Dr Magdalena Arczewska.  Fundusz Inicjatyw Obywatelskich powstał w 2005 r. w celu pobudzania oraz wspierania rozwoju inicjatyw obywatelskich. W okresie.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Mgr Mirosław Przewoźnik. Fundusz Inicjatyw Obywatelskich powstał w 2005 r. w celu pobudzania oraz wspierania rozwoju inicjatyw obywatelskich. W okresie.
Advertisements

Fundusz Inicjatyw Obywatelskich Konkurs FIO 2016 Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej Departament Pożytku Publicznego 1.
Spotkanie dotycz ą ce Konkursu FIO 2014 Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej Departament Pożytku Publicznego 1.
Światowy Dzień Zdrowia 2016 Pokonaj cukrzycę. Światowy Dzień Zdrowia 7 kwietnia 2016.
Spotkanie informacyjne FIO 2014 Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej Departament Pożytku Publicznego 1.
Działania w zakresie rewitalizacji służące realizacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014 – 2020 Urząd Marszałkowski.
Jak złożyć wniosek ? (GWA) Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI ROCZNEGO I WIELOLETNIEGO PROGRAMU WSPÓŁPRACY SAMORZĄDU WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO Z ORGANIZACJAMI POZARZĄDOWYMI ZA ROK.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Benchmarking – narzędzie efektywnej kontroli zarządczej.
Pomoc publiczna i pomoc de minimis w ramach konkursu RPLU IZ /15 - Programy typu outplacement Oddział Monitoringu i Ewaluacji Departament.
Sprawozdawczość. Podstawowe terminy Okres sprawozdawczy  3 kolejne miesiące, licząc od daty zawarcia umowy o dofinansowanie projektu Rodzaje raportów.
Anna Karaś-Kierownik PCPR w Ciechanowie. Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w okresie czerwiec – grudzień 2008 roku realizowało: - Projekt „Aktywność szansą.
Model współpracy NGO – Miasto Łódź Prezentacja projektu partnerskiego Centrum OPUS i Urzędu Miasta Łodzi Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Program Operacyjny „Rybactwo i Morze” PO RYBY Warszawa, 4 listopada 2015 r.
Przygotowanie projektu w ramach Programu Interreg V-A Polska-Słowacja Wspólny Sekretariat Techniczny Programu Interreg V-A Polska-Słowacja
Olsztyn, 27 czerwca 2012 Propozycja zmian kryteriów merytorycznych dla Osi I Przedsiębiorczość RPO WiM w ramach Poddziałania
1 Rozliczenie zadań realizowanych w ramach P FIO 2015.
Przyjmowanie i obsługa wniosków LGD Lokalna Grupa Działania Wadoviana 8 września 2009.
Finansowanie wybranych działań w parkach narodowych przy udziale środków funduszu leśnego - zakres finansowy Warszawa, 06 kwietnia 2016r.
System oceny i kryteria wyboru projektów w ramach Działania 5.7 Nowe Mikroprzedsiębiorstwa Konkurs numer: RPPM IZ /16 Regionalny Program.
Kielce, 9 października 2014 r. Wstępne założenia dotyczące wnoszenia i oceny wkładu własnego w projektach współfinansowanych ze środków EFS w latach
Wniosek o dofinansowanie projektu w ramach RPO WP na lata wraz z załącznikami Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Poznańska Rada Działalności Pożytku Publicznego Kadencja
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
Bezpieczeństwo i zdrowie w pracy dotyczy każdego. Jest dobre dla ciebie. Dobre dla firmy. Partnerstwo dla prewencji Co badanie ESENER może nam powiedzieć.
Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament Europejskiego Funduszu Społecznego Białystok, 26 października 2011 r. „Wniosek o dofinansowanie.
EWALUACJA JAKO ISTOTNY ELEMENT PROJEKTÓW SYSTEMOWYCH Sonia Rzeczkowska.
Celem Konkursu jest wsparcie małopolskich przedsiębiorstw społecznych - firm, których działalność gospodarcza służy realizacji celów społecznych, a także.
Audyt rachunkowości w jsfp (podsumowanie) oraz audyt projektów UE Ministerstwo Finansów 25 czerwca 2015 r. 1.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Realizacja projektów w ramach Programu „Działaj Lokalnie IX” Działaj Lokalnie to program Polsko - Amerykańskiej Fundacji Wolności, realizowany przez Akademię.
Departament Rozwoju Regionalnego XV Posiedzenie Podkomitetu ds. Zrównoważonego Rozwoju Pełnomocnik Zarządu ds. Zrównoważonego Rozwoju Edward Reszkowski.
Zmienione kryteria formalne dla poszczególnych działań/poddziałań EFS w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014.
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Jeleniogórskiej Wydział Zarządzania Zintegrowanymi Inwestycjami Terytorialnymi Aglomeracji Jeleniogórskiej.
„Gdański model aktywizacji społeczności lokalnych” Gdańsk, 27 kwietnia 2009.
LIDER PROJEKTUPARTNERZY PROJEKTU Towarzystwo Wiedzy Powszechnej Oddział Regionalny w Płocku Stowarzyszenie Academia Economica Projekt współfinansowany.
Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa 1 Stan prac dot. dokumentów proceduralnych oraz podsumowanie spotkania konsultacyjno-szkoleniowego w.
Kryteria formalne specyficzne i kryteria premiujące w ramach konkursu nr RPLU IZ /16 Ewa Pachowska – Kurzepa Departament Wdrażania EFS.
Finansowanie wybranych działań w parkach narodowych przy udziale środków funduszu leśnego - zakres merytoryczny Warszawa, 06 kwietnia 2016 r.
Ocena oddziaływania na środowisko jako warunek uzyskania funduszy unijnych w ramach I i II osi priorytetowej Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
SPOTKANIE Z ORGANIZACJAMI POZARZĄDOWYMI Z TERENU POWIATU GLIWICKIEGO KONKURS OFERT – POWIAT GLIWICKI.
Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Lesznie Planujesz rozpoczęcie lub rozwój działalności? Chcesz być konkurencyjny na rynku? Masz innowacyjny pomysł.
FUNDUSZ AZYLU, MIGRACJI I INTEGRACJI B ŁĘDY NAJCZĘŚCIEJ POPEŁNIANE WE WNIOSKACH Centrum Obsługi Projektów Europejskich MSW ul. Rakowiecka 2a, Warszawa.
CAPS LOCK - CERTYFIKOWANE SZKOLENIA JĘZYKOWE I KOMPUTEROWE
System oceny i kryteria wyboru projektów w ramach Poddziałania Jakość edukacji ogólnej Konkurs numer: RPPM IZ /15 Regionalny Program.
Wieloaspektowa analiza czasowo- kosztowa projektów ze szczególnym uwzględnieniem kryterium jakości rozwiązań projektowych AUTOR: ANNA MARCINKOWSKA PROMOTOR:
Strategia Rozwoju Powiatu Kluczborskiego planowanie strategiczne w JST Małgorzata Ziółkowska tel kom
Najczęściej popełniane błędy w przygotowywanych wnioskach o dofinasowanie Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata Gdańsk,
Podsumowanie wdrażania części Osi „Przedsiębiorczość” RPO Warmia i Mazury 2007–2013 w 2008 roku.
Definiowanie i planowanie zadań typu P 1.  Planowanie zadań typu P  Zadania typu P to zadania unikalne służące zwykle dokonaniu jednorazowej, konkretnej.
Posiedzenie Komitetu Monitorującego RPO WP Gdańsk, 20 maja 2016r. Kryteria wyboru projektów w ramach RPO WP Regionalny Program Operacyjny.
BEZPIECZNA+ Jest to Rządowy program wspomagania w latach 2015–2018 organów prowadzących szkół w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i.
Co zrobić aby dobrze zrealizować i rozliczyć projekt? konkurs 2016.
Dirow.pl Perspektywa rozwoju obszaru z uwzględnieniem funduszy unijnych na lata Lokalna Strategia Rozwoju Stowarzyszenia Dolnoodrzańska Inicjatywa.
Departament Rozwoju Regionalnego, Wydział Zarządzania RPO Informacja sprawozdawcza w zakresie ewaluacji RPO WK-P na lata Jolanta Rudnicka Biuro.
Ewaluacja polityki spójności w Polsce z perspektywy ewaluatora. Doświadczenia i perspektywy Piotr Stronkowski.
Działania ewaluacyjne prowadzone przez IZ RPO WK-P w roku 2014 Jolanta Rudnicka Biuro Ewaluacji Posiedzenie Komitetu Monitorującego RPO r. Departament.
Zasada równości szans kobiet i mężczyzn (w oparciu o standard minimum) Olsztyn, 6 czerwca 2016r.
1 Definiowanie i planowanie zadań budżetowych typu B.
EContentplus – szansa dla archiwów, muzeów i bibliotek Anna Bramska Krajowy Punkt Kontaktowy eContentplus Chalin, 5 września 2006.
Budżetowanie kapitałowe cz. III. NIEPEWNOŚĆ senesu lago NIEPEWNOŚĆ NIEMIERZALNA senesu strice RYZYKO (niepewność mierzalna)
Spotkanie informacyjne Główne założenia konkursu
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Jeleniogórskiej
„Łączą nas efekty projektów” – wymagania programowe a doświadczenia po pierwszych naborach w Programie Interreg V-A Polska – Słowacja
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Otwarty konkurs ofert na dofinansowanie w roku 2018 zadań własnych realizowanych przez organizacje z udziałem środków zewnętrznych Rzeszów, 8 marca 2018.
Forum Komisji Dialogu Społecznego
Zapis prezentacji:

Dr Magdalena Arczewska

 Fundusz Inicjatyw Obywatelskich powstał w 2005 r. w celu pobudzania oraz wspierania rozwoju inicjatyw obywatelskich. W okresie trzech pierwszych lat złożono 6053 oferty realizacji zadań, spośród których dofinansowano  W 2008 r. utworzono rezerwę celową budżetu państwa. W tym czasie w ramach konkursu złożono1965 wniosków, z których dotację otrzymało 842.

 O cyklu projektu i jego logice,  O tym, jakie informacje należy uwzględnić w opisie projektu, w tym o planowanych celach i zakładanych rezultatach,  O konstruowaniu budżetu,  O często popełnianych błędach i o tym, jak ich unikać,  O nowych rozwiązaniach przewidzianych w regulaminie konkursu PO FIO w 2014 roku.

 Projekt to zadanie realizacyjne, które ma określony cel, wyraźnie sprecyzowane pożądane rezultaty oraz termin realizacji.

 Projekt jest zamkniętą i spójną całością, a jego poszczególne sekwencje muszą być zaplanowane i realizowane zgodnie z przyjęta strategią.  Projekt ma cel, którym jest rozwiązanie problemu lub zmiana (poprawa) warunków dotyczących beneficjentów.  Aby realizacja projektu doprowadziła do osiągnięcia celu konieczna jest diagnoza oraz określenie metody działania, w tym stosowanych narzędzi.

 W jakim stopniu realizacja projektu przyczyni się do osiągnięcia celów szczegółowych Programu?  W jakim stopniu problem został zidentyfikowany przez Oferenta?  W jakim stopniu wskazany cel/cele projektu wynika/wynikają ze zidentyfikowanego problemu?  W jakim stopniu trafnie zidentyfikowana jest grupa docelowa projektu?

 W jakim stopniu osiągnięcie zakładanych rezultatów przyczyni się do realizacji celu projektu?  W jakim stopniu projekt jest przydatny z punktu widzenia beneficjentów (adresatów zadania)?  W jakim stopniu zakładane rezultaty są wymierne i możliwe do osiągnięcia dzięki realizacji zaplanowanych działań?

 W jakim stopniu Oferent dokonał trafnej oceny prawdopodobieństwa wystąpienia ryzyka, jego oddziaływania, wpływu na realizację projektu oraz sposobu minimalizacji?  Czy opis działań tworzy spójną całość, jest adekwatny wobec zidentyfikowanych problemów, a harmonogram ich realizacji jest przejrzysty/klarowny?  W jakim stopniu projekt przyczyni się do wzmocnienia potencjału Oferenta lub Partnera?

 Wskaźniki produktu – to, co zaistnieje w wyniku osiągania celów projektu, np. opracowane materiały, raporty, analizy.  Wskaźniki rezultatu – to, co nastąpi wskutek oddziaływania projektu i zrealizowanych działań, np. wzrost znaczenia NGO w społecznościach lokalnych (rezultaty jakościowe i ilościowe).  Wskaźniki oddziaływania – określają one oddziaływanie na innych niż bezpośredni adresaci projektu, np. na inne grupy społeczne, na otoczenie adresatów projektu.

 Na ile przedstawione koszty są racjonalne, spójne i niezbędne z perspektywy realizacji projektu?  Prawidłowość kwalifikacji kosztów?  Adekwatność i realność przyjętych w kalkulacji stawek jednostkowych?  W jakim stopniu znaczenie projektu i jego jakość uzasadniają wysokość kosztów administracyjnych?

 Czy informacje na temat kwalifikacji i doświadczenia kluczowych osób zaangażowanych w realizację projektu są wystarczające?  Czy w ofercie uwzględniono informacje na temat zaangażowania wolontariuszy? Na czym polega to zaangażowanie?  Czy informacje na temat zaplecza lokalowego i wyposażenia w odniesieniu do skali proponowanych działań są wyczerpujące? Jakie jest to zaplecze?  Czy oferent (oraz jego partnerzy) ma doświadczenie w realizacji podobnych projektów (merytoryczne i co do skali przedsięwzięcia) i czy informacje na ten temat są wystarczające?

 W jakim stopniu projekt oddziałuje na społeczności lokalne/regionalne?  W jakim stopniu w działania projektowe zaangażowani są członkowie wspólnoty lokalnej/regionalnej?  W jakim stopniu projekt wpływa na rozwój kapitału społecznego w społeczności lokalnej/regionalnej?  W jakim stopniu ograniczono wydatki ponoszone w ramach projektu, korzystając z zasobów wspólnoty lokalnej/regionalnej?

ANALIZA REGULAMINU FIO 2014

 2 wersje regulaminu: podstawowa i dla zaawansowanych (starających o miano Operatora w Priorytecie 1 / dofinansowanie w Komponentach).  Nowe priorytety i kierunki działania. Działania możliwe we wszystkich sferach pożytku publicznego.  Rezygnacja z 2 KF (priorytet i kierunek działania bez znaczenia  zmiana klasyfikacji dokonywana będzie przez ekspertów);  Rezygnacja z 4 KF (dot. tego, czy działania zaplanowane w projekcie związane są z działalnością gospodarczą  Dodanie oświadczenia dotyczącego działalności gospodarczej do oferty;  Nowy Priorytet 1 „Małe inicjatywy” (młode, nieformalne, samopomocowe) – tylko operatorzy, całość za pomocą regrantingu. Operatorzy regionalni. W 2014 r. bez Operatorów tematycznych;  Komponenty: 1. Działania rzecznicze i strażnicze, 2. Działania systemowe

 Przywrócenie możliwości realizacji projektów 2 letnich i wprowadzenie możliwości projektów 3 letnich, w przypadku projektów 3 letnich możliwość ubieganie się o kolejną dotację po 2 latach realizacji projektu;  Zwiększenie max kwoty dofinansowania do 300 tys. zł. (dla projektów 3-letnich, 200 tys. dla projektów 2-letnich, 100 tys. dla projektów jednorocznych);  Rezygnacja z weksla in blanco i deklaracji wekslowej;  Niższy wkład własny ( tys. to 5% wkładu finansowego i drugie 5% finansowego lub niefinansowego);  Uproszczenie formuły dot. wyliczania wysokości wkładu własnego oferentów – wysokość wkładu własnego będzie liczona, nie tak jak dotychczas, od wartości projektu, ale od wartości dotacji;

 Brak kryteriów horyzontalnych: innowacyjności, równych szans, zrównoważonego rozwoju i partnerstwa (ale zostają kwestie horyzontalne dla priorytetów;  Podniesienie progu pozytywnej oceny merytorycznej do 65% procent;  Wprowadzenie zapisu, iż dofinansowana oferta staje się informacją publiczną;  Zmiana kryteriów merytorycznych i kart oceny (w 2014 r. są 4 karty oceny);  Zniesienie zakazu regrantingu poza komponentami.