Dariusz Kessel OFEK. OFEK od trzech lat konsekwentnie rozwija program e-Szkoła Wielkopolska, mający na celu wspomaganie systemu oświaty poprzez wprowadzanie.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„ZAGRAJMY O SUKCES” Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Advertisements

E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
Informacje o projekcie
„E-podręczniki do kształcenia ogólnego”
Procedury współpracy gimnazjów z Biurem Projektu e-Akademia Przyszłości. Warszawa r.
Bezpośrednie wsparcie rozwoju szkół poprzez wdrożenie zmodernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli w Powiecie Średzkim Program Operacyjny Kapitał.
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
E-nauczanie, czyli platforma edukacyjna.
Konferencja dla przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego Tworzenie sieci Powiatowych Ośrodków Wspierania Uczniów Zdolnych w województwie małopolskim.
SZKOŁA MARZEŃ Program zwiększania szans edukacyjnych i życiowych uczniów szkół wiejskich 1   16.
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Wyrównywanie szans edukacyjnych
NOWE TECHNOLOGIE NA USŁUGACH EDUKACJI Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Grodkowie Podstawowe informacje o projekcie.
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Realizacja projektu w roku szkolnym 2011/2012 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
Projekt systemowy nr POKL /09 pn. Innowacyjna szkoła zawodowa jest dofinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Realizacja praktyk pedagogicznych. Zadanie obejmuje: 30 godzin dydaktycznych zajęć edukacyjnych w przedszkolu i 30 godzin dydaktycznych zajęć edukacyjnych.
Szkoła Podstawowa nr 28 z oddziałami integracyjnymi w Lublinie Rok szkolny 2012/2013 Nasza szkoła rozpoczęła udział w programie Szkoła z klasą 2.0. Jednym.
Uczniowie i nauczyciele wykorzystują TI w projektach realizowanych wspólnie z partnerami w Polsce i za granicą.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 9 IM. JANA PAWŁA II W OSTROWIE WIELKOPOLSKIM rok szkolny 2012/2013 Zebranie otwierające 24 października 2012 r.
Szkolne pracownie komputerowe otwarte dla społeczności lokalnej.
Witam w module I. Powołanie zespołu, który w szkole wykonuje zadania z uczniami, a na zakończenie dostarcza informacje z wykonanych zadań
Zadania Świętokrzyskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Kielcach w ramach projektu Młodzieżowy Inkubator Przedsiębiorczości.
PROJEKT Projekt, współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Działanie 3.3.4, zwyciężył w konkursie.
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
DC Edukacja Centrum Szkoleń i Certyfikacji Komputerowych Innowacyjne formy oceniania z wykorzystaniem ICT Kartuzy, 12 listopada 2010.
Raport z realizacji projektu eSzkoła Wielkopolska - Twórczy Nauczyciel
Wykorzystanie pracowni otrzymanej z funduszy EFS.
Wyrównywanie szans edukacyjnych Gimnazjum nr 12 w Tychach.
E-Akademia Przyszłości to projekt realizowany przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt systemowy Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu. Program szkoleń animatorów przedsięwzięć edukacyjnych w szkołach podstawowych.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Kreatywna szkoła, to twórczy uczeń
Zamojskie Centrum Dialogu Społecznego
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
ZAŁOŻENIA I REZULTATY PROJEKTU „KOMPETENTNY E- NAUCZYCIEL”
WSPÓŁPRACA KANY Z WOJEWÓDZTWEM MAŁOPOLSKIM W DZIEDZINIE DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Stanisława Klimczak Dyrektor Małopolskiego Ośrodka Szkoleniowego w Krakowie.
Dobre praktyki TIK. Dla kogo program? Program skierowany jest do wszystkich tych nauczycieli, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą.
Propozycje form szkoleniowych WOM dla nauczycieli historii i wiedzy o społeczeństwie na rok szkolny 2014/2015.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
Stowarzyszenie Przyjazna Szkoła ma na celu: Wprowadzenie i promowanie kształcenia innowacyjnego Równanie szans edukacyjnych Kształcenie i promowanie.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
Szkoła Promująca Zdrowie jest to siedlisko, w którym członkowie społeczności szkolnej - pracownicy i uczniowie: - podejmują starania, aby poprawić swoje.
Zaawansowane metody wykorzystania platformy e-learningowej w prowadzeniu szkoleń on-line PODSUMOWANIE.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" PIOTR TKACZ Studium e-Learningu Wyższej Szkoły Zarządzania Ochroną Pracy w Katowicach.
E-Learning. Co to jest e-learning? E-learning jest to metoda nauczania na odległość z wykorzystaniem technologii komputerowych i Internetu. Pozwala na.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
Zespół Szkół Nr 1 z Oddziałami Integracyjnymi w Zamościu.
Piotrkowska platforma e-learningowa Miasto Piotrków Trybunalski Powiat Piotrkowski Piotrków Trybunalski, , opracował: Marcin Góra.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego ROZWIJANIE KOMPETENCJI NAUCZYCIELI w zakresie wykorzystywania.
BARBARA OGRODOWSKA WICESTAROSTA NOWODWORSKI GDAŃSK, 6 CZERWCA 2016 r. POWIAT NOWODWORSKI.
Serwisy Web 2.0 do tworzenia i udostępniania materiałów edukacyjnych (5 godz. szkolenie stacjonarne: 05.11) lub 15 godz. szkolenie.
R. Gromada – Kaleńska M. Wiercimak. Uczniowie gimnazjum mają obowiązek realizować jeden projekt edukacyjny w cyklu kształcenia. (na podstawie rozporządzenia.
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2017/2018.
Szkoła współpracuje ze społecznością lokalną Fundacja Civis Polonus
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Obornikach Śląskich
Powiat Ciechanowski „Doskonalenie szansą na rozwój”
aktywnie korzystamy z funduszy unijnych
Projekty zrealizowane w ZS1
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Projekt Dolnośląska e-Szkoła (DeS)
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

Dariusz Kessel OFEK

OFEK od trzech lat konsekwentnie rozwija program e-Szkoła Wielkopolska, mający na celu wspomaganie systemu oświaty poprzez wprowadzanie usług cyfrowych dla nauczycieli i uczniów, pozwalających na uzupełnienie kształcenia stacjonarnego o elementy e-learningu i wykorzystanie platform edukacyjnych, jako nowego środka komunikacji pomiędzy nauczycielami, uczniami i rodzicami.

W ramach programu szkoły wyposażane są w odpowiednie usługi informatyczne, infrastrukturę i przygotowanie nauczycieli. Staną się w ten sposób lokalnymi centrami wiedzy i będą mogły w ciągu najbliższych lat służyć jako centra kształcenia inspirujące budowę lokalnych społeczności informacyjnych oraz wdrażanie technologii informatycznych na swoim terenie.

Planowane jest, aby w każdym powiecie i mieście na prawach powiatu wielkopolski powstało jedno gimnazjum i jedna szkoła ponadgimnazjalna (liceum) pełniąca funkcję „Szkoły wzorcowej” programu „eSzkoła Wielkopolska”. W ramach tych projektów powstanie łącznie 75 szkół wzorcowych na terenie województwa wielkopolskiego.

W roku 2009 OFEK realizuje dwa projekty w partnerstwie z Uniwersytetem im. A. Mickiewicza, finansowane z Europejskiego Funduszu Społecznego – Program Operacyjny Kapitał Ludzki: * eSzkoła Wielkopolska – Twórczy Uczeń – działanie POKL * eSzkoła Wielkopolska – Twórczy Nauczyciel – działanie 9.4 POKL

W bieżącym roku OFEK realizuje także projekt finansowany z funduszu statutowego Fundacji: * eSzkoła Wielkopolska – Pomoc Techniczna - fundusz statutowy OFEK

Projekt skierowany do aktywnych uczniów, którzy będą realizować projekty edukacyjne z różnych dziedzin i przedmiotów.

W projekcie biorą udział: - dyrektor (1) - nauczyciel lider (1) - nauczyciele opiekunowie projektów (4) - uczniowie podzieleni na grupy ( 5 * 12 = 60)

Dyrektor wybiera lidera i czterech nauczycieli. Następnie lider i nauczyciele-opiekunowie projektów tworzą grupy 12 uczniów i pracują z nimi nad projektami. Dyrektor, lider i opiekunowie projektów mają za tę pracę wynagrodzenie.

Lider i opiekunowie projektów szkoleni są przez trenerów projektu w OFEKu. Opiekunowie projektów szkoleni są przez liderów w szkole.

Wszyscy opiekunowie projektów biorą udział w szkoleniu 14 godzinnym (2 dni w OFEKU) "PODSTAWY FRONTERA" Liderzy biorą udział w szkoleniu 32 godzinnym (4 dni w OFEKU / lub na sesji wyjazdowej ) "ADMINISTRACJA FRONTERA +MULTIMEDIA+PROJEKTY"

Opiekunowie projektów (4 osoby) biorą udział w szkoleniu 16 godzinnym stacjonarnym i 8 godzinnym e-learningowym "JAK PROWADZIĆ PROJEKT" Szkolenie to jest realizowane w szkole gdzie pracuje lider

Szkolenie "PODSTAWY FRONTERA" dla opiekunów projektów realizowane w OFEKU na Szamarzewskiego Dzień 1 - Systemy E-learningowe, użytkownicy, zasoby i tworzenie różnych typów dokumentów Dzień 2 - Testy jako narzędzie do sprawdzania wiedzy, multimedia oraz przystosowywanie środowiska FRONTER do swoich potrzeb

Szkolenie "ADMINISTRACJA+MULTIMEDIA+PROJEKTY " Dzień 1 - Nauczyciel w systemie FRONTER oraz zarządzanie użytkownikami, eksport i import obiektów FRONTERA Dzień 2 - Praca z projektami edukacyjnymi, metody pracy, systemy raportowania, dokumentacja projektu. Dzień 3 - Kamera, mikrofon, słuchawki, aparat fotograficzny i obróbka plików multimedialnych. Dzień 4 - Partycypacja edukacyjna

Szkolenie " JAK PROWADZIĆ PROJEKT " (SZKOŁA) Dzień 1 - Praca z projektami edukacyjnymi, wybór tematu projektu i prowadzenie pracy z uczniami - Dokumentacja i raportowanie projektu. Dzień 2 - Praca z multimediami w projekcie. - Realizacja postawionych celów. E-Learning - Mechanizmy komunikacji między uczestnikami projektu

Projekt skierowany do nauczycieli i uczniów którzy wspomagają zajęcia dydaktyczne technologią informacyjną.

W projekcie biorą udział: - dyrektor (1) - nauczyciel lider (1) - nauczyciele przedmiotowi (12) - uczniowie podzieleni na grupy (klasy)

OFEK szkoli lidera. Lider szkoli nauczycieli Liderzy odbędą szkolenie 20 godzinne " WSPOMAGANIE DYDAKTYKI MULTIMEDIAMI i E-LEARNINGIEM" Liderzy przeprowadzą szkolenie godzinne "WARSZTATY E-LEARNINGU"

Szkolenie "WSPOMAGANIE DYDAKTYKI" Moduł 1 - FRONTER w pracy z uczniem w węźle projektu Moduł 2 - Tworzenie użytkowników i przydzielanie uprawnień; - Tworzenie własnych kursów w wybranych standardach Moduł 3 - Grafika w standardach MACROMEDIA Moduł 4 - Prezentacje zasobów lokalnie i na stronach WWW Moduł 5 - Publikowanie przygotowanych materiałów ; - Web Fronter

Szkolenie "WARSZTATY WYKORZYSTANIA E-LEARNINGU" Moduł 1 - Fronter w pracy z uczniem Moduł 2 - Tworzenie dokumentów Moduł 3 - Testy i ocenianie uczniów Moduł 4 - Multimedia w systemie e-learningowym Moduł 5 - Komunikacja w systemie E-Learning - Warsztaty pracy w e-lerningu

 Do realizacji projektu zostanie użyta platforma edukacyjna FRONTER  W platformie można działać "automatycznie" lub "ręcznie"  Do pracy automatycznej danych dostarcza ISOS  Do pracy ręcznej danych dostarcza opiekun projektu, lider szkolny i inne osoby upoważnione przez lidera

 Każdy opiekun projektu ma swój zasób "korytarz"  W korytarzu tym pracuje jego grupa uczniów  Są tam umieszczone prace wykonane przez uczniów i przykładowe zadania opiekuna projektu  W korytarzu odbywają się dyskusje grupy, rozwiązywane są zadania...

 W węźle szkoła zakłądane są poszczególne klasy uczestniczące w projekcie  Klasy mają opiekunów którzy zarządzają zasobami  Uczniowie wykonują zadania, gromadzą materiały, rozwiązują testy, biorą udział w dyskusjach

 Wstęp  Flatforma edukacyjna FRONTER  Metodyka projektów  Projekty  Partycypacja w szkole  Materiały dodatkowe  Komputer Lenovo  Multimedia