Kontrakt Terytorialny w województwie kujawsko-pomorskim 16 lipca 2013 r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Kontrakt Terytorialny Województwa Kujawsko-Pomorskiego informacja na temat stanu przygotowań 26 sierpnia 2013 r r.
Advertisements

Thank you for your kind attention! WIELKOPOLSKI REGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY NA LATA Interwencja Europejskiego Fundusz Rozwoju Regionalnego.
Tauron-dystrybucja.pl Rozwój elektroenergetyki na Śląsku Opolskim.
Departament Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego Emilii Plater 1, Olsztyn Tel. (0-89) , Fax. (0-89) Urząd Marszałkowski.
Komitet Gospodarki Miejskiej Projekt Wschodni Zenon Kiczka Przewodniczący Komitetu Gospodarki Miejskiej Krajowa Izba Gospodarcza Warszawa, maj 2014 Regiony.
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne. ( ZIT ). Dofinansowanie :ZIT 11,4 mln euro WRPO 8,0 mln euro Beneficjenci :- Uniwersytet im. A. Mickiewicza, - Politechnika.
Realizacja wspólnych przedsięwzięć Lasów Państwowych i samorządów współfinansowanych ze środków zewnętrznych w perspektywie kwiecień 2015.
Działania w zakresie rewitalizacji służące realizacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014 – 2020 Urząd Marszałkowski.
Informacja na temat stanu prac nad przygotowaniem samorządu województwa do przyszłej perspektywy finansowej UE Toruń, maj 2012 r. Departament.
„e-Gdańsk – europejska metropolia on-line” Projekt Współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
Departament Rozwoju Regionalnego Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko- Pomorskiego na lata v. 4.0 projekt zatwierdzony przez Zarząd.
1 Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu EUROPEJSKI FUNDUSZ SPOŁECZNY W RAMACH WIELKOPOLSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO
1 Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu WIELKOPOLSKI REGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY NA LATA Czerwiec 2015r.
Olsztyn, 27 czerwca 2012 Propozycja zmian kryteriów merytorycznych dla Osi I Przedsiębiorczość RPO WiM w ramach Poddziałania
Rola Regionalnych Ośrodków EFS w przygotowaniu województwa kujawsko-pomorskiego do sprawnej absorpcji EFS Polskie Towarzystwo Ekonomiczne w Bydgoszczy.
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
„Aktywni zawodowo” program promocji zatrudnienia osób z niepełnosprawnością intelektualną i zaburzeniami psychicznymi w Gdyni.
PAŹDZIERNIK LpParagrafOpis średnia wartość dochodów Skumulowany udział wartości poszczególnych paragrafów dochodów % całości dochodów
1 Po pierwsze praca… Krajowe i regionalne programy operacyjne w kontekście przedsiębiorczości i miejsc pracy.
Podsumowanie wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007 – 2013 Stan na dzień (KSI SIMIK) Urząd Marszałkowski.
Bariery w rozwoju edukacyjnym ucznia Wicemarszałek Województwa Małopolskiego Leszek Zegzda Kraków, 13 czerwca 2008 r.
Projekt Umowy Partnerstwa Linia demarkacyjna interwencji pomiędzy poziom krajowy i regionalny. Perspektywa finansowa Toruń, 16 lipca 2013 r.
Program Operacyjny Inteligentny Rozwój Marcin Łata Dyrektor Departamentu Konkurencyjności i Innowacyjności Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju.
Departament Zarządzania Funduszami i Projektami Unijnymi GRUPA ROBOCZA WSPIERAJĄCA PRZYGOTOWANIE KUJAWSKO – POMORSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO.
„Kapitał Ludzki” - zasób wiedzy, umiejętności oraz potencjału zawartego w każdym człowieku Kraków, 3 czerwca 2009 r. Projekt współfinansowany przez Unię.
System, który łączy Tomasz Stępień, Prezes Zarządu Operator Gazociągów Przesyłowych GAZ-SYSTEM S.A. Strategia GAZ-SYSTEM S.A. do 2025 roku.
Założenia dla poddziałania Efektywność energetyczna - mechanizm ZIT - wsparcie dotacyjne w ramach RPO WP Regionalny Program Operacyjny.
Kryteria wyboru projektów w ramach osi IX Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko
Ekoefektywność – możliwości ubiegania się o wsparcie z programów EWT Marta Bocianowska Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego Departament Rozwoju.
30 października 2012 r.. Cel nadrzędny i cele operacyjne Strategia Rozwoju Województwa Wpływ na rozwój społeczno-gospodarczy na poziomie lokalnym.
Stan wdrażania projektów systemowych w ramach PO KL w zakresie analiz zmian gospodarczych i realizacji Dolnośląskiej Strategii Innowacji Urząd.
STRATEGIA DZIAŁANIA NA ROK 2012 REGIONALNA SIEĆ TEMATYCZNA DLA WOJEWÓDZTWA WARMIŃSKO-MAZURSKIEGO.
Prezentacja Analizy SWOT Gminy Nysa. Analiza strategiczna Gminy Nysa obejmuje rozpoznanie sił i słabości, czyli mocnych i słabych stron (analiza wewnętrzna)
Nowa perspektywa finansowa Zarys RPO v.1 Toruń, lipiec 2013 r. Departament Zarządzania Funduszami i Projektami Unijnymi, Wydział Zarządzania.
Koncepcja Obserwatorium ICT w Województwie Świętokrzyskim Sandomierz - Dwikozy
Podsumowanie wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata Stan na dzień wg KSI SIMIK Urząd Marszałkowski Województwa.
Agnieszka Pidek-Klepacz Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Lublin, 6 luty 2014 r. Wsparcie edukacji zawodowej w ramach Regionalnego.
Cyfrowa Polska szansą dla rozwoju sektora ICT 1 Agnieszka Suska Naczelnik Departament Funduszy Strukturalnych Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji Gdańsk,
Copyright (c) 2007 DGA S.A. | All rights reserved. Jak powinniśmy rozumieć INNOWACYJNOŚĆ w aspekcie środków unijnych? Poznań, 14 stycznia 2008 r.
Komisja Wspólna Rządu i Samorządu Terytorialnego, dnia 22 lutego 2012.
Strategia rozwoju kierowanego przez społeczność na lata Lokalna Grupa Działania Ziemia Gotyku.
Kryteria formalne specyficzne i kryteria premiujące w ramach konkursu nr RPLU IZ /16 Ewa Pachowska – Kurzepa Departament Wdrażania EFS.
Ocena oddziaływania na środowisko jako warunek uzyskania funduszy unijnych w ramach I i II osi priorytetowej Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Lesznie Planujesz rozpoczęcie lub rozwój działalności? Chcesz być konkurencyjny na rynku? Masz innowacyjny pomysł.
ZAKRES I FORMY ZAANGAŻOWANIA LOKALNYCH GRUP DZIAŁANIA WE WDRAŻANIE REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO NA LATA
Informacja na temat procedury wyboru projektów indywidualnych umieszczonych w Indykatywnym wykazie indywidualnych projektów kluczowych Regionalnego Programu.
Realizacja działań w sferze nauki w ramach PO KL PRIORYTET IV – komponent centralny Działania w ramach Priorytetu IV koncentrują się na podwyższaniu.
URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA LUBELSKIEGO W LUBLINIE Departament Europejskiego Funduszu Społecznego „Możliwości pozyskania funduszy strukturalnych UE.
Posiedzenie Komitetu Monitorującego RPO WP Gdańsk, 20 maja 2016r. Kryteria wyboru projektów w ramach RPO WP Regionalny Program Operacyjny.
WIELKOPOLSKI REGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY NA LATA HARMONOGRAM NABORÓW WNIOSKÓW O DOFINANSOWANIE W TRYBIE KONKURSOWYM NA 2016 ROK.
BEZPIECZNA+ Jest to Rządowy program wspomagania w latach 2015–2018 organów prowadzących szkół w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i.
„ Możliwości realizacji przez LGD projektów współpracy ” Agnieszka Pacek Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego Spotkanie LGD Tuchola;
Harmonogram prac nad projektem Kujawsko-Pomorskiego Regionalnego Programu Operacyjnego Toruń, styczeń 2013 r. Departament Zarządzania Funduszami.
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Sanok na lata
Kontrakt Terytorialny w województwie kujawsko-pomorskim
Dofinansowanie UE [PLN]
Wykorzystanie środków unijnych przez powiat działdowski w ramach RPO WiM na lata Planowane nabory w nowej perspektywie Departament.
Departament Zarządzania Funduszami i Projektami Unijnymi, Wydział Zarządzania RPO Nowa perspektywa finansowa Wstępny zarys RPO
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Harmonogram prac nad przyszłą perspektywą Toruń, listopad 2012 r.
Informacja w zakresie stanu wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego Toruń, 27 października 2016 r.
Forum Dyskusyjne „Biznes i Nauka” Politechnika Radomska
Realizacja wskaźników objętych ramami wykonania w ramach
Stan wdrażania programów operacyjnych na lata
FUNDUSZ POŻYCZKOWY NA BADANIA I WDROŻENIA
Realizacja wskaźników objętych ramami wykonania w ramach
Stan wykonania celów rzeczowo – finansowych
Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Opolu
FUNDUSZ DRÓG SAMORZĄDOWYCH
Zapis prezentacji:

Kontrakt Terytorialny w województwie kujawsko-pomorskim 16 lipca 2013 r.

Czym jest Kontrakt Terytorialny? Kontrakt Terytorialny oraz zawarte w nim strategiczne przedsięwzięcia jest dokumentem, który zostanie uzgodniony między stroną rządową i samorządową w procesie negocjacji. Jako umowa zawierana pomiędzy rządem a samorządem terytorialnym, obejmuje swym zakresem m.in. wspólnie cele rozwoju dotyczące danego terytorium, zasady realizacji interwencji oraz sposób koordynacji przedsięwzięć priorytetowych

Dlaczego Kontrakt Terytorialny? Element uzgadniania interwencji polityki spójności pozwala zaprogramować zintegrowane, komplementarne wsparcie w ramach programów operacyjnych na różnych poziomach zarządzania

Dlaczego Kontrakt Terytorialny? Instrument krajowej polityki rozwoju koncentracja tematyczna i geograficzna przedsięwzięć objętych kontraktem podnosi efektywność polityk publicznych, daje możliwość zawierania zobowiązań między różnymi podmiotami publicznymi, wybór przedsięwzięć o istotnym znaczeniu dla rozwoju danego terytorium i kraju

Uchwała Zarządu Nr 44/1354/12 Województwa Kujawsko- Pomorskiego z dnia 31 października 2012 r. w sprawie powołania koordynatora procesu negocjacyjnego kontraktu terytorialnego województwa kujawsko-pomorskiego na lata  Michał Korolko – członek Zarządu Województwa Kujawsko-Pomorskiego  Paweł Adamczyk – Skarbnik Województwa Kujawsko-Pomorskiego

Do Kontraktu Terytorialnego przygotowano 12 pakietów:  Pakiet dostępność transportowa  Pakiet Dolna Wisła  Pakiet zdrowie  Pakiet cyfrowy  Pakiet środowiskowy  Pakiet dziedzictwo kulturowe  Pakiet edukacyjny  Pakiet dla szkolnictwa wyższego  Pakiet zatrudnienie  Pakiet dostęp do usług publicznych  Pakiet energetyka  Pakiet rozwój uzdrowisk

Pakiet dostępność transportowa  Drogi krajowe i ekspresowe  Lotnisko regionalne  Linie kolejowe  Platforma multimodalna 12 mld zł

Pakiet Dolna Wisła  Regulacja Dolnej Wisły  Zagospodarowanie dróg wodnych  Zmniejszenie ryzyka powodziowego  Ożywienie gospodarcze Zbiornika Włocławskiego  Wzmocnienie potencjału gospodarczego rolnictwa na Kujawach 5 mld zł

Bezpieczeństwo zapory we Włocławku Bezpieczeństwo powodziowe Energetyka Infrastruktura i transport Turystyka Droga wodna Stosunki wodne Likwidacja erozji dennej poniżej zapory Zdecydowana poprawa stateczności zapory Znaczący wzrost bezpieczeństwa powodziowego dla miast poniżej Włocławka (Ciechocinek, Toruń) Eliminacja zagrożenia ekologicznego dla Zatoki Gdańskiej Znaczący wzrost produkcji energii elektrycznej (OZE) Poprawa bezpieczeństwa energetycznego regionu i kraju Likwidacja zagrożeń dla infrastruktury tranzytowej (rurociągi pod dnem Wisły) Połączenie komunikacyjne między A1 i DK10 Poszerzenie oferty turystycznej województwa (powstanie unikalnego obszaru turystycznego) Poprawa warunków nawigacyjnych na Wiśle poniżej Włocławka Stworzenie warunków do powstania węzła multimodalnego w Bydgoszczy Nawodnienia gruntów rolnych Poprawa stosunków wodnych w dolinie Wisły PROBLEM: Zagrożenie powodziowe w dolinie Wisły Korzyści z budowy stopnia wodnego poniżej Włocławka BEZPOŚREDNIE POŚREDNIE REALIZACJA STOPNIA PONIŻEJ WŁOCŁAWKA JAKO ELEMENTU KASKADYZACJI DOLNEJ WISŁY

Pakiet zdrowie  Podniesienie standardów medycznych w województwie  Infrastruktura służby zdrowia  e-usługi w zakresie zdrowia 1 mld zł

Pakiet cyfrowy  Infrastruktura dostępowa, w tym rozbudowa radiowej sieci LTE 0,5 mld zł

Pakiet środowiskowy  Zrównoważona mobilność miejska i tabor KPTS (dostosowany do LNG)  Program zrównoważonego rozwoju na obszarach objętych ochroną prawną i edukacja ekologiczna  Gospodarka wodno-ściekowa i ochrona powietrza  Mała retencja 3,5 mld zł

Pakiet dziedzictwo kulturowe  UNESCO  Inne zabytki i instytucje o znaczeniu narodowym  e-usługi w kulturze 1,2 mld zł

Pakiet edukacyjny  Innowacyjna edukacja – od przedszkola do seniora  Stypendia dla uczniów szkół gimnazjalnych, ponadgimnazjalnych i szkół wyższych  Subregionalne centra nauki 1 mld zł

Pakiet dla szkolnictwa wyższego  Przedsięwzięcia z Polskiej Mapy Drogowej Infrastruktury Badawczej  Przedsięwzięcia rozwojowe dla szkolnictwa wyższego  Kierunki zamawiane  Fundusz Kapitałowy dla Komercjalizacji Badań Naukowych

Pakiet zatrudnienie  Środki PFRON  Aktywna polityka rynku pracy (fundusz pracy)  Regionalny system wsparcia ekonomii społecznej 1 mld zł

Pakiet dostęp do usług publicznych  Kreatywne Centra Kultury - pilotaż  Regionalny System Wsparcia Rodziny 0,5 mld zł

Pakiet energetyka  Termomodernizacja budynków użyteczności publicznej  Inwestycje gazowe  Sieć dystrybucji LNG 0,8 mld zł

Pakiet rozwój uzdrowisk  Przedsiębiorstwo Uzdrowisko Ciechocinek S.A. -tężnie; -termomodernizacja; -efektywność energetyczna 0,5 mld zł

Harmonogram prac  czerwiec – przekazanie do Ministerstwa Rozwoju Regionalnego pełnego opisu przedsięwzięć priorytetowych;  lipiec – podsumowanie roboczych spotkań w MRR;  sierpień – spotkania MRR z resortami przy udziale zainteresowanych województw;  wrzesień – przygotowanie mandatu negocjacyjnego;  październik – negocjacje Kontraktu;  I kwartał 2014 r. podpisanie Kontraktu.

W najbliższych miesiącach..  Przygotowywanie tekstu mandatu  Prace nad projektami przedsięwzięć z MRR i innymi resortami, m. in. wg kryteriów i linii demarkacyjnej

Kryteria (wyciąg) : Innowacyjność i Przedsiębiorczość  Koncentracja interwencji na inteligentnych specjalizacjach krajowych i regionalnych  Szerszy zakres wykorzystania instrumentów zwrotnych  Przedsięwzięcia w zakresie B+R /lub infrastruktury B+R charakteryzują się wysokim stopniem współfinansowania ze źródeł prywatnych i nie dotyczą badań podstawowych

Kryteria (wyciąg) : Transport  Wsparcie inwestycji w sieci TEN-T przede wszystkim związane z podwyższaniem standardów, do właściwych dla sieci TEN-T  Inwestycje w tzw. drogi lokalne możliwe jedynie, gdy stanowią one element szerszej koncepcji związanej z rewitalizacją lub usprawniają połączenia między ośrodkami życia społeczno- gospodarczego  Wsparcie w zakresie infrastruktury przepustowości i bezpieczeństwa ruchu lotniczego wyłącznie w odniesieniu do już istniejących portów w sieci TEN-T

Kryteria (wyciąg) : Środowisko  Działania przyczyniające się do realizacji przez Polskę zobowiązań wynikających z postanowień poszczególnych dyrektyw środowiskowych  Wsparcie przede wszystkim na dokończenie interwencji w gospodarce odpadami oraz w gospodarce wodno-ściekowej  Ujęcie projektów w zatwierdzonych rządowych programach  Stan gotowości projektu do realizacji

Kryteria (wyciąg) : Energetyka  Zastosowanie instrumentów zwrotnych w OZE i efektywności energetycznej  Komplementarność ze wsparciem przewidywanym w ramach funduszy i programów sektorowych dotyczących energetyki  Wspieranie regionalnych i lokalnych programów rozwoju i upowszechniania OZE uzależnionych od potencjałów lokalnych w tym zakresie (energia wodna, wiatrowa, biomasa, geotermia)

Kryteria (wyciąg) : Cel tematyczny 8 – rynek pracy  Integracja systemu finansowania EFS i FP  Koncentracja na wsparciu grup w szczególnie trudnej sytuacji związanej z wejściem i funkcjonowaniem na rynku prac  Efektywność zatrudnieniowa zapewniona w stopniu zależnym od poziomi rozwoju społeczno- gospodarczego regionu

Kryteria (wyciąg) : Cel tematyczny 9 – włączenie społeczne i walka z ubóstwem  Realizacja przedsięwzięć ukierunkowanych na aktywizację społeczno-zawodową osób znajdujących się w szczególnie trudnej sytuacji życiowej i zawodowej  Uwzględnienie działań integrujących usługi różnych służb  Tworzenie warunków do funkcjonowania podmiotów ekonomii społecznej

Kryteria (wyciąg) : Cel tematyczny 10 – edukacja  Tworzenie miejsc wychowania przedszkolnego; działania na rzecz wyrównywania szans edukacyjnych dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych  Programy rozwoju szkół i placówek, działania służące indywidualizacji podejścia do ucznia  Rozwój współpracy szkół i placówek kształcenia zawodowego z ich otoczeniem  Doskonalenie umiejętności nauczycieli zawodu we współpracy z uczelniami i rynkiem pracy

Mandat rządowy  Przekazano część ogólną mandatu  Przekazano część szczegółową dot. EFS

Dziękuję za uwagę Departament Planowania Regionalnego tel