PROJEKT Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego WSL LIDEREM W EFEKTYWNYM KSZTAŁCENIU NAUCZYCIELI.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PRAKTYKA CZYNI MISTRZA!
Advertisements

E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego oraz budżet państwa w ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego.
Program wychowawczy szkoły i program profilaktyki
KOWEZiU ul. Spartańska 1B Warszawa
ZADANIA DYREKTORA SZKOŁY/PLACÓWKI W NOWYM NADZORZE PEDAGOGICZNYM opracowanie: Władysława Tkaczyk st. wizytator.
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego
Organizacja nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2010/2011.
dydaktyka ogólna WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów i 15 godzin ćwiczeń
INFORMACJE OGÓLNE Praktyki są obowiązkowe i stanowią integralną część procesu kształcenia Zaliczenie praktyki jest warunkiem ukończenia studiów Zaliczenia.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Wymogi w zakresie planowania i dokumentowania realizacji zajęć
Warszawa, stycznia 2012r. Trzy główne zasady efektywnego doskonalenia nauczycieli Jacek Strzemieczny Centrum Edukacji Obywatelskiej.
Praktyczna nauka zawodu
Nadzór pedagogiczny nad szkoleniem zawodowym
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Serdecznie Witamy !. WSNSiT jest wyższą uczelnią niepubliczną działającą na podstawie ustawy z 27 lipca 2005 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz.U.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Człowiek – najlepsza inwestycja Uniwersytet im. Adama Mickiewicza.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Człowiek – najlepsza inwestycja Uniwersytet im. Adama Mickiewicza.
Realizacja praktyk pedagogicznych. Zadanie obejmuje: 30 godzin dydaktycznych zajęć edukacyjnych w przedszkolu i 30 godzin dydaktycznych zajęć edukacyjnych.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Przykłady dobrej.
Projekt Szkoła z klasą 2.0 Edycja 2011/2012. Cele projektu Celem Programu jest promowanie wykorzystywania w nauczaniu nowoczesnych technologii informacyjno.
Praca metodą projektu edukacyjnego
Nowoczesne formy kształcenia w Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie.
Edward Krawczyński Nowa Podstawa Programowa z informatyki w rzeczywistości szkolnej RODN WOM Katowice 2012.
INSTYTUT SOCJOLOGII UNIWERSYTET WROCŁAWSKI
Piotr Karpiński 0,5 min. “Dzień dobry, nazywam się Piotr Karpiński
Cel studenckich praktyk pedagogicznych
Współpraca szkoły z przedsiębiorstwem
Współpraca szkoły z przedsiębiorstwem w zakresie szkolenia praktycznego i teoretycznego z perspektywy placówki oświatowej opracował: Janusz Wojtkiewicz-Lazman.
PROJEKT: Diagnoza dostosowania umiejętności i kwalifikacji zawodowych do wymogów lubuskiego rynku pracy realizowany przez: ASM – Centrum Badań i Analiz.
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
GIMNAZJUM W PIECKACH Zebranie Rodziców 05. listopada 2010 r
Powiatowa Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna w Kłobucku ul. Ks
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
 Projekt systemowy pt. „ Praktyki pedagogiczne gwarantem skutecznego kształcenia przyszłych nauczycieli” jest współfinansowany ze środków europejskich.
REFORMA SYSTEMU POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
Co to jest sieć? To forma pracy, która pozwala dzielić się wiedzą, wymieniać doświadczeniami, wspólnie opracowywać rozwiązania stosowane w szkolnej praktyce.
Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie studentów w treści teoretyczne, niezbędne.
Dobre praktyki TIK. Dla kogo program? Program skierowany jest do wszystkich tych nauczycieli, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą.
System edukacji w Polsce
Niemiecki model edukacji zawodowej
Język obcy w przedszkolu
Co to jest spacer edukacyjny?
5. Kształcenie praktyczne zawodowe
Młody Fizyk Eksperymentuje – I Pracownia Fizyczna dla Licealistów
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
Organizacja pobytu Studentów podczas realizacji praktyki pedagogicznej
Praktyka zagraniczna – szkołą zdobywania nowych doświadczeń i szans na rynku pracy Plymouth, Wielka Brytania – –
Monitorowanie realizacji zapisów ramowych planów nauczania.
 12 marca 2012 r. – godz spotkanie Studentów z Mentorem w szkole (zbiórka przed sekretariatem szkoły)  Praktyki śródroczne: obserwacja lekcji.
Lider Projektu: 2 Partner projektu: Projekt „SZKOŁA SUKCESU” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Beneficjent:
 12 września 2011 r. – godz spotkanie z Mentorem w szkole (sekretariat)  Praktyki ciągłe: – r.  Praktyki śródroczne: w trakcie.
R. Gromada – Kaleńska M. Wiercimak. Uczniowie gimnazjum mają obowiązek realizować jeden projekt edukacyjny w cyklu kształcenia. (na podstawie rozporządzenia.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Praca metodą projektu edukacyjnego
Kształcenie dualne.
Doradztwo zawodowe w szkołach
ROLA OPIEKUNA STAŻU Urszula Martyka-Wiecha
Ewaluacja zewnętrzna Zasady informowania o działaniach w ramach pedagogicznego nadzoru zewnętrznego.
Materiały dla nauczyciela Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo
Organizacja Praktycznej Nauki Zawodu
Uniwersyteckie Kolegium Kształcenia Nauczycieli Języka Angielskiego
WYNIKI ANKIET EWALUACYJNYCH
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 3 sierpnia 2017 r
Nasza szkoła - szkołą praktyk w innowacyjnym programie kształcenia przyszłych nauczycieli
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

PROJEKT Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego WSL LIDEREM W EFEKTYWNYM KSZTAŁCENIU NAUCZYCIELI

PARTNERZY PROJEKTU:  Wyższa Szkoła Lingwistyczna w Częstochowie  Gmina Olsztyn

UCZESTNICY:  12 szkół partnerskich z terenu gmin Częstochowa i Olsztyn  studenci kierunków: filologia angielska, filologia germańska, pedagogika – zintegrowana edukacja wczesnoszkolna i edukacja przedszkolna

CELE PROJEKTU I SPOSÓB REALIZACJI  Kompleksowe przygotowanie studentów do podjęcia pracy w szkole merytoryczne praktyczne

W szczególności:  - doskonałe przygotowanie merytoryczne (uzupełnienie i rozszerzenie programu studiów o treści istotne i konieczne do świadomego wykonywania zawodu nauczyciela- wychowawcy)  - przygotowanie praktyczne realizowane w szkołach partnerskich (zgłębienie tajników zawodu, konfrontacja z żywą rzeczywistością polskiej szkoły, poznanie całości zadań nauczyciela – wychowawcy)  - ewaluacja pracy własnej praktykanta przez opiekuna WSL (pomoc i nadzór nad powstawaniem dokumentacji praktyk, hospitowanie pojedynczych lekcji praktykanta)

PRZYGOTOWANIE MERYTORYCZNE  Studenci – 100 godzin szkoleń  Mentorzy – 187 godzin szkoleń

OBOWIĄZKI MENTORA  Bierze czynny udział w kształceniu studenta  Sprawuje fachowy nadzór nad praktykantem

ZADANIA MENTORA  W oparciu o ramowy program praktyk pedagogicznych ustala na początku szczegółowy plan praktyki, uwzględniając w nim przede wszystkim tematy lekcji obserwowanych i samodzielnie prowadzonych przez słuchaczy.

ZADANIA MENTORA  Przed zajęciami, które będą obserwowane przez studenta, omawia ich cel i planowany przebieg. Po zajęciach ocenia, w jakim stopniu cele te zostały zrealizowane oraz czy przebieg był zgodny z zamierzeniami.

ZADANIA MENTORA  Przed każdą lekcją prowadzoną przez studenta sprawdza scenariusz lekcji, a po zakończeniu lekcji podsumowuje jej przebieg  Kontroluje i weryfikuje pracę dydaktyczno-wychowawczą studenta  Pomaga w nawiązaniu kontaktów ze współpracownikami i przełożonymi w miejscu odbywania praktyki

ZADANIA MENTORA Na okres praktyki wprowadza studenta w środowisko szkolne: zapoznaje z materiałami i środkami nauczania oraz wyposażeniem szkoły w techniczne środki nauczania zapoznaje ze sposobem prowadzenia dokumentacji szkolnej w zakresie przedmiotu nauczania zapoznaje z organizacjami szkolnymi działającymi na terenie szkoły. Dokonuje wymaganych wpisów w dokumentację praktyk studenta

GRATYFIKACJA DLA MENTORA  1565 zł brutto wynagrodzenia za poprowadzenie 1 praktykanta  nieodpłatne szkolenia – zakończone wydaniem certyfikatów  Dostęp do materiałów uzupełniających - online

Harmonogram szkoleń 

 Serdecznie dziękujemy