Poznańska Rada Działalności Pożytku Publicznego Kadencja 2014-2015.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PROGRAMY WSPÓŁPRACY SAMORZĄDÓW Z ORGANIZACJAMI POZARZĄDOWYMI
Advertisements

„Top Model Współpracy w Województwie Pomorskim” Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Model współpracy administracji publicznej i organizacji pozarządowych
Współpraca Miasta Białegostoku z organizacjami pozarządowymi
Zasada i organizacja statystyki publicznej „Cz ł owiek – najlepsza inwestycja”
Komitet Gospodarki Miejskiej Projekt Wschodni Zenon Kiczka Przewodniczący Komitetu Gospodarki Miejskiej Krajowa Izba Gospodarcza Warszawa, maj 2014 Regiony.
„e-Gdańsk – europejska metropolia on-line” Projekt Współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI ROCZNEGO I WIELOLETNIEGO PROGRAMU WSPÓŁPRACY SAMORZĄDU WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO Z ORGANIZACJAMI POZARZĄDOWYMI ZA ROK.
Jak rozwijać PS po zakończeniu finansowania ze środków projektowych? OWES subregion centralno-zachodni Tadeusz Durczok
Model współpracy NGO – Miasto Łódź Prezentacja projektu partnerskiego Centrum OPUS i Urzędu Miasta Łodzi Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Struktura samorządu terytorialnego - samorząd gminny, - samorząd powiatowy, - samorząd wojewódzki.
Model współpracy administracji publicznej i organizacji pozarządowych.
Program Operacyjny „Rybactwo i Morze” PO RYBY Warszawa, 4 listopada 2015 r.
Dr Magdalena Arczewska.  Fundusz Inicjatyw Obywatelskich powstał w 2005 r. w celu pobudzania oraz wspierania rozwoju inicjatyw obywatelskich. W okresie.
Rola Regionalnych Ośrodków EFS w przygotowaniu województwa kujawsko-pomorskiego do sprawnej absorpcji EFS Polskie Towarzystwo Ekonomiczne w Bydgoszczy.
Autor: Karolina Piwczyk Chorzów 2013r.. W czasie trwania projektu wszyscy przygotowywaliśmy się do założenia i późniejszej działalności w stowarzyszeniu.
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
„Aktywni zawodowo” program promocji zatrudnienia osób z niepełnosprawnością intelektualną i zaburzeniami psychicznymi w Gdyni.
Metodologia tworzenia strategii wg Mirosława Gębskiego Euroinvestment.
Historia DPK-D DataNajważniejsze wydarzenia Złożenie oferty na realizację zadania publicznego: „Utworzenie Dolnośląskiego Punktu Konsultacyjno-
Konsultacje społeczne Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Libiąż - Aktualizacja II Libiąż, 20 maja 2008r. Libiąskie Centrum Kultury.
Ekologia i ochrona zwierząt oraz ochrona dziedzictwa przyrodniczego.
Połączenie towarzystw budownictwa społecznego Opracowano w BNW UMP 2008.
Departament Zarządzania Funduszami i Projektami Unijnymi GRUPA ROBOCZA WSPIERAJĄCA PRZYGOTOWANIE KUJAWSKO – POMORSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO.
CZYM JEST SCWO? DLA KOGO SCWO? OFERTA SCWO SKIEROWANA JEST DO:  Organizacji pozarządowych działających na rzecz mieszkańców Warszawy oraz grup inicjatywnych.
Regionalny Ośrodek Europejskiego Funduszu Społecznego w Lesznie prowadzony przez: Stowarzyszenie Centrum Promocji i Rozwoju Inicjatyw.
Projekt Regulaminu Działania Komitetu Monitorującego Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Program Aktywizacja i Integracja Poznań, styczeń 2015r.
Celem Konkursu jest wsparcie małopolskich przedsiębiorstw społecznych - firm, których działalność gospodarcza służy realizacji celów społecznych, a także.
„Lokalne partnerstwa dzielnicowe” Gdańska Sieć Partnerstw Lokalnych - wnioski z drugiej edycji projektu - Monika Chabior Gdańsk, 10 maja 2010.
Koncepcja powołania Rady Działalności Pożytku Publicznego Miasta Lublin spotkanie wewnętrzne 1 czerwca 2011 r.
Projekt dofinansowany w ramach środków PO Fundusz Inicjatyw Obywatelskich 2010 Partner projektu.
Komisja Wspólna Rządu i Samorządu Terytorialnego, dnia 22 lutego 2012.
CZYM JEST SCWO? DLA KOGO SCWO? OFERTA SCWO SKIEROWANA JEST DO:  Organizacji pozarządowych działających na rzecz mieszkańców Warszawy oraz grup inicjatywnych.
Bądź Aktywny - Bądź Najlepszy szkolenia oraz specjalistyczne doradztwo dla kadry instytucji pomocy społecznej Projekt systemowy Regionalnego Ośrodka Polityki.
Strategia rozwoju kierowanego przez społeczność na lata Lokalna Grupa Działania Ziemia Gotyku.
„Gdański model aktywizacji społeczności lokalnych” Gdańsk, 27 kwietnia 2009.
Ocena poziomu kompetencji i umiejętności administracji publicznej w zakresie zarządzania rozwojem i kreowania innowacji Urząd Marszałkowski Województwa.
LIDER PROJEKTUPARTNERZY PROJEKTU Towarzystwo Wiedzy Powszechnej Oddział Regionalny w Płocku Stowarzyszenie Academia Economica Projekt współfinansowany.
Nowelizacja ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz.U. z 2003 r., Nr 96, poz. 873 ze zm.) Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej.
Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Lesznie Planujesz rozpoczęcie lub rozwój działalności? Chcesz być konkurencyjny na rynku? Masz innowacyjny pomysł.
„SAMORZĄD UCZNIOWSKI -
PODSUMOWANIE PRAC KOMISJI DIALOGU OBYWATELSKIEGO PRZY WYDZIALE ZDROWIA I SPRAW SPOŁECZNYCH ROK 2015 Justyna K. Ochędzan Przewodnicząca KDO przy WZiSS Prezes.
Ideą projektu jest polepszanie jakości życia osób niepełnosprawnych oraz wyrównywanie szans w dostępie do pełnego uczestnictwa w życiu społecznym jak.
Strategia Rozwoju Powiatu Kluczborskiego planowanie strategiczne w JST Małgorzata Ziółkowska tel kom
Zasady realizacji przedsięwzięć OC przez instytucje państwowe, przedsiębiorców i inne jednostki organizacyjne oraz organizacje społeczne działające na.
BEZPIECZNA+ Jest to Rządowy program wspomagania w latach 2015–2018 organów prowadzących szkół w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i.
Zaufanie społeczne Polaków Twierdzenie: Większość ludzi ma dobre intencje.
Współczesna środowiskowa praca socjalna na przykładzie organizowania społeczności lokalnych Zabrze, 15 czerwca 2016 rok.
Wkład III sektora w polską edukację po 1989 roku Raport obywatelski Podsumujmy razem debaty o oświacie Warszawa, 20 czerwca 2016 r.
Spotkanie z przedstawicielami organizacji pozarządowych Lublin, 8 grudnia 2011.
MINISTERSTWO OBRONY NARODOWEJ
KANDYDAT DO ŁÓDZKIEJ RADY DZIAŁALNOŚCI POŻYTKU PUBLICZNEGO ŁUKASZ WASZAK.
Harmonogram prac nad projektem Kujawsko-Pomorskiego Regionalnego Programu Operacyjnego Toruń, styczeń 2013 r. Departament Zarządzania Funduszami.
Sprawozdanie z realizacji Rocznego Programu Współpracy Miasta Poznania z Organizacjami Pozarządowymi za 2013 rok – wybrane elementy.
LOKALNY PROGRAM REWITALIZACJI MIASTA ŻARY NA LATA
Tryb tworzenia związków metropolitalnych w kontekście zasady samodzielności jednostek samorządu terytorialnego Karol Ważny Uniwersytet Gdański Instytut.
Lokalna Grupa Działania Sandry Brdy Chojnice. Obszar. Powiat chojnicki: Gmina Chojnice Miasto i Gmina Czersk Miasto i Gmina Brusy Gmina Konarzyny Powiat.
Program „Fundusz Inicjatyw Obywatelskich – Śląskie Lokalnie”
Charzykowy, 8 lipca 2016 r..
Działania MCPS na rzecz rozwoju ekonomii społecznej II posiedzenie Mazowieckiego Komitetu Rozwoju Ekonomii Społecznej
CZYM JEST PROGRAM WSPÓŁPRACY?
Biuro Sportu i Rekreacji Urzędu Miasta Olsztyna
„Jak ma funkcjonować Komitet Rewitalizacji Miasta Leszna?”
DOBRY START szkolenia dla usługodawców osób niepełnosprawnych
Wdrażanie Strategii Rozwoju i Promocji Miasta Puszczykowa
Miasto Przyjazne Dzieciom
Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Opolu
Pomorska Rada Działalności Pożytku Publicznego
Centrum PISOP Jesteśmy grupą aktywnych ludzi, którzy od 15 września 2000 r. tworzą niezależne Stowarzyszenie Należymy do Ogólnopolskiej Sieci SPLOT.
Zapis prezentacji:

Poznańska Rada Działalności Pożytku Publicznego Kadencja

Ustawa z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie Roczny Program Współpracy Miasta Poznania z Organizacjami Pozarządowymi oraz podmiotami o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy na 2014 rok Strategia Rozwoju Miasta do roku 2030, Program Operacyjny OBYWATELSKI POZNAŃ Model współpracy administracji publicznej i organizacji pozarządowych – DOBRA PRAKTYKA Na czym opiera się nasza współpraca

Model współpracy JST i NGO 3 płaszczyzny Współpraca jednostek samorządu terytorialnego i organizacji pozarządowych w zakresie tworzenia polityk publicznych Współpraca jednostek samorządu terytorialnego z organizacjami pozarządowymi w zakresie realizacji zadań publicznych Infrastruktura współpracy, tworzenie warunków do społecznej aktywności

Model współpracy JST i NGO Płaszczyzna I Obszar 2: Wzajemne informowanie się samorządu terytorialnego i organizacji pozarządowych o planach, zamierzeniach i kierunkach działań. Obszar 3: Współtworzenie przez samorząd terytorialny i organizacje pozarządowe strategii i programów realizacji polityk publicznych oraz rozwiązań instytucjonalnych. Obszar 4: Konsultowanie przez samorząd terytorialny i organizacje pozarządowe założeń projektów i aktów normatywnych oraz zasad realizacji innych przedsięwzięć. Obszar 5: Współpraca samorządu terytorialnego i organizacji pozarządowych przy wdrażaniu polityk publicznych Obszar 6: Uczestnictwo organizacji pozarządowych w ocenie realizacji polityk i programów. Obszar 1: Współpraca samorządu terytorialnego i organizacji pozarządowych przy diagnozowaniu lokalnych problemów i wyzwań

Model współpracy JST i NGO Płaszczyzna II Obszar 1: Realizacja zadań publicznych z wykorzystaniem form finansowych Obszar 2 : Realizacja zadań publicznych z wykorzystaniem form niefinansowych Obszar 3: Partnerstwo projektowe w realizacji zadań publicznych

Model współpracy JST i NGO Płaszczyzna III Obszar 1: System wspierania inicjatyw obywatelskich i organizacji pozarządowych Obszar 2: Wspieranie procesów integracji sektora organizacji pozarządowych Obszar 3: Partnerstwo lokalne

Model współpracy JST i NGO I płaszczyzna Tworzenie polityk publicznych Warsztatowe tworzenie z organizacjami rocznego programu współpracy z organizacjami pozarządowymi – uchwała Rady Miasta Poznania Konsultacje z organizacjami pozarządowymi: Poznańska Rada Działalności Pożytku Publicznego Komisje Dialogu Obywatelskiego Platforma Dialogu Społecznego Kawiarenki obywatelskie

Model współpracy JST i NGO II płaszczyzna Współpraca przy realizacji zadań publicznych Zlecanie zadań publicznych: -otwarte konkursy ofert -„małe granty” Inicjatywa lokalna Współpraca niefinansowa przy realizacji zadań publicznych: szkolenia strona internetowa komisje konkursowe Partnerstwo projektowe

Model współpracy JST i NGO III płaszczyzna Infrastruktura współpracy, tworzenie warunków do społecznej aktywności Oddział koordynacji współpracy z organizacjami pozarządowymi: „Pozarządowy Poznań” 1% z pożytkiem dla Poznania Wolontariat Poznański, Poznański Wolontariusz Roku Dzień i Tydzień Organizacji Pozarządowych, Centrum Bukowska

Model współpracy JST i NGO Zasady współpracy pomocniczości partnerstwa suwerenności stron efektywności jawności uczciwej konkurencji równości szans

Zadania Rady Działalności Pożytku Publicznego, rozdział 5, art. 35 opiniowanie projektów strategii rozwoju Miasta Poznania, opiniowanie projektów uchwał i aktów prawa miejscowego dotyczących sfery zadań publicznych, o której mowa w art. 4 ustawy, oraz współpracy z organizacjami pozarządowymi, w tym programów współpracy z tymi organizacjami, wyrażanie opinii w sprawach dotyczących funkcjonowania organizacji pozarządowych, udzielanie pomocy i wyrażanie opinii w przypadku sporów między organami Miasta, a organizacjami pozarządowymi, wyrażanie opinii w sprawach dotyczących zadań publicznych, w tym zlecania tych zadań do realizacji przez organizacje pozarządowe, oraz w sprawach rekomendowanych standardów realizacji zadań publicznych.

Rada Działalności Pożytku Publicznego, kadencja Kadencja Rady trwa dwa lata Rada odbyła 17 posiedzeń: w roku posiedzeń w roku 2012 – 8 posiedzeń w roku 2011 – posiedzenie inauguracyjne Średnia frekwencja członków Rady w roku 2013 = 59% (przedstawiciele organizacji: 70%, przedstawicieli Prezydenta: 76%, Radni: 25%) Rada w trakcie kadencji wydała 9 opinii.

Pierwsze wspólne działanie - samo(ocena) współpracy Cel: dokonanie wspólnej oceny wzajemnych relacji i jakości współpracy organizacji pozarządowych i urzędu oraz sformułowanie rekomendacji jak te relacje poprawić I etap: Diagnoza (opracowanie na temat relacji, oraz ankieta do zbierania opinii) II etap: dyskusja i ocena w oparciu o Model Współpracy (w oparciu o przygotowany scenariusz, oraz listy kontrolne) Grupa max 12 osób (przedstawiciele urzędu i organizacji pozarządowych mający doświadczenie we współpracy) Moderator Sprawozdawca Upublicznienie wyników oceny (rekomendacji)

Pierwsze wspólne działanie - samo(ocena) współpracy Kwestie do ustalenia: I ETAP: Czy chcemy się oceniać? Kto przygotuje opracowanie dotyczące relacji jst ngo (opis relacji i zebranie opinii za pomocą ankiet) II ETAP: Kogo zaprosimy do oceny? (przedstawiciele JST i NGO) Kiedy i gdzie dokonamy oceny? Kogo rekomendujemy na moderatora?

Oddział Koordynacji Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi

Slajd na większą ilość tekstu Tahoma 16 pt interlinia 1,2 pt Hasła wyrównane do lewej Wypunktowanie wyrównane do lewej Tekst dłuższy wyjustowany - Slajd na większą ilość tekstu Tahoma 16 pt interlinia 1,2 pt, Slajd na większą ilość tekstu Tahoma 16 pt interlinia 1,2 pt, Slajd na większą ilość tekstu Tahoma 16 pt interlinia 1,2 pt, Slajd na większą ilość tekstu Tahoma 16 pt, interlinia 1,2 pt, Tekst dłuższy wyjustowany - Slajd na większą ilość tekstu Tahoma 16 pt interlinia 1,2 pt, Slajd na większą ilość tekstu Tahoma 16 pt interlinia 1,2 pt, Slajd na większą ilość tekstu Tahoma 16 pt interlinia 1,2 pt, Slajd na większą ilość tekstu Tahoma 16 pt interlinia 1,2 pt