PLAN ROZWOJU LOKALNEGO MIASTA I GMINY SZMOTUŁY WRAZ Z WIELOLETNIM PLANEM INWESTYCYJNYM - S- S- S- SZKOLENIE W ZAKRESIE WYPEŁNIANIA WNIOSKÓW PRZEDSIĘWZIĘĆ.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Instrumenty finansowania inicjatyw sołeckich – fundusze UE oraz inne formy dotacji” Rafał Kończyk Kolegium Ekonomiczno Społeczne Szkoła Główna Handlowa.
Advertisements

PROCEDURA OPRACOWANIA I AKTUALIZACJI WIELOLETNIEGO PROGRAMU INWESTYCYJNEGO MIASTA PUŁAWY.
Organizacje pozarządowe
Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 12 sierpnia 2008 r. w sprawie programu Patent Plus – wsparcie patentowania wynalazków Patrycja.
" Zrównoważony rozwój sektora rybołówstwa i nadbrzeżnych obszarów rybackich 2007 – 2013 OŚ priorytetowa IV Zrównoważony rozwój obszarów zależnych od rybactwa.
Studium wykonalności – analiza możliwości realizacji i eksploatacji projektu inwestycyjnego Szymon Kawa.
Dzień informacyjny Warszawa, kwiecień 2003 Standardowy wniosek aplikacyjny Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
Konferencja informacyjna na temat na temat konkursu dotacji dla partnerstw samorządowych w ramach Programu Regionalnego MF EOG Warszawa 28 stycznia.
Art. 8 pkt 6 i 7 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie (Dz. U. Nr 180, poz. 1493, z późn. zm.)
Partnerstwo jako dobra podstawa do opracowania i wdrażania projektów w ramach PO KL OLSZTYN, 7 MAJA 2008 KRZYSZTOF MARGOL.
Dokumenty wprowadzające politykę wspólnotową. Zasada programowania oznacza, że instytucje Unii Europejskiej kontrolują i monitorują wykorzystanie środków.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r. 1 Obowiązki Beneficjenta wobec IZ RPO WD wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu.
PROJEKTY SIECIUJĄCE Założenia ogólne. PROJEKTY SIECIUJĄCE Rola projektów sieciujących zacieśnianie współpracy pomiędzy sekretariatami regionalnymi i partnerami.
SZKOLENIE WSPÓŁFINANSOWANE PRZEZ UNIĘ EUROPEJSKĄ ZE ŚRODKÓW EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU ROZWOJU REGIONALNEGO W RAMACH POMOCY TECHNICZNEJ ZPORR ORAZ ŚRODKÓW.
WNIOSKÓW DOFINANSOWYWANYCH
GENERATOR WNIOSKÓW I STUDIUM WYKONALNOŚCI WYBRANE INFORMACJE Wrocław, 22 listopada 2005 r. WOJCIECH WICZKOWSKI Dział Wdrażania Europejskiego Funduszu Rozwoju.
Obowiązki wynikające z art. 75 ustawy o wspieraniu rozwoju usług i sieci telekomunikacyjnych (Dz. U. Nr 106, poz. 675). (Dz. U. Nr 106, poz. 675).
Środki pochodzące ze źródeł zagranicznych w wydatkach publicznych w spojrzeniu regionalnych izb obrachunkowych Małgorzata Kern Naczelnik Wydziału Informacji,
WNIOSEK PRZEDSIĘWZIĘCIA INWESTYCYJNEGO W RAMACH ROZWOJU LOKALNEJ TURYSTYKI.
D o l n o ś l ą s k i e B i u r o G e o d e z j i
NARZĘDZIA PRZYGOTOWANIA PLANÓW ROZWOJU LOKALNEGO
Społeczne partnerstwo na rzecz zdrowia środowiskowego
Możliwość finansowania przedsięwzięć telekomunikacyjnych z funduszy unijnych na lata Szczecin, 20 października 2009 r. Krzysztof Kozakowski Biuro.
System „Ewidencji Projektów”
EUROPEJSKA KARTA SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO
Wspieranie sektora pozarządowego w powiecie mławskim cel: ROZWÓJ ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH I AKTYWNOŚCI SPOŁECZNEJ MIESZKAŃCÓW POWIATU MŁAWSKIEGO Spotkanie.
KONCEPCJA ROZWOJU LOKALNEJ TURYSTYKI W GMINIE URZĘDÓW.
Analiza wykonalności przedsięwzięcia
Małe projekty Szkolenie dla beneficjentów 28 marca 2014 r. Omówienie dokumentów.
1. Działanie 4.1/413 Wdrażanie lokalnych strategii rozwoju PROW 2007 – 2013 dla małych projektów, tj. operacji, które nie odpowiadają warunkom przyznania.
Programowanie rozwoju lokalnego w latach Dr Mariusz Sienkiewicz Zakład Samorządów i Polityki Lokalnej Wydział Politologii UMCS.
Motto „Tysiąc razy lepiej zapalić świeczkę, niż wiecznie narzekać na ciemność” Przysłowie chińskie.
Sposób rejestracji CIS Opracował: Wojciech Zarzycki.
Kluczowe zagadnienia związane z wyborem LGD do realizacji LSR Łukasz Tomczak ,Rzeszów.
Pozycja finansowa wnioskodawcy Wieloletni Program Inwestycyjny, budżet oraz wskaźniki zadłużenia gminy.
„Budowa lub modernizacja dróg lokalnych” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji związanych z tworzeniem, ulepszaniem lub rozbudową wszystkich rodzajów.
ZAŁOŻENIA DO ROCZNEGO PROGRAMU WSPÓŁPRACY GMINY I MIASTA CZERWIONKA- LESZCZYNY Z ORGANIZACJAMI POZARZĄDOWYMI ORAZ INNYMI PODMIOTAMI PROWADZĄCYMI DZIAŁALNOŚĆ.
II Kongres Polski Cyfrowej, Warszawa, 3 listopada 2015 r. Możliwości finansowania projektów w zakresie rozwoju kompetencji cyfrowych w Programie Operacyjnym.
Sprawozdanie z wykonania Budżetu Miasta za 2011 rok.
Program rozwoju turystyki w województwie śląskim Mariusz Raczek Regionalne Centrum Analiz i Planowania Strategicznego Wydział Rozwoju.
w Regionalnym Programie Operacyjnym
Planowanie, finansowanie i rozliczanie projektów w organizacjach polonijnych. Moskwa, 2-3 listopada 2012 rok.
UCHWAŁA NR RADY MIASTA POZNANIA z dnia r. w sprawie przebiegu istniejącej drogi.
Plan konsultacji społecznych I część – prezentacja zakresu prac nad Strategią, celów strategicznych I i II rzędu II część – pytania skierowane do uczestników.
Kryteria wyboru projektów Działanie 5.1 Gospodarka odpadowa osi priorytetowej Środowisko przyrodnicze i racjonalne wykorzystanie zasobów Regionalnego Programu.
BUDOWA SYSTEMU ZARZĄDZANIA RUCHEM „BUDOWA SYSTEMU ZARZĄDZANIA RUCHEM” GMINA MIASTO SZCZECIN.
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
Pilotażowy Program Leader+ w Polsce.  Narodowy Plan Rozwoju  Sektorowy Program Operacyjny „Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz.
Plan gospodarki niskoemisyjnej dla miasta Katowice
Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata Gdańsk, 10 marca 2016 r. Założenia konkursu dla działania 4.1 Infrastruktura ponadgimnazjalnych.
Serdecznie witam Państwa Dr Julian Kołodziej Konsultant Katedra Integracji Europejskiej WSM SIG Piaseczno, wrzesień 2005r.
Kryteria wyboru projektów w ramach poddziałania Efektywność energetyczna - mechanizm ZIT - wsparcie dotacyjne Regionalny Program Operacyjny Województwa.
Kryteria wyboru projektów w ramach poddziałania Efektywność energetyczna - wsparcie dotacyjne Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego.
Zasady funkcjonowania Kontraktu Terytorialnego w latach października 2012 r.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata Gdańsk, 1 kwiecień 2016 r. Kryteria wyboru projektów Działanie 4.2 Infrastruktura.
„Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych ” Edyta Sznajder, Jagoda Miszewska Warszawa, 27 kwietnia 2010r.
WYKONANIE BUDŻETU MIASTA GDAŃSKA W 2007 ROKU Gdańsk 19.
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Budżet powiatu nakielskiego na 2008 rok. Budżet powiatu opracowano na podstawie: Informacji Ministra Finansów Nr ST /2007 z dnia 10 października.
1. Rozstrzygnięcie konkursu ofert na realizację zadań publicznych z zakresu kultury i ochrony dziedzictwa kulturowego w 2011 roku na terenie Dolnego Śląska.
Zatrudnianie nauczycieli
Ewidencja Zabytków Ewidencja w Polsce Krajowa Ewidencja Zabytków
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Wałbrzyskiej
Kryteria wyboru projektów 10. 3
Regionalny Program Operacyjny Województwa Lubelskiego
Projekt budżetu 2001 Zarząd Miasta TYCHY.
Studia II stopnia (magisterskie) rok akademicki 2018/2019
Studia II stopnia (magisterskie) rok akademicki 2018/2019
Zapis prezentacji:

PLAN ROZWOJU LOKALNEGO MIASTA I GMINY SZMOTUŁY WRAZ Z WIELOLETNIM PLANEM INWESTYCYJNYM - S- S- S- SZKOLENIE W ZAKRESIE WYPEŁNIANIA WNIOSKÓW PRZEDSIĘWZIĘĆ INWESTYCYJNYCH - Prowadzący: mgr inż. Tomasz Sikora

Business Mobility International spółka z o.o. Ponad 100 samorządów terytorialnych pod naszą opieką. Strategie Rozwoju, Plany Rozwoju Lokalnego, Studia Wykonalności, Partnerstwo Publiczno-Prywatne, Gminne Fundacje Pożytku Publicznego.

Businees Mobility International spółka z o.o. Tylko BMI sp. z o.o. pomysłodawca i twórca Samorządowych Fundacji Pożytku Publicznego wie jak skutecznie skupić mieszkańców gminy lub powiatu wokół realizacji przedsięwzięcia bez udziału srodków własnych.

ZARZĄDZENIE nr 290/IV/2004 Burmistrza Miasta i Gminy Szamotuły z dnia w sprawie: procedury opracowania Planu Rozwoju Lokalnego Miasta i Gminy Szamotuły oraz Wieloletniego Planu Inwestycyjnego Miasta i Gminy Szamotuły Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 6 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tekst jedn. Dz. U.Nr 142, póz z 2001r. z późn. zm.)

Zał. Nr 1 do zarządzenia Burmistrza Miasta i Gminy Szamotuły Nr 290/IV/2004 z dnia r. SKŁAD OSOBOWY KOMISJI KOORDYNACYJNEJ DS. PLANU ROZWOJU LOKALNEGO ORAZ WIELOLETNIEGO PLANU INWESTYCYJNEGO MIASTA I GMINY SZAMOTUŁY

HARMONOGRAM PRAC NAD PRL WRAZ Z WPI Zał. Nr 2 do zarządzenia Burmistrza Miasta i Gminy Szamotuły Nr 290/IV/2004 z dnia r.

WNIOSEK PRZEDSIĘWZIĘCIA INWESTYCYJNEGO DO PRL (TERMS OF REFERENCE) Zał. Nr 3 do zarządzenia Burmistrza Miasta i Gminy Szamotuły Nr 290/IV/2004 z dnia r. NAZWA ZADANIA: Propozycja nazwy zadania inwestycyjnego. OSOBA ODPOWIEDZIALNA ZA REALIZACJĘ ZADANIA: Osobą odpowiedzialną za realizację zadania jest szef jednostki zgłaszającej zadanie lub osoba przez niego wskazana. BENEFICJENT: Beneficjentem jest grupa mieszkańców miasta i gminy, która będzie korzystać z efektów zadania po jego realizacji (np. młodzież miasta i gminy, mieszkańcy osiedla, wszyscy mieszkańcy miasta i gminy Szamotuły, czytelnicy biblioteki, itp.). KRÓTKI OPIS PROJEKTU: W tym punkcie należy wykazać m.in.: związek funkcjonalny lub techniczny z innymi realizowanymi zadaniami; obowiązek realizacji wynikający z przepisów. W tym punkcie m.in. należy określić czy planowane przedsięwzięcie posiada opracowaną dokumentację techniczną oraz czy posiada pozwolenie na budowę. Jeżeli spełnienie tych warunków nie jest wymagane należy również to zapisać. Należy również opisać aktualne zaawansowanie prac nad realizacja zadania inwestycyjnego. LOKALIZACJA: Określając lokalizację należy umiejscowić planowane przedsięwzięcie, podając adres/numer działki, podać inne dane charakteryzujące nieruchomość, w tym także formę władania gruntem czyja własność, jak dzierżawa to na ile lat zawarta. Należy również określić czy planowane przedsięwzięcie jest zgodne z aktualnym miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego. Jeżeli spełnienie tego warunku nie jest wymagane należy również to zapisać. CZAS REALIZACJI PROJEKTU: W tej pozycji należy określić proponowane ramy czasowe realizacji projektu.

EFEKT: Ekonomiczny (mierzalny) będzie generować dodatkowe dochody, czy dodatkowe wydatki. Społeczny zaspokaja potrzeby mieszkańców (dostępność do placówek oświaty, poprawia komunikację, itp.), poprawia aktywność zawodową mieszkańców, stwarza warunki do ożywienia inwestycyjnego wśród podmiotów gospodarczych, itp. Inne efekty. KOSZTY: W niniejszej pozycji należy podać jednorazowe nakłady inwestycyjne na zadanie a także roczne koszty eksploatacji, które będą miały wpływ na budżet miasta i gminy. UZASADNIENIE: Uzasadniając proponowane zadanie należy wykazać jego związek z innymi zadaniami zrealizowanymi lub realizowanymi, w stosunku do których posiada ono charakter komplementarny, pozwalający wzmocnić pozytywny całkowity efekt na otoczenie. Data : Podpis Kierownika Podpis Burmistrza Referatu ZAANGAŻOWANIE ŚRODKÓW WŁASNYCH: W pozycji tej należy określić udział środków własnych w całkowitych nakładach inwestycyjnych; procentowo i kwotowo. Należy również wskazać, czy realizowany projekt należy do zadań własnych gminy. WPŁYW NA ŚRODOWISKO: W niniejszej pozycji należy określić wpływ planowanego przedsięwzięcia na środowisko: pozytywny / neutralny / negatywny, oraz uzasadnić. PARTNERZY PROJEKTU: W niniejszej pozycji należy wymienić partnerów zaangażowanych w jakikolwiek sposób (pośrednio lub bezpośrednio) w realizację projektu oraz ewentualnie wykazać czy planowane i możliwe jest pozyskanie dodatkowych środków na realizację przedsięwzięcia z: funduszy pomocowych Unii Europejskiej, PPP i innych.

Zał. Nr 4 do zarządzenia Burmistrza Miasta i Gminy Szamotuły Nr 290/IV/2004 z dnia r.

KRYTERIA OCENY ZADAŃ W PROJEKCIE: LP.WYSZCZEGÓLNIENIEPUNKTACJA 1. Zgodność ze Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego 2 punkty 2. Dokumentacja (dokumentacja techniczna, kosztorys inwestorski) 1 punkt 3. Możliwość finansowania zadania przy udziale środków zewnętrznych (fundusze strukturalne; PPP; inne) 1 punkt 4. Pozwolenie na budowę 2 punkty 5. Przedsięwzięcia realizowane w ramach zadań własnych powiatu 3 punkty 6. Komplementarność - powiązanie z innymi zadaniami 1 punkt Razem:10 punktów Zał. Nr 5 do zarządzenia Burmistrza Miasta i Gminy Szamotuły Nr 290/IV/2004 z dnia r.

WYBRANY WARIANT ROZWOJU MIASTA I GMINY SZAMOTUŁY

PODZIAŁ POTENCJAŁU INWESTYCYJNEGO NA POSZCZEGÓLNE CELE: PRIORYTETY, CELE PIERWSZORZĘDNE, CELE DRUGORZĘDNE, INNE CELE PRIORYTETY Infrastruktura dla miasta i gminy. I A* Oświata, kultura, sport i wychowanie. I B 60 % CELE PIERWSZORZĘDNE Polityka proinwestycyjna, wspomaganie przedsiębiorczości. [II A]* 20% budżetu globalnego Zdrowie, bezpieczeństwo, opieka. [II B] 10% budżetu globalnego Poprawa warunków zamieszkania. [II C] 10% budżetu globalnego 40% ___________________ * - oznaczenie celu w priorytetach, celach pierwszorzędnych, celach drugorzędnych

WZÓR KARTY PROJEKTU

WZÓR KARTY PROJEKTU – ciąg dalszy

WZÓR KARTY PROGRAMU OPERACYJNEGO Program Operacyjny: "Nazwa programu" - Program nr IA/1* * Program NR I A/1 – oznacza, że jest to program nr 1 przyporządkowany celowi IA (oznaczenie celów z Wybranego Wariantu Rozwoju). ** Projekt P 1/2 – oznacza to, że jest to projektu nr 2 przyporządkowany programowi nr 1. *** Zadanie Z 1/3/2 – zadanie nr 2 w projekcie nr 3 programu nr 1.

Przykładowy Program Operacyjny: "Program modernizacji i budowy sieci komunikacyjnej powiatu"* Program nr I B/6

Program Operacyjny: "Program modernizacji i budowy sieci komunikacyjnej powiatu"* PROGRAM NR I B/6 – ciąg dalszy programu RAZEM PROGRAM: KOSZT CAŁKOWITY: ,00 ŚRODKI WŁASNE: ,00 Projekt budowy i modernizacji dróg powiatu pilskiego Projekt nr P 6/1 Budowa drogi Zelgniewo – Rudna – obecnie droga gminna (4 260m). Zadanie nr Z 6/1/7 Zarząd PowiatuKOSZT CAŁKOWITY: ,00 budżet powiatu, środki U.E. Dyrektor Wydziału Komunikacji Starostwa Powiatowego w Pile ŚRODKI WŁASNE: ,00 Przebudowa drogi powiatowej nr Piła – Zelgniewo (12 076m). Zadanie nr Z 6/1/8 Zarząd PowiatuKOSZT CAŁKOWITY: ,00 budżet powiatu, środki U.E. Dyrektor Wydziału Komunikacji Starostwa Powiatowego w Pile ŚRODKI WŁASNE: ,00 Przebudowa dróg powiatowych nr Rudna – Wysoka – Kijaszkowi (3 399m + 5,886m). Zadanie nr Z 6/1/9 Zarząd PowiatuKOSZT CAŁKOWITY: ,00 budżet powiatu, środki U.E. Dyrektor Wydziału Komunikacji Starostwa Powiatowego w Pile ŚRODKI WŁASNE: ,00 Budowa drogi Kruszki – Łobżenica (4 160m). Zadanie nr Z 6/1/10 Zarząd PowiatuKOSZT CAŁKOWITY: ,00 budżet powiatu, środki U.E. Dyrektor Wydziału Komunikacji Starostwa Powiatowego w Pile ŚRODKI WŁASNE: ,00 * Zadania „wytłuszczone” realizowane w latach 2004 – 2007 znajdują się w tabeli Wieloletniego Planu Inwestycyjnego (tabela 4.3/1)

NAKŁADY NA WIELOLETNI PLAN INWESTYCYJNY W LATACH 2004 – 2006 W kolumnie pod nazwą „Dofinansowanie” należy podać zarówno kwoty, jak i źródła pochodzenia środków zewnętrznych (np. ZPORR itp.).