Wykaz najczęściej popełnianych błędów przez Wnioskodawców/Beneficjentów w ramach RPO WiM 2007-2013 Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko - Mazurskiego.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA ŚWIĘTOKRZYSKIEGO
Advertisements

Wniosek o płatność Karolina Bakalarska Olsztyn,
UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI 1 Procedury wewnętrzne jakie Beneficjent powinien wprowadzić w zakresie postępowań o udzielenie zamówienia, wymagane.
Wniosek o płatność. Terminy składania wniosków o płatność: Pierwszy wniosek o płatność: 3 miesiące, licząc od daty podpisania umowy Kolejne wnioski o.
Najczęściej popełniane uchybienia i błędy przy sporządzaniu wniosku o dofinansowanie EUROPEJSKI FUNDUSZ ROZWOJU REGIONALNEGO WOJEWÓDZTWO PODKARPACKIE Departament.
Wniosek o płatność. Terminy składania wniosków o płatność: Pierwszy wniosek o płatność: 3 miesiące, licząc od daty podpisania umowy Kolejne wnioski o.
Umowy o dofinansowanie projektów w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata osie priorytetowe II-VII Urząd.
WOJEWÓDZTWO PODKARPACKIE Wsparcie rozwoju przedsiębiorczości w województwie podkarpackim ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego WP w latach 2007.
EWALUACJA PROJEKTÓW SYSTEMOWYCH W RAMACH PODDZIAŁANIA
Inwestycje budowlane ze środków publicznych Jerzy Jacek Rybiński 1 Inwestycje budowlane ze środków publicznych Strategia przygotowania inwestycji.
Praktyczne aspekty realizacji projektów. Przygotowanie projektu Wniosek aplikacyjny 1.Określenie obszaru interwencji 2.Identyfikacja Wnioskodawcy 3.Informacje.
Ośrodek Przetwarzania Informacji Warszawa
11. 2 Kryteria wyboru operacji finansowanych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata Kryteria Oceny.
1. Obowiązki beneficjenta wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu Wrocław, lipiec 2009.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r. 1 Obowiązki Beneficjenta wobec IZ RPO WD wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu.
1. 2 Kryteria wyboru operacji finansowanych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata Kryteria Oceny.
Zlecanie zadań organizacjom pozarządowym
01 Ministerstwo Rozwoju Regionalnego0116 września 2008 r. System funduszy Unii Europejskiej i innych źródeł współfinansowania a wymogi środowiskowe – sposoby.
WNIOSKÓW DOFINANSOWYWANYCH
GENERATOR WNIOSKÓW I STUDIUM WYKONALNOŚCI WYBRANE INFORMACJE Wrocław, 22 listopada 2005 r. WOJCIECH WICZKOWSKI Dział Wdrażania Europejskiego Funduszu Rozwoju.
UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI EUROPEJSKI FUNDUSZ ROZWOJU REGIONALNEGO Anna Lewandowska r. 1 Ministerstwo Środowiska Departament Ekonomiczny.
Wnioski o płatność i zaliczki w ramach RPO WP
Urząd Marszałkowski Województwa Opolskiego Departament Programów Rozwoju Obszarów Wiejskich SZKOLENIE w zakresie rozliczania projektów w ramach PROW
Sekretariat Regionalny Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich Województwa Warmińsko-Mazurskiego Regulamin dotyczący realizacji działań w ramach Planu Działania.
1Warszawa, 27 lutego 2014 Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Działanie 2.3 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka Departament Systemów Informatycznych.
Rozstrzygnięcie otwartego konkursu ofert Nr 1/2011 na wykonywanie zadań publicznych.
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI Formularz wniosku i wymagane załączniki Działanie 9.1 Wysokosprawne.
Świlcza, r.. Ocena formalna wniosków Ocena merytoryczna wniosków Ocena strategiczna wniosków Wybór projektów do dofinansowania Urząd Marszałkowski.
Departament Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego
CRR ČR, Společný technický sekretariát, Olomouc, ul. Jeremenkova 40B, , | tel.: | fax: +420.
1. 2 Kryteria wyboru operacji finansowanych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata Kryteria Oceny.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Wsparcie lokalnej infrastruktury edukacyjnej RPO WO RPO WO Opole, wrzesień 2009 r. Karina Bedrunka Dyrektor Departamentu Koordynacji.
Możliwości wsparcia regionalnej i lokalnej infrastruktury drogowej oraz ochrona szlaków komunikacyjnych przed zagrożeniami i skutkami katastrof w ramach.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata Gdańsk, 18 grudnia 2015 r. Założenia konkursu dla działania Gospodarka Wodno-Ściekowa.
Najczęściej popełniane błędy we wnioskach o płatność Departament Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego Emilii Plater 1, Olsztyn Tel. (0-89)
Kształcenie podyplomowe pielęgniarek i położnych w obszarach związanych z potrzebami epidemiologiczno- demograficznymi – System SOWA Dorota Ludorowska.
Departament Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego Ul. Kościuszki 83, Olsztyn Tel. (0-89) , Fax (0-89) Urząd Marszałkowski.
Kryteria wyboru projektów Działanie 5.1 Gospodarka odpadowa osi priorytetowej Środowisko przyrodnicze i racjonalne wykorzystanie zasobów Regionalnego Programu.
Zmiany w przepisach o ocenach oddziaływania na środowisko Monika Stańczak Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego Departament Wdrażania Regionalnego.
Zamykanie projektu realizowanego w ramach V Priorytetu POIiŚ Wola Ducka, 4 września 2013 r.
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata Gdańsk, 1 kwietnia 2016 r. Założenia konkursu dla Działania 4.2 Infrastruktura.
Podkomitet Monitorujący ds. równoważnego rozwoju Maria Manelska Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego Departament Wdrażania Regionalnego.
System oceny projektów w ramach RPO WP Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Procedura zmian. 2 Zmiany do projektów mogą być wprowadzane przede wszystkim w przypadku braku możliwości zrealizowania projektu na warunkach określonych.
System oceny projektów w ramach RPO WP Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Wnioskodawca chcący ubiegać się o dofinansowanie projektu w konkursie w ramach RPO WIM powinien: 1)Zapoznać się z ogłoszeniem o konkursie: Ogłoszenie.
Działanie 9.3 Rozwój przedsiębiorczości Wymagania w zakresie wskaźników.
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
Człowiek – najlepsza inwestycja CO NOWEGO W PROGRAMIE OPERACYJNYM KAPITAŁ LUDZKI? Prowadząca: Anna Makowska.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata Najważniejsze elementy ze stanu wdrażania X posiedzenie KM RPO WKP
Rozliczanie wydatków we wnioskach o płatność
KWALIFIKOWALNOŚĆ VAT Grzegorz Sobolewski
ZAMÓWIENIA O WARTOŚCI od 50 TYS. ZŁ do 30 TYS. EURO
Wnioski o płatność- informacje potrzebne do rozliczenia operacji w ramach PROW „Europejski Fundusz Rolny na Rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich:
„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie” Rozliczenie projektu.
Działanie 1.7 PO IiŚ na lata Kompleksowa likwidacja niskiej emisji na terenie województwa śląskiego Mariola Orlik Zespół Funduszy.
Zmiany w dokumentowaniu oddziaływania projektów na środowisko w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014 – 2020.
Propozycja zmian Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko- Pomorskiego na lata
Informacje w zakresie możliwości pozyskania dofinansowania ze środków RPO WP Działanie 11.2 Gospodarka Odpadami Gdańsk, 14 listopada 2016.
Generator wniosków o dofinasowanie
Kryteria wyboru projektów w ramach działania Gospodarka Odpadowa
spotkanie informacyjne
w kontekście nowelizacji Ustawy Wdrożeniowej
Realizacja projektów – etap podpisania umowy o dofinansowanie projektu
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
WPROWADZANIE ZMIAN W PROJEKCIE
Olsztyn, 14 maja 2019 r. Miejski Obszar Funkcjonalny OLSZTYNA.
Zapis prezentacji:

Wykaz najczęściej popełnianych błędów przez Wnioskodawców/Beneficjentów w ramach RPO WiM Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko - Mazurskiego Ul. Emilii Plater 1, Olsztyn Tel. (0-89) , Fax. (0-89) Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie

Pkt. B1 W pkt. B1 należy wskazać Numer Identyfikacji Podatkowej Jednostki Samorządu Terytorialnego. Instytucja Zarządzająca RPO WiM w nowoogłoszonych konkursach wymagać będzie numeru NIP JST. Nie będzie można wskazać numeru NIP Urzędu. Wnioskodawcy, którzy podpisali umowę będą zobowiązani do wystąpienia o nadanie numeru NIP dla JST oraz złożenia zgłoszenia VAT-R. Błędy na ocenie formalnej 2Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie

3 Pkt. C 4.1 Wnioskodawcy nie wskazują linku do strony internetowej, na której zamieszczona została strategiczna ocena oddziaływania na środowisko dokumentów, na które się powołują. Większość dokumentów strategicznych opracowanych przez Wnioskodawców nie posiada strategicznej oceny oddziaływania na środowisko. Dokumentem posiadającym ww. opracowanie jest Strategia Rozwoju Społeczno-Gospodarczego Województwa Warmińsko-Mazurskiego do roku 2020 oraz Regionalny Program Operacyjny Warmia i Mazury. Wnioskodawcy powinni wskazać linki do strategicznej oceny oddziaływania na środowisko ww. dokumentów. Błędy na ocenie formalnej

4Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie Pkt. C4 Opis stanu istniejącego jest niejasny i nie wskazuje na stan infrastruktury, która jest przedmiotem projektu. Opis stanu istniejącego powinien jasno wskazywać na braki w infrastrukturze i kierunki działań, jakie należy podjąć aby wskazane problemy rozwiązać. Błędy na ocenie formalnej

5Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie Opisując inwestycje, należy pamiętać, że należy wyraźnie wskazywać na zakres prac jakie zostały zaplanowane w ramach projektu. W opisie należy posługiwać się danymi liczbowymi wskaźników produktu. Należy zachować spójność danych z danymi wpisanymi w tabeli D 2.1 Posługując się danymi z dokumentacji technicznej, należy pamiętać, że wszystkie dokumenty powinny zawierać dane z tego dokumentu. Błędy na ocenie formalnej

6Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie Pkt. D1 Błędny termin rozpoczęcia realizacji inwestycji. Rokiem rozpoczęcia realizacji inwestycji w przypadku projektów nie objętych zasadami udzielania pomocy publicznej jest rok podpisania umowy z wykonawcą, także na opracowanie dokumentacji technicznej lub studium wykonalności, wyłącznie jeżeli Wnioskodawca zaplanował w pkt. D4 iż wydatek poniesiony na ich przygotowanie będzie podlegał refundacji. Błędy na ocenie formalnej

Wnioskodawcy nie zachowują spójności z Pkt. E4 Należy pamiętać, że data podpisania umowy powinna być spójna z datami wskazanymi w pkt. dotyczącym prawa zamówień publicznych. Błędy na ocenie formalnej 7Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie

8 Pkt. D2 Błędnie określone lata realizacji projektu Jako rok „0” należy wskazać rok rozpoczęcia realizacji inwestycji – jeśli projekt został rozpoczęty. W związku ze zmianą definicji rozpoczęcia realizacji projektu będzie to data podpisania umowy z wykonawcą na opracowanie np. dokumentacji technicznej. Rok bazowy to także rok opracowania ww. dokumentu. Błędy na ocenie formalnej

9Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie Błędnie wskazane lata osiągnięcia wskaźników produktu i rezultatu. Najwięcej problemu dostarcza wypełnienie tabeli wskaźników jeśli wskaźniki rezultatu zostaną osiągnięte w następnym roku, po rzeczowym zakończeniu realizacji projektu. Należy w takim przypadku dodać kolejną kolumnę roku realizacji i wpisać w niej wartość danego wskaźnika. W przypadku wskaźników osiąganych w latach wcześniejszych ich wartość należy powtórzyć w dostawionej kolumnie. Osiągnięcie wskaźnika po rzeczowym zakończeniu realizacji projektu należy uzasadnić w polu dotyczącym monitorowania projektu. Błędy na ocenie formalnej

Pkt. E4 Wnioskodawcy nie wpisują wszystkich przewidzianych postępowań przetargowych. Zgodnie z ustawą Prawo Zamówień Publicznych powyższej 14 tys. euro należy zastosować jeden z trybów ww. ustawy. Dane dotyczące przetargów już rozstrzygniętych często nie zawierają wymaganych danych. Należy wskazać numer procedury i datę ogłoszenia z Biuletynu Zamówień Publicznych. Błędy na ocenie formalnej 10Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie

11Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie Studium wykonalności Dane zawarte w studium różnią się od danych z wniosku o dofinansowanie projektu oraz pozostałych załączników np. dokumentacji technicznej. Najczęściej niespójność dotyczy wartości wskaźników produktu i rezultatu w stosunku do pola D2, wartości projektu, wydatków kwalifikowalnych i wartości dofinansowania, także w rozbiciu na lata. Różnice dotyczą także harmonogramu realizacji inwestycji. Studium wykonalności jest dokumentem stanowiącym załącznik do wniosku i powinno zawierać informacje z nim zgodne. Błędy na ocenie formalnej - załączniki

12Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie Załączniki 2a i 2b Załącznik 2a powinien zostać wypełniony zgodnie z instrukcją dołączoną do Instrukcji wypełniania załączników. Należy pamiętać, że sposób wypełnienia załącznika powinien być powiązany i wynikać z dokumentów dołączonych do formularza – m. in. Decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. Błędy na ocenie formalnej - załączniki

13Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie Do wniosku Wnioskodawca powinien dołączyć wszystkie dokumenty potwierdzające przeprowadzenie oceny oddziaływania na środowisko oraz dokumenty związane z Natura 2000, w tym mapkę lokalizującą projekt na obszarze objętym programem Natura Błędy na ocenie formalnej - załączniki

Dokumentacja techniczna wniosku oraz załączniki „lokalizacyjne” (np. „decyzja o warunkach zabudowy, decyzja o lokalizacji drogi) oraz decyzja o pozwoleniu na budowę często zawierają inne dane dotyczące umiejscowienia inwestycji (numery działek) oraz szczegółowych danych np. długości, powierzchni. Wnioskodawca powinien zapewnić spójność informacji zawartych we wszystkich dokumentach. Błędy na ocenie formalnej - załączniki 14Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie

15Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie Wnioskodawca powinien posiadać prawo do dysponowania nieruchomością na cele budowlane. W tym celu składa stosowne Oświadczenie, które często zawiera błędne dane niezgodne z dokumentacją techniczną i oraz dokumentami lokalizacyjnymi, np. decyzją o warunkach zabudowy oraz z pozwoleniem na budowę. Jeżeli Wnioskodawca nie jest właścicielem nieruchomości powinien przedstawić dokumenty potwierdzające, że jej właściciele wyrazili zgodę na realizację inwestycji na ich własności. Istotne jest właściwe wskazanie tytułu prawnego z którego wynika prawo do dysponowania nieruchomością. Błędy na ocenie formalnej - załączniki

16Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie W celu ułatwienia oceny przez ekspertów i wskazania sposobu dokonywania wyliczeń Wnioskodawcy powinni dołączyć do wniosku obliczenia w formie elektronicznej w programie MS Exel lub OpenOffice z zablokowanymi formułami oraz arkusze obliczeń. Przyśpieszy to weryfikację projektu oraz wyeliminuje ewentualne pytania ekspertów dotyczące sposobu dokonywania obliczeń. Błędy na ocenie merytorycznej

17Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie Powtarzającym się błędem jest przygotowanie studium wykonalności niezgodnie z wytycznych do studiów wykonalności. Dokument ten zawiera wskazówki, ale także obowiązkowe elementy dla danej osi, czy działania np. okresy referencyjne, sposób obliczania amortyzacji, wyliczanie możliwości finansowanie inwestycji, szczególnie w odniesieniu do finansowaniu inwestycji z kredytu. Często uwagi dotyczą przeszacowania wskaźników np. B/C, NPV. Błędy na ocenie merytorycznej

18Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie Problemem jest też kalkulacja kosztów i korzyści. Często wykazywane są wyłącznie korzyści społeczne inwestycji bez wskazania żadnych kosztów społecznych danego przedsięwzięcia. Pojawiającym się błędem jest błędne wyliczanie wskaźników. Często dotyczy to projektów w ramach Osi Infrastruktura transportowa regionalna i lokalna i wskaźnika Oszczędność czasu w euro. Błędy na ocenie merytorycznej

Nie wszystkie wydatki wskazane przez Wnioskodawców powinny zostać uznane za kwalifikowalne. Szczególną uwagę należy zwrócić na kwalifikowalność podatku VAT. Jeżeli Wnioskodawca przewidział udostępnianie infrastruktury podmiotom zewnętrznym na podstawie umowy cywilno-prawnej podatek VAT jest niekwalifikowalny. Błędy na ocenie merytorycznej 19Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie

Częstym problem w ocenie projektów infrastrukturalnych, szczególnie drogowych jest brak całej dokumentacji technicznej. W związku ze zmniejszeniem liczby poprawek na etapie oceny merytorycznej, prośba ekspertów o dostarczenie dokumentacji nie będzie uznawana za poprawkę. Błędy na ocenie merytorycznej 20Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie

Problematyczna jest też kwestia związana z niezgodnością inwestycji z aktami prawnymi. Przykładem jest między innymi szerokość projektowanej drogi lub w przypadku projektów dotyczących bazy hotelowej wymogi dotyczące standardów jakie powinien spełniać obiekt aby uzyskać zakładaną ilość „gwiazdek”. Przygotowując inwestycję należy zwrócić szczególną uwagę na wymogi wynikające z aktorów prawnych. Przedsięwzięcia niezgodne z obowiązującym prawem nie mogą otrzymać dofinansowania. Błędy na ocenie merytorycznej 21Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie

Istotnym elementem w projektowaniu inwestycji powinno być zapewnienie dostępu dla osób niepełnosprawnych. Mimo, iż obowiązek ten wynika z aktów prawnych nie zawsze jest przestrzegany. W przypadku projektów realizowanych w obiektach objętych ochroną konserwatorską należy w projekcie uwzględnić wszystkie elementy zawarte w uzgodnieniach z Konserwatorem Zabytków. Błędy na ocenie merytorycznej 22Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie

W przypadku dokumentów dotyczących oceny oddziaływania na środowisko problematyczne jest określenie w której grupie znajduje się projekt – inwestycji znacząco oddziałujących na środowisko (I), mogących znacząco oddziaływać na środowisko (II), oddziałujących na obszary objęte programem Natura 2000 (III) lub w żadnej w wyżej wymienionych. Wnioskodawca musi przedstawić odpowiednie dokumenty potwierdzające właściwe przyporządkowanie inwestycji do właściwej grupy. Błędy na ocenie merytorycznej 23Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie

Dokumentacja jest poprawna wyłącznie jeżeli Wnioskodawca postępuje zgodnie z Ustawą o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, Wytycznymi MRR w tym zakresie, zaleceniem MRR i GDOŚ dotyczącym przedsięwzięć na obszarach miejskich oraz w kwestiach wątpliwych z właściwymi Dyrektywami UE – 85/337/EWG w sprawie oceny skutków wywieranych przez niektóre przedsięwzięcia publiczne i prywatne na środowisko naturalne, Dyrektywa 92/43/EWG („Siedliskowa”), Dyrektywa 79/409/EWG („Ptasia”). Błędy na ocenie merytorycznej 24Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie

W przypadkach, kiedy wydane zostało postanowienie o braku konieczności przeprowadzania oceny oddziaływania na środowisko, dokument taki powinien posiadać wyczerpujące uzasadnienie decyzji. Błędy na ocenie merytorycznej 25Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie

Przed podpisaniem umowy Beneficjenci zobowiązani są do dostarczenia szeregu Załączników. Najwięcej problemów dostarcza złożenie poprawnych załączników potwierdzających posiadanie wkładu własnego na realizację inwestycji. Beneficjent powinien zachować spójność kwot z wnioskiem o dofinansowanie projektu. Wydatki niekwalifikowalne powinny pojawić się po stronie Beneficjenta, tak w całkowitej kwocie wkładu własnego jak i w rozbiciu na lata. 26Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie Błędy przed podpisaniem umowy

Poza załącznikiem w postaci uchwały budżetowej wraz z załącznikami problemów przysparzają takie dokumenty: - Zaświadczenie dotyczące uiszczania opłat za korzystanie ze środowiska, - harmonogram rzeczowo-finansowy, -harmonogram udzielania zamówień publicznych. W przypadku obu harmonogramów problemem jest spójność z wnioskiem o dofinansowane projektu. 27Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie Błędy przed podpisaniem umowy