TERMINATOR – ZAGRANICZNE PRAKTYKI UCZNIÓW TARNOWSKIEGO RZEMIOSŁA Projekt programu Erasmus+ realizowany od lipca 2014 do czerwca 2016 PROJEKT PROGRAMUTNÓW.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
TERMINATOR – ZAGRANICZNE PRAKTYKI UCZNIÓW TARNOWSKIEGO RZEMIOSŁA
Advertisements

ZMIANY W SZKOLNICTWIE PODNADGIMNAZJALNYM. GIMNAZJUM – 3 lata nauki Liceum Ogólnokształcące dla Dorosłych 3 lata LO 3 lata Technikum 4 lata Egzaminy potwierdzające.
PASZPORT JĘZYKOWY DOKUMENTY EUROPASS. 4 X EUROPASS Europass Europass jest inicjatywą Komisji Europejskiej umożliwiającą każdemu obywatelowi Unii lepszą.
CENTRUM KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO I USTAWICZNEGO W SOSNOWCU.
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych w roku szk. 2016/2017 Informacja dla uczniów klasy III Gimnazjum im. J.B.Solfy w Trzebielu.
Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty w Katowicach z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów składania dokumentów i terminów rekrutacji uczniów.
CENTRUM KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO I USTAWICZNEGO W SOSNOWCU Technikum nr 2 Architektoniczno-Budowlane Zasadnicza Szkoła Zawodowa nr 3 Architektoniczno-Budowlana.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
1 Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu EUROPEJSKI FUNDUSZ SPOŁECZNY W RAMACH WIELKOPOLSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO
XIV Liceum Ogólnokształcące w Gdyni. Ta klasa jest dla Ciebie jeśli: lubisz posługiwać się językiem angielskim, chcesz poszerzać swoje umiejętności językowe,
Anna Karaś-Kierownik PCPR w Ciechanowie. Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w okresie czerwiec – grudzień 2008 roku realizowało: - Projekt „Aktywność szansą.
Usługi EURES dla pracodawców Doradca EURES – Elżbieta Amulewicz Olsztyn 2010 r. Wojewódzki Urząd Pracy w Olsztynie.
Projekt „Poznański Rockefeller – promocja i rozwój przedsiębiorczości na terenie Miasta Poznania” współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach.
Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Ciechanowie Ciechanów ul. Wyzwolenia 10 A Tel/fax.:
Ogólnopolskie Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Zabezpieczeń Technicznych i Zarządzania Bezpieczeństwem „POLALARM” Politechnika Warszawska Wydział.
Historia DPK-D DataNajważniejsze wydarzenia Złożenie oferty na realizację zadania publicznego: „Utworzenie Dolnośląskiego Punktu Konsultacyjno-
Zmiany dotyczące zasad kierowania uczniów do Młodzieżowych Ośrodków Socjoterapii (MOS) Konferencja dla dyrektorów, doradców zawodowych i pedagogów gimnazjów.
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia dzieci i młodzieży Projekt współfinansowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.
KONCEPCJA PRACY Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Nisku na lata
Harmonogram rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych oraz kryteria przeliczania punktów.
REKRUTACJA DO GIMNAZJÓW NA ROK SZKOLNY 2015/2016.
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
Działania Powiatowego Urzędu Pracy w Człuchowie na rzecz aktywizacji bezrobotnych Powiatowy Urząd Pracy w Człuchowie.
ZABRZAŃSKI RYNEK PRACY – FORMY AKTYWIZACJI OSÓB BEZROBOTNYCH I POSZUKUJĄCYCH PRACY Zabrze, Powiatowy Urząd Pracy w Zabrzu.
Klasa humanistyczna (B). Co to jest humanizm? Humanizm jest to prąd filozoficzny, etyczny i kulturowy wywodzący się z epoki Odrodzenia, a także postawa.
Publiczne Gimnazjum nr 3 w Łodzi im. Fryderyka Chopina ul. Zacisze 7/ 9 MISJĄ SZKOŁY JEST ABY UCZEŃ GIMNAZJUM NR 3 OSIĄGNĄŁ SUKCES NA MIARĘ SWOICH MOŻLIWOŚCI.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
Czy będzie więcej przedszkoli? Placówki publiczne i niepubliczne w Gdańsku kwiecień 2010.
Agnieszka Pidek-Klepacz Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Lublin, 6 luty 2014 r. Wsparcie edukacji zawodowej w ramach Regionalnego.
Konferencja nt. „Nowy wizerunek szkół zawodowych w Lublinie i Chełmie – większe szanse na rynku pracy” w ramach projektu współfinansowanego ze środków.
Kwalifikacje zawodowe to Twoja szansa na sukces Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Podsumowanie projektu pt.: „Zdobywamy Europejski Rynek Pracy – staże zawodowe dla absolwentów” Ostróda, 29 grudnia 2015 r.
RAPORT Z BADAŃ opartych na analizie wyników testów kompetencyjnych przeprowadzonych wśród uczestników szkoleń w związku z realizacją.
SZKOŁA ŚRODOWISKIEM ROZWOJU UCZNIA. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PRIORYTET IX. ROZWÓJ KOMPETENCJI.
Aktywizacja zawodowa osób zagrożonych marginalizacją i wykluczeniem społecznym Mrągowo, 5 czerwca 2008 r.
Gimnazjum nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi w Woli Gimnazjum i co dalej?
„Rozwój szkolnictwa zawodowego w Białymstoku w dostosowaniu do potrzeb rynku pracy” Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
PROJEKT „AKTYWNIE W BIZNES” KWIECIEŃ 2012 – MARZEC 2013 ORGANIZATOR : STOWARZYSZENIE „AKTYWNOŚĆ KOBIET NA DOLNYM ŚLĄSKU” PARTNER FINANSUJĄCY: WAŁBRZYSKA.
Ideą projektu jest polepszanie jakości życia osób niepełnosprawnych oraz wyrównywanie szans w dostępie do pełnego uczestnictwa w życiu społecznym jak.
CAPS LOCK - CERTYFIKOWANE SZKOLENIA JĘZYKOWE I KOMPUTEROWE
Realizacja działań w sferze nauki w ramach PO KL PRIORYTET IV – komponent centralny Działania w ramach Priorytetu IV koncentrują się na podwyższaniu.
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA LUBELSKIEGO W LUBLINIE Departament Europejskiego Funduszu Społecznego „Możliwości pozyskania funduszy strukturalnych UE.
TERMINATOR – ZAGRANICZNE PRAKTYKI UCZNIÓW TARNOWSKIEGO RZEMIOSŁA PROJEKT PROGRAMU ERASMUS+ MOBILNOŚĆ EDUKACYJNA UCZNIÓW TARNÓW – SEVILLA – ERFURT LUTY/
TERMINATOR – ZAGRANICZNE PRAKTYKI UCZNIÓW TARNOWSKIEGO RZEMIOSŁA PROJEKT PROGRAMU ERASMUS+ MOBILNOŚĆ EDUKACYJNA UCZNIÓW TARNÓW – SEVILLA – ERFURT PAŹDZIERNIK/
TERMINATOR – ZAGRANICZNE PRAKTYKI UCZNIÓW TARNOWSKIEGO RZEMIOSŁA PROJEKT PROGRAMU ERASMUS+ MOBILNOŚĆ EDUKACYJNA UCZNIÓW TARNÓW – SEVILLA – ERFURT PAŹDZIERNIK/
Akredytacje Łódzkiego Kuratora Oświaty dla placówki doskonalenia i pozaszkolnych form kształcenia ustawicznego ŁCDNiKP 824/rz Certyfikat ISO 9001 (od 2002)
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
TERMINATOR – ZAGRANICZNE PRAKTYKI UCZNIÓW TARNOWSKIEGO RZEMIOSŁA Projekt programu Erasmus+ realizowany od lipca 2014 do czerwca 2016 PROJEKT PROGRAMUTNÓW.
1 Kształtowanie sieci szkolnictwa ponadgimnazjalnego w Powiecie Starogardzkim Perspektywa 2020.
1 Studia o profilu praktycznym. Aspekty prawne i organizacyjne KONFERENCJA „PO PIERWSZE PRACA…” Konin, 18 września 2014 r. Artur Zimny Państwowa Wyższa.
Krajowe Centrum Europass
Świętokrzyscy hotelarze dla rynku pracy
Szkoła Podstawowa Nr 2 w Dąbrowie Leśnej
Dyrektor Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Łodzi
Wizyty Studyjne Wizyty studyjne Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
WPŁYW EUROPEJSKIEGO RYNKU PRACY NA KSZTAŁCENIE ZAWODOWE
Nieodpłatny kurs doskonalący dla lekarzy POZ „Warsztaty EKG”
Nieodpłatny kurs doskonalący dla lekarzy POZ „Warsztaty Spirometrii”
Projekt „Podniesienie kompetencji studentów Wydziału Gospodarki Międzynarodowej” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego.
Erasmus+ Kształcenie i szkolenie zawodowe
„Rola organizacji rzemiosła i MŚP w kształceniu zawodowym”
w powiatach malborskim i sztumskim”
Praktyki zagraniczne w Hiszpanii
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych
Staże europejskie drogą do sukcesu
ZAWODOWCY Konkurs pt.”Zawodowcy” realizowany w ramach programu z zakresu doradztwa zawodowego w SP nr 370 w Warszawie.
Zajęcia realizowane w ramach projektu nr
Zapis prezentacji:

TERMINATOR – ZAGRANICZNE PRAKTYKI UCZNIÓW TARNOWSKIEGO RZEMIOSŁA Projekt programu Erasmus+ realizowany od lipca 2014 do czerwca 2016 PROJEKT PROGRAMUTNÓW – SEVILLA – ERFURT

REALIZATOR PROJEKTU Izba Rzemieślnicza w Tarnowie IZBA RZEMIEŚLNICZA W TARNOWIE PARTNERZY EM Training Agency Sewilla – Hiszpania HWK Erfurt - Niemcy

PROJEKT TERMINATOR realizowany był w dwóch Rzemieślniczych ZSZ w TARNOWIE i PILZNIE OD LIPCA 2014 DO CZERWCA 2016 WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ UNIĘ EUROPEJSKĄ

CELE EUROPEJSKIEJ ŚCIEŻKI KSZTAŁCENIA Wzmocnienie konkurencyjności na krajowym i europejskim rynku pracy Zwiększenie atrakcyjności kształcenia zawodowego i mobilności uczniów RZSZ Zastosowanie nowych technologii w pracy

„TERMINATOR - zagraniczne praktyki uczniów tarnowskiego rzemiosła” Projekt realizowany we współpracy z EM Taining Agency w Sewilli oraz Izbą Rzemieślniczą w Erfurcie. Staże zawodowe to pięciotygodniowe wyjazdy na praktyki do Sewilli (Hiszpania) lub Erfurtu (Niemcy) w następujących terminach ; Grupa I - 24 uczestników: od 23 lutego do 27 marca 2015 Grupa II - 24 uczestników: od 12 października do 13 listopada 2015 Grupa III -24 uczestników: od 15 lutego do 18 marca 2016

PODSTAWOWE POJĘCIA CERTYFIKAT - potwierdzenie posiadania określonych kompetencji (wiadomości + umiejętności) EUROPASS MOBILNOŚĆ /Europass Mobility/ - dwujęzyczny dokument wydawany przez AN w Warszawie potwierdzający szkolenie zawodowe odbywane w innym kraju europejskim EUROPEJSKIE RAMY KWALIFIKACJI - unijny układ odniesienia umożliwiający porównywanie kwalifikacji (nabytych wiadomości + umiejętności ) uzyskiwanych w różnych krajach UE. W ERK wyróżniono 8 poziomów kwalifikacji, stażyści Terminatora osiągali 2 poziom.

72 UCZESTNIKÓW REPREZENTOWAŁO NASTĘPUJĄCE RODZAJE ZAWODÓW  fryzjer 18  elektromechanik pojazdów sam. 17  mechanik pojazdów sam. 9  kucharz 9  cukiernik 7  sprzedawca 5  ślusarz 3  monter inst. sanitarnych 2  stolarz 1  piekarz 1.

REKRUTACJA UCZESTNIKÓW DO PROJEKTU  poprzedzona kampanią informacyjną o projekcie,  ogłoszenia kierowane do uczniów ostatnich klas,  spotkania informacyjne w szkołach,  informacje na tablicach ogłoszeń oraz na stronie www Izby Rzemieślniczej. PROCES REKRUTACJI OBEJMOWAŁ  złożenie formularza aplikacyjnego,  rozmowę kwalifikacyjną,  akceptację wniosku przez Zespół Rekrutacyjny,  utworzenie listy rezerwowej.

OBOWIĄZKOWE ZAJĘCIA PRZYGOTOWUJĄCE  konsultacje językowe w języku angielskim 10 godzin,  kurs języka hiszpańskiego/ niemieckiego od podstaw 30/35 godzin,  przygotowanie psychologiczne 10 godzin,  podstawy komunikacji międzykulturowej 8 godzin,  przygotowanie pedagogiczne 4 godziny.

ORGANIZACJA ZAKWATEROWANIA SEWILLA - Hiszpania  Rezydencja Universitaria Fernando Villalon C/ Paraje de Paterna 10, Bormujos  Pokoje dwuosobowe wyposażone w funkcjonalną kuchnię i łazienkę.  Bezpłatny dostęp do WIFI, możliwość korzystania z pralni, siłowni, sali tv.  Wygodny dojazd autobusem do centrum miasta

ORGANIZACJA ZAKWATEROWANIA ERFURT NIEMCY  międzynarodowe schronisko młodzieżowe Jugendherberge Erfurt  Standard: pokoje czteroosobowe z łazienkami, stołówka, pełne wyżywienie, sala TV, dostęp do WIFI, wygodny dojazd tramwajem do centrum.

FIRMY PRZYJMUJĄCE W ERFURCIE (sklepy spożywcze, warsztaty samochodowe i metalowe, zakłady fryzjerskie, cukiernie i piekarnie) Autohaus M. Flügel GmbH, Automobile Peter GmbH, Autohaus Glinicke GmbH & Co., Russ & Janot GmbH, Metallbau Loht, Senger Kraft GmbH & Co. Autocenter Kornmaul GmbH & Co., Backspezialitäten GmbH, Sternenbäck Gera, MAE Metall und Anlagenbau GmbH, Bäckerei und Konditorei Matthias Rüger, Konditorei Stefan Lobenstein, Friseursalon ; Angelika Grau, Ines Kampke u. Denis Popovic GbR, Winnie Wedemeyer, Suite 406, Frisör Klier, Frau Silke Doninger, Frau Andrea Jülich, Frau Jana Gebhardt

stanowisku pracy ( SYSTEM „on

Izba Rzemieślnicza w Erfurcie (HWK) wspiera interesy gospodarcze zrzeszonych rzemieślników, prowadzi kursy zawodowe oraz przeprowadza egzaminy czeladnicze i mistrzowskie. HWK prowadzi duże Centrum Kształcenia Zawodowego, świadczące usługi edukacyjne. Izba podejmuje wyzwania rynku pracy, spowodowane niżem demograficznym w Niemczech, objawiające się brakiem wykwalifikowanych pracowników w regionie. Działania Izby Rzemieślniczej w Erfurcie wspierają atrakcyjność i jakość kształcenia zawodowego przyszłych specjalistów poprzez realizację praktyk zagranicznych, a szczególnie projektów umożliwiających transfer wiedzy.

FIRMY PRZYJMUJĄCE W SEVILLI (salony fryzjerskie, sklep odzieżowy, stolarnia, warsztaty samochodowe, restauracje, zakład instalacyjny) Koupas Peluqueros, Peluquería Beth, Kahyra, Gopa e Hijos S.L., Gysconsur S.L. Norauto, S.A.U., Ford Ferri-Móvil S.A. Restaurante "Arrocería la Plaza”, Perro Viejo Tapas Bar. Equipo MpuntoR, Bar Antojo. Equipo MpuntoR, Confitería la Campana S.L., Hotel Vértice, Restaurante San Marco Aljarafe.

stanowisku pracy ( SYSTEM „on

EM Training Agency jest organizacją szkoleniową działającą w Sewilli, zajmuje się promocją i koordynacją projektów edukacyjnych i kulturowych w ramach unijnych programów. Wspiera firmy, władze lokalne, instytucje edukacyjne, organizacje pozarządowe z Andaluzji i Europy w przygotowaniu projektów międzynarodowych oraz umożliwieniu młodym osobom dostępu do informacji, doradztwa zawodowego oraz zapewnieniu im logistyki w organizacji praktyk i studiów w Andaluzji i innych krajach Europy. Organizacja prowadzi kursy języka hiszpańskiego, których poziom dostosowywany jest do poziomu wyjściowego uczestników

REZULTATY STAŻU „MIĘKKIE”  podniesienie umiejętności zawodowych stażystów,  podniesienie kompetencji organizacyjnych i społecznych,  poznanie specyfiki zagranicznego rynku pracy,  przygotowanie do pracy w środowisku wielokulturowym,  nabyte kwalifikacje zwiększają konkurencyjność stażystów na rynku pracy i ułatwiają znalezienie zatrudnienia,  wzrost mobilności uczniów.

REZULTATY STAŻU „TWARDE” KAŻDY Z 72 UCZESTNIKÓW  Przepracował średnio godzin stażowych,  Uczestniczył w 65 godz. kursów przygotowujących,  Otrzymał 3 certyfikaty potwierdzające kwalifikacje; - Europass Mobilność - Certyfikat wystawiony przez zagranicznego pracodawcę - Dyplom ukończenia kursu przygotowującego  Zdobył umiejętność posługiwania się językiem hiszpańskim/ niemieckim na poziomie komunikatywnym.

stanowisku pracy ( SYSTEM „on

ZDOBYTE UMIEJĘTNOŚCI JĘZYKOWE Umiejętność porozumiewania się w języku hiszpańskim/ niemieckim - rozumienie słuchania czytania, wypowiedzi, pisanie: osiągnięty poziom A1 Opis poziomu A1  Osoba posługująca się językiem na tym poziomie rozumie i potrafi stosować podstawowe zwroty potoczne i wyrażenia dotyczące życia codziennego.  Potrafi przedstawiać siebie i innych oraz formułować pytania z zakresu życia prywatnego, dotyczące np. miejsca, ludzi, których zna i rzeczy.  Potrafi prowadzić prostą rozmowę, pod warunkiem, że rozmówca mówi wolno, zrozumiale i jest gotowy do pomocy.

DYPLOM UKOŃCZENIA KURSU

CERTYFIKAT OD PRACODAWCY

PODSUMOWANIE OCZEKIWAŃ UCZESTNIKÓW PROJEKTU PRZED WYJAZDEM NA STAŻE DO SEWILLI I ERFURTU  Wszyscy uczestnicy projektu zdecydowanie liczyli na podniesienie umiejętności zawodowych i językowych.  Wszyscy deklarowali swój udział w celu podwyższenia kwalifikacji zawodowych a połowa dodatkowo w celu zdobycia certyfikatu.  Wysoko wypada ocena przygotowania językowo-kulturowego oraz psychologiczno-pedagogicznego.  Część uczestników ok. 30% miała częściowe obawy związane z wyjazdem za granicę i czasowym oderwaniem od rodziny

WYNIKI EWALUACJI BADAJĄCEJ POSTĘPY UCZESTNIKÓW ORAZ REALIZACJĘ CELÓW EDUKACYJNO-ZAWODOWYCH  Diagnozowanie opinii uczestników dotyczących takich zagadnień jak; nowe technologie i urządzenia, przygotowanie do europejskiego rynku pracy, warunki socjalne i nadzór, posługiwanie się językiem obcym, organizacja stażu, satysfakcja i zadowolenie..  Prowadzenie spotkań ewaluacyjnych w połowie i na zakończenie.  Ocena nabytych kompetencji oraz zgodności rezultatów z zaplanowanymi celami edukacyjnymi, badanie opinii pracodawców.  Diagnozując wyniki ankiet, rozmowy indywidualne należy bardzo wysoko oceniać staże, ich przebieg i efekty.  Stażyści chwaleni byli za fachowość, zaangażowanie, uprzejmość a kilka osób otrzymało propozycje zatrudnienia po ukończeniu szkoły. Europejskiej.

Po zakończeniu każdej edycji staży przeprowadzano seminaria podsumowujące - upowszechnianie rezultatów mające na celu zachęcenie innych do uczestnictwa w programie, promowanie mobilności europejskiej a także promocję absolwentów staży na lokalnym rynku pracy.

Zostaję w Polsce, przyjeżdżajcie licznie