Prezentację przygotował:

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Rekrutacja do klasy I SP w roku szkolnym 2016/2017.
Advertisements

ZMIANY W SZKOLNICTWIE PODNADGIMNAZJALNYM. GIMNAZJUM – 3 lata nauki Liceum Ogólnokształcące dla Dorosłych 3 lata LO 3 lata Technikum 4 lata Egzaminy potwierdzające.
Czy umiesz się uczyć? Strategia wdrażania projektu innowacyjnego pt.: „Umiem się uczyć”
Egzaminy organizowane na Litwie test kompetencji test kompetencji (po ukończeniu 10 klasy, w drugiej klasie gimnazjum, wiek powyżej 16 lat) (po ukończeniu.
1 Mój sposób na efektywną naukę Opracowała: Agnieszka Terebus studentka V roku Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie na kierunkach: Pedagogika Zdolności.
Prywatne Gimnazjum Informatyczne Szkoła pod patronatem Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Bielsku-Białej Nowy wymiar nauki.
1. 2 Przed sprawdzianem/egzaminem 3 Przygotowania do sprawdzianu/egzaminu Przygotowania Styczeń – ostatnie zmiany w danych przekazanych OKE Luty – powołanie.
Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty w Katowicach z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów składania dokumentów i terminów rekrutacji uczniów.
Pionierka ogół umiejętności związanych z budowaniem przez harcerzy.
XIV Liceum Ogólnokształcące w Gdyni. Ta klasa jest dla Ciebie jeśli: lubisz posługiwać się językiem angielskim, chcesz poszerzać swoje umiejętności językowe,
Wyszukiwanie informacji w Internecie. Czym jest wyszukiwarka? INTERNET ZASOBY ZAINDEKSOWANE PRZEZ WYSZUKIWARKI Wyszukiwarka to mechanizm, który za pomocą.
ZASTOSOWANIE FUNKCJI WYKŁADNICZEJ I LOGARYTMICZNEJ DO OPISU RUCHU DRGAJĄCEGO Agnieszka Wlocka Agnieszka Szota.
Sposób oraz zakres gromadzonych informacji regulują następujące przepisy prawne: 1.ustawa z dnia 19 lutego 2004 r. o systemie informacji oświatowej (Dz.
Czyli… kilka słów o języku hiszpańskim oraz o tym dlaczego warto uczyć się tego pięknego języka?
© 2015 Copyright by Maciej Bednarek & Digitalsphere Fotografika. Wszelkie prawa zastrzeżone.
18 kwietnia 2016 (poniedziałek) Część humanistyczna 19 kwietnia 2016 (wtorek) Część matematyczno – przyrodnicza 20 kwietnia 2016 (środa) Język obcy nowożytny.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 W RYBNIKU HISTORIA NASZEJ SZKOŁY… Pod koniec 1905 roku zamysłowskie dzieci doczekały się wreszcie własnej szkoły podstawowej.
Reorganizacja oświaty w gminie Inowrocław. Gmina Inowrocław, jak wszystkie inne gminy w kraju, w wyniku przeprowadzonej reformy oświaty, przejęła obowiązek.
Drogi uczniu ! Tą prezentacją pragniemy udowodnić Ci, że matematyka jest bardzo ważna w życiu codziennym. Pomyśl, korzystasz z niej na każdym kroku: w.
Ul. Żeromskiego Szkoła przyjazna i otwarta dla każdego ucznia!
Harmonogram rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych oraz kryteria przeliczania punktów.
REKRUTACJA DO GIMNAZJÓW NA ROK SZKOLNY 2015/2016.
Liceum Ogólnokształcące im. M.Kopernika w Tarnobrzegu Per aspera ad astra - „Przez trudy do gwiazd” (Wszechstronnie, twórczo, przyjaźnie ku przyszłości.
KLASA PSYCHOLOGICZNO – PRAWNA. PRZEDMIOTY REALIZOWANE WEDŁUG ROZSZERZONEGO PROGRAMU NAUCZANIA JĘZYK POLSKI - OD KLASY PIERWSZEJ MOŻLIWOŚĆ WYBORU DOWOLNYCH.
Kucharz zajmuje się przyrządzaniem różnego rodzaju potraw, dań, itd. Od kilkunastu lat sztuka kulinarna przeżywa swoisty renesans. Często to nie sam lokal,
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
5 dni przed wakacjami Tydzień nauki opartej na doświadczeniu w szkole w Vasaramäki.
TECHNIKI SZYBKIEGO CZYTANIA ZAPAMIĘTYWANIA, SKUTECZNEGO UCZENIA SIĘ.
Sprawdzian szóstoklasisty w pigułce. Witaj szóstoklasisto! 5 kwietnia 2016 roku napiszecie sprawdzian szóstoklasisty złożony z dwóch części : 1.Część.
Czyli Jędrki, Emki i Zuźki. Każdy człowiek ma w sobie wielkie możliwości, musi je tylko odkryć !
KOMUNIKOWANIE W PROCESIE WSPIERANIA ROZWOJU SZKOŁY Jarosław Kordziński NA.
Klasa humanistyczna (B). Co to jest humanizm? Humanizm jest to prąd filozoficzny, etyczny i kulturowy wywodzący się z epoki Odrodzenia, a także postawa.
– lekcja ze strongmanem.. Drugiego dnia trzeciego miesiąca bieżącego roku klasa 3e za sprawą prof. Mikołaja Komorowskiego miała do czynienia z nietypową.
Organizacja zajęć w zakresie rozszerzonym w latach szkolnych 2015/ / /18.
Egzamin Gimnazjalny Podstawa prawna Rozdział 3b Ustawy z dnia r. o systemie oświaty z późniejszymi zmianamiUstawy Rozporządzenie MEN z.
Szkoła z klasą 2.0 „Czytamy i odkrywamy” Łobżenica,
Zapraszamy na naszą stronę. Zależy nam na kontakcie z Wami. Czytajcie, komentujcie i dyskutujcie na forum. Nic o Was bez Was Zapraszamy na naszą stronę.
Konferencja nt. „Nowy wizerunek szkół zawodowych w Lublinie i Chełmie – większe szanse na rynku pracy” w ramach projektu współfinansowanego ze środków.
ZSB im. Powstańców Śląskich realizuje program
Objęta patronatem dwóch uczelni wyższych: *Politechniki Śląskiej w Katowicach Wydziału Inżynierii Materiałowej i Metalurgii oraz * Wyższej szkoły Biznesu.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Założenia psychologii kognitywnej (poznawczej) jako innowacyjna forma pracy z uczniem realizowana w Zespole Szkół w Gębicach.
Dzieci i szkolnictwo w Mali. Warunki życia dzieci Jednym z największych problemów w kraju jest bardzo wysoki współczynnik umieralności dzieci do 5. roku.
AKCJA LATO 2016 Gdański Inkubator Przedsiębiorczości STARTER.
FIRMA MASZ DOŚĆ NUDY W ZESZYCIE? NIE WIESZ JAK WYRAZIĆ SIEBIE? NIE WIESZ JAK WYRAZIĆ SIEBIE? A MOŻE CHCESZ ZAREKLAMOWAC WŁASNĄ DZIAŁALNOŚĆ? MAMY NAKLEJKI.
Realizowany w Chorzowie od do r. autor: Karolina Piwczyk.
ZMIANY ZWIĄZANE Z FORMUŁOWANIEM OCEN DLA UCZNIÓW Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ W STOPNIU UMIARKOWANYM I ZNACZNYM NA WSZYSTKICH ETAPACH EDUKACYJNYCH.
Egzamin gimnazjalny 2016 Gimnazjum im. J.B.Solfy w Trzebielu.
„Jak zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego?” Co nam dała realizacja projektu?
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ ROK SZKOLNY
Czy umiesz się uczyć? Relacja z konferencji Profesora Tony’ego Buzana.
Szkolny Kodeks 2.0 Etapy pracy nad kodeksem. Nasza szkoła, jako jedna z 300 w Polsce bierze udział w programie Szkoła z Klasą 2.0. Nasza szkoła, jako.
NIE BÓJMY SIĘ INTEGRACJI! W dzisiejszych czasach widać jak pod mikroskopem ile jest jeszcze uprzedzeń i nietolerancji w stosunku do osób niepełnosprawnych.
W społeczności ludzkiej i zwierzęcej funkcjonują rozmaite systemy znaków, za pomocą których jednostka nawiązuje więź z gromadą i przekazuje jej informacje.
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
REKRUTACJA DO SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NA ROK SZKOLNY 2016/2017.
WYDZIAŁ OSWIATY URZEDU MIASTA POZNANIA REKRUTACJA ZASADY REKRUTACJI DO SZKÓŁ PONADGIMAZJALNYCH WSPOMAGANEJ SYSTEMEM KOMPUTEROWYM.
Z Zapraszamy. Drzwi Otwarte 19 marca 2016 roku (sobota), godz – kwietnia 2016 roku (piątek), godz – Pomorska 105,
Kontakt: ul. Żubardzka Łódź tel./fax (o42) tel. (042) www: gim8.szkoly.lodz.pl mail:
5 KROKÓW DO SZKOŁY PONADGIMNAZJALNEJ Jak dostać się do szkoły ponadgimnazjalnej? Instrukcja dla uczniów, którzy uczą się w gimnazjach które przekazują.
EGZAMIN MATURALNY MOJEGO DZIECKA
Ucz i ucz się z TIK!.
Informacja o maturze w 2018 roku
Extra wyzwanie dla wszystkich!
Edukacja matematyczna i przyrodnicza
NAUKA JĘZYKA ANGIELSKIEGO W WIEKU PRZEDSZKOLNYM DAJE DZIECIOM NIE TYLKO SZANSĘ W NABYWANIU SŁOWNICTWA, ALE RÓWNIEŻ ROZBUDZA ICH ŚWIADOMOŚĆ JĘZYKOWĄ I BUDUJĘ.
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych 2019/2020
Zajęcia realizowane w ramach projektu nr
Opracowanie prezentacji: B. Magiera
INFORMACJE DLA MATURZYSTÓW
Zapis prezentacji:

Prezentację przygotował: CLIL Prezentację przygotował:

CZYM JEST CLIL? CLIL to ujednolicona nauka języka i przedmiotu. W skrócie: jest to uczenie się poszczególnych przedmiotów w 2 językach: ojczystym i obcym, co prowadzi do swobodnym posługiwaniu się mową i pismem w dwóch językach na takim samym poziomie.

OSOBA DWUJĘZYCZNA Osoba dwujęzyczna to osoba, która uczy się przedmiotu w dwóch językach. Jest nią również osoba, która nie opanowała danego języka do perfekcji, ponieważ takie sytuacje są rzadkością. Osoba taka umiejętnie tworzy zrozumiałe wypowiedzi oraz wykorzystuje poznany język i wiedzę z przedmiotu, z którego była nauczana.

PRZEDMIOTY W CLIL Można uczyć się różnorakich przedmiotów ścisłych oraz humanistycznych, np. jest to matematyka, fizyka, czy historia w języku polskim i angielskim. Działa to na zasadzie wprowadzania do nowego materiału, gdzie oprócz poszerzania wiedzy, uczeń zapoznaje się ze słownictwem, które dla niego dotąd mogło być obce.

Tworzenie oddziałów dwujęzycznych w świetle prawa oświatowego Oddział dwujęzyczny - należy przez to rozumieć oddział szkolny, w którym nauczanie jest prowadzone w dwóch językach: polskim oraz obcym nowożytnym będącym drugim językiem nauczania, przy czym prowadzone w dwóch językach są co najmniej dwa zajęcia edukacje, z wyjątkiem zajęć obejmujących język polski, część historii oraz geografii Polski.

Kto może nauczać? Według tej samej ustawy: "Kwalifikacje do nauczania w szkołach (oddziałach) dwujęzycznych przedmiotów innych niż języki obce oraz do prowadzenia zajęć w języku obcym posiada osoba, która (…): 1) ukończyła studia magisterskie na kierunku filologia w specjalności danego języka 2) ukończyła studia pierwszego stopnia 3) ukończyła studia wyższe w danym kraju, w którym językiem urzędowym jest dany język obcy, lub ukończyła nauczycielskie kolegium języków obcych 4) legitymuje się świadectwem znajomości danego języka obcego w stopniu co najmniej podstawowym"

ZALETY NAUCZANIA DWU I WIELOJĘZYCZNEGO Taka nauka pozytywnie działa nie tylko dla poszerzania wiedzy z innego języka, ale działa również pozytywnie na język ojczysty Mózg dziecka uczącego się dwujęzycznie lepiej radzi sobie z wykonaniem obliczeń, niż dziecko jednojęzyczne Zaobserwowano także, że dzieci uczące się dwujęzycznie miały lepsze wyniki z matematyki

A uczniowie? Uczniowie bardzo wiele zyskują na takich zajęciach. Są one bardzo interesujące, motywujące do nauki i pozwalające się rozwinąć bardziej niż w normalnych szkołach. Uczniowie lepiej zapamiętują przekazywany im materiał z racji, iż muszą go wpoić w dwóch językach. Poznawanie słownictwa czy zwrotów związanych z danym przedmiotem to tylko część pozytywów, jakie świadczą o CLIL. Należy jednak pamiętać, że nie można od razu rzucać się na głęboką wodę i należy stopniowo podnosić uczniom poprzeczkę.

A uczniowie? Uczeń na lekcji CLIL musi zmierzyć się z nowym materiałem i słownictwem z języka obcego. Kilka rad dla nauczających i chcących nauczać w dwóch językach: 1. Maksymalnie skróć tekst i używaj słów zrozumiałych dla ucznia; 2. Zaangażuj ucznia w zadania językowe na lekcji i po za lekcjami; 3. Wykorzystuj różne struktury gramatyczne i słownictwo najczęściej jak możesz (w celu przyswojenia go przez ucznia).

W jaki sposób się uczymy? To chyba najważniejsze pytanie, gdyż techniki nauczania są różne i pozwalają uczniom na kreatywność. Są to m.in.: prezentacje prace projektowe debaty doświadczenia komunikacje między nauczycielem i uczniem

3 MODELE LEKCJI DWUJĘZYCZNYCH TYP CHARAKTERYSTYKA TYP A skoncentrowanie się na przedmiocie, okazjonalnie występują odniesienia do kwestii lingwistycznych j. polskiego, ale to j. angielski dominuje. TYP B dotyczy niemal wyłącznie skoncentrowania się na przedmiocie. J. angielski i polski są wykorzystywane na przemian. TYP C skoncentrowanie się na przedmiocie, okazjonalnie występują odniesienia do kwestii lingwistycznych j. angielskiego, ale to j. polski dominuje.

RÓŻNICE? Różnica między zwykłym nauczaniem, a dwujęzycznym jest taka, że dzięki lekcjom dwujęzycznym uczniowie zdobywają nie tylko wiedzę z zakresu materiału, z którego są nauczani oraz ich słownictwo rozwija się o wiele bardziej niż na zwykłych lekcjach danego języka. Bardzo częste zwykłe lekcje języka opierają się na suchej nauce słówek, bez nacisku na komunikację. Dzięki nauczaniu dwujęzycznemu poprawia się nasza komunikacja, uczeń wie jakiego czasu użyć, albo jak wymówić dane słowo.

PROBLEMY Problemem może być sytuacja, w której to właśnie nauczyciel musi znać język, w którym chce nauczać oraz mieć wiedzę z konkretnego przedmiotu. Nauczyciele muszą przygotowywać materiały oraz zadania dla uczniów. Ważne, aby uczniowie chcieli współpracować, a nauczyciel był kreatywny i zdeterminowany.

Dlaczego umiejętność mówienia jest ważna? Umiejętność mówienia jest ważna ponieważ każdy język ma swoje charakterystyczne cechy: fonemy, gramatykę, leksykę, akcenty i strukturę. Łatwiej jest nam się nauczyć słownictwa podczas słuchania go, odpowiadania na pytania nauczyciela, myślenia oraz słuchania. Bardzo ważna jest dyskusja na lekcji oraz zaangażowanie uczniów!

Atuty potwierdzone badaniami Dzieci mówiące po niderlandzku, uczące się języka francuskiego dwujęzycznie (20% zajęć) uczą się języka w sposób zintegrowany z innymi przedmiotami i bardziej naturalnie. Kanadyjscy naukowcy wykazali, że u osób, które na co dzień posługują się co najmniej dwoma językami, wystąpienie pierwszych symptomów demencji może opóźnić się nawet o 5 lat.

Polacy i język obcy Polakom łatwiej jest się uczyć języków rodzimych takich jak np. język słowacki. Trudnością z pewnością byłby dla nas język norweski czy japoński. Wszystko oczywiście zależy od wieku i warunków, w których się uczymy. Dlatego bardzo ważna jest nauka języka drugiego już od najmłodszych lat wtedy, gdy nasz mózg może go najlepiej przyswoić.

SZKOŁY DWUJĘZYCZNE W Europie już wcześniej powstawały szkoły dwujęzyczne. Przykładem może być rok 1950 i Bułgaria – Liceum z językiem obcym wykładowym

Ale i Polska ma się czym pochwalić… Na przełomie lat 1957/1958 w Warszawie powstał Zespół Szkół nr 67, który specjalizuje się nauczaniem języka francuskiego oraz aktywnie współpracuje z ambasadą francuską! Po za tym w Polsce istnieje ponad 100 szkół dwujęzycznych.

BILIOGRAFIA wiedza własna www.ia.uw.edu.pl http://gim15.szkoly.lodz.pl/ https://agatarybus.pl http://kopalinski.edu.pl/ www.kuratorium.waw.pl http://macmillan.pl Zdjęcia: Google grafika