Produkt w marketingu międzynarodowym

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Struktura kanałów marketingowych. Definicje kanału dystrybucji Podejście podmiotowe Podejście funkcjonalne zbiór wzajemnie zależnych od siebie organizacji.
Advertisements

Łukasz Małecki Ministerstwo Rozwoju Wsparcie projektów technologicznych firm w latach
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Modele biznesowe. Podręcznik Model biznesowy to w pewnym sensie szkic strategii, która ma zostać wdrożona w ramach struktur, procesów i systemów organizacji.
Nauczanie na odległość Dr inż. Marlena Plebańska.
Działania w zakresie rewitalizacji służące realizacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014 – 2020 Urząd Marszałkowski.
Katedra Zarządzania w Gospodarce1 STRATEGIA DYWERSYFIKACJI.
Niedoceniane tło – stabilny partner w trudnych czasach.
A.M. Zarzycka. Rodzaje działań promocyjnych reklama (radio, telewizja, prasa, kino, formy zewnętrze, Internet, tzw. direct mail) public relations sponsoring.
Dr Anna M. Zarzycka Katedra Biznesu Międzynarodowego A.M. Zarzycka.
Uwarunkowania społeczno- kulturowe Segmentacja eurorynku Eurokonsument A.M. Zarzycka.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
II. MIĘDZYNARODOWE OTOCZENIE PRZEDSIĘBIORSTW JAKO ZESPÓŁ UWARUNKOWAŃ MARKETINGU NA RYNKACH ZAGRANICZNYCH Międzynarodowe otoczenie przedsiębiorstw – podstawowe.
OPERATORZY LOGISTYCZNI 3 PL I 4PL NA TLE RYNKU TSL Prof. zw.dr hab. Włodzimierz Rydzkowski Uniwersytet Gdańsk, Katedra Polityki Transportowej.
Kształtowanie produktu na rynku UE A.M. Zarzycka.
Otoczenie przedsiębiorstw działających na rynku UE A.M. Zarzycka.
PODZIEMNE MAGAZYNY GAZU GWARANTEM BEZPIECZEŃSTWA I ROZWOJU RYNKU GAZU Międzyzdroje, maja 2016 r.
Usługi EURES dla pracodawców Doradca EURES – Elżbieta Amulewicz Olsztyn 2010 r. Wojewódzki Urząd Pracy w Olsztynie.
Międzynarodowe trendy inwestycyjne na rynku nieruchomości.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Dr Anna M. Zarzycka Zakład Strategii Konkurencji, Instytut Rynków i Konkurencji A.M. Zarzycka
A.M. Zarzycka.  strategie cen wysokich  strategie cen neutralnych (przeciętnych, średnich)  strategie cen niskich A.M. Zarzycka.
Ekspansja zagraniczna – szansa czy problem? Jan Zacharewicz – Prezes Zarządu BDEIP Sp. z o.o. Przewodniczący Sekcji Doradztwa Biznesowego i Prawnego „Pracodawców.
Ryzyko a stopa zwrotu. Standardowe narzędzia inwestowania Analiza fundamentalna – ocena kondycji i perspektyw rozwoju podmiotu emitującego papiery wartościowe.
System, który łączy Tomasz Stępień, Prezes Zarządu Operator Gazociągów Przesyłowych GAZ-SYSTEM S.A. Strategia GAZ-SYSTEM S.A. do 2025 roku.
AS-QUAL Szkolenia Doradztwo Audity Usprawnienia zarządzania organizacjami (normy zarzadzania) Grażyna.
Magdalena Mikoda Iga Dąbrowska kl. II C. Żywność pochodząca z upraw, gdzie nie używa się środków chemicznych bądź używa w niewielkiej ilości.
A.M. Zarzycka. Zapotrzebowanie na informacje o rynkach zagranicznych 1) Faza wchodzenia na rynki zagraniczne 2) Faza kształtowania programów marketingowych.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Badania marketingowe w UE A.M. Zarzycka. Badania marketingowe na obszarze UE Systematyczne zbieranie i przetwarzanie informacji odnoszących się do eurorynku.
Dr Piotr SZAJNER IERiGZ-PIB ul. Świętokrzyska Warszawa Tendencje w produkcji mleka w Polsce.
ZABRZAŃSKI RYNEK PRACY – FORMY AKTYWIZACJI OSÓB BEZROBOTNYCH I POSZUKUJĄCYCH PRACY Zabrze, Powiatowy Urząd Pracy w Zabrzu.
WYKŁAD 3 Globalizacja a korporacje transnarodowe 1.
Ekoefektywność – możliwości ubiegania się o wsparcie z programów EWT Marta Bocianowska Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego Departament Rozwoju.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Specjalność INFORMATYKA INTERNETOWA w ramach projektu.
Innowacje i konkurencyjność łańcuchów dostaw we współczesnej gospodarce Dr hab. Grażyna Śmigielska, Prof. UEK.
Koncepcja Obserwatorium ICT w Województwie Świętokrzyskim Sandomierz - Dwikozy
,, domEXPO miejsce ludzi z pasją ” Projekt „Mieszkań i Pokoi Wzorcowych” jest elementem nowej strategii pt.: „domEXPO miejsce ludzi z pasją”. Zapraszamy.
Firmy globalne. Cechy firmy globalnej Globalne myślenie (konkurowanie) (koncepcja marketingu globalnego) Globalne wykorzystanie zasobów Globalna organizacja.
Copyright (c) 2007 DGA S.A. | All rights reserved. Jak powinniśmy rozumieć INNOWACYJNOŚĆ w aspekcie środków unijnych? Poznań, 14 stycznia 2008 r.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Fundusze Strukturalne - jak napisać projekt? Paulina Szuster.
Zarządzanie systemami dystrybucji
III SESJA ZIMOWEJ SZKOŁY LEŚNEJ PRZY IBL „Strategia rozwoju lasów i leśnictwa w Polsce do roku 2030” Leśne Centrum Informacji - transfer wiedzy o środowisku.
Ocena poziomu kompetencji i umiejętności administracji publicznej w zakresie zarządzania rozwojem i kreowania innowacji Urząd Marszałkowski Województwa.
MIĘDZYNARODOWE RYNKI NIERUCHOMOŚCI Dr Małgorzata Zięba.
Jak realizować wzorcową rolę instytucji publicznych w zakresie efektywności energetycznej Perspektywa biznesu Menedżer ds. Norm i Standardów ROCKWOOL Polska.
Lokalne Podstawy Światowej Strategii Innowacji Tadeusz Baczko Lubuska Rada Innowacji Czerwińsk, 26 września 2012 r.
Wolny przepływ kapitału ludzkiego w UE od 1 maja 2011: Przekleństwo czy błogosławieństwo dla przedsiębiorstw austriackich?
 Informatyk jest to osoba, która wykształciła się na specjalistę w dziedzinie nowych technologii, posiadająca wiedzę i umiejętności na temat ogółu metod.
Zarządzanie środowiskiem Ekologiczne wyroby Ekoetykiety.
Uwarunkowania innowacyjności kobiet w biznesie Ewa Lisowska Szkoła Główna Handlowa.
Otoczenie przedsiębiorstw działających na rynku UE A.M. Zarzycka.
Realizacja działań w sferze nauki w ramach PO KL PRIORYTET IV – komponent centralny Działania w ramach Priorytetu IV koncentrują się na podwyższaniu.
Program na rzecz Przedsiębiorczości i Innowacji (EIP) Aleksander Bąkowski Krajowy Punkt Kontaktowy Programów Badawczych UE Instytut Podstawowych Problemów.
Wartość rynkowa nieruchomości dr Małgorzata Zięba.
A.M. Zarzycka. Strategie cenowe (ze wzgl. na cel) strategie przetrwania strategia maksymalizacji bieżących zysków strategia penetracji rynku (maksymalizacji.
A.M. Zarzycka.  wartość produktu wyrażona w pieniądzu  miernik wartości (z punktu widzenia konsumenta)  instrument marketingu A.M. Zarzycka.
ROLA POT W TWORZENIU ZINTEGROWANEGO SYSTEMU BADAŃ KONSUMENTÓW USŁUG TURYSTYCZNYCH TERESA BUCZAK.
Biznes Wielkopolska to magazyn, który ukazuje się od 2003 roku. Magazyn powstał jako element promocji firm wyróżnionych certyfikatem „Najwyższa Jakość”
PROJEKT KOŃCOWY. 1.Marka – Jaka jest historia marki? 2.Produkt – jakie są najistotniejsze cechy produktu? Czym różni się od innych produktów? Jakie są.
Uwarunkowania rozwoju rynku kapitałowego w Polsce Marzec 2016 prof. zw. dr hab. Małgorzata Zaleska – Prezes Zarządu.
Firmy globalne.
Struktura kanałów marketingowych
Sprzedaż produktu lub usługi
Mirosław Maliszewski -Prezes Związku Sadowników RP
CAGE distance – analiza różnic między krajami
Możliwości rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw
Województwa Podlaskiego
Tytuł wniosku WPP/2.0/…./2019 Kraków, data ……………………..
Zapis prezentacji:

Produkt w marketingu międzynarodowym A.M.Zarzycka

Możliwość zakupu na kredyt Koncepcja produktu Produkt poszerzony Instalacja Serwis Produkt rzeczywisty Stylistyka Marka Dostawa Gwarancja Rdzeń produktu Cechy Jakość Opakowanie Doradztwo Szkolenia Możliwość zakupu na kredyt A.M.Zarzycka

Podstawowe strategie produktu w marketingu międzynarodowym strategia standaryzacji (rozszerzenia) strategia adaptacji (różnicowania) strategia innowacji produktowej A.M.Zarzycka

Międzynarodowe strategie produktu/promocji Standaryzacja Adaptacja Stworzenie nowego produktu Strategia podwójnego rozszerzenia Strategia adaptacji produktu/ rozszerzenia komunikowania Innowacja produktowa Strategia rozszerzenia produktu/ adaptacji komunikowania Strategia podwójnej adaptacji Promocja A.M.Zarzycka

Czynniki międzynarodowej adaptacji produktu poziom kultury technicznej koszt siły roboczej analfabetyzm poziom dochodu dostępność kredytu konsumpcyjnego odległość rynku docelowego warunki klimatyczne i fizyczne użytkowania produktu rozmiary produktu standardy energetyczne wymogi dot. bezpieczeństwa, ekologii, higieny.. uwarunkowania kulturowe A.M.Zarzycka

Czynniki sprzyjające standaryzacji powstawanie jednolitego rynku światowego mobilność konsumentów korzyści skali oszczędności kosztów marketingowych oddziaływanie technologii istnienie narodowych wizerunków produktów A.M.Zarzycka

Produkt globalny odpowiada potrzebom nabywców różnych krajów duża znajomość marki na rynkach zagranicznych odpowiada standardom międzynarodowym A.M.Zarzycka

Marka na rynkach zagranicznych Nadawca a gestor marki Rodzaj i zasięg rynkowy marki marki lokalne marki regionalne marki globalne A.M.Zarzycka

Decyzje producenta dot. marki na rynkach zagranicznych Produkt markowy czy bezmarkowy Marka własna, marka pośrednika, wspólna marka Jeden rynek Wiele rynków Jedna marka, różne marki marka globalna, marki lokalne A.M.Zarzycka

Marki globalne 2011r. Coca-Cola IBM Microsoft Google GE McDonald’s Intel Apple Disney Hewlett-Packard Źródło: www.interbrand.com A.M.Zarzycka

Strategie marki na rynkach zagranicznych Liczba marek jedna wiele Strategia pojedynczej marki Strategia wielu marek (różnicowania marek) Strategia pokrycia marki (marki parasola) Strategia rodziny marek (portfela marek lokalnych) Liczba zakresów produktów wiele jeden A.M. Zarzycka

Strategie w konfiguracji produkt/marka produkt i marka standaryzowana (Sony, Agfa) produkt i marka zdyferencjonowana (artykuły żywnościowe Nestlé) standaryzowany produkt i zdyferencjonowana marka (Langnese, Algida, Eskimos, Iglo koncernu Unilever) zdyferencjonowany produkt i standaryzowana marka (Danone) A.M. Zarzycka

Cykl życia produktu na różnych rynkach Sprzedaż Kraj C Kraj macierzysty Kraj B Kraj A Czas Wprowadzenie Wzrost Dojrzałość Spadek A.M.Zarzycka

Wzorzec wodospadu Kraj macierzysty Kraj A Kraj B > 3 lata Czas A.M.Zarzycka

Wzorzec zraszacza 1- 2 lata Czas A.M.Zarzycka Kraj macierzysty Kraj A Kraj B Kraj C ............. 1- 2 lata Czas A.M.Zarzycka

Przenoszenie produkcji na rynki zagraniczne nie dotyczy produktów: o krótkich cyklach życia w branżach wybitnie innowacyjnych luksusowych w których funkcjonalność jest mniej ważna niż estetyka na które popyt w krajach słabiej rozwiniętych jest mały których rozwój związany jest ze specyficzną wiedzą lub usługami A.M.Zarzycka