Gmina jako wierzyciel, na przykładzie gminy Nysa Konferencja PTE, Warszaw a 8 czerwca 2016 r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Skąd mamy pieniądze i na co je wydajemy?” GMINA PRUSZCZ.
Advertisements

Systemy oceny jakości Akredytacja w ochronie zdrowia vs ISO 9000 Jerzy Hennig Andrzej Warunek.
Zasada i organizacja statystyki publicznej „Cz ł owiek – najlepsza inwestycja”
Jak finansować rozwój działalności gospodarczej – unijne pożyczki dla firm Leszno, 17 czerwca 2011 r. Ewelina Śmichurska.
Charakterystyka dochodów samorządu terytorialnego.
Działania w zakresie rewitalizacji służące realizacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014 – 2020 Urząd Marszałkowski.
Budżet Miasta Gdańska na rok Wskaźniki przyjęte w projektowaniu budżetu na rok Realne tempo wzrostu PKB – 3,8% Średnioroczna dynamika cen.
Rachunki regionalne Urząd Statystyczny w Katowicach Ośrodek Rachunków Regionalnych Ogólnopolska konferencja naukowa z okazji obchodów Dnia Statystyki Polskiej.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wydział Organizacyjno-Prawny.
Budżet miasta Gdańska na rok 2004 Opracowanie Uchwały Nr XIX/553/04 RMG z dn. 24 stycznia 2004.
Projekty unijne a Ustawa o finansach publicznych z 27 sierpnia 2009 Poznań, 26 lutego 2010r. Biuro Koordynacji Projektów.
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI ROCZNEGO I WIELOLETNIEGO PROGRAMU WSPÓŁPRACY SAMORZĄDU WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO Z ORGANIZACJAMI POZARZĄDOWYMI ZA ROK.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Benchmarking – narzędzie efektywnej kontroli zarządczej.
Struktura samorządu terytorialnego - samorząd gminny, - samorząd powiatowy, - samorząd wojewódzki.
Program Operacyjny „Rybactwo i Morze” PO RYBY Warszawa, 4 listopada 2015 r.
SSPW woj. Warmińsko-Mazurskiego Parametry infrastruktury: ponad 2273 km szkieletowej i dystrybucyjnej sieci światłowodowej oraz 226 węzłów.
Olsztyn, 27 czerwca 2012 Propozycja zmian kryteriów merytorycznych dla Osi I Przedsiębiorczość RPO WiM w ramach Poddziałania
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Białystok, 24 września 2010 r. e-Podlaskie – kierunki.
Rola Regionalnych Ośrodków EFS w przygotowaniu województwa kujawsko-pomorskiego do sprawnej absorpcji EFS Polskie Towarzystwo Ekonomiczne w Bydgoszczy.
Wojewódzki Zakład Doskonalenia Zawodowego w Gorzowie Wlkp.
Organizacja miejskiego transportu zbiorowego na przykładzie Komunikacyjnego Związku Komunalnego Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego Przewodniczący Zarządu.
Przyjmowanie i obsługa wniosków LGD Lokalna Grupa Działania Wadoviana 8 września 2009.
GEOTERMIA-CZARNKÓW SP. Z O.O. SPRAWOZDANIE ZARZĄDU Z DZIAŁALNOŚCI za 2014r.
PAŹDZIERNIK LpParagrafOpis średnia wartość dochodów Skumulowany udział wartości poszczególnych paragrafów dochodów % całości dochodów
Logo ośrodka KSU Regionalny Punkt Konsultacyjny KSU.
Departament Zarządzania Funduszami i Projektami Unijnymi GRUPA ROBOCZA WSPIERAJĄCA PRZYGOTOWANIE KUJAWSKO – POMORSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO.
Kwalifikowalność wydatków w RPO Działanie 8.3. Materialne i niematerialne dziedzictwo kulturowe Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego.
Regionalny Ośrodek Europejskiego Funduszu Społecznego w Lesznie prowadzony przez: Stowarzyszenie Centrum Promocji i Rozwoju Inicjatyw.
Sprawozdanie roczne z działalności Uczelnianej Komisji ds. Zapewnienia Jakości Kształcenia na PG w roku akademickim 2013/2014 Senat PG, r. Opracowała:
Składka na ubezpieczenie społeczne System finansowy ubezpieczeń społecznych Podstawy prawa zabezpieczenia społecznego.
Podsumowanie wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata Stan na dzień wg KSI SIMIK Urząd Marszałkowski Województwa.
Dr hab. Henryk Dzwonkowski Profesor UŁ. Działalność finansowa to: gromadzenie dochodów i dokonywanie wydatków Rozróżnienie prawa publicznego i prywatnego.
Fundusze Strukturalne - jak napisać projekt? Paulina Szuster.
SYSTEM PRZECIWDZIAŁANIA PRZEMOCY W RODZINIE W POLSCE.
SPRAWOZDANIE Z WYKONANIA BUDŻETU GMINY BRUSY ZA 2014 ROK.
Komisja Wspólna Rządu i Samorządu Terytorialnego, dnia 22 lutego 2012.
Organizacja, przepisy i procedury Na przykładzie Śląskiego OW NFZ Dr n. med. Z Klosa.
Bądź Aktywny - Bądź Najlepszy szkolenia oraz specjalistyczne doradztwo dla kadry instytucji pomocy społecznej Projekt systemowy Regionalnego Ośrodka Polityki.
*) WOLNE ŚRODKI jako nadwyżka środków pieniężnych budżetu na koniec 2008 roku, wynikających z rozliczeń kredytów i pożyczek z lat ubiegłych Budżet – wykonanie.
„Rozwój szkolnictwa zawodowego w Białymstoku w dostosowaniu do potrzeb rynku pracy” Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
LIDER PROJEKTUPARTNERZY PROJEKTU Towarzystwo Wiedzy Powszechnej Oddział Regionalny w Płocku Stowarzyszenie Academia Economica Projekt współfinansowany.
Białystok, 10 sierpnia 2010 r. Wdrażanie elektronicznych usług dla ludności województwa podlaskiego – część II, administracja samorządowa 1.
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
SPOTKANIE Z ORGANIZACJAMI POZARZĄDOWYMI Z TERENU POWIATU GLIWICKIEGO KONKURS OFERT – POWIAT GLIWICKI.
Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Lesznie Planujesz rozpoczęcie lub rozwój działalności? Chcesz być konkurencyjny na rynku? Masz innowacyjny pomysł.
Konferencja Społeczeństwo Informacyjne Warmii i Mazur - kierunki rozwoju infrastruktury i e-usług w ramach Programów Operacyjnych współfinansowanych.
CAPS LOCK - CERTYFIKOWANE SZKOLENIA JĘZYKOWE I KOMPUTEROWE
Wytyczne do opracowania wojewódzkich, powiatowych i gminnych programów ochrony środowiska Aleksandra Malarz dyrektor Departamentu Strategii i Komunikacji.
Informacja na temat procedury wyboru projektów indywidualnych umieszczonych w Indykatywnym wykazie indywidualnych projektów kluczowych Regionalnego Programu.
Zasady realizacji przedsięwzięć OC przez instytucje państwowe, przedsiębiorców i inne jednostki organizacyjne oraz organizacje społeczne działające na.
Urząd Gminy Pruszcz ul. Główna 33, Pruszcz tel fax
Podsumowanie wdrażania części Osi „Przedsiębiorczość” RPO Warmia i Mazury 2007–2013 w 2008 roku.
Informacja o wykonaniu budżetu powiatu kluczborskiego za 2013 rok.
BUSINESS LEX POZNAŃ, Ul. Chwaliszewo 60/62 Tel Fax
Systemy oceny jakości Akredytacja w ochronie zdrowia ISO 9000 Jerzy Hennig Andrzej Warunek.
Sprawozdanie z wykonania budżetu Miasta Olsztyna za 2016 r.
Dochody Gminy Jedlnia–Letnisko
Finanse publiczne i prawo finansowe
Kolejne zajęcia: Zajęcia 1: B. Winiarski (red.), Polityka Gospodarcza, Wyd. PWN, Warszawa 2006, s Zajęcia 2: B. Winiarski (red.), Polityka Gospodarcza,
MIENIE PUBLICZNE SĄ TO RZECZY, DOBRA (ŚRODKI FINANSOWE) PRZYSŁUGUJĄCE SKARBOWI PAŃSTWA LUB INNYM PAŃSTWOWYM OSOBOM PRAWNYM ORAZ MIENIE PRZYNALEŻNE PODMIOTOM.
Prawo finansów publicznych
WYKONANIE BUDŻETU MIASTA ŁODZI ZA 2016 R
Sprawozdanie z wykonania budżetu Miasta Olsztyna za 2016 r.
BUDŻET POWIATU MIELECKIEGO NA ROK 2018
Budżet miasta Tychy na 2005 r.
PROJEKT BUDŻETU GMINY FRAMPOL NA ROK 2019.
Finansowanie programu
Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Opolu
FUNDUSZ DRÓG SAMORZĄDOWYCH
Otwarty konkurs ofert na dofinansowanie w roku 2018 zadań własnych realizowanych przez organizacje z udziałem środków zewnętrznych Rzeszów, 8 marca 2018.
Zapis prezentacji:

Gmina jako wierzyciel, na przykładzie gminy Nysa Konferencja PTE, Warszaw a 8 czerwca 2016 r.

„Zbiorcza informacja o zaległościach przedsiębiorców we wpłatach świadczeń należnych na rzecz sektora finansów publicznych według stanu na 31 grudnia 2011 r. i 31 grudnia 2012 r.”

Dochodami gminy są : a)dochody własne: udziały we wpływach z podatku dochodowego od osób fizycznych od podatników tego podatku zamieszkałych na obszarze gminy, wynosi 39,34%, udziały we wpływach z podatku dochodowego od osób prawnych od podatników tego podatku, posiadających siedzibę na obszarze gminy, wynosi 6,71%, wpływy z podatków: od nieruchomości, rolnego, leśnego, od środków transportowych, dochodowego od osób fizycznych, opłacanego w formie karty podatkowej, od spadków i darowizn, od czynności cywilnoprawnych, wpływy z opłat : skarbowej, targowej, miejscowej, uzdrowiskowej i od posiadania psów, eksploatacyjnej, innych stanowiących dochody gminy, uiszczanych na podstawie odrębnych przepisów,

dochody uzyskiwane przez gminne jednostki budżetowe oraz wpłaty od gminnych zakładów budżetowych, dochody z majątku gminy, spadki, zapisy i darowizny na rzecz gminy, dochody z kar pieniężnych i grzywien określonych w odrębnych przepisach, 5,0% dochodów uzyskiwanych na rzecz budżetu państwa w związku z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych ustawami, o ile odrębne przepisy nie stanowią inaczej,

odsetki od pożyczek udzielanych przez gminę, o ile odrębne przepisy nie stanowią inaczej, odsetki od nieterminowo przekazywanych należności stanowiących dochody gminy, odsetki od środków finansowych gromadzonych na rachunkach bankowych gminy, dotacje z budżetów innych jednostek samorządu terytorialnego, inne dochody należne gminie na podstawie odrębnych przepisów.

 subwencja ogólna : wyrównawcza, równoważąca, oświatowa,  dotacje celowe z budżetu państwa,  środki pochodzące z budżetu Unii Europejskiej,  inne środki określone w odrębnych przepisach.

Procedura tworzenia budżetu Gminy Minister Finansów, do dnia 15 października informuje jednostki samorządu terytorialnego m. in. o rocznych planowanych kwotach części subwencji ogólnej i planowanych wpłatach, przyjętych w projekcie ustawy budżetowej, oraz o planowanej kwocie dochodów z tytułu udziału we wpływach z podatku dochodowego od osób fizycznych oraz od osób prawnych. Wójt, burmistrz, prezydent przedkłada radzie gminy oraz Regionalnej Izbie Obrachunkowej projekt uchwały budżetowej wraz z objaśnieniami i informacją o stanie mienia komunalnego w celu zaopiniowania, do dnia 15 listopada roku poprzedzającego rok budżetowy.

Porządek spotkania 1. Przywitanie zaproszonych gości 2. Podpisanie umów współpracy 3. Propozycje szkoleń dla pracowników DPS 4. Omówienie Krajowego Funduszu Szkoleniowego 5. Programy dla Domów Pomocy Społecznej

Porządek spotkania 1. Przywitanie zaproszonych gości 2. Podpisanie umów współpracy 3. Propozycje szkoleń dla pracowników DPS 4. Omówienie Krajowego Funduszu Szkoleniowego 5. Programy dla Domów Pomocy Społecznej

Porządek spotkania 1. Przywitanie zaproszonych gości 2. Podpisanie umów współpracy 3. Propozycje szkoleń dla pracowników DPS 4. Omówienie Krajowego Funduszu Szkoleniowego 5. Programy dla Domów Pomocy Społecznej

Porządek spotkania 1. Przywitanie zaproszonych gości 2. Podpisanie umów współpracy 3. Propozycje szkoleń dla pracowników DPS 4. Omówienie Krajowego Funduszu Szkoleniowego 5. Programy dla Domów Pomocy Społecznej

Porządek spotkania 1. Przywitanie zaproszonych gości 2. Podpisanie umów współpracy 3. Propozycje szkoleń dla pracowników DPS 4. Omówienie Krajowego Funduszu Szkoleniowego 5. Programy dla Domów Pomocy Społecznej

Porządek spotkania 1. Przywitanie zaproszonych gości 2. Podpisanie umów współpracy 3. Propozycje szkoleń dla pracowników DPS 4. Omówienie Krajowego Funduszu Szkoleniowego 5. Programy dla Domów Pomocy Społecznej

Porządek spotkania 1. Przywitanie zaproszonych gości 2. Podpisanie umów współpracy 3. Propozycje szkoleń dla pracowników DPS 4. Omówienie Krajowego Funduszu Szkoleniowego 5. Programy dla Domów Pomocy Społecznej

Porządek spotkania 1. Przywitanie zaproszonych gości 2. Podpisanie umów współpracy 3. Propozycje szkoleń dla pracowników DPS 4. Omówienie Krajowego Funduszu Szkoleniowego 5. Programy dla Domów Pomocy Społecznej

z powiatu nyskiego w dniu 11 lutego 2016 r.

Porządek spotkania 1. Przywitanie zaproszonych gości 2. Podpisanie umów współpracy 3. Propozycje szkoleń dla pracowników DPS 4. Omówienie Krajowego Funduszu Szkoleniowego 5. Programy dla Domów Pomocy Społecznej

Oferty PWSZ w Nysie 11 instytutów  Instytut Architektury i Urbanistyki  Instytut Bezpieczeństwa Wewnętrznego  Instytut Dietetyki - specjalność - dietetyka administracyjna - dietetyka kliniczna  Instytut Finansów  Instytut Informatyki  Instytut Jazzu

 Instytut Kosmetologii – specjalność – kosmetologia specjalistyczna - chemia i technologia kosmetyków  Instytut Neofilologii  Instytut Pielęgniarstwa - studia licencjackie i magisterskie  Instytut Zarządzania  Instytut Zdrowia Publicznego

3 studia naukowe  Studium nauk podstawowych  Studium języków obcych  Studium wychowania fizycznego

Programy dla Domów Pomocy Społecznej 1. Ministerstwo Sportu i Turystyki "Sport dla wszystkich„ Ogólnopolski Program AFOS – Aktywności Fizycznej Osób Starszych. 2. Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego "Kultura bliska„ 3. RPO WO Opolskiego – oś priorytetowa VIII Integracja społeczna - oś priorytetowa X Inwestycje w infrastrukturę społeczną 4. Programy Operacyjne: „Wiedza Edukacja Rozwój”

Programy dla Domów Pomocy Społecznej 3. RPO WO Opolskiego – oś priorytetowa VIII Integracja społeczna - oś priorytetowa X Inwestycje w infrastrukturę społeczną 4. Programy Operacyjne: „Wiedza Edukacja Rozwój”

Programy dla Domów Pomocy Społecznej Programy Operacyjne: „Wiedza Edukacja Rozwój” Oś priorytetowa 2 Efektywne polityki publiczne dla rynku pracy, gospodarki i edukacji 2.5 Skuteczna pomoc społeczna 2.8 Rozwój usług społecznych świadczonych w środowisku lokalnym Oś priorytetowa 4 Innowacje społeczne i współpraca ponadnarodowa 4.2 programy mobilności ponadnarodowej 4.3 współpraca ponadnarodowa

SZKOLENIE-WARSZTATY DOBRE PRAKTYKI GMP/GHP ORAZ SYSTEM HACCP (SZKOLENIE DWUDNIOWE ZEWNĘTRZNE) 1. CO JEST CELEM SZKOLENIA? Celem szkolenia jest nabycie umiejętności, które umożliwią nadzorowanie i utrzymanie istniejącego Zintegrowanego Systemu Dobrych Praktyk GMP/GHP oraz HACCP. 2. TERMIN SZKOLENIA DO UZGODNIENIA (GODZ – I DZIEŃ – 6 GODZIN, GODZ – II DZIEŃ – 6 GODZIN) 3. MIEJSCE SZKOLENIA Regionalne Centrum Transferu Wiedzy i Technologii Innowacyjnych przy Państwowej Wyższej Szkole Zawodowej w Nysie 4. KOSZTY a) Szkolenie jest bezpłatne. b) W TRAKCIE SZKOLENIA-WARSZTATÓW ISTNIEJE MOŻLIWOŚĆ KONSULTACJI DOTYCZĄCYCH SYSTEMU GMP/GHP/HACCP funkcjonującego w Państwa Organizacji. 5. POTWIERDZENIE UCZESTNICTWA W przypadku potwierdzenia uczestnictwa zostaną przygotowane materiały szkoleniowe.

PROGRAM DWUDNIOWEGO SZKOLENIA-WARSZTATÓW DOBRE PRAKTYKI GMP/GHP ORAZ SYSTEM HACCP DZIEŃ PIERWSZY Seminarium wstępne Uwarunkowania prawne wdrażania Dobrych Praktyk (GMP, GHP) oraz systemu HACCP (przepisy polskie, przepisy unijne) Dobra Praktyka Produkcyjna (GMP) Istota, zasady, wymagania, Sposób tworzenia i nadzorowania Kodeksu GMP, przykładowa problematyka Dobra Praktyka Higieniczna (GHP) Istota, wymagania, zasady, najbardziej powszechne problemy przy wdrażaniu i utrzymaniu założeń HACCP Analiza Zagrożeń i Krytyczny Punkt Kontrolny (HACCP)

PROGRAM DWUDNIOWEGO SZKOLENIA-WARSZTATÓW DOBRE PRAKTYKI GMP/GHP ORAZ SYSTEM HACCP DZIEŃ PIERWSZY Istota i cechy charakterystyczne systemu HACCP Dlaczego jest wdrażany system HACCP? Zasady systemu HACCP Wstępne warunki do wdrożenia systemu HACCP Etapy wdrażania systemu HACCP Charakterystyka dokumentacji obowiązującej w systemie Audit wstępny oceniający stopień dostosowania infrastruktury jednostki/zakładu do wymogów systemów HACCP, GHP, GMP i planowanie działań zaradczych Przygotowanie dokumentów do przeprowadzenia auditu oceniającego stopień Przygotowywanie dokumentów sprawozdawczych do auditu i ich wypełnianie

PROGRAM DWUDNIOWEGO SZKOLENIA-WARSZTATÓW DOBRE PRAKTYKI GMP/GHP ORAZ SYSTEM HACCP DZIEŃ DRUGI Opracowanie dokumentacji HACCP wg Codex Alimentarius, GHP, GMP i obowiązujących przepisów prawnych Wykład: Wprowadzenie zmian organizacyjnych niezbędnych dla efektywnego funkcjonowania systemu zapewnienia jakości (powołanie Zespołu HACCP) Nadzorowanie funkcjonowania polityki HACCP Nadzorowanie Księgi, Kodeksów, procedur, instrukcji, zapisów Ćwiczenia praktyczne: HACCP - grupy produktów Nadzorowanie księgi HACCP i Kodeksów GHP/GMP Przeprowadzanie auditów sprawdzających oraz generowanie działań korygujących Czas trwania szkolenia 12 godzin

PROGRAM DWUDNIOWEGO SZKOLENIA-WARSZTATÓW DOBRE PRAKTYKI GMP/GHP ORAZ SYSTEM HACCP DZIEŃ PIERWSZY Istota i cechy charakterystyczne systemu HACCP Dlaczego jest wdrażany system HACCP? Zasady systemu HACCP Wstępne warunki do wdrożenia systemu HACCP Etapy wdrażania systemu HACCP Charakterystyka dokumentacji obowiązującej w systemie Audit wstępny oceniający stopień dostosowania infrastruktury jednostki/zakładu do wymogów systemów HACCP, GHP, GMP i planowanie działań zaradczych Przygotowanie dokumentów do przeprowadzenia auditu oceniającego stopień Przygotowywanie dokumentów sprawozdawczych do auditu i ich wypełnianie