Nazwa projektodawcy: Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Szczecinku Sp. z o.o. „Wzmocnienie potencjału transportowego Przedsiębiorstwa Komunikacji.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Fundusze strukturalne UE. 2 Fundusze unijne na lata – nowy plan Marshala Wraz z wejściem do Unii Europejskiej 1 maja 2004 r. Polska stała się
Advertisements

FUNDUSZE UE Warszawa, maj 2008.
Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata
Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego
PARK MIEJSKI W SZCZECINKU
1. 2 Możliwości finansowania rozwoju nowoczesnych technologii edukacyjnych ze środków UE w latach 2007 – 2013 Marek Szczepański Zastępca Prezesa PSDB.
Założenia Programu Operacyjnego dotyczącego Polski Wschodniej na lata Warszawa 09 stycznia 2013 r.
ROZBUDOWA UKŁADU DROGOWEGO ŁĄCZĄCEGO MIELECKIE DZIELNICE PRZEMYSŁOWE Z REGIONEM PROGRAM ZPORR.
Wojewoda Kujawsko-Pomorski OPINIA WOJEWODY KUJAWSKO-POMORSKIEGO na temat zgodności celów Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego.
Rozwój odnawialnych źródeł energii w programach na lata
Polityka regionalna Unii Europejskiej szansa i wyzwanie dla Polski
Narodowa Strategia Spójności
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Tomasz Schimanek Konsultacje październik-grudzień 2005 r.
Dokumenty wprowadzające politykę wspólnotową. Zasada programowania oznacza, że instytucje Unii Europejskiej kontrolują i monitorują wykorzystanie środków.
Podnoszenie jakości usług transportu i mieszkalnictwa komunalnego jako czynniki wspomagające realizację strategii rozwoju miasta. Biała Podlaska,
Koncepcje programów operacyjnych na nowy okres programowania
Fundusze strukturalne w latach w Polsce
1 Fundusze strukturalne Unii Europejskiej w latach
PROGNOZA ODDZIAŁYWANIA NA ŚRODOWISKO PROJEKTU STRATEGII ROZWOJU WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO- POMORSKIEGO NA LATA
PRZESŁANKI KONKURENCYJNOŚCI
1 OPINIA WOJEWODY DOLNOŚLĄSKIEGO w sprawie zgodności Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego z celami Strategii Rozwoju Kraju 2007.
Projekt Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego, Biuro.
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi Nowa koncepcja polityki regionalnej państwa Warszawa, 4 sierpnia 2008 r.
Stan prac nad projektami dokumentów programowych na lata Konferencja w sprawie ustalenia podziału priorytetów środowiskowych między PO Infrastruktura.
Rozw ó j Polski Wschodniej. 2 października 2007 r. komisarz ds. polityki regionalnej Danuta Hübner podpisała decyzję Komisji Europejskiej przyjmującą
Odnowiona Strategia Lizbońska jako podstawa założeń Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
Poprawa jakości powietrza jednym z kluczowych ekologicznych wyzwań w Regionalnym Programie Operacyjnym Województwa Śląskiego na lata Katowice,
Rozwój, koordynacja, monitoring i ewaluacja dolnośląskiego systemu innowacji współfinansowany z EFS w ramach poddziałania POKL Rozwój, koordynacja,
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata Możliwości wsparcia dla przedsiębiorców.
Program Operacyjny „Infrastruktura i Środowisko”
Dobre praktyki we wdrażaniu funduszy strukturalnych Województwo świętokrzyskie.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Mazowieckiego
Wsparcie dla rozwoju technologii
Projekt realizowany w ramach Programu Regionalnego MRR „Rozwój miast poprzez wzmocnienie kompetencji jednostek samorządu terytorialnego, dialog społeczny.
OPOLE SMART CITY 2020 w Opolu oraz Aglomeracji Opolskiej
1. U SŁUGI D ORADZTWA W Z AKRESIE U SŁUG I D OTACJI I NWESTYCYJNYCH Narodowa Strategia Spójności (d. Narodowe Strategiczne Ramy Odniesienia)
„Projekty Europejskiego Funduszu Społecznego o znaczeniu regionalnym w oparciu o wybrane przykłady”
Regionalny Program Operacyjny Województwa Dolnośląskiego
Zrównoważony rozwój Małopolski w kontekście współpracy z Unią Europejską Witold Śmiałek Prezes Zarządu MARR S.A.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich Podstawowe usługi i odnowa wsi na obszarach wiejskich (M07)
Strategia Rozwoju Kraju aktualizacja Strategii Rozwoju Kraju
„Budowa lub modernizacja dróg lokalnych” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji związanych z tworzeniem, ulepszaniem lub rozbudową wszystkich rodzajów.
„Informacja dotycząca realizacji zadań w zakresie usuwania skutków klęsk żywiołowych w infrastrukturze komunalnej w 2015 r.” „Narodowy Program Przebudowy.
„Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych – realizacja w 2015 roku
w Regionalnym Programie Operacyjnym
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
NARODOWY PROGRAM BEZPIECZEŃSTWA RUCHU DROGOWEGO 2013 – 2020 Rzeszów, 12 wrzesień 2013 r.
Kluczbork, październik 2015 PUBLICZNY TRANSPORT ZBIOROWY Realizacja zadania przez Powiat kluczborski
BUDOWA SYSTEMU ZARZĄDZANIA RUCHEM „BUDOWA SYSTEMU ZARZĄDZANIA RUCHEM” GMINA MIASTO SZCZECIN.
Porty Zalewu Szczecińskiego – poprawa jakości infrastruktury szansą na rozwój Urząd Morski w Szczecinie Marzec 2010.
Uporządkowanie krajowych dokumentów strategicznych.
1 Wprowadzenie Dostępne środki z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności w latach
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Kieleckiego Obszaru Funkcjonalnego na lata Kielce, maj 2017 r.
Podpisanie umów: Działanie 4. 1
Przebudowa Etap I - drogi powiatowej 2483P Wierzyce-Czerniejewo
dr Marcin Wołek Katedra Rynku Transportowego Uniwersytet Gdański
Krajowe uwarunkowania aktualizacji strategii rozwoju województw
The development of sustainable urban mobility in Upper Silesia agglomeration Robert Tomanek Katowice,
Sprawozdanie okresowe z realizacji RPO WK- P za II półrocze 2014 roku Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata 2007.
Umowy w ramach konkursu dla działania 10
STRATEGIA ROZWOJU TRANSPORTU OBSZARU FUNKCJONALNEGO
Warunki wstępne (ex ante) stan
Transport drogowy na Mazowszu
Regionalny Program Operacyjny Województwa Mazowieckiego Podzespół II
Stopień realizacji wskaźników Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata Stan na r.
Stopień realizacji wskaźników Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata Stan na r.
Zapis prezentacji:

Nazwa projektodawcy: Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Szczecinku Sp. z o.o. „Wzmocnienie potencjału transportowego Przedsiębiorstwa Komunikacji Samochodowej w Szczecinku poprzez zakup nowych autobusów” Tytuł projektu:

Wartość całkowita projektu – kwota brutto: zł Wartość dofinansowania z funduszy UE: zł Źródło dofinansowania:EFRR program:RPO WZ poddziałanie:2.1.6 Województwo Zachodniopomorskie Powiat Szczecinecki Miasto Szczecinek Okres realizacji: – Procent dofinansowania z funduszy UE: 83 % Wartość całkowita projektu – kwota netto: zł

Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Szczecinku Sp. z o.o. powstało roku w wyniku komercjalizacji przedsiębiorstwa państwowego pod nazwą „Przedsiębiorstwo Państwowej Komunikacji Samochodowej w Szczecinku”. Od roku po komunalizacji, ma mocy umowy z Ministrem Skarbu Państwa 100 % udziałów ( udziałów o wartości nominalnej 100 zł każdy) w spółce należy do Powiatu Szczecineckiego. PKS w Szczecinku Sp. z o.o. jest jedynym przykładem komunalizacji przedsiębiorstwa tego typu na terenie województwa zachodniopomorskiego przez samorząd powiatowy.

Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Szczecinku jest spółką komunalną, której właścicielem jest samorząd Powiatu Szczecineckiego. Realizuje w imieniu samorządu Powiatu Szczecineckiego zadania publiczne o charakterze ponadgminnym w zakresie transportu zbiorowego, zgodnie z art. 4, ust. 1, pkt. 6 Ustawy z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym. Spółka działa na terenie dwóch powiatów (szczecineckiego i drawskiego), posiada filię w mieście Złocieniec.

Spółka zatrudnia 189 osób oraz posiada 87 autobusów, natomiast jej przychody za rok 2010 wyniosły zł. Spółka realizowała w roku 2010 umowy na przewozy szkolne z następującymi samorządami: Gminą Barwice – Powiat Szczecinecki, Gmina Borne Sulinowo – Powiat Szczecinecki, Gminą Kalisz Pomorski – Powiat Drawski, Gminą Złocieniec – Powiat Drawski, Gminą Wierzchowo – Powiat Drawski, Gminą Ostrowice – Powiat Drawski

Z posiadanych 87 autobusów do przewozu dzieci i młodzieży szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych oraz przedszkolnych PKS Szczecinek wykorzystuje razem 48 autobusów: w tym 25 z bazy w Szczecinku, 23 z filii w Złocieńcu. Ilość przejechanych w roku szkolnym, kilometrów związanych z przewozem dzieci i młodzieży szkolnej oraz przedszkolnej to km, w tym km baza z Szczecinku, km filia w Złocieńcu. Ilość przewiezionych dzieci (średnio) w jednym dniu, w roku szkolnym wynosi 3.254, w tym baza w Szczecinku, filia w Złocieńcu. Ilość biletów szkolnych (tam i z powrotem) w roku szkolnym wynosi razem , w tym baza w Szczecinku, filia w Złocieńcu.

Projekt polega na zakupie 10 nowoczesnych autobusów 44 miejscowych, które pozwolą na podniesienie jakości świadczonych usług publicznych i wzrost potencjału transportowego Przedsiębiorstwa Komunikacji Samochodowej w Szczecinku. Ustawa z dnia r. o publicznym transporcie drogowym nakłada na Powiat Szczecinecki szereg zadań. Do zadań organizatora będzie należało planowanie rozwoju transportu oraz organizowanie i zarządzanie publicznym transportem zbiorowym na terenie Powiatu Szczecineckiego. Przy opracowywaniu planu samorząd będzie musiał uwzględnić między innymi wpływ transportu na środowisko. Opis projektu

Ponadto r. upłynął termin wdrożenia dyrektywy PE i Rady z dnia r., która zawiera regulacje odnoszące się do środków transportu, którymi będzie wykonywany publiczny transport zbiorowy. Mając na uwadze zadania, jakie stoją przed samorządem powiatowym związane z ustawą oraz w oparciu o wnioski wypływające ze zbiorczej analizy sytuacji rynkowej w zakresie regularnych przewozów osób w powiecie szczecineckim w roku 2010 konieczna jest wymiana wieloletniego, zużytego taboru, jaki jest w dyspozycji PKS Szczecinek – na ogólną liczbę 87 autobusów, aż 35 z nich to autobusy mające powyżej 20 lat.

Wymiana starego taboru na nowy spełniający normy związane z ochroną środowiska będzie miała również wpływ w kontekście przyjętego przez samorząd województwa „Programu ochrony powietrza dla strefy powiat szczecinecki w zakresie benzoapirenu” oraz konsultowanego właśnie „Programu ochrony powietrza dla strefy powiat szczecinecki w zakresie pyłu zawieszonego PM10”. Projekt wpisuje się bezpośrednio w poddziałanie Zintegrowany system transportu publicznego Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2007 – 2013 poprzez zakup nowego taboru autobusowego w celu realizacji zadań związanych z zapewnieniem transportu publicznego. Wpływ na realizację RPO WZ i strategie krajowe i wojewódzkie

Projekt jest zgodny z celem strategicznym NSRO i wpisuje się w cel główny sformułowany dla SRK, którym jest „Podniesienie poziomu i jakości życia mieszkańców Polski”. Cel ten ma zostać zrealizowany m.in. poprzez priorytety: „Poprawa stanu infrastruktury technicznej i społecznej” oraz „Rozwój regionalny i podniesienie spójności terytorialnej”. Wpływ na realizację RPO WZ i strategie krajowe i wojewódzkie

Ponadto projekt wpisuje się w Strategię Rozwoju Woj. i przyczyni się do realizacji celu „Zwiększenie przestrzennej konkurencyjności regionu" wspierając cel kierunkowy 3.6. "Poprawa dostępności do obszarów o walorach turystycznych i uzdrowiskowych” oraz celu „Wzmacnianie mechanizmów rynkowych i otoczenia gospodarczego" wspierając cele kierunkowe 2.2. „Popieranie rozwoju lokalnych produktów i usług” i 2.3. „Podnoszenie atrakcyjności inwestycyjnej regionu” oraz cel główny RPO „Poprawa stanu infrastruktury transportowej i technicznej sprzyjającej rozwojowi społeczno-gospodarczemu". Wpływ na realizację RPO WZ i strategie krajowe i wojewódzkie

Projekt wpisuje się w cele polityki spójności wspierające wzrost gospodarczy i zatrudnienie, a co za tym idzie przyczyni się do osiągnięcia zakładanych wskaźników w Strategii Rozwoju Kraju 2007 – 2015 oraz w Narodowych Strategicznych Ramach Odniesienia 2007 – W przypadku SRK będzie to np. wskaźnik emisja zanieczyszczeń powietrza w ramach Priorytetu II Poprawa stanu infrastruktury technicznej i społecznej. Wpływ na realizację RPO WZ i strategie krajowe i wojewódzkie

W ramach NSRO projekt będzie realizował wskaźniki zawarte w celach: Budowa i modernizacja infrastruktury technicznej i społecznej mającej podstawowe znaczenie dla wzrostu konkurencyjności Polski oraz Wzrost konkurencyjności polskich regionów i przeciwdziałanie ich marginalizacji społecznej, gospodarczej i przestrzennej. Wpływ na realizację RPO WZ i strategie krajowe i wojewódzkie

Projekt będzie miał wpływ na wartość następujących wskaźników przypisanych w Regionalnym Programie Operacyjnym Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2007 – 2013 dla Poddziałania Zintegrowany system transportu publicznego: Wskaźnik produktu: Liczba nowych środków transportu komunikacji zbiorowej (autobusy) – wnioskodawca zakłada zakup 10 sztuk nowoczesnych autobusów. Wskaźniki rezultatu: - Liczba pasażerokilometrów; - Zmniejszenie zużytego paliwa w wyniku realizacji projektu. Wpływ na realizację RPO WZ i strategie krajowe i wojewódzkie

Dziękuję za uwagę. Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Szczecinku Sp. z o.o.