Przemoc w szkole Przemysław Urbański Mikołaj Wesołowski Dawid Zawadzki.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
60 + NIE DYSKRYMINUJ MNIE Warsztat antydyskryminacyjny.
Advertisements

BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Czy umiesz się uczyć? Strategia wdrażania projektu innowacyjnego pt.: „Umiem się uczyć”
W tej prezentacji dowiecie się dlaczego i w jaki sposób papierosy, alkohol oraz narkotyki szkodzą zdrowiu i jak to zwalczać. Postaram się odpowiedzieć.
Co to jest przemoc ? DZIAŁANIA:  Jednorazowe lub wielokrotne, naruszające prawa lub dobra osobiste człowieka, w tym: narażające na utratę życia, zdrowia,
Światowy Dzień Zdrowia 2016 Pokonaj cukrzycę. Światowy Dzień Zdrowia 7 kwietnia 2016.
Karaniu poddaje się tylko sprawców, którzy osiągnęli taki stopień dojrzałości psychicznej, że są w stanie rozpoznać znaczenie popełnionego przez siebie.
TEORIA I PRAKTYKA EDUKACJI UCZNIÓW ZDOLNYCH Realizacja przez szkoły zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Praca naukowa finansowana ze środków na naukę w latach jako projekt badawczy zamawiany Problemy opieki nad osobami niesamodzielnymi w świetle.
Dziecko z zaburzeniami rozwoju w szkole masowej – uwagi praktyczne.
Wydział Zarządzania Kryzysowego i Bezpieczeństwa PROGRAM PRZECIWDZIAŁANIA I OGRANICZENIA NARKOMANII ORAZ PRZESTĘPCZOŚCI I DEMORALIZACJI NIELETNICH. „SZKOŁA.
Badanie Poczucia Bezpieczeństwa, Oceny Pracy Policji oraz Ciemnej Liczby Przestępstw Warszawa, luty 2007.
Wnioski z egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie w województwie świętokrzyskim 2015 Marek Szymański.
VII kampania społeczna N O PROMIL – N O PROBLEM PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ SZWAJCARIĘ W RAMACH SZWAJCARSKIEGO PROGRAMU WSPÓŁPRACY Z NOWYMI KRAJAMI.
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
Priorytetowe kierunki działania gdańskich poradni psychologiczno-pedagogicznych Materiał opracowany przez dyrektorów gdańskich poradni psychologiczno-
Zmiany dotyczące zasad kierowania uczniów do Młodzieżowych Ośrodków Socjoterapii (MOS) Konferencja dla dyrektorów, doradców zawodowych i pedagogów gimnazjów.
ZNAM SWOJE PRAWA !!. Po raz pierwszy w historii prawa dziecka zostały zapisane w Konwencji Genewskiej w 1924r. Pierwszy pełny zbiór praw dziecka ukazał.
Bariery w rozwoju edukacyjnym ucznia Wicemarszałek Województwa Małopolskiego Leszek Zegzda Kraków, 13 czerwca 2008 r.
SPRAWOZDANIE O STANIE REALIZACJI ZADA Ń O Ś WIATOWYCH W ROKU SZKOLNYM 2014/2015 W GMINIE NOWE SAMORZ Ą DOWA ADMINISTRACJA PLACÓWEK O Ś WIATOWYCH Załącznik.
1 kwietnia aula widowiskowa ICDS wypełniła się do ostatniego miejsca podczas Dnia Otwartego naszego gimnazjum. Licznie przybyli rodzice oraz przyszli.
Wybór najważniejszych, zdaniem uczniów, problemów związanych z korzystaniem z TIK w szkole oraz opracowanie wstępnych zapisów szkolnego kodeksu na ten.
Wybrane wyniki okresowej analizy realizowania przez szkołę zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach 2006/2007.
Nauczyciel funkcjonariuszem publicznym Opracował Sierż. Jacek Palarz Komisariat Policji w Rydułtowach.
Sytuacja psychologiczna kobiet z rodzinną historią raka piersi Maria Rogiewicz Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej.
Ankieta na temat odżywiania się i uprawianej aktywności fizycznej uczniów naszej szkoły.
5 kwietnia 2016 r. (wtorek) część 1. – język polski i matematyka – godz. 9:00 (80 minut – arkusz standardowy lub 120 minut – czas wydłużony) część 2. –
Działalność konsultantów wojewódzkich zmiany w ustawie o konsultantach w ochronie zdrowia oświadczenia składane przez konsultantów kontrola podmiotów leczniczych.
Dzieci i szkolnictwo w Mali. Warunki życia dzieci Jednym z największych problemów w kraju jest bardzo wysoki współczynnik umieralności dzieci do 5. roku.
FIRMA MASZ DOŚĆ NUDY W ZESZYCIE? NIE WIESZ JAK WYRAZIĆ SIEBIE? NIE WIESZ JAK WYRAZIĆ SIEBIE? A MOŻE CHCESZ ZAREKLAMOWAC WŁASNĄ DZIAŁALNOŚĆ? MAMY NAKLEJKI.
MOST - Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK Debata: Profil Szkoły.
Procedura „NIEBIESKIE KARTY" w świetle obowiązujących przepisów prawa.
Z - Zainteresowanie drugim człowiekiem S - Szacunek dla drugiego człowieka U - Uwaga poświęcona drugiemu człowiekowi.
BEZPIECZEŃSTWO UCZNIÓW I KLIMAT SPOŁECZNY W POLSKICH SZKOŁACH Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
ZAKRES I FORMY ZAANGAŻOWANIA LOKALNYCH GRUP DZIAŁANIA WE WDRAŻANIE REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO NA LATA
Ideą projektu jest polepszanie jakości życia osób niepełnosprawnych oraz wyrównywanie szans w dostępie do pełnego uczestnictwa w życiu społecznym jak.
Strażak Strażak to osoba pełniąca służbę w straży pożarnej. Strażacy są przeszkoleni i wyposażeni w specjalistyczny sprzęt do walki z ogniem, częściowego.
UZALEŻNIENIA STRZEŻ SIĘ!. UZALEŻNIENIE NABYTY STAN ZABURZENIA ZDROWIA PSYCHICZNEGO ALBO FIZYCZNEGO, KTÓRY CHARAKTERYZUJE SIĘ OKRESOWYM LUB STAŁYM PRZYMUSEM.
Kliknij, aby edytować styl wzorca podtytułu Prawna ochrona dóbr osobistych człowieka, w tym nietykalności cielesnej, a zwyczaje szkolne.
ZESPOLE SZKÓŁ W LUBOWIDZU PROCEDURY EWAKUACJI W. Osoba która pierwsza zauważyła pożar lub zagrożenie powinna natychmiast powiadomić: najbliższe otoczenie.
Mazowieckie Centrum Polityki Społecznej w Warszawie oraz Fundacja „VENTI”
STAN BEZPIECZEŃSTWA NA DROGACH POWIATU WYSZKOWSKIEGO W okresie roku.
Samorząd Uczniowski Na podstawie działania Samorządu w ZS7 w Chojnicach.
8 DOBRYCH RAD ŻYJ DŁUGO I ZDROWO Opracowała A.Puchała Opracowała A.Puchała.
Edukacja w badaniach - podstawowe dane Michał Sitek Warszawa,
BEZPIECZNA+ Jest to Rządowy program wspomagania w latach 2015–2018 organów prowadzących szkół w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i.
Każdy człowiek ma prawo do... - problem łamania praw człowieka w Azji.
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
PLANOWANE INWESTYCJE W EDUKACJI FINANSOWANE Z FUNDUSZY UNIJNYCH Wydział Inwestycji i Funduszy Europejskich Milicz, r.
Kopenhaga 36%, Amsterdam 38%, Gdańsk 39%
Światowy Dzień Rzucania Palenia
Skrócenie nauki ogólnej
Mój zawód Żołnierz.
Czy według Państwa potrzebne są w szkole zajęcia dodatkowe?
Niepełnosprawność intelektualna a samodzielność
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Henryka Sienkiewicza
Papierosom STOP.
Młodzieżowa Rada Miejska Miasta Dąbrowa Górnicza
Analiza wyników egzaminów zewnętrznych
Program profilaktyczno-wychowawczy
Skrócenie nauki ogólnej
Realizacja budżetu edukacji w 2017 r.
Problemy młodzieży i z młodzieżą okresu dorastania
SPECJALNE POTRZEBY EDUKACYJNE
Priorytet MEN na rok szkolny 2017/2018
Wykonała Milena Fiedorowicz
Wyniki ankiety nt. odżywiania przeprowadzonej w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Rudach w dniu 8 września 2015 roku Oprac. Marta Depta.
Finansowanie zadań oświatowych
Stop Przemocy - nie tylko w szkole….
Zapis prezentacji:

Przemoc w szkole Przemysław Urbański Mikołaj Wesołowski Dawid Zawadzki

Przemoc- definicja Osoby, które doświadczały przemocy w szkole, mają problemy z utrzymaniem pracy w dorosłym życiu, a dodatkowo są bardziej narażone na choroby i mają trudności z wchodzeniem w bliskie relacje. Wyróżnia się dwa zjawiska: przemoc fizyczną i przemoc psychiczną.

Przemoc fizyczna a psychiczna Przemoc fizyczna Przemoc fizyczna to stosowanie wobec osób siły fizycznej przy braku zezwolenia na stosowanie wobec tej osoby przemocy fizycznej Przemoc fizyczną stosuje się np. przy kneblowaniu, biciu. Przemoc psychiczna Przemoc psychiczna to wywieranie wpływu, zachowanie osoby pomimo braku jej pozwolenie przy użyciu środków komunikacji. Typowymi środkami przemocy psychicznej są groźba, obelga, straszenie (np. użyciem przemocy fizycznej).

Rodzaje przemocy w szkole Przemoc w szkole można podzielić na kilka kategorii:  przemoc dzieci wobec dzieci  Przemoc nauczycieli wobec dzieci  przemoc dzieci wobec nauczycieli  przemoc rodziców wobec nauczycieli

Badania naukowe nad przemocą w szkole W 2003, 4% wszystkich uczniów w wieku lat padło ofiarą kradzieży a 1% ofiarą przemocy. Przypadków znęcania się silniejszych uczniów nad słabszymi najwięcej odnotowano w szkołach wiejskich (10%), w miejskich szkołach publicznych i dzielnicach podmiejskich 7%, w szkołach prywatnych 5%.

Badania naukowe nad przemocą w szkole cd. W latach w 20% wszystkich szkół publicznych odnotowano przynajmniej jeden poważny wypadek przestępstwa jak gwałt, molestowanie seksualne, rabunek lub napad. 71% szkół doniosło o wypadkach przemocy i 46% o wypadkach kradzieży. Badania naukowe wykazują, że osoby o orientacji innej niż heteroseksualna częściej padają ofiarą przemocy szkolnej

„Zero tolerancji” W 2006 Roman Giertych (minister edukacji od 5 maja 2006 do 13 sierpnia 2007) złożył projekt ustawy pt. „Zero tolerancji”. Zgodnie z tym planem, nauczyciele otrzymaliby status urzędników publicznych, chronionych zaostrzonymi karami przed przemocą, natomiast nauczyciele wyżsi rangą mieliby prawo kierować bardziej agresywnych uczniów do pracy społecznej, a ich rodziców ukarać grzywną. Nauczycielom, którzy nie zgłoszą aktów przemocy w szkole, groziłaby kara pozbawiania wolności.

Skutki przemocy w szkole Osoby, które doświadczały przemocy w szkole, mają problemy z utrzymaniem pracy w dorosłym życiu, a dodatkowo są bardziej narażone na choroby i mają trudności z wchodzeniem w bliskie relacje.

Dziękuję za uwagę