Organizowanie. Organizowanie sprawnych działań systemu dystrybucji Koordynacja działań wszystkich jego elementów – ich integracja tak, aby wszystkie przyczyniały.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
OSIEM ZASAD ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ.
Advertisements

Marketing usług transportowych
Teoretyczne podstawy zarządzania łańcuchami dostaw
dr Joanna Kurowska-Pysz
Fundacja Fundusz Współpracy
Transformacja rynkowa firm w biznesie międzynarodowym
ISTOTA MARKETINGU 1. Początki i przyczyny rozwoju marketingu
Definicja Benchmarking definiowany jest jako „nieprzerwany proces porównywania wyników przedsiębiorstwa, systemów zarządzania, procesów, produktów i usług.
ZARZĄDZANIE JAKO DYSCYPLINA NAUKOWA
Definicja Clienting to nowe pojęcie, które umożliwia odmiennie niż w tradycyjny sposób postrzeganie marketingu i klientów. Prekursorem tego nurtu jest.
Zarządzanie logistyczne
Autorzy: Janusz Melaniuk Grzegorz Manowski
PREZES ZARZĄDU MR BANKU S.A.
e-commerce jako efektywny rozwój dystrybucji
Warsztat z pomysłem, cz. III
SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
Marketing międzynarodowy Proces internacjonalizacji firmy
DYSTRYBUCJA Przygotowali: .....
INFORMAYZACJA PRZEDSIĘBIORSTW
PROMOCJA, czyli KOMUNIKACJA MARKETINGOWA (1)
Zarządzanie projektami
POZYSKIWANIE KLIENTA.
Zasady funkcjonowania Warszawa Program marketingowy.
Wykorzystanie nowoczesnych technik informatycznych w obsłudze ruchu turystycznego Konwersatorium III.
Logistyka dystrybucji
Pilotażowy Program LEADER+ Wsparcie tworzenia Lokalnej Grupy Działania i opracowania Zintegrowanej Strategii Rozwoju Obszarów Wiejskich w Dolinie Pilicy.
Promocja oferty przedsiębiorstwa turystycznego
Partnerstwo w logistycznym łańcuchu dostaw
Model referencyjny łańcucha dostaw
Agenci w budowaniu satysfakcji klienta - contact center
Moduł G Marketing w procesie tworzenia wartości Opiekun: Prof. nadzw. dr hab.. Stanisława Wilmańska-Sosnowska.
Planowanie przepływów materiałów
INICJACJA PROCESÓW INNOWACYJNYCH zarządzanie innowacyjnością
Strategia Rozwoju Klastra „Innowacyjna Medycyna”
Projekt realizowany w ramach Programu Regionalnego MRR „Rozwój miast poprzez wzmocnienie kompetencji jednostek samorządu terytorialnego, dialog społeczny.
Operacyjne sterowanie produkcją
Warszawa, r. Nowa strategia rozwoju Grupy E NERGA na lata
Uniwersytet Gdański, Wydział Zarządzania
Analiza kanałów dystrybucji
INNOpomorze INNOwacyjne powiązania IV edycja projektu
 OSD   Sprzedawca  Odbiorca  – trójkąt konfliktów czy współpracy Jan Rakowski Partner na Rynku Energii sp. z o. o.
SYSTEM FUNKCJI, PROCESÓW I PRZEDSIĘWZIĘĆ W ORGANIZACJI.
I - 1 „Zmieniamy Polski Przemysł” RYNEK DYSTRYBUCJI STALI Katowice, 21listopada 2005 r.
call center to nie tylko infolinia
Na czym polega istota i praktyczna użyteczność w CRM modelu „sześciu rynków” Filip Tadaj
Technik Logistyk Zawód z przyszłością!.
ZINTEGROWANE SYSTEMY ZARZĄDZANIA
Współczesne metody zarządzania organizacją
Strategia Marketingowa i Handlowa KW SA
STRATEGIE LOGISTYCZNE
Pomorski System Wsparcia i Współpracy Organizacji Pozarządowych cele, narzędzie.
Tytuł projektu: Partnerstwo Nyskie 2020 – dialog między Partnerami Nazwa partnerstwa: Partnerstwo Nyskie 2020 Podmiot zgłaszający: Gmina Nysa.
Sprzedaż lokalnych produktów trystycznych WARSZAWA_27_10_2015.
Logistyk.
Zintegrowane systemy informatyczne
ZASOBY PARTNERSKIE I WSPÓŁDZIAŁANIE ORGANIZACJI
Struktura kanałów marketingowych. Definicje kanału dystrybucji Podejście podmiotowe Podejście funkcjonalne zbiór wzajemnie zależnych od siebie organizacji.
Założenia – BMC#1 Busin ess Mod el Canv as #1 Kluczowe partnerstwa Główne działaniaWartość Relacje z klientamiKlienci Dostawcy mięsaProdukcja Reklamy.
Informacja, opieka i asysta – wsparcie Wielkopolskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości Sp. z o.o. w ramach projektu Punkt Konsultacyjny KSU Leszno
Czego można nauczyć się za pośrednictwem OWES? Ewelina Polak, Barbara Parzonka-Przybyło, Marcin Sanetra Szczyrk, r.
Strategie marketingowe przedsiębiorstw na rynku UE A.M. Zarzycka.
Społeczna odpowiedzialność organizacji Zmiany zachodzące w otoczeniu współczesnych organizacji powodują, że ulegają zmianie społeczne oczekiwania wobec.
Strategia Efektywnej Obsługi Klienta
Graficzna Struktura Organizacyjna Nest Bank SA
ZASOBY PARTNERSKIE I WSPÓŁDZIAŁANIE ORGANIZACJI
Struktura kanałów marketingowych
Zarządzanie systemami dystrybucji
[Nazwa produktu] Plan marketingowy
MARKETING INTERNETOWY
Zapis prezentacji:

Organizowanie

Organizowanie sprawnych działań systemu dystrybucji Koordynacja działań wszystkich jego elementów – ich integracja tak, aby wszystkie przyczyniały się do powodzenia systemu. - Relacje w kanałach - Integracja w kanałach marketingowych - Integrator w kanale marketingowym - Konflikty w kanałach - Motywowanie uczestników kanału

Relacje (związki, więzi, powiązania) między uczestnikami kanału dystrybucji powstają na tle ich współuczestnictwa w procesie udostępniania wytworzonych produktów nabywcom finalnym

Ewolucja relacji między uczestnikami kanałów dystrybucji Niska intensywność współpracy (międzyorganizacyjne stosunki transakcyjne) Wysoka intensywność współpracy (międzyorganizacyjne stosunki partnerskie) Bardzo wysoka intensywność współpracy (stosunki oparte na prawie własności do partnera) Transakcje pojedyncze Transakcje powtarzane Kontrakty długoterminowe Partnerstwo między sprzedawcą i nabywcą Alians strategiczny Sieć przedsiębiorstw Integracja pionowa typu korporacyjnego

Partnerstwo - przykłady marketing partnerski – budowanie trwałych związków partnerskich z klientami, dostawcami; tworzenie lojalności marketing relacji z klientem (CRM-customer relationship marketing) efektywna obsługa klienta (ECR – efficient consumer response )

Partnerskie stosunki współpracy zasada dobrowolności i trwałości interakcyjne kontakty powiązania technologiczne, informacyjne, osobiste współdziałania przynoszące korzyści wszystkim partnerom

Integracja w kanale  Proces zespalania elementów w całość  Proces łączenia celów, funkcji, działań, zasobów, struktur organizacyjnych przedsiębiorstw uczestniczących w dystrybucji produktów

Rodzaje integracji pozioma, pionowa bezkapitałowa, kapitałowa funkcjonalna, strukturalna, kooperacyjna, korporacyjna krótkotrwała, strategiczna

Rodzaje kanałów dystrybucji ze względu na stopień integracji kanały konwencjonalne kanały zintegrowane pionowo kanały administrowane kanały kontraktowe kanały korporacyjne

Główny cel integracji pionowej Osiągnięcie efektu synergii osiągnięcie większej sprzedaży i / lub większych oszczędności niż w pojedynczym działaniu

Korzyści kanałów dystrybucji wzrost poziomu obsługi dystrybucyjnej nabywców finalnych usprawnienie przepływu informacji rynkowych wzrost użyteczności i efektywności kanału wzrost konkurencyjności przez oferowanie nabywcom relatywnie większych korzyści

Integrator (lider) kanału Uczestnik kanału mający zdolność do: opracowanie wspólnej dla całego kanału koncepcji działania kontrolowania i wywierania wpływu na pozostałych uczestników Źródła dominacji: wielkość, uznana pozycja, duży udział w rynku, zawarta umowa, członkostwo w uznanych zrzeszeniach, organizacjach

Główne zadania integratora kanału ustalanie strategii dystrybucji dobieranie uczestników kanału organizowanie i kontrolowanie funkcjonowania kanału motywowanie uczestników kanału rozstrzyganie konfliktów

Rodzaje konfliktów konflikty pionowe (wertykalne) konflikty poziome (horyzontalne) konflikty międzykanałowe

Źródła konfliktów sprzeczność celów uczestników kanału niejasny podział ról, czynności, kosztów, korzyści pomiędzy poszczególnych uczestników nadużywanie władzy przez liderów kanału zakłócenia w przepływie informacji rynkowych

Środki motywowania uczestników kanału finansowe: rabaty, prowizje, premie, finansowanie; komunikacyjne: wspólne badania rynku, regularne zebrania, pisma okólne, zastosowanie poczty elektronicznej/ Internetu; usługowe: wspólne odwiedzanie klientów, szkolenia, pokazy, kluby;

Środki motywowania uczestników kanału c.d. techniczne: serwis techniczny, szkolenia techniczne, bezpłatna linia telefoniczna; Logistyczne: 24-godzinny serwis dostawczy, szybkie realizowanie zamówień, dotrzymywanie terminów; promocyjne: dopłaty do kosztów reklamy, oferty wprowadzające nowy produkt, skoordynowane uczestnictwo w targach