Kielce, 13 października 2010 r. Edukacja Polska S.A. www.diago.edu.pl Nauczyciel i uczeń – aktywni odbiorcy nowoczesnych rozwiązań informatycznych.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Sześcioletnie dziecko zarówno w szkole jak i w przedszkolu pozostaje tym samym dzieckiem, ale w szkole ma szansę pójść o krok dalej.”
Advertisements

E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
Technologia informacyjna według MENiS
E-nauczanie, czyli platforma edukacyjna.
Prezentacja przygotowana przez zespół badawczy przy CKE pod kierunkiem dr R.Dolaty PRIORYTETY POMORSKIEGO KURATORA OŚWIATY w roku szkolnym 2008/
Nowoczesne technologie w polskiej edukacji
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Wpływ domu rodzinnego na sukcesy edukacyjne uczniów
WYCHOWANIE ESTETYCZNE DZIŚ
Dlaczego 6-latek do szkoły TAK?!
Zajęcia dydaktyczno - wyrównawcze:
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH W RAMACH PRACY Z DZIEĆMI
PODSTAWA PROGRAMOWA KSZTAŁCENIA OGÓLNEGO - MATEMATYKA
Działalność Biblioteki Szkolnej przy Publicznej Szkole Podstawowej
„Zabawa jest nauką, nauka zabawą. Im więcej zabawy, tym więcej nauki”
ETwinning narzędziem realizacji nowej podstawy programowej Warszawa, 18 marca 2010 Iwona Moczydłowska, MSCDN Wydział w Siedlcach Konferencja z okazji 5-lecia.
Nowoczesne technologie w edukacji Andrzej Matuła
Co to jest TIK?.
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ i PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Projekt "Mamo! Tato! Wyrosłem z przedszkola" realizowany jest w ramach zadania publicznego pn. Realizacja szkolnych projektów promujących przyjazną adaptację.
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Kontrowersje wokół szkolnej edukacji sześciolatków w Polsce
KLASY INNOWACYJNE alternatywa dla … ”Nauka to pokarm dla rozumu”
Wyrównywanie szans edukacyjnych
ZESPÓŁ SZKÓŁ W OSTASZEWIE
Katarzyna Sarota-Cibińska Przedszkole Miejskie nr 12 w Sosnowcu
PRZEDSZKOLE 2014 Prezentacja oferty.
Jak wykorzystujemy technologię informacyjną w procesie dydaktyczno – wychowawczym w kształceniu zintegrowanym?
Przedszkole Miejskie nr 4 im. Jana Brzechwy w Będzinie.
Dlaczego warto uczyć małe dzieci języków obcych? Opracowała
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
Efektywne wspieranie indywidualnego rozwoju dziecka od przedszkola
ORGANIZACJA I FUNKCJONOWANIE SYSTEMU OŚWIATY W BAWARII
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ I PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
„Szkoła w Bejscach znana z tego, że się troszczy o każdego” że się troszczy o każdego”
PRZYSPOSOBIENIE BIBLIOTECZNE ON-LINE Z doświadczeń e-learningu na Uniwersytecie Warszawskim Maria Wilkin, Marcin Skład Centrum Otwartej i Multimedialnej.
Raport z ewaluacji wewnętrznej 2014/2015
Małe dziecko w systemie edukacji
System edukacji w Polsce
Propozycje form szkoleniowych WOM dla nauczycieli historii i wiedzy o społeczeństwie na rok szkolny 2014/2015.
 Uczniowie przygotowują materiały na wybrane lekcje wykorzystując różne programy komputerowe, np. Power Point, Paint, Microsoft Word, Microsoft Excel,
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
Debata klasowa Klasa 4 KODEKS 2.0. Zestaw zasad wypracowanych przez ekspertów i rozwiniętych przez nauczycieli i uczniów. Główne punkty kodeksu: bezpieczeństwo.
Informatyki szkolnej dzieje w pięciu aktach według Grażyny Koby.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez: - Centrum Edukacji Obywatelskiej - i „Gazetę Wyborczą”. Od początku.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących.
W naszej szkole każdy uczeń mający trudności w nauce bądź pragnący bardziej pobudzić i rozwinąć swoje zainteresowania znajdzie coś dla siebie. Nauka przy.
GOTOWOŚĆ SZKOLNA SZEŚCIOLATKÓW
Zespół środków, czyli urządzeń (np. komputer, sieci komputerowe czy media), narzędzi (oprogramowanie) oraz innych technologii, które służą wszechstronnemu.
Biblioteka szkolna we współczesnym świecie
Klasa pierwsza to start uczniów do samodzielnego i naukowego poznania świata. W trakcie aktywnego udziału w zajęciach.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA SZKOŁY PODSTAWOWE ( ) przeprowadzono 205 ewaluacji, w tym: 25 ewaluacji całościowych 180 ewaluacji problemowych Podsumowanie.
Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym
Ewaluacja pracy szkoły – drogą do wszechstronnego rozwoju uczniów.
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Obornikach Śląskich
Rodzaj innowacji: innowacja pedagogiczna Czas realizacji: roczny cykl listopad 2015 –listopad 2016 Zakres innowacji – uczniowie szkoły podstawowej 2.
Zmiany w statutach przedszkoli po reformie oświaty 2017
Sopocka Akademia Tenisowa
Szkoła Podstawowa nr 214 Ul. Fontany 1.
KLUCZEM DO WIEDZY WCIĄŻ JEST CZYTANIE !.
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Realizacja podstawy programowej na II etapie edukacyjnym
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Zapis prezentacji:

Kielce, 13 października 2010 r. Edukacja Polska S.A. Nauczyciel i uczeń – aktywni odbiorcy nowoczesnych rozwiązań informatycznych

2 Kielce, 13 października 2010 r. Mity

Zaburzenia rozwoju psychicznego – zabijanie logicznego myślenia, zdolności analizowania, nabywanie „komputerowego stylu myślenia”, czyli przeskakiwanie z myśli na myśl etc. Z drugiej strony… Wyniki testów matematycznych dla klas w których wykorzystano gry komputerowe do nauki poprawiły się o 13%; 93% uczniów uczestniczących w testach przyznało, że wolałoby matematykę, na której są wykorzystywane gry edukacyjne; 68% dzieci uczestniczących w pilotażu stwierdziło, że chcą poprawić swoje umiejętności matematyczne korzystając z gier zamieszczonych na portalu. Projekt MangaHigh.com, Learning and Teaching Scotland, projekt obejmujący 12 szkół 3 EDUKACJA POLSKA S.A. Mit 1. Rozwiązania informatyczne spowalniają i rozleniwiają proces myślenia dziecka

Zahamowany rozwój inteligencji i kreatywności - dzisiejsza młodzież nie czyta literatury, nie odwiedza instytucji kulturalnych, nie rozumie podstawowych pojęć i metafor, nie potrafi tworzyć, spędza czas wymieniając elektronicznie obrazy, teksty, pliki etc. Z drugiej strony… W. Godzic: Koniec telewizji – początek twórczości. Odbiorca staje się wytwórcą. Dzieci, które mają ciągły kontakt z nowoczesnymi technologiami wykazują się większą kreatywnością; Współcześnie dzieci potrafią robić wiele rzeczy jednocześnie (tzw. multitasking), szybko wyszukują, a także selekcjonują informacje. Młodzi i media – nowe media a uczestnictwo w kulturze, Filiciak, Danielewicz, Halawa, Mazurek, Nowotny. Raport powstał w ramach grantu Nowe media a uczestnictwo młodych Polaków w kulturze ze środków operacyjnych w programie Obserwatoriom Kultury Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego administrowanym przez Narodowe Centrum Kultury. G. Small, G. Vorgan, iBrain; Alicja Żebruń, Co szkodzi na mózg – komputer czy szkoła? 4 Kielce, 13 października 2010 r. Mit 2. Technologie informatyczne hamują rozwój inteligencji i kreatywności dzieci i młodzieży

Zaburzenia rozwoju społecznego – ograniczenie kontaktów rówieśniczych, wyobcowanie, anonimowość wyzwalająca zachowania nieetyczne i brak hamulców etc. Z drugiej strony… Z raportu- Młodzi i media wynika: hipertowarzyskość i hiperuspołecznienie, ludzko-technologiczna przestrzeń kontaktów nowe media wykorzystywane są do pogłębiania kontaktu z bliskimi ludźmi tożsamość – codziennie widzieć swoje miejsce wśród innych. W wyniku realizacji projektu badawczego poświęconego ocenie efektywności wykorzystania nowoczesnych technologii w procesie edukacji szkolnej stwierdzono m. in., że: poprawiła się atmosfera w klasach; wykorzystanie nowoczesnych technik prezentacji wpłynęło również na lepszą interakcję między uczniem i nauczycielem. Młodzi i media – nowe media a uczestnictwo w kulturze, Filiciak, Danielewicz, Halawa, Mazurek, Nowotny. Raport powstał w ramach grantu Nowe media a uczestnictwo młodych Polaków w kulturze ze środków operacyjnych w programie Obserwatoriom Kultury Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego administrowanym przez Narodowe Centrum Kultury. Badanie ICT Test Bed, Brytyjski Departament Edukacji i BECTA, projekt obejmujący 23 szkoły podstawowe, pięć średnich i trzy szkoły kształcenia uzupełniającego. 5 EDUKACJA POLSKA S.A. Mit 3. Rozwiązania informatyczne stanowią źródło zaburzeń rozwoju społecznego dziecka

Sprzeciw wobec komputerów w przedszkolach - główną aktywnością dzieci w przedszkolu powinna być swobodna zabawa podejmowana dla przyjemności; dziecko przedszkolne nie jest na tyle sprawne motorycznie, aby poradzić sobie z obsługą komputera etc. Z drugiej strony… W trakcie projektu „Head Start” zbadano dzieci w wieku przedszkolnym: dziecko korzysta, gdy program, którym się bawi, jest odpowiedni do jego poziomu rozwoju – to znaczy dziecko może samo się w nim poruszać i co najważniejsze, mieć możliwość odnoszenia sukcesu poznawczego; wyniki badania podkreślają duże znaczenie korzystania z komputera na rozwój umysłowy i motoryczny dzieci z rodzin o niskim statusie społeczno - ekonomicznym; Li, Atkins, Stanton, Effects of Home and School Computer Use on School Readiness and Cognitive Development Among Head Start Children: A Randomized Controlled Pilot Trial. 6 Kielce, 13 października 2010 r. Mit 4. Rozwiązania informatyczne mogą przynieść najwięcej szkód we wczesnym dzieciństwie

7 EDUKACJA POLSKA S.A. Mit 5. Rodzice nie ufają nowoczesnym rozwiązaniom informatycznym w edukacji Nieufność rodziców wobec nowych rozwiązań informatycznych – przekonanie, że „szkoła powinna uczyć a nie bawić”, bariery w zakresie komunikacji między rodzicami, a dziećmi w zakresie nowych technologii etc. Z drugiej strony… W trakcie projektu BECTA zbadano rodziców: 95% respondentów wierzy, iż innowacyjne narzędzia pomagają dzieciom w szkołach; 77% badanych uważa, że technologia ułatwia dzieciom i młodzieży zrozumienie trudnych tematów; 75 % myśli, że korzystanie z komputerów przekłada się na lepsze wyniki egzaminów. Badania rządowej Brytyjskiej Agencji ds. Komunikacji i Technologii w Edukacji (BECTA) przeprowadzone na próbie 2 tysięcy rodziców.

8 Kielce, 13 października 2010 r. Mit 6. Nauczyciele nie potrafią posługiwać się nowoczesnymi technologiami informatycznymi Niechęć nauczycieli - przyzwyczajenie do starych metod pracy, niewielu potrafi posługiwać się komputerem i wykorzystywać go na lekcjach, nauczyciele nie rozumieją nowych mediów, nie potrafią wspierać dzieci w kontakcie z nimi. Z drugiej strony… Z ankiety, przeprowadzonej wśród nauczycieli (cztery typy szkół) wynika, że: większość respondentów posiada umiejętności obsługi komputera oraz potrafi korzystać z Internetu; nauczyciele są świadomi tego, że komputer w szkole to uniwersalny środek dydaktyczny; o stopniu wykorzystania komputerów w procesie dydaktycznym w zasadniczym stopniu decyduje odpowiednie przygotowanie nauczycieli. Młodzi i media - są nauczyciele, którzy zakładają własne strony edukacyjne, komunikują się na GG i Naszej Klasie. Tacy nauczyciele zyskują w oczach uczniów. Badania przeprowadzone przez Magdalenę Wasylewicz z Uniwersytetu Rzeszowskiego, próba100 nauczycieli Młodzi i media – nowe media a uczestnictwo w kulturze, j.w.

9 EDUKACJA POLSKA S.A. Co to jest DIAGO? Indywidualizacja Zadania dostosowują się do poziomu dziecka Każde dziecko może dostać swój własny zestaw zadań Diagnoza Diagnoza pogłębiona - określamy co dziecko umie Całościowa - obejmuje całą podstawę programową, a nawet więcej Elastyczność Możliwość wyboru sposobu pracy Możliwość wyboru miejsca i czasu pracy Wielorakość Program multimedialny Klasyczne środki Podstawa programowa

10 Kielce, 13 października 2010 r. Świat Cudaków dla dzieciaków Diagnoza i wspieranie rozwoju kompetencji dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym ( przedszkole + 1 klasa, szkoła + ostatni rok przedszkola + uczeń zdolny )

11 EDUKACJA POLSKA S.A. Indywidualizacja

12 Indywidualizacja Kielce, 13 października 2010 r.

13 EDUKACJA POLSKA S.A. Indywidualizacja, diagnoza

14 Kielce, 13 października 2010 r. Indywidualizacja, elastyczność

15 EDUKACJA POLSKA S.A. Nowoczesny pod względem technicznym. MagicScribe edu – mówisz, masz - umożliwia wydawanie poleceń głosem oraz dyktowanie np. oceny opisowej, jest to rozwiązanie ułatwiające nauczycielom pracę. Pierwsze i jedyne takie rozwiązanie na rynku edukacyjnym. Dostosowany do technologii monitorów dotykowych. Umożliwia nauczycielowi prowadzenie bazy danych z wynikami i zarządzanie nimi. Umożliwia indywidualizację procesu dydaktycznego, automatycznie dostosowuje poziomu trudności zadań do możliwości dziecka. Umożliwia stosowanie różnych sposobów i metod pracy z dzieckiem. Mocne strony DIAGO

16 Kielce, 13 października 2010 r. Atrakcyjność dla dziecka: nowoczesna szata graficzna zastosowana technologia 3D duża liczba wariantów animacje i rymowanki w nagrodę nietuzinkowe postacie, fabuły zadań mówienie i słuchanie: dwugłowy smok Janek-Paplanek i Danka-Pogadanka czytanie i pisanie: Marcinek-Przecinek matematyka: Ulka-Szpulka przyroda: Elka-Kropelka teatr: Benek-Scenek technika: Florek-Monitorek muzyka: Gutek-Nutek plastyka: Halinka-Barwika edukacja społeczna: Alutka-Milutka wychowanie fizyczne i zdrowotne: Anka-Skakanka Świat Cudaków dla dzieciaków

17 EDUKACJA POLSKA S.A. Program ułatwia przygotowywanie oceny opisowej, zawiera 8982 sformułowania. Program pozwala na zarządzanie zadaniami dla dzieci i zarządzanie wynikami zadań. Program stanowi bazę danych o klasie. Lista umiejętności i zadania podzielone są na 6 poziomów wiekowych. Lista umiejętności zawiera 1381 umiejętności, w tym 784 do podstawy programowej i 597 rozszerzających. W oparciu o tę listę przygotowano zadania multimedialne. Przewidujemy 219 zadań dla dziecka, w tym 151 do podstawy programowej i 68 rozszerzających. Możliwość elektronicznego wypełnienia całej listy umiejętności również, zawierającej te, które nie mogą być sprawdzone multimedialnie. Statystyka

18 Kielce, 13 października 2010 r. Co to jest DIAGO? program dla nauczyciela - zarządzanie pracą i przygotowywanie ocen opisowych zadania dla dziecka

19 EDUKACJA POLSKA S.A. Nic nie zastąpi kamyków i liści

Kielce, 13 października 2010 r. Edukacja Polska S.A. Dziękujemy za uwagę