Wizja infrastruktury drogowej w Europie w 2040 roku Dr inż. Adewole Adesiyun IBDiM.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Dofinansowanie zadań związanych z efektywnością energetyczną z uwzględnieniem OŹE ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
Advertisements

Prof. dr hab. Włodzimierz Rydzkowski Uniwersytet Gdański Katedra Polityki Transportowej 1.
Największy potencjał gruntów inwestycyjnych w ofercie ANR Leszek Świętochowski Prezes ANR Warszawa, 15 kwietnia 2015 roku.
Rozwój infrastruktury sportowej w Gminie Wyszków Analiza wariantowa.
Departament Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego Emilii Plater 1, Olsztyn Tel. (0-89) , Fax. (0-89) Urząd Marszałkowski.
 Energooszczędność Odpowiednia bryły świetlna (dopasowana do wymogów realizacji – dzięki optymalnym układzie soczewek) oraz zastosowania inteligentnego.
1 Zaopatrzenie w gaz ziemny podmiotów funkcjonujących w północnej części gminy Pełczyce Prezentacja projektu 24 marca 2010.
Redukcja niskiej emisji przez ogrzewanie ciepłem sieciowym Żory, 12 maj
Jarosław Ciszewski Problemy krajowego sektora paliw z perspektywy zbiornika OLPP.
Transportowy model symulacyjny miasta Gdańska
„e-Gdańsk – europejska metropolia on-line” Projekt Współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
Nazwa projektodawcy: Powiat Szczecinecki „Rozbudowa i modernizacja Centrum Rehabilitacji Chorych na Stwardnienie Rozsiane – nowa powierzchnia – nowe możliwości”
Rozprzestrzenianie się zanieczyszczeń w atmosferze
Przygotowanie projektu w ramach Programu Interreg V-A Polska-Słowacja Wspólny Sekretariat Techniczny Programu Interreg V-A Polska-Słowacja
Ogólnopolskie Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Zabezpieczeń Technicznych i Zarządzania Bezpieczeństwem „POLALARM” Politechnika Warszawska Wydział.
| Centra Usług Wspólnych (CUW) w jednostkach samorządu terytorialnego Wojciech Lachiewicz, Ryszard Grobelny, Mateusz Klupczyński Poznań, 30 maja 2016 r.
Przemiany energii w ruchu harmonicznym. Rezonans mechaniczny Wyk. Agata Niezgoda Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Projekt Umowy Partnerstwa Linia demarkacyjna interwencji pomiędzy poziom krajowy i regionalny. Perspektywa finansowa Toruń, 16 lipca 2013 r.
„Środki unijne na rozwój przedsiębiorczości.” Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Pile Łobżenica, r.
System, który łączy Tomasz Stępień, Prezes Zarządu Operator Gazociągów Przesyłowych GAZ-SYSTEM S.A. Strategia GAZ-SYSTEM S.A. do 2025 roku.
AS-QUAL Szkolenia Doradztwo Audity Usprawnienia zarządzania organizacjami (normy zarzadzania) Grażyna.
Międzynarodowa konferencja naukowo-dydaktyczna Zrównoważony rozwój, zrównoważone społeczeństwo. Wyzwania edukacyjne Sustainable development, sustainable.
Miasta i gminy przyjazne starzeniu Paweł Kubicki, Instytut Gospodarstwa Społecznego SGH 1.
Wprowadzenie Celem naszej prezentacji jest przypomnienie podstawowych informacji na temat bezpiecznego powrotu do domu i nie tylko. A więc zaczynamy…;)
Ekoefektywność – możliwości ubiegania się o wsparcie z programów EWT Marta Bocianowska Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego Departament Rozwoju.
Elektrownie Joanna Orłowska Kamila Boguszewska II TL.
Metodologia opracowywania powiatowej mapy zagrożeń oraz powiatowego programu poprawy bezpieczeństwa – warsztaty Wrocław, 28 października 2010 r. Projekt.
Janusz Witkowski GŁÓWNY URZĄD STATYSTYCZNY Gdynia, marca 2016 roku Rola statystyki publicznej w społeczeństwie 1 Ogólnopolska konferencja naukowa.
ŁÓDŹ – strategia rozwoju Aleksandra Suszczewicz, Z – ca Dyrektora, Biuro Rozwoju Przedsiębiorczości i Obsługi Inwestora Urząd Miasta Łodzi 19 kwietnia.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
CELE STRATEGICZNE Gospodarki Komunalnej Miasta Poznania.
Podsumowanie wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata Stan na dzień wg KSI SIMIK Urząd Marszałkowski Województwa.
Fundusze Strukturalne - jak napisać projekt? Paulina Szuster.
Departament Rozwoju Regionalnego XV Posiedzenie Podkomitetu ds. Zrównoważonego Rozwoju Pełnomocnik Zarządu ds. Zrównoważonego Rozwoju Edward Reszkowski.
DOZAMEL Sp. z o.o. – Zarządca WPP Spotkanie Rady Parku Rozwój i integracja infrastruktury WPP etap I oraz dalsze zamierzenia Zarządcy WPP.
Trakt Wielu Kultur - rozwój potencjału turystycznego Miasta poprzez rewitalizację zabytkowych obszarów Piotrkowa Trybunalskiego Urząd Miasta Urząd Miasta.
WYNIKI ANKIETY INTERNETOWEJ Opracowanie wyników: Dr Jarosław Załęcki Mgr Maciej Brosz „Współtwórz swoje miasto. Wysokościowce w Gdańsku”
1 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko „Dla rozwoju infrastruktury.
III SESJA ZIMOWEJ SZKOŁY LEŚNEJ PRZY IBL „Strategia rozwoju lasów i leśnictwa w Polsce do roku 2030” Leśne Centrum Informacji - transfer wiedzy o środowisku.
„Korzyści dla inwestorów oraz regionów i gmin z funkcjonowania w Kostrzyńsko-Słubickiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej” Zielona Góra, Krzysztof.
Ocena oddziaływania na środowisko jako warunek uzyskania funduszy unijnych w ramach I i II osi priorytetowej Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
„Jak zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego?” Co nam dała realizacja projektu?
 Informatyk jest to osoba, która wykształciła się na specjalistę w dziedzinie nowych technologii, posiadająca wiedzę i umiejętności na temat ogółu metod.
Zarządzanie środowiskiem Ekologiczne wyroby Ekoetykiety.
Konferencja Społeczeństwo Informacyjne Warmii i Mazur - kierunki rozwoju infrastruktury i e-usług w ramach Programów Operacyjnych współfinansowanych.
Andrzej Feterowski Dyrektor Wydziału Informatyki Urząd Miasta Szczecin BEZPIECZNI RAZEM, czyli zachodniopomorski portal o bezpieczeństwie.
CELE STRATEGICZNE Gospodarki Komunalnej Miasta Poznania.
Wieloaspektowa analiza czasowo- kosztowa projektów ze szczególnym uwzględnieniem kryterium jakości rozwiązań projektowych AUTOR: ANNA MARCINKOWSKA PROMOTOR:
Gdańsk, 13 maja 2016 r. Koncepcje delimitacji Obszaru Metropolitalnego Warszawy.
Podsumowanie wdrażania części Osi „Przedsiębiorczość” RPO Warmia i Mazury 2007–2013 w 2008 roku.
m.st. Warszawa | Warszawska Polityka Mobilności
WIELKOPOLSKI REGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY NA LATA HARMONOGRAM NABORÓW WNIOSKÓW O DOFINANSOWANIE W TRYBIE KONKURSOWYM NA 2016 ROK.
Rozbudowa Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej przez Samorząd Województwa Małopolskiego 30 czerwca 2016r. Jacek Krupa Marszałek Województwa Małopolskiego.
Współczesna środowiskowa praca socjalna na przykładzie organizowania społeczności lokalnych Zabrze, 15 czerwca 2016 rok.
INSTYTUCJE GOSPODRKI RYNKOWEJ Jerzy Wilkin i Dominika Milczarek Wykład 1 Wiedza o instytucjach w nauczaniu ekonomii.
Działania ewaluacyjne prowadzone przez IZ RPO WK-P w roku 2014 Jolanta Rudnicka Biuro Ewaluacji Posiedzenie Komitetu Monitorującego RPO r. Departament.
„Poprawa bezpieczeństwa na Centralnej Magistrali Kolejowej poprzez likwidację przejazdów w poziomie szyn w km 127 i 147 oraz budowę skrzyżowań dwupoziomowych”
AKADEMIA ROLNICZA im. H. Kołłątaja w Krakowie Wydział Inżynierii Środowiska i Geodezji RENATURYZACJA RZEKI NIDY Prof.dr hab.Wojciech Bartnik Prof. dr hab.
Polityka Unii Europejskiej w zakresie badań i rozwoju
Gospodarowanie a środowisko
PODSTAWOWE DZIAŁY WSPÓŁPRACY W ZAKRESIE RUCHU DROGOWEGO
Konferencja „Stacje Kontroli Pojazdów – 2005” Zakopane, kwietnia 2005 Polityka Transportowa Polski w Unii Europejskiej Horyzont czasowy.
Komenda Miejska Policji w Łomży Sekcja Ruchu Drogowego
Możliwości rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw
Obecne i przyszłe wyzwania dla uczestników łańcucha dostaw w branży automotive Janusz Sobon, Prezes Zarządu KIRCHHOFF Polska Sp. z o.o.
DROGA PRZYJAZNA SPOŁECZEŃSTWU
Strategia Zintegrowanego Rozwoju Łodzi 2020+
Jak stymulować rozwój gospodarczy Gdańska?
FUNDUSZ DRÓG SAMORZĄDOWYCH
Jesteśmy „One PPG” Nasz cel We protect and beautify the world
Zapis prezentacji:

Wizja infrastruktury drogowej w Europie w 2040 roku Dr inż. Adewole Adesiyun IBDiM

Wprowadzenie Nowe Koncepcje Budowy Dróg (NR2C) – projekt badawczy 6 Programu Ramowego Unii Europejskiej NR2C realizuje 2 główne cele projektu:  określenie długofalowych i długoterminowych (2040 r) wizji na temat infrastruktury drogowej (projektowanie, budowa i utrzymanie)  stworzenie określonych innowacji w obszarach dróg miejskich, dróg międzymiastowych oraz inżynierii lądowej, zmierzających do opracowania i stworzenia określonych rozwiązań

Możliwość strategii inteligentnych inwestycji Rozwój występuje w bardzo szybkim tempie Obywatele są bardziej wymagający Radzenie sobie z problemami w sposób proaktywny, a nie reaktywny Stymulacja procesu myślenia zintegrowanego Dlaczego długofalowa wizja?

Wizje Mobilność i transport ERTRAC 2020 Konstrukcje budowlane ECTP 2030 Inżynieria drogowa NR2C 2040 Transport drogowy FEHRL 2025

NR2C Wizja 2040 Inżynieria dróg NR2C Projekt innowacyjny KE zawierający: Projektowanie i budowę infrastruktury Utrzymanie i modernizację Systemy zarządzania ruchem lub inteligentne pojazdy, jeśli wpływają na projektowanie i budowę dróg Koncepcyjne oraz techniczne odpowiedzi na przyszłe wymagania w zakresie przemieszczania się i transportu

Czystego środowiska Energii Przestrzeni Co przyniesie przyszłość? Brak Migracje Zapotrzebowanie na usługi transportowe Wzrost

Wkład Zjawiska o charakterze ogólnym Rozwój społeczne i ekonomiczne Trendy techniczne i rozwojowe Roządek!

Podstawowe pytania 1.Jakie są oczekiwania w odniesieniu do funkcji i miejsca sieci dróg w 2040 roku? 2.Jaki rozwój jest potrzebny by sprostać tym wymogom lub oczekiwaniom?

Jak wygląda wizja 2040? Dostępność Trwałość Niezawodność Oszczędność energii Zrównoważony rozwój Środowisko Osiągalność Inteligencja Bezpieczeństwo Wielofunkcyjność Wielozadaniowość Bezpieczeństwo publiczne Wizja 2040 Infrastruktura przyjazna ludziom Ekologiczna InfrastrukturaNiezawodna Infrastruktura Bezpieczna i inteligentna Infrastruktura

Niezawodna Infrastruktura Ekologiczna Infrastruktura Bezpieczna i inteligentna infrastruktura Infrastruktura przyjazna dla ludzi Optymalizacja dostępności: trwałe, niski koszt i szybka budowa, utrzymanie i naprawy. Zredukowanie wpływu infrastruktury na środowisko (hałas, zanieczyszczenia atmosfery i wibracje): projektowanie. Optymalizacja bezpieczeństwa użytkowników dróg oraz pracowników drogowych: inteligentne systemy. Zharmonizowanie infrastruktury z aspektami ludzkimi: miasta o kompaktowej zabudowie, projektowanie wielofunkcyjność i wielozadaniowość. Koncepcje budowy dróg

Niezawodna infrastruktura 2040 Lifetime engineering Modernizacja i utrzymanie Zrównoważenie zapotrzebowania i przepustowości Zarządzanie Kierunek rozwiązania

Niezawodna infrastruktura 2040 Lifetime engineering  Zbadanie mechanizmów decydujących o uszkodzeniach za pomocą technik mikro- i nanotechnologii w celu opracowania wysokiej klasy materiałów i technologii prowadzenia napraw Modernizacja i utrzymanie  Projektowanie elementów konstrukcyjnych i metod zabezpieczających, łącznie z materiałami, z myślą o zminimalizowaniu skutków prac naprawczych dla ruchu drogowego - nowoczesne metody modernizacji w warunkach zimowych - samooczyszczające się i regenerujące warstwy nawierzchni

Niezawodna infrastruktura 2040 Lifetime engineering Modernizacja i utrzymania Zrównoważenie zapotrzebowania i przepustowości Zarządzanie Kierunek rozwiązania

Niezawodna infrastruktura 2040 Zrównoważenie zapotrzebowania i przepustowości  Projektowanie infrastruktury z uwzględnieniem możliwości (tymczasowego) zwiększenie przepustowości sieci drogowej za pomocą wydzielonych pasów ruchu, okresowych objazdów, elastyczne regulowanych szerokości pasów oraz pasów umożliwiających zmianę kierunku jazdy w zależności od sytuacji na drodze

Ochrona bogactw naturalnych Kontrola poziomu emisji Ekologiczna infrastruktura 2040 Kierunek rozwiązania

Ochrona bogactw naturalnych  Opracowanie nowych metod i narzędzi zarządzania, wspierających i optymalizujących ponowne wykorzystywanie i recykling materiałów budowlanych  Opracowanie i wprowadzenie do użytku nowych, ekologicznych i zrównoważonych materiałów budowlanych w obszarze budowy nawierzchni oraz elementów konstrukcyjnych  Projektowanie systemów odzysku zrównoważonej energii z infrastruktury drogowej (m.in. kolektory słoneczne) Ekologiczna infrastruktura 2040 Kierunek rozwiązania

Ochrona bogactw naturalnych Kontrola poziomu emisji Ekologiczna infrastruktura 2040 Kierunek rozwiązania CLEAN AIR

Kontrola poziomu emisji  Rozwój infrastruktury miejskiej, która ograniczy negatywne skutki ruchu pojazdów (hałas, zanieczyszczenia i drgania)  Opracowanie systemów zmniejszających powstawanie i rozproszenie zanieczyszczeń chemicznych w drodze, a także rozwiązań w obszarze spływów powierzchniowych, spryskiwania nawierzchni, zimowego utrzymania oraz wycieków wskutek wypadków Ekologiczna infrastruktura 2040

Bezpieczna i inteligentna infrastruktura Bezpieczne projektowanie Inteligentne projektowanie Inteligentna komunikacja Inteligentne monitorowanie Kierunek rozwiązania SALT

Bezpieczna i inteligentna infrastruktura Bezpieczne projektowanie  Opracowanie i wprowadzenie do użytku nowych materiałów i elementów konstrukcyjnych, podnoszących poziom bezpieczeństwa dla użytkowników dróg, takich jak - lekkie nawierzchni odblaskowe (bezpieczeństwo w nocy) - nawierzchnie pochłaniające ciepło – w celu wykorzystania systemów termowizyjnych (poprawa widoczności w nocy oraz we mgle)

Bezpieczna i inteligentna infrastruktura Inteligentna komunikacja  Opracowanie dynamicznych drogowych paneli informacyjnych, zmierzających do komunikacji z użytkownikiem drogi poprzez przekazywanie mu odpowiednich informacji w odpowiednim czasie oraz zmniejszenie zbyt dużej liczby istniejących znaków drogowych umieszczonych ponad drogami i wzdłuż nich Inteligentna komunikacja  Opracowanie dynamicznych drogowych paneli informacyjnych, zmierzających do komunikacji z użytkownikiem drogi poprzez przekazywanie mu odpowiednich informacji w odpowiednim czasie oraz zmniejszenie zbyt dużej liczby istniejących znaków drogowych umieszczonych ponad drogami i wzdłuż nich

Bezpieczna i inteligentna infrastruktura Inteligentna monitorowanie  Opracowanie – we współpracy z przemysłem motoryzacyjnym – czujników montowanych w samochodach, umożliwiających wykrycie i określenie stanu konstrukcji drogowych w czasie rzeczywistym

Infrastruktura przyjazna dla ludzi Bezpieczeństwo publiczne Wielofunkcyjność Projektowanie dla człowieka Kierunek rozwiązania

Infrastruktura przyjazna dla ludzi Wielofunkcyjność  Zdobycie i wykorzystanie trzeciego wymiaru przestrzeni publicznej poprzez zabudowę podziemną lub utworzenie sztucznego poziomu terenu  Przeprojektowanie monotonnych obszarów biurowych i przemysłowych z myślą o zapewnieniu wielofunkcyjnej przestrzeni publicznej

Infrastruktura przyjazna dla ludzi Projektowanie dla człowieka  Projektowanie i dostosowanie aspektów infrastruktury oraz środowiska zabudowanego zgodnie z wymaganiami głównych użytkowników  Zmniejszenie potrzeb w zakresie ruchu drogowego poprzez projektowanie miast o kompaktowej zabudowie

“Najbardziej ekscytującym aspektem przyszłości jest fakt, że sami możemy ją kształtować” (Charles Handy: „Wiek paradoksu”)

Dziękuję