : Przedszkole nr 15 im. Kard. J. Meisnera ul. Wolska Wrocław Tel
Projekt: „Poznań stawia na zdrowie – profilaktyka wad postawy wśród dzieci uczęszczających do klas I-IV szkół podstawowych w Poznaniu” Wsparcie udzielone.
Szkoła Podstawowa nr 3 im. majora Henryka Dobrzańskiego „HUBALA” Al. Harcerzy Zatorowców 6 91 – 144 Łódź (Teofilów) Telefon/fax. (42)
Jak sobie z nim radzić ?.
SZKOŁA PODSTAWOWA nr 51 im. Stefana Linkego ul. Ciołkowskiego 11a tel/fax (042)
Czy będzie więcej przedszkoli? Placówki publiczne i niepubliczne w Gdańsku kwiecień 2010.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 20 im. Obrońców Pokoju w Radomiu ul. Malenicka 29 Szkoła ma bogatą bo, aż 100-letnią tradycję. Staramy się aby, nasza placówka.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 46 IM. JÓZEFA CHEŁMOŃSKIEGO W ŁODZI ul. WÓLCZAŃSKA ŁÓDŹ.
Pozwólmy dzieciom, by każdy z nich stał się tym, kim stać się może” „Pozwólmy dzieciom, by każdy z nich stał się tym, kim stać się może” J. Korczak.
Młodzieżowy Ośrodek Socjoterapii nr 2 w Szczecinie jest placówką koedukacyjną - dla dziewcząt i chłopców - uczęszczających do Gimnazjum i szkół ponadgimnazjalnych.
MOST - Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK Debata: Profil Szkoły.
Szkoła Podstawowa nr 45 im. Jana Matejki Łódź ul. Bojowników Getta Warszawskiego 3 tel. / fax (0-42)
SZKOŁA PODSTAWOWA nr 51 im. Stefana Linkego ul. Ciołkowskiego 11a tel/fax (042)
„SAMORZĄD UCZNIOWSKI -
Ul. Lermontowa Łódź ssss.... pppp llll oooo dddd zzzz iiii nnnn tttt eeee rrrr iiii aaaa.... pppp llllwww.sp33.org.
Miejskie Przedszkole Integracyjne nr 9 w Gorzowie 2012/2013 K ORZYŚCI Z WYDŁUŻONEGO POBYTU DZIECKA W PRZEDSZKOLU.
Nasi uczniowie mogą liczyć na:  Wysoko wykwalifikowaną kadrę pedagogiczną, kreatywną, realizującą autorskie innowacje i programy  Fachową pomoc pedagogiczną.
NIE BÓJMY SIĘ INTEGRACJI! W dzisiejszych czasach widać jak pod mikroskopem ile jest jeszcze uprzedzeń i nietolerancji w stosunku do osób niepełnosprawnych.
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
Gdy myślę „ SZKOŁA”: nauka, przyjaźń, bezpieczeństwo, moja przyszłość … Szkoła Podstawowa Nr 142 w Łodzi im. Zawiszy Czarnego Łódź, ul. Łupkowa.
Łódź ul. Bojowników Getta Warszawskiego 3 tel. / fax (0-42)
Szkoła Podstawowa nr 29 im. Jana Kochanowskiego 90 – 338 Łódź, ul. Przędzalniana 70 tel
Wkład III sektora w polską edukację po 1989 roku Raport obywatelski Podsumujmy razem debaty o oświacie Warszawa, 20 czerwca 2016 r.
Od 7.30 do 8.30 dzieci schodzą się do przedszkola. W tym czasie swobodnie bawią się w dowolnych kącikach zabaw. Nauczyciel prowadzi z dziećmi rozmowy indywidualne.
Art. 42 ustawy – Karta Nauczyciela Organizacja pracy świetlicy szkolnej Pomoc psychologiczno-pedagogiczna.
Job shadowing Rozwój metod nauczania i uczenia si ę Nova Dubnica
1 Studia o profilu praktycznym. Aspekty prawne i organizacyjne KONFERENCJA „PO PIERWSZE PRACA…” Konin, 18 września 2014 r. Artur Zimny Państwowa Wyższa.
ZEBRANIE Z RODZICAMI DZIECI NOWOPRZYJĘTYCH
PRZEDSZKOLE GMINNE W SKIBINIE
Sześciolatek idzie do szkoły
Dz.U Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe
Dyrektor Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Łodzi
Ramowy rozkład dnia: DZIECI STARSZE
Ogólnopolski Dzień Przedszkolaka 2017
Przedszkole „Wróbelek Elemelek” w Czerniejewie
INFORMACJE DLA RODZICÓW ODDZIAŁ PRZEDSZKOLNY
ul. GRZYBOWSKA WARSZAWA
Zmiany w ustawie o systemie oświaty
ul. Grzybowska Warszawa
Uzyskane Certyfikaty r.- Decyzją Rady Pedagogicznej Przedszkole Nr 7 w Łowiczu postanowiono włączyć do sieci Szkół i Przedszkoli Promujących.
Zapis prezentacji:

Pozwólmy dzieciom, by każdy z nich stał się tym, kim stać się może” „Pozwólmy dzieciom, by każdy z nich stał się tym, kim stać się może” J. Korczak

PLAN ZEBRANIA 1. Organizacja przedszkola. 2. Rozkład dnia. 3. Odpłatność za przedszkole. 4. Przyprowadzanie i odbiór dziecka z przedszkola. 5. Wyprawka do przedszkola. 6. Oferta edukacyjna. 7. Udział w projektach. 8. Zwyczaje przedszkola. 9. Stowarzyszenie Przyjaciół Małych Astronomów. 10. Współpraca z rodzicami. 11. Jak przygotować dziecko na spotkanie z przedszkolem. 12. Strona internetowa 13. Pytania rodziców

ORGANIZACJA PRZEDSZKOLA Przedszkole realizuje cele i zadania określone w ustawie o systemie oświaty oraz aktach wykonawczych tej ustawy

ROZKŁAD DNIA 6.00 – – 8.15 – Przychodzenie dzieci do przedszkola. Zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci lub proponowane przez nauczyciela (manipulacyjne, konstrukcyjne, tematyczne, dydaktyczne itp.). Obserwacja indywidualnego rozwoju dziecka. Praca indywidualna z działalnością kompensacyjną i stymulującą rozwój dziecka – – 8.30 – Ćwiczenia poranne. Czynności higieniczno – porządkowe – – 9.00 – I Śniadanie 9.00 – – – Zajęcia kierowane i inspirowane przez nauczyciela, uwzględniające propozycje i zainteresowania dzieci (zajęcia dydaktyczne). Pobyt na świeżym powietrzu – spacery, wycieczki, gry i zabawy w ogrodzie przedszkolnym. Zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci – – – Czynności higieniczno – porządkowe.

ROZKŁAD DNIA – – – II Śniadanie – – – Zajęcia i zabawy wyciszająco – relaksujące. Odpoczynek (zajęcia relaksacyjno – wyciszające, głośne czytanie bajek). Leżakowanie (młodsze grupy). Zajęcia indywidualne i grupowe (starsze grupy) – – – Czynności higieniczno – porządkowe (starsze grupy) – – – Obiad – – – Kontynuacja zajęć kierowanych i inspirowanych przez nauczyciela. Zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci. Praca indywidualna z dzieckiem. Gry i zabawy w ogrodzie przedszkolnym lub zabawy ruchowe w sali. Rozchodzenie się dzieci.

ODPŁATNOŚĆ ZA PRZEDSZKOLE Podstawa prawna: UCHWAŁA NR XVII/204/VII/2015 RADY MIASTA POZNANIA z dnia 29 września 2015r.  Godziny płatne : 6.00 – 8.00 oraz –  Każda rozpoczęta godzina zajęć pobytu dziecka w przedszkolu wynosi 0,80 zł.  6 zł dziennie za wyżywienie /śniadanie, II śniadanie i obiad/  Zasady pobierania opłat za przedszkole określa porozumienie o świadczeniu usług przez Przedszkole nr 28 im. Małych Astronomów w Poznaniu  Informacje na temat wysokości opłat za przedszkole przekazywane są w oddziałach przedszkolnych właściwych ze względu na pobyt dziecka.  OPŁATY PŁATNE Z GÓRY DO 15 -GO DNIA KAŻDEGO MIESIĄCA.  Nieobecność dziecka w przedszkolu nie zwalnia od terminowych wpłat

ULGI W OPŁATACH Rodzice mogą korzystać z ulgi w opłacie za godzinowy pobyt dziecka w następujących przypadkach: Rodzice płacą 50% za pierwsze dziecko, jeśli pobierają na nie zasiłek rodzinny i pielęgnacyjny za drugie i kolejne dziecko uczęszczające do przedszkola nawet gdy nie pobierają na nie zasiłków Rodzice są zwolnieni z opłaty w przypadku: trzeciego dziecka uczęszczającego do przedszkola czwartego dziecka w rodzinie drugiego dziecka z rodziny korzystającego z przedszkola, na które przyznany jest jednocześnie zasiłek rodzinny i pielęgnacyjny gdy dziecko posiada orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, opinię o wczesnym wspomaganiu rozwoju lub uczęszcza do oddziałów specjalnych w zakładach opieki zdrowotnej gdy dziecko uczęszcza do oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej

PRZYPROWADZANIE I ODBIÓR DZIECKA Z PRZEDSZKOLA Dziecko musi być przyprowadzane i odbierane z przedszkola przez: rodziców lub opiekunów prawnych; inną osobę pełnoletnią upoważnioną przez rodziców na piśmie, gdyż tylko osoba pełnoletnia w świetle art. 11 Kodeksu Cywilnego posiada zdolność do czynności prawnych. osoby wymienione w punktach 1 – 2 muszą być trzeźwe; obowiązkiem osoby przyprowadzającej dziecko do przedszkola jest przekazanie go bezpośrednio nauczycielowi lub woźnej oddziałowej pełniącej dyżur na korytarzu; niedopuszczalne jest pozostawienie dzieci na terenie przed budynkiem placówki; personel przedszkola sprawuje opiekę nad dzieckiem od chwili przekazania go pracownikowi placówki do chwili odebrania przez rodzica lub osobę upoważnioną (pisemna zgoda rodziców), zapewniającą dziecku pełne bezpieczeństwo; nauczyciel zobowiązany jest do pobrania pisemnych oświadczeń od rodziców lub prawnych opiekunów, kto jest upoważniony do odbioru dziecka; nie obowiązują upoważnienia telefoniczne; dyrektor zobowiązuje nauczycieli do bezwzględnego przestrzegania oświadczeń o odbiorze dziecka; rodzic przestrzega godzin przyprowadzania i odbioru dziecka z przedszkola według podpisanej umowy na dany rok szkolny; rodzice zobowiązani są do powiadomienia przedszkola o czasie nieobecności dziecka w placówce.

WYPAWKA DO PRZEDSZKOLA Pierwszego dnia do Przedszkola należy przynieść: kapcie, podpisane inicjałami dziecka (najlepiej łatwo zapinane) piżamkę, podpisaną imieniem i nazwiskiem dziecka pościel: koc (duży) i jasiek ubrane w poszewki woreczek do rzeczy rzeczy na przebranie dziecka ręcznik, podpisany chusteczki przytulankę: misia lub inną rzecz, która będzie stanowić „ kawałek domu” i pomoże znieść rozstanie z mamą

WYPRAWKA D0 PRZEDSZKOLA Szanowni Państwo, Rodzice pierwszego dnia przynoszą ze sobą: zaufanie, że dziecko sobie poradzi zaufanie do nauczycielek i personelu przedszkola Uwagi: jeśli dziecko jest uczulone na jakieś pokarmy, prosimy o przygotowanie pisemnej informacji podpisanej przez rodzica i dostarczenie nauczycielce w grupie dziecka prosimy także o aktualizowanie numerów telefonów do kontaktów z Państwem prosimy o czytanie informacji na tablicy ogłoszeń zamieszczanych w ciągu roku szkolnego

OFERTA EDUKACYJNA BEZPŁATNE: 1. Rytmika 2. Język angielski 3. Terapia logopedyczna /dzieci cztero, pięcio i sześcioletnie/ 4. Gimnastyka korekcyjna / dzieci cztero, pięcio i sześcioletnie/ 5. Religia /na życzenie rodziców/ ODPŁATNIE: 1. Zajęcia taneczne 2. Gimnastyka korekcyjna/dzieci młodsze/

UDZIAŁ W PROJEKTACH 1. – innowacyjny program wychowania przedszkolnego 2. PLACÓWKI PROMUJĄCE ZDROWIE 3. DZISIAJ JESTEM MAŁYM, JUTRO BĘDĘ WIELKIM ASTRONOMEM – współpraca z PTMA 4. WOLONTARIAT 5. CZYSTE POWIETRZE WOKÓŁ NAS 6. MOJE DZIECKO IDZIE DO SZKOŁY 7. MAMAO, TATO WOLĘ WODĘ 8. AKADEMIA ZDROWEGO PRZEDSZKOLAKA 9. AKADEMIA AQUAFRESH 10. CAŁA POLSKA CZYTA DZIECIOM 11. WSPÓŁPRACA Z KLUBEM GAJA

ZWYCZAJE PRZEDSZKOLA 1. DZIEŃ ASTRONOMA 2. PASOWANIE NA PRZEDSZKOLAKA 3. MIĘDZYPRZEDSZKOLNA OLIMPIADA SPORTOWA 4. MIĘDZYPRZEDSZKOLNY TURNIEJ TAŃCA 5. SPOTKANIA OTWARTE DLA RODZICÓW 6. FESTYN RODZINNY 7. GAZETKA KURIER ASTRONOMA 8. UDZIAŁ W AKCJACH CHARTYTATYWNYCH 9. KIERMASZ ŚWIĄTECZNY

STOWARZYSZENIE PRZYJACIÓŁ MAŁYCH ASTRONOMÓW Celem Stowarzyszenia jest: działalność charytatywna na rzecz wychowanków Przedszkola im. Małych Astronomów, będących w trudnej sytuacji życiowej oraz wyrównywanie szans edukacyjnych tych dzieci; wspomaganie działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej Przedszkola im. Małych Astronomów; ochrona i promocja zdrowia; upowszechnianie kultury fizycznej i sportu wśród dzieci; wspomaganie Przedszkola im. Małych Astronomów w poprawianiu warunków lokalowych i w pozyskiwaniu sprzętu i pomocy dydaktycznych; organizacja i wspomaganie wypoczynku dzieci; działania na rzecz integracji europejskiej oraz rozwijania kontaktów i współpracy między społeczeństwami; upowszechnianie kultury, sztuki i ochrony dóbr kultury i tradycji; upowszechnianie ekologii i ochrony zwierząt oraz ochrony dziedzictwa przyrodniczego.

WSPÓŁPRACA Z RODZICAMI zebrania ogólne z rodzicami oraz z Radą Rodziców, zebrania grupowe, zajęcia adaptacyjne dla dzieci nowoprzyjętych do przedszkola, konsultacje indywidualne z inicjatywy nauczyciela, dyrektora lub rodzica, prowadzenie kącika dla rodziców, m.in.: informacje na temat realizacji podstawy programowej wychowania przedszkolnego, eksponowanie prac dzieci, strona internetowa przedszkola, organizację i prowadzenie zajęć otwartych dla rodziców organizację uroczystości przedszkolnych, włączanie rodziców w organizację tych imprez, organizację akcji: Cała Polska czyta dzieciom, Góra Grosza, Zbieraj makulaturę, ratuj konie itp, konkursy, wycieczki, zaangażowanie rodziców w pracę na rzecz przedszkola i grup, m.in.: pomoc w przeprowadzaniu remontów, sponsorowanie zakupu mebli, zabawek, pomocy dydaktycznych itp.,

STRONA INTERNETOWA

JAK PRZYGOTOWAĆ DZIECKO NA SPOTKANIE Z PRZEDSZKOLEM Pomoc dziecku w adaptacji: - Nie obiecuj swojemu dziecku nagród za pójście do przedszkola. Nie strasz - "jeśli nie przestaniesz płakać, nie przyjdę po Ciebie" "Nie będziesz spał, nie bój się" "Z taką beksą nikt nie będzie się bawił". Powiedz np. „O widzę, że masz trudny dzień i nie chcesz iść do przedszkola” - Zaakceptuj, że w nowych sytuacjach dziecko może płakać, czuć się niepewnie. Pozwól mu i sobie przeżyć to doświadczenie, nie zaprzeczając uczuciom, które przeżywacie. - Nazwij to, co przeżywa dziecko "jak się rozstajemy to tęsknimy za sobą" "chcemy dobrze poznać to miejsce". "Kocham Cię, jesteś bezpieczny/a." Nazwij to, co dziecko będzie robiło w przedszkolu. Zapewnij, że zawsze przyjdziesz, że może zwrócić się o pomoc do Pań. - Pożegnaj się krótko, serdecznie, zgodnie z ustalonym rytuałem. Jeśli potrzebujesz wsparcia nauczyciela daj znać. Nie wracaj, jeśli czegoś zapomniałeś/aś. - Łzy dziecka mówią – "trudno mi się rozstać, nie wiem co się wydarzy, nie byłem/am w takiej sytuacji, nie znam dobrze tych Pań i tych dzieci." Zabierając dziecko z przedszkola gdy płacze, nie dajesz mu ani poczucia stabilności ani przewidywalności.

JAK PRZYGOTOWAĆ DZIECKO NA SPOTKANIE Z PRZEDSZKOLEM - NIGDY NIE ZNIKAJ BEZ UPRZEDZENIA, nie wychodź po odwróceniu uwagi dziecka, bez pożegnania. To trudne jeśli dziecko nie chce się rozstać i pojawiają się łzy. Bądź przy nim emocjonalnie, pozwól Wam przeżyć to trudne rozstanie. To buduje w dziecku zaufanie do Ciebie, bezpieczeństwo i przewidywalność. - Umów się z dzieckiem, kiedy po nie przyjdziesz – po obiedzie, po podwieczorku, przekaż tę informację nauczycielowi. Dotrzymuj słowa. Jeśli coś się dzieje i nie możesz przyjść do przedszkola o zwykłej porze – zadzwoń do przedszkola. - Jeśli jest jeden nauczyciel w grupie nie zaczynaj rozmowy. Umów się na spotkanie wtedy, kiedy może on zapewnić opiekę grupie i swobodę rozmowy - Nie rozmawiaj o dziecku w jego obecności w 3 osobie, jakby go nie było. Włącz go do rozmowy lub umów się z nauczycielem na osobności. - Nie domagaj się rozmowy z nauczycielem w ciągu dnia (poza krótka wymiana zdań)– ma zajmować się dziećmi. Informację o dziecku możesz uzyskać podczas konsultacji.

JAK PRZYGOTOWAĆ DZIECKO NA SPOTKANIE Z PRZEDSZKOLEM DNI ADAPTACYJNE 27 – 30 czerwca 2016 r. godz.: – FESTYN RODZINNY 11 czerwca 2016 r. – sobota godz.: 10,00 – 14,00

PYTANIA RODZICÓW

ŻYCZĘ PAŃSTWU MIŁEJ WSÓŁPRACY Z NAUCZYCIELAMI ORAZ CAŁYM PERSONELEM NASZEGO PRZESZKOLA W ATMOSFERZE WZAJEMNEGO ZAUFANIA I SZACUNKU. UFAM,ŻE DZIECI W NASZEJ PLACÓWCE SPĘDZĄ WIELE MIŁYCH CHWIL, ROZWINĄ SWOJE ZAINTERESOWANIA I UMIEJĘTNOŚCI, A RODZICE PRZEŻYJĄ WIELE WZRUSZAJĄCYCH CHWIL Z UDZIAŁEM DZIECI

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ Alina Witkowska Dyrektor Przedszkola