Wyniki przeprowadzonej ankiety dotyczącej organizacji zewnętrznego nadzoru pedagogicznego skierowanej do dyrektorów szkół i placówek oświatowych województwa.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Advertisements

Program wychowawczy szkoły i program profilaktyki
ZADANIA DYREKTORA SZKOŁY/PLACÓWKI W NOWYM NADZORZE PEDAGOGICZNYM opracowanie: Władysława Tkaczyk st. wizytator.
Zasady wyboru podręczników przez nauczycieli.
Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego
Kontrole doraźne w roku szkolnym Kontrole doraźne -71 na wniosek : organu prowadzącego szkołę lub placówkę - 4 Rzecznika Praw Obywatelskich.
przeprowadzonych w przedszkolach województwa wielkopolskiego
Organizacja nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2010/2011.
WYDZIAŁ KSZTAŁCENIA PRZEDSZKOLNEGO, PODSTAWOWEGO I GIMNAZJALNEGO Gdańsk, dnia 27 sierpnia 2009 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
Uwagi i wnioski wynikające z nadzoru pedagogicznego nad szkołami i przedszkolami w roku szkolnym 2008/2009 Słupsk, 26 sierpnia 2009 r. DELEGATURA w Słupsku.
NADZÓR PEDAGOGICZNY PODLASKIEGO KURATORA OŚWIATY W ROKU SZKOLNYM 2010/2011.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
w roku szkolnym 2010/2011 Narada dla dyrektorów sierpnia 2010 r.
Jolanta Misztal Kujawsko – Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli we Włocławku Program poprawy efektywności kształcenia - opracowanie, wdrożenie i ewaluacja.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Nowy nadzór pedagogiczny Białystok, dnia r.
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Zasady prowadzenia innowacji pedagogicznych w szkołach/placówkach regulują:
„Samorząd Uczniowski w świetle obowiązujących przepisów”
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
Jak przygotować i zorganizować wybory do władz samorządu uczniowskiego, żeby były świętem demokracji w szkole?
Spotkanie z Wójtami, Burmistrzami, Prezydentami i Starostami Małopolski Małopolski Kurator Oświaty Artur Dzigański.
Rada Rodziców jako organ szkoły
Kuratorium Oświaty we Wrocławiu
Jelenia Góra, 27 kwietnia 2011 r.
Kontrole przeprowadzone przez Wydział Nadzoru Pedagogicznego ds. kontroli w roku szkolnym 2010/ 2011 Kuratorium Oświaty w Kielcach.
WYDZIAŁ KSZTAŁCENIA PRZEDSZKOLNEGO, PODSTAWOWEGO I GIMNAZJALNEGO Gdańsk, dnia 26 sierpnia 2008 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
Nadzór pedagogiczny kontrole Ogółem w województwie przeprowadzono 1091 kontroli, w tym: planowych doraźnych - 81 – na wniosek MEN, –
Delegatura w Płocku Kontrole 2012/2013 Liczba przeprowadzonych kontroli – 222 (planowe – 85, doraźne -137)
NADZÓR PEDAGOGICZNY KURATORA OŚWIATY
„Sami o sobie, czyli demokracja w naszej szkole”
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
„Samorząd - realnie czy na papierze?”
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Kuratorium Oświaty w Kielcach Kontrole planowe przeprowadzone przez Wydział Nadzoru Pedagogicznego w roku szkolnym 2013/2014 Zespół ds. kontroli.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego 2013/2014 przedszkola
„ E-valesco znaczy wzmocnić ” Płock, wrzesień 2013 r.
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie ZGODNOŚĆ REALIZACJI WYBRANYCH OBOWIĄZKOWYCH ZAJĘĆ EDUKACYJNYCH Z RAMOWYMI PLANAMI NAUCZANIA.
Inne ważne informacje Ostrołęka; 5 i 7 marca 2014 r.
Kuratorium Oświaty w Rzeszowie Wydział Nadzoru Pedagogicznego Nadzór pedagogiczny w roku szkolnym 2014/2015.
Kuratorium Oświaty w Rzeszowie Wydział Nadzoru Pedagogicznego Nadzór pedagogiczny w roku szkolnym 2014/2015.
Sprawowanego w roku szkolnym 2014/2015 Kontrole doraźne oraz wspomaganie w ramach nadzoru pedagogicznego sprawowanego w roku szkolnym 2014/2015 Bożena.
Powiatj. polskiHistoria i wosmatematykaPrzedmioty przyrodnicze Język angielski Średnia m. Kielce20,9621,7315,1215,3429,7920,58 buski20,2920,2513,3813,8125,1918,58.
Kontrole planowe przeprowadzono w zakresie: 1.Zgodności realizacji wybranych zajęć edukacyjnych z ramowymi planami nauczania w publicznym gimnazjum (w.
KONTROLE DORAŹNE Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015.
PODSUMOWANIE NADZORU PEDAGOGICZNEGO WIELKOPOLSKIEGO KURATORA OŚWIATY ( )
„M AŁE SZKOŁY ” w województwie świętokrzyskim. Szkoły/placówkiOrgan prowadzącyRazem: Jednostka Samorządu Terytorialnego Inny niż Jednostka Samorządu Terytorialnego.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Debata z udziałem dyrektorów szkół i placówek oświatowych maj/czerwiec 2016 r.
Spotkanie z dyrektorami szkół i placówek oświatowych oraz przedstawicielami JST 1.Powitanie. 2.Wystąpienie Pani Aurelii Michałowskiej Mazowieckiego Kuratora.
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Doradztwo zawodowe w szkołach
Zasady zgłaszania innowacji pedagogicznej w kontekście
Spotkanie z rodzicami uczniów szkół podstawowych i gimnazjów
ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Regulacje prawne wynikające z przepisów wprowadzających zmiany w systemie edukacji Wspomaganie dyrektorów w zakresie zarządzania jednostkami oświatowymi.
Zmiany w prawie oświatowym
Wdrażanie nowej podstawy programowej kształcenia ogólnego.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna a kształcenie specjalne
Przykładowy model podziału środków
Kuratorium Oświaty we Wrocławiu
Kształcenie specjalne
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
ZMIANY W PRAWIE OŚWIATOWYM – KWALIFIKACJE NAUCZYCIELI r.
II KONFERENCJA RAD RODZICÓW RODZICE W SZKOLE
Zapis prezentacji:

Wyniki przeprowadzonej ankiety dotyczącej organizacji zewnętrznego nadzoru pedagogicznego skierowanej do dyrektorów szkół i placówek oświatowych województwa świętokrzyskiego

W dniach maja 2016 r. na stronie internetowej Kuratorium Oświaty w Kielcach została zamieszczona ankieta skierowana do dyrektorów szkół i placówek z terenu województwa świętokrzyskiego. Dyrektorzy mieli możliwość wypowiedzenia się na temat formy prowadzonego zewnętrznego nadzoru pedagogicznego oraz zaproponowania ewentualnych zmian, które według nich powinny zostać uwzględnione w przyszłości. Ankietę wypełniło 771 dyrektorów w tym: Typ placówkiLiczba wypełnionyc h ankiet % szkół, które wypełniły ankietę Przedszkole24656% Szkoła podstawowa44978% Gimnazja21777% Zasadnicza szkoła zawodowa 6066% Technikum6268% Liceum ogólnokształcące 7345% Placówka oświatowa5793% PowiatyLiczba ankiet buski46 jędrzejowski64 kazimierski27 m. Kielce92 kielecki125 konecki61 opatowski33 ostrowiecki64 pińczowski20 sandomierski60 skarżyski40 starachowicki60 staszowski47 włoszczowski28 RAZEM767 INNE4 Kuratorium Oświaty w Kielcach Wydział Nadzoru Pedagogicznego i Strategii 2

Jako „inne” dyrektorzy m.in. podawali: wspólna interpretacja przepisów prawa (wizytator-dyrektor), konsultacje prawne (tu należy pamiętać o nowelizacji UoSO, która wprowadziła do ustawy o systemie oświaty obowiązek zapewnienia szkole przez gminę obsługi administracyjnej, w tym prawnej, szkół i placówek art. 5 pkt 7 ust 3 – Dz. U. z 2015 r. poz oraz z 2016 r. poz. 35, 64, 195 i 668), pomoc doradcy metodycznego. 3 Kuratorium Oświaty w Kielcach Wydział Nadzoru Pedagogicznego i Strategii

4 EWALUACJA ZEWNĘTRZNA

5 Kuratorium Oświaty w Kielcach Wydział Nadzoru Pedagogicznego i Strategii

Jako „inne” dyrektorzy podawali: efekty pracy, sukcesy uczniów, brak skarg, bezpieczeństwo w szkole, respektowanie praw dziecka i ucznia, efekty funkcjonowania samorządu uczniowskiego, działalność szkoły powinna być monitorowana przez wizytatora, który sprawuje nadzór nad placówką, w razie nieprawidłowości na bieżąco wydaje zalecenia. Dyrektorzy wyrażali również opinię, że ewaluacja zewnętrzna nie służy niczemu, jest zbędna, jest niepotrzebna, jest narzędziem nieobiektywnym. 6 Kuratorium Oświaty w Kielcach Wydział Nadzoru Pedagogicznego i Strategii

7

Jako „inne” dyrektorzy podawali: organizacja pracy szkoły, respektowanie zasad indywidualizacji nauczania, wychowania i opieki dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i psychofizycznymi, aktywność uczniów, współpraca z rodzicami, zasady tworzenia arkuszy organizacyjnych, finansowanie szkół Ale były i głosy, że „żadnej kontroli, tylko wspomaganie, pomaganie”. 8 Kuratorium Oświaty w Kielcach Wydział Nadzoru Pedagogicznego i Strategii KONTROLA

9 Kuratorium Oświaty w Kielcach Wydział Nadzoru Pedagogicznego i Strategii WSPOMAGANIE

10 Kuratorium Oświaty w Kielcach Wydział Nadzoru Pedagogicznego i Strategii

Jako „inne” dyrektorzy podawali: wszystkie są niezmiernie ważne. Brakuje opieki ze strony kuratorium i pomocy dla dyrektorów, brak porad dla innych niż jst organów prowadzących szkoły publiczne np. stowarzyszeń, żadnych. 11 Kuratorium Oświaty w Kielcach Wydział Nadzoru Pedagogicznego i Strategii

12 Kuratorium Oświaty w Kielcach Wydział Nadzoru Pedagogicznego i Strategii OPINIOWANIE ARKUSZY ORGANIZACYJNYCH

13 Kuratorium Oświaty w Kielcach Wydział Nadzoru Pedagogicznego i Strategii OCENA PRACY DYREKTORA

Kuratorium Oświaty w Kielcach Wydział Nadzoru Pedagogicznego i Strategii AWANS ZAWODOWY

15 Kuratorium Oświaty w Kielcach Wydział Nadzoru Pedagogicznego i Strategii

16 Kuratorium Oświaty w Kielcach Wydział Nadzoru Pedagogicznego i Strategii

Podsumowując wyniki ankiety należy stwierdzić, że dyrektorzy liczą na duże wsparcie ze strony pracowników Kuratorium Oświaty. Najbardziej w zakresie: pomocy prawnej, pomocy w interpretacji przepisów prawa, wsparcia od „przypisanego” placówce wizytatora, systematycznych narad z wizytatorami, pomocy w sprawie przygotowania arkuszy organizacyjnych. Ponadto oczekują: odejścia od obecnej formy zewnętrznego nadzoru pedagogicznego lub jego modyfikacji, wsparcia „młodych” dyrektorów od samego początku objęcia przez nich stanowiska. Obecną formę zewnętrznego nadzoru pedagogicznego dyrektorzy uważają za niewystarczającą. Według nich ewaluacja zewnętrzna w obecnej formie nie spełnia swojego zadania. Oczekują kontroli po „staremu”, a w razie nieprawidłowości zaleceń. Jeśli chodzi o zakres pytań związany z opiniowaniem arkuszy organizacyjnych, oceną pracy dyrektora oraz awansu zawodowego nauczycieli nie wnoszą większych uwag. Według nich obecnie obowiązujące uregulowania są wystarczające i spełniają swoją rolę. 17 Kuratorium Oświaty w Kielcach Wydział Nadzoru Pedagogicznego i Strategii

Dziękuję za uwagę !