PROGRAM „UCZENIE SIĘ PRZEZ CAŁE ŻYCIE” COMENIUS Partnerskie Projekty Szkół Metoda ICT: wielokulturowość, europejska świadomość, proces edukacyjny i styl.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Temat 2: Podstawy programowania Algorytmy – 1 z 2 _________________________________________________________________________________________________________________.
Advertisements

Czy umiesz się uczyć? Strategia wdrażania projektu innowacyjnego pt.: „Umiem się uczyć”
W tej prezentacji dowiecie się dlaczego i w jaki sposób papierosy, alkohol oraz narkotyki szkodzą zdrowiu i jak to zwalczać. Postaram się odpowiedzieć.
1 Mój sposób na efektywną naukę Opracowała: Agnieszka Terebus studentka V roku Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie na kierunkach: Pedagogika Zdolności.
„Jak pomóc uczniom się uczyć i czerpać z tego radość?” opracowała: Krystyna Turska.
PROSTE ZASADY NA ODPADY Magdalena Mirosław kl IIIB.
Moduł 5 Temat 1 Poziom 2 Dzielenie się pomysłami.
Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Katowicach ul. Barbary 17 Podsumowanie lokalnego programu edukacyjnego pt. ”Dbam o siebie – żyję zdrowo”
Drogi uczniu ! Tą prezentacją pragniemy udowodnić Ci, że matematyka jest bardzo ważna w życiu codziennym. Pomyśl, korzystasz z niej na każdym kroku: w.
Rekomendacje – strategia komunikacji Chiny i Japonia Ze względu na istotne podobieństwa w stylach podróżowania i preferowanych formach aktywności podczas.
Wyrażenia Algebraiczne Bibliografia Znak 1Znak 2 Znak 3 Znak 4 Znak 5 Znak 6 Znak 7 Znak 8 Znak 9 Znak 10 Znak 11.
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia dzieci i młodzieży Projekt współfinansowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.
Scenariusz lekcji chemii: „Od czego zależy szybkość rozpuszczania substancji w wodzie?” opracowanie: Zbigniew Rzemieniuk.
ul. Gałczyńskiego 6 tel/fax:
Każde powołanie, każda z dróg, na które wzywa nas Chrystus, prowadzi ostatecznie do spełnienia i do radości, ponieważ prowadzi do Boga, do uczestniczenia.
Alicja Rejment klasa Va Bajki. Co to jest bajka? Bajka – to krótki utwór literacki, cz ę sto wierszowany. Bajki ucz ą, bawi ą, rozwijaj ą i przestrzegaj.
Realizatorzy: uczniowie gimnazjum z klasy 1a, 1b, 2a i 2b Opiekun: nauczyciel chemii – Agata Kula.
1 kwietnia aula widowiskowa ICDS wypełniła się do ostatniego miejsca podczas Dnia Otwartego naszego gimnazjum. Licznie przybyli rodzice oraz przyszli.
Czyli Jędrki, Emki i Zuźki. Każdy człowiek ma w sobie wielkie możliwości, musi je tylko odkryć !
Historia i tradycje Szkoła Podstawowa nr 40 w Lublinie pierwotnie mieściła się w budynku VI Liceum Ogólnokształcącego im. H. Kołłątaja przy ul. Mickiewicza.
KOMUNIKOWANIE W PROCESIE WSPIERANIA ROZWOJU SZKOŁY Jarosław Kordziński NA.
Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego w Pniewie.
– lekcja ze strongmanem.. Drugiego dnia trzeciego miesiąca bieżącego roku klasa 3e za sprawą prof. Mikołaja Komorowskiego miała do czynienia z nietypową.
OGŁOSZENIE W KĄCIKU RODZICA OGŁOSZENIE NA STRONIE INTERNETOWEJ PRZEDSZKOLA INFORMACJE USTNE O PROJEKCIE PRZEKAZANE RODZICOM I DZIECIOM.
ZAPROSZENIE DO PRZYGODY 2. tura tutoringu dla Liderek i Liderów Pracowni Orange.
Coaching w poradnictwie zawodowym i edukacji. PLAN Definicja, proces - zmiana Możliwość wykorzystania coachingu w poradnictwie zawodowym i edukacji Model.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
Dydaktyczne tendencje polskich nauczycieli mierzone w psychologicznej perspektywie postrzegania czasu (ZTPI) Kornelia Rybicka XV Konferencja z cyklu Diagnostyka.
CZY WARTO CZYTAĆ ? KSIĄŻKI NIE SĄ KARĄ ! Dorośli czasem próbują zmuszać Cię do czytania. „Jak przeczytasz, to będziesz mógł pograć na komputerze” A Ty.
W KRAINIE TRAPEZÓW. W "Szkole Myślenia" stawiamy na umiejętność rozumowania, zadawania pytań badawczych, rozwiązywania problemów oraz wykorzystania wiedzy.
European and national traditions in the art of theatre – International Theatre Performance Prezentacja europejskiego projektu teatralnego realizowanego.
Sytuacja psychologiczna kobiet z rodzinną historią raka piersi Maria Rogiewicz Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej.
„Książki nie mają właściwości róż, dlatego nie szukajmy wciąż najświeższych”
Założenia psychologii kognitywnej (poznawczej) jako innowacyjna forma pracy z uczniem realizowana w Zespole Szkół w Gębicach.
Po pierwsze: Bądź odważny! Weź los w swoje ręce, w końcu do odważnych świat należy. Niech Twoja odwaga nie oznacza jednak podejmowania ryzyka bez analizy.
Leśnicy z pasją NADLEŚNICTWO GROMNIK. W Polsce w branżach związanych z leśnictwem pracuje ok. 375 tys. osób, czyli średnio co 40. pracujący Polak. Zapraszamy.
1. Płeć biologiczna sex Płeć kulturowa gender 2  Płeć biologiczna (sex) odnosi się do biologicznych różnic między mężczyznami a kobietami, które są.
Podstawy przedsiębiorczości wg podręcznika „Z ekonomią na ty” Lekcja 6 – Młody człowiek myśli o przyszłości – wykształcenie, oferta edukacyjna, zawód,
2016. Najczęściej popełniane błędy podczas e-Naboru Wybranie jedynie jednego oddziału w danej szkole – w przypadku gdy zabraknie punktów aby system przydzielił.
„Jak zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego?” Co nam dała realizacja projektu?
„SAMORZĄD UCZNIOWSKI -
Ul. Lermontowa Łódź ssss.... pppp llll oooo dddd zzzz iiii nnnn tttt eeee rrrr iiii aaaa.... pppp llllwww.sp33.org.
Ideą projektu jest polepszanie jakości życia osób niepełnosprawnych oraz wyrównywanie szans w dostępie do pełnego uczestnictwa w życiu społecznym jak.
NIE BÓJMY SIĘ INTEGRACJI! W dzisiejszych czasach widać jak pod mikroskopem ile jest jeszcze uprzedzeń i nietolerancji w stosunku do osób niepełnosprawnych.
Jesteśmy uczniami klasy 1 ZSZ w zawodzie fryzjer. Postanowiliśmy przeprowadzić badania społeczne wśród uczniów- młodocianych pracowników w zakresie.
Świat mówi o Bogu. CELE : Na dzisiejszych zajęciach: dowiesz się czy o istnieniu Boga można mieć pewną wiedzę czy też mamy w Niego tylko wierzyć.
Targi 2.0 Wykorzystanie Technologii Informacyjnej i Komunikacyjnej w szkole Weryfikacja Kodeksu 2.0.
Łódź ul. Bojowników Getta Warszawskiego 3 tel. / fax (0-42)
BEZPIECZNY INTERNAUTA. Co powinniśmy wiedzieć o Internecie? INTERNET to ogólnoświatowa sieć łącząca komputery, między którymi można przekazywać dane w.
Ruch jest wszechobecnym zjawiskiem w otaczającym nas świecie. Poruszają się miedzy innymi: ludzie, samochody, wskazówki zegara oraz maleńkie atomy.
Z Zapraszamy. Drzwi Otwarte 19 marca 2016 roku (sobota), godz – kwietnia 2016 roku (piątek), godz – Pomorska 105,
Pojęcia związane z antydyskryminacją
Uczniowie wzięli udział w warsztatach dotyczących Akcji Burza 44. Poznali jej podstawowe założenia i przebieg.
Szkoła Podstawowa nr 29 im. Jana Kochanowskiego 90 – 338 Łódź, ul. Przędzalniana 70 tel
M Ł ODZI PRZEDSI Ę BIORCZY W ZSP - GIMNAZJUM W BRZE Ź NICY Opiekun: mgr Agata Frączek.
VIII Liceum Ogólnokształcące im. Komisji Edukacji Narodowej w Gdańsku.
Akredytacje Łódzkiego Kuratora Oświaty dla placówki doskonalenia i pozaszkolnych form kształcenia ustawicznego ŁCDNiKP 824/rz Certyfikat ISO 9001 (od 2002)
PRAWA DZIECKA. Nikt nie może mnie poniżać, Krzywdzić, bić, wyzywać. I każdego mogę zawsze Na ratunek wzywać.
STEREOTYP NIEMCA W POLSCE. Co to jest : Są to „obrazy w głowach” wpływające na nasze myślenie, postępowanie i zachowanie.
Szkoła Podstawowa Nr 47 im. Jana Klemensa Branickiego w Białymstoku
Aktywny RODZIC.
Rola książki w życiu człowieka
Zadania na dowodzenie w gimnazjum przygotowanie uczniów do egzaminu Opracował Grzegorz Derbis z Chorzowa.
Edukacja matematyczna i przyrodnicza
Świetlica.
Zachowanie.
Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Przytułach
o których prawdopodobnie nie wiesz lub nie myślisz:
Zapis prezentacji:

PROGRAM „UCZENIE SIĘ PRZEZ CAŁE ŻYCIE” COMENIUS Partnerskie Projekty Szkół Metoda ICT: wielokulturowość, europejska świadomość, proces edukacyjny i styl życia młodych ludzi.

A N A L I Z A W Y N I K Ó W A N K I E T Y „S T E R E O T Y P Y” Ankietę przeprowadzono w listopadzie 2008 roku wśród 101 uczniów Gimnazjum w Zespole Szkół im. Jana Pawła II w Dębem

Pytanie nr 1 Czy wiesz, co to jest stereotyp? TAK-96 NIE-5

Pytanie nr 2 Czy w życiu codziennym funkcjonują stereotypy? TAK-44 CZASAMI-53 NIE-4

Pytanie nr 3 Twoim zdaniem stereotypy to: (wybierz jedną odpowiedź)  Zupełnie nieprawdziwe sądy-23  W każdym stereotypie jest trochę prawdy-69  Są całkowicie prawdziwe i oddają rzeczywistość-7  Brak odpowiedzi-2

Pytanie nr 4 Czy spotkałeś się ze stereotypowymi opiniami dotyczącymi innych narodowości? TAK-87 NIE-14

Jakie, Twoim zdaniem, mogą być przyczyny (źródła) stereotypowego myślenia? (wybierz jedną odpowiedź)  Niewiedza ludzi o innych narodowościach i stylu życia-49  Brak tolerancji dla obcokrajowców i innych kultur-30  Świadome i celowe wydanie błędnych, nieprawdziwych opinii-17  Brak odpowiedzi-5

Pytanie nr 6 Czy znasz stereotypowe opinie dotyczące Polaków? TAK-72 NIE-29 Jeśli odpowiedziałeś Tak – wymień je. (wszystkie odpowiedzi są zebrane i podsumowane na końcu)

Pytanie nr 7 Czy znasz stereotypowe opinie dotyczące Niemców? TAK-51 NIE-50 Jeśli odpowiedziałeś Tak – wymień je. (wszystkie odpowiedzi są zebrane i podsumowane na końcu)

Pytanie nr 8 Czy znasz stereotypowe opinie dotyczące Hiszpanów? TAK-21 NIE-79 BRAK ODPOWIEDZI - 1 Jeśli odpowiedziałeś Tak – wymień je. (wszystkie odpowiedzi są zebrane i podsumowane na końcu)

Pytanie nr 9 Czy znasz stereotypowe opinie dotyczące Włochów? TAK-31 NIE-69 BRAK ODPOWIEDZI - 1 Jeśli odpowiedziałeś Tak – wymień je. (wszystkie odpowiedzi są zebrane i podsumowane na końcu)

Pytanie nr 10 Jak oceniasz swój stosunek do innych kultur (innych narodów)?  Kompletnie mnie to nie interesuje-3  Są mi obojętne-28  Uważam, że mogą być ciekawe-51  Zaczynam je dopiero poznawać-12  Interesuję się tym od dawna-7

Pytanie nr 11 Co Twoim zdaniem można zrobić, by przerwać stereotypowe myślenie o innych narodach?  Poznać te narody oraz zrozumieć ich sposób myślenia i patrzenia na świat.  Nie szukać żadnych negatywnych cech tylko pozytywne.  Poznawać ich kulturę, zwyczaje poprzez podróże.  Powinniśmy być bardziej tolerancyjni i otwarci na obcokrajowców.

P O D S U M O W A N I E

Stereotypy dotyczące Polaków  Gościnni.  Przywiązani do rodziny.  Religijni.  Zbyt zapatrzeni na kraje zachodnie.  Nadużywający alkoholu.  Leniwi.  Awanturnicy.

Stereotypy dotyczące Niemców  Poukładani.  Dumni.  Dbają o ład i porządek, „czyści”.  Sztywni i nudni.  Faszyści.

Stereotypy dotyczące Hiszpanów  Pogodni, energiczni i otwarci.  Lubiący się bawić.  Spontaniczni.  Przystojni.  Dyskryminują kobiety.

Stereotypy dotyczące Włochów  Są lekkoduchami, weseli i energiczni.  Pozbawieni kompleksów.  Rodzinni i religijni.  Niezorganizowani.  „Makaroniarze”.  Kojarzeni są z mafią.

CZEGO MOŻEMY SIĘ UCZYĆ OD:

Niemców Hiszpanów  Porządku.  Oszczędności  Czystości, zamiłowania do porządku  Punktualności  Radości życia.  Spontaniczności  Fantazji

Włochów Polaków  Radości życia i poczucia humoru.  Zadowolenia z samych siebie  Przywiązania do rodziny.  Gościnności  Religijności.

WNIOSKIWNIOSKIWNIOSKIWNIOSKI  Uczniowie znają pojęcie STEREOTYP.  Większość ankietowanych spotkała się ze stereotypowym myśleniem.  Ponad połowa uczniów nie zna stereotypów dotyczących Hiszpanów i Włochów. Wynika to najprawdopodobniej stąd, że te kraje są dla naszych uczniów najmniej znane.  Uczniowie chętnie poznaliby nowe kultury i ich tradycje,  w czym z pewnością pomoże im udział w programie COMENIUS.

Opracowanie ankiety: mgr Małgorzata Janiak – pedagog szkolny mgr Ewa Marcinkowska – nauczyciel j.angielskiego Opracowanie wyników ankiety i przygotowanie prezentacji: mgr Agata Michałek-Nowak – nauczyciel matematyki Edyta Chachuła – uczennica klasy IIc Małgorzata Jakubowska – uczennica klasy IIa