Wojciech Fedyk Tourist Consulting www.ekspert.turystyka.pl Marketing atrakcji turystycznych w sieci współpracy Warsztaty zorganizowane przez Stowarzyszenie.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Polskie 10 lat w Unii. Polityczne aspekty członkostwa - jak Polska zmieniła Europę.
Advertisements

Największy potencjał gruntów inwestycyjnych w ofercie ANR Leszek Świętochowski Prezes ANR Warszawa, 15 kwietnia 2015 roku.
Łukasz Małecki Ministerstwo Rozwoju Wsparcie projektów technologicznych firm w latach
Komitet Gospodarki Miejskiej Projekt Wschodni Zenon Kiczka Przewodniczący Komitetu Gospodarki Miejskiej Krajowa Izba Gospodarcza Warszawa, maj 2014 Regiony.
Realizacja wspólnych przedsięwzięć Lasów Państwowych i samorządów współfinansowanych ze środków zewnętrznych w perspektywie kwiecień 2015.
Obecna praktyka badań konsumentów usług turystycznych w regionach – województwo łódzkie Tomasz Koralewski Tomasz Mazurek Regionalna Organizacja Turystyczna.
Działania w zakresie rewitalizacji służące realizacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014 – 2020 Urząd Marszałkowski.
Rachunki regionalne Urząd Statystyczny w Katowicach Ośrodek Rachunków Regionalnych Ogólnopolska konferencja naukowa z okazji obchodów Dnia Statystyki Polskiej.
GRUPY I ZESPOŁY © dr E.Kuczmera-Ludwiczyńska, mgr D.Ludwiczyński.
OPERATORZY LOGISTYCZNI 3 PL I 4PL NA TLE RYNKU TSL Prof. zw.dr hab. Włodzimierz Rydzkowski Uniwersytet Gdańsk, Katedra Polityki Transportowej.
Po co mi te Normy? Prezentacja: Dominik Berliński.
Olsztyn, 27 czerwca 2012 Propozycja zmian kryteriów merytorycznych dla Osi I Przedsiębiorczość RPO WiM w ramach Poddziałania
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Białystok, 24 września 2010 r. e-Podlaskie – kierunki.
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
Przyjmowanie i obsługa wniosków LGD Lokalna Grupa Działania Wadoviana 8 września 2009.
Metodologia tworzenia strategii wg Mirosława Gębskiego Euroinvestment.
Departament Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego Ul. Kościuszki 83, Olsztyn Tel. (0-89) , Fax (0-89) Urząd Marszałkowski.
Cel analizy statystycznej. „Człowiek –najlepsza inwestycja”
„Wdrażanie elektronicznych usług dla ludności woj. podlaskiego – część II, administracja samorządowa”
Obszary inteligentnych specjalizacji Wielkopolski a UEP / SC UEP.
„Środki unijne na rozwój przedsiębiorczości.” Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Pile Łobżenica, r.
Program Operacyjny Inteligentny Rozwój Marcin Łata Dyrektor Departamentu Konkurencyjności i Innowacyjności Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju.
Departament Zarządzania Funduszami i Projektami Unijnymi GRUPA ROBOCZA WSPIERAJĄCA PRZYGOTOWANIE KUJAWSKO – POMORSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO.
System, który łączy Tomasz Stępień, Prezes Zarządu Operator Gazociągów Przesyłowych GAZ-SYSTEM S.A. Strategia GAZ-SYSTEM S.A. do 2025 roku.
Projekt Regulaminu Działania Komitetu Monitorującego Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Naukowe Koło Marketingu MERITUM. Kontekst projektu  Nowoczesny i sprawnie funkcjonujący system IT ma istotny wpływ na poprawę konkurencyjności turystyki;
Założenia dla poddziałania Efektywność energetyczna - mechanizm ZIT - wsparcie dotacyjne w ramach RPO WP Regionalny Program Operacyjny.
ZABRZAŃSKI RYNEK PRACY – FORMY AKTYWIZACJI OSÓB BEZROBOTNYCH I POSZUKUJĄCYCH PRACY Zabrze, Powiatowy Urząd Pracy w Zabrzu.
Ekoefektywność – możliwości ubiegania się o wsparcie z programów EWT Marta Bocianowska Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego Departament Rozwoju.
Metodologia opracowywania powiatowej mapy zagrożeń oraz powiatowego programu poprawy bezpieczeństwa – warsztaty Wrocław, 28 października 2010 r. Projekt.
Prezentacja Analizy SWOT Gminy Nysa. Analiza strategiczna Gminy Nysa obejmuje rozpoznanie sił i słabości, czyli mocnych i słabych stron (analiza wewnętrzna)
Innowacje i konkurencyjność łańcuchów dostaw we współczesnej gospodarce Dr hab. Grażyna Śmigielska, Prof. UEK.
Cyfrowa Polska szansą dla rozwoju sektora ICT 1 Agnieszka Suska Naczelnik Departament Funduszy Strukturalnych Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji Gdańsk,
Copyright (c) 2007 DGA S.A. | All rights reserved. Jak powinniśmy rozumieć INNOWACYJNOŚĆ w aspekcie środków unijnych? Poznań, 14 stycznia 2008 r.
ŚLĄSKI ZWIĄZEK GMIN I POWIATÓW ul. Stalmacha Katowice tel.: +4832/ , , fax.: +4832/ , BENCHMARKING – NARZĘDZIE.
Fundusze Strukturalne - jak napisać projekt? Paulina Szuster.
Zarządzanie systemami dystrybucji
Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko – Pomorskiego w Toruniu Cykl spotkań promujących najlepsze praktyki dotyczące aktywizacji mieszkańców na terenach.
1 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko „Dla rozwoju infrastruktury.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Strategia rozwoju kierowanego przez społeczność na lata Lokalna Grupa Działania Ziemia Gotyku.
„Gdański model aktywizacji społeczności lokalnych” Gdańsk, 27 kwietnia 2009.
Ocena poziomu kompetencji i umiejętności administracji publicznej w zakresie zarządzania rozwojem i kreowania innowacji Urząd Marszałkowski Województwa.
LIDER PROJEKTUPARTNERZY PROJEKTU Towarzystwo Wiedzy Powszechnej Oddział Regionalny w Płocku Stowarzyszenie Academia Economica Projekt współfinansowany.
Ocena oddziaływania na środowisko jako warunek uzyskania funduszy unijnych w ramach I i II osi priorytetowej Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Lesznie Planujesz rozpoczęcie lub rozwój działalności? Chcesz być konkurencyjny na rynku? Masz innowacyjny pomysł.
ZAKRES I FORMY ZAANGAŻOWANIA LOKALNYCH GRUP DZIAŁANIA WE WDRAŻANIE REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO NA LATA
„Współpraca partnerska instytucji w ramach Programu Operacyjnego Współpracy Transgranicznej Czechy - Polska“ Ing. Michal Janeba Wiceminister ds. rozwoju.
Konferencja Społeczeństwo Informacyjne Warmii i Mazur - kierunki rozwoju infrastruktury i e-usług w ramach Programów Operacyjnych współfinansowanych.
Wieloaspektowa analiza czasowo- kosztowa projektów ze szczególnym uwzględnieniem kryterium jakości rozwiązań projektowych AUTOR: ANNA MARCINKOWSKA PROMOTOR:
Realizacja działań w sferze nauki w ramach PO KL PRIORYTET IV – komponent centralny Działania w ramach Priorytetu IV koncentrują się na podwyższaniu.
Dobre praktyki oraz najczęstsze błędy popełniane przez przedsiębiorców r. Piotr Nędzewicz.
Strategia Rozwoju Powiatu Kluczborskiego planowanie strategiczne w JST Małgorzata Ziółkowska tel kom
Obecni i potencjalni zleceniodawcy badań w regionach Źródła finansowania badań Wojciech Fedyk Dolnośląska Organizacja Turystyczna.
Program na rzecz Przedsiębiorczości i Innowacji (EIP) Aleksander Bąkowski Krajowy Punkt Kontaktowy Programów Badawczych UE Instytut Podstawowych Problemów.
Edukacja w badaniach - podstawowe dane Michał Sitek Warszawa,
Dirow.pl Perspektywa rozwoju obszaru z uwzględnieniem funduszy unijnych na lata Lokalna Strategia Rozwoju Stowarzyszenia Dolnoodrzańska Inicjatywa.
Departament Rozwoju Regionalnego, Wydział Zarządzania RPO Informacja sprawozdawcza w zakresie ewaluacji RPO WK-P na lata Jolanta Rudnicka Biuro.
Zaufanie społeczne Polaków Twierdzenie: Większość ludzi ma dobre intencje.
„ Możliwości realizacji przez LGD projektów współpracy ” Agnieszka Pacek Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego Spotkanie LGD Tuchola;
ROLA POT W TWORZENIU ZINTEGROWANEGO SYSTEMU BADAŃ KONSUMENTÓW USŁUG TURYSTYCZNYCH TERESA BUCZAK.
Biznes Wielkopolska to magazyn, który ukazuje się od 2003 roku. Magazyn powstał jako element promocji firm wyróżnionych certyfikatem „Najwyższa Jakość”
Spotkanie z przedstawicielami organizacji pozarządowych Lublin, 8 grudnia 2011.
PROJEKT KOŃCOWY. 1.Marka – Jaka jest historia marki? 2.Produkt – jakie są najistotniejsze cechy produktu? Czym różni się od innych produktów? Jakie są.
Polityka Unii Europejskiej w zakresie badań i rozwoju
ZARZĄDZANIE MUNICYPALNE
Strategia RIT Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego – RIT.
Nazwa firmy Plan biznesowy.
Prezentacja planu biznesowego
Nazwa firmy Biznesplan.
Zapis prezentacji:

Wojciech Fedyk Tourist Consulting Marketing atrakcji turystycznych w sieci współpracy Warsztaty zorganizowane przez Stowarzyszenie „Lokalna Grupa Działania Partnerstwo Kaczawskie ze środków Unii Europejskiej z EFRROW w ramach umowy przyznania pomocy na działanie „Funkcjonowanie lokalnej grupy działania, nabywanie umiejętność i aktywizacja” objętego PROW na lata 2007 – 2013, Oś 4 Leader Wsp ó łpraca w turystyce a efektywność lokalnej gospodarki turystycznej Krotoszyce, r.

Czy na pewno znają Państwo swojego Klienta?

BARIERY PROMOCJI POLSKICH MIAST I REGIONÓW

Reklamy = produkt/touroperator……są odbierane płytko, pobieżnie bez szczególnego zaangażowania intelektu. Konsumenci – turyści mają na głowie ważniejsze i poważniejsze rzeczy niż reklama = produkt/touroperator

A jak wygląda nasza oferta turystyczna ?... czy tak? tak....

Jeśli ma być markowe, to musi być oznakowane

Produkt/Oferta to ≠ katalog Oferta to = zrealizowany etap projektu Projekt to ≠ dotacja z Unii Europejskiej Projekt = to odpowiedź na zdefiniowany problem

Jeśli masz problem - nie martw się Jeśli potrafisz zdefiniować problem - masz szansę stworzyć projekt = markowy produkt sieciowy Jeśli stworzysz dobry projekt = produkt markowy, to na rynku zmierzasz do sukcesu Teraz zbuduj zespół, podziel się pracą, i sukcesem

Etap początkowy Etapy pośrednie /jeden lub kilka/ Cel 0% 100% Czas % zaangażowanych zasobów PlanowanieRealizacja Zakończenie Etap końcowy

Państwa obietnice!! Wypoczynek w scenerii gospodarstwa wiejskiego. Wspaniałe miejsce dla miłośników przyrody, gdyż mogą tam obserwować zwierzęta i rozpoznawać chronione rośliny. Dzięki aktywnej szefowej obiekt regularnie co rok otrzymuje nowy wystrój wnętrza aby od strony estetycznej klient w naszym lokalu poczuł się jak najlepiej. "………………………" to doskonała baza wypadowa do zwiedzania atrakcyjnych miejsc naszego regionu….. Gospodarstwo agroturystyczne ………………….. oferuje: parking pod dachem Tutaj dla Ciebie mam wolny pokój I ogród zielony i święty spokój. Niebo błękitne nad głową Na życzenie co dzień swojską żywność zdrową. Dodatkowy opis: Właściciel obiektu nie dodał jeszcze opisu.

Państwa obietnice!! Smakoszom win oferujemy pełną szafę niezwykłych gatunków win Przestań biec i zatrzymaj się na chwilę. Odwiedź miejsce, w którym zapomnisz o rzeczywistości Budynek leży w środku czworoboku utworzonego przez Złotoryję (8 km), Lwówek Śląski (22 km), Bolesławiec (28 km) i Chojnów (15 km) w odległości 10 km od autostrady A4. Spotkacie się tu Państwo z miłą i sympatyczną atmosferą, znajdując w naszym menu dania staropolskie z wieprzowiny, drobiu, ryb i dziczyzny. "To dobre góry, żeby się zagubić” Gotujemy dla gości z przyjemnością, używając ziół i przypraw z ogródka. Nasz nabiał pochodzi od krów pasących się za płotem, jajka i miód z sąsiedztwa.

Państwa obietnice!! Bez Waszego zadowolenia i obecności My nie istniejemy. Dla nas liczycie się najbardziej Wy Drodzy Goście, a nie tylko dudki które u nas po bytności Waszej zostają. usługi - akceptacja zwierząt…. ….……………w Górach Kaczawskich – najbardziej na północ wysuniętych górach w Polsce. Miłośnikom dobrej kuchni, oferujemy własne wyroby wędliniarskie, własnego wypieku chleb oraz pyszne wędzone ryby. UWAGA !! UWAGA!! UWAGA!! UWAGA!! UWAGA!! UWAGA!! UWAGA!! UWAGA!! OSÓB, KTÓRE ZDECYDUJĄ SIĘ NA DŁUŻSZY POBYT CENA ULEGA

wg Forum Turystyki Regionów; Instytut Wspierania Turystyki

Z którymi z wymienionych produktów reklamujących Dolny Śląsk spotkał(a) się Pan / Pani? (możliwa więcej niż jedna odpowiedź)

Stopień rozwoju funkcji turystycznej subregionów

WIZJA

Nie stosowanie w działaniach marketingowych metodologii segmentacji jest jak działanie typu „seria z karabinu”. skierowane do większej populacji ogólny Zastosowanie filozofii segmentacji w działaniach na danym rynku można nazwać „marketingiem snajperskim”. precyzyjnie skierowany skoncentrowany na kliencie Myślenie segmentami a marketing

System kooperacji z LGD – istnieje czy nie ??? LGD Pogórze Kaczawskie Promocja Informacja Rozwój lokalnego produktu turystycznego Produkt Branży turystycznej MŚP TOL DMC LOT/ ROT Inwestycje

LGD TOLGPKPLOT LOT - Lokalna Organizacja Turystyczna TOL - Touroperator lokalny GP - Grupa Produktowa KP - Konsorcjum Produktowe DMC - Destination Management Company System kooperacji z LGD – istnieje czy nie ???

Obszary subregionalne sieciowych produktów turystycznych Subregionu Pogórze Kaczawskie Szlak Wygasłych Wulkanów Złote Pogórze Kaczawskie Dymarki Kaczawskie Wieże Widokowe Pogórza Kaczawskiego Szlak Polskiej MiedziSzlak Cystersów Pogórza Kaczawskiego Szlaki Rowerowe Dla Aktywnej Rodziny Agroturystyczny Szlak Winno – Miodowy Szlak Polskiej Wsi Kraina Chleba Pogórza Kaczawskiego

System Identyfikacji Wizualnej Subregionu Pogórza Kaczawskiego

Promocja i rozwój wizerunkowych lokalnych produktów turystycznyc h Sieciowy produkty turystyczny „Kraina Wygasłych Wulkanów” ………………?…………..?……………? ROT LGD POT

Środki własne członków-składki Fundusze UE: POIG, POKL, POIiŚ, POWT, RPO, LEADER Dotacje lokalnych jednostek samorządu terytorialnego Dotacje konkursowe jednostek administracji państwowej (MSiT) Komercyjna działalność gospodarcza - niekonkurencyjna wobec mśp- członków LGD Pogórze Kaczawskie Model kooperacji sieciowej w finansowania promocji Krainy Wygasłych Wulkanów – istnieje czy nie??

Główne powody tworzenia produktów sieciowych Skala wdrożenia i funkcjonowaniaSkala wdrożenia i funkcjonowania – duża skala wdrożenia pozwala na istotne oszczędności Dobre wzorce, w tym konkurencyjny know-howDobre wzorce, w tym konkurencyjny know-how - skuteczne, sprawdzone rozwiązania WiedzaWiedza – produkt wiąże się z potrzebą kosztownych badań marketingowych, prac naukowych, np. historycznych InnowacyjnośćInnowacyjność – typ produktu uzasadnia wdrażanie innowacji, w tym popartych kosztownymi testami Istotny efekt synergii, korzyści Istotny efekt synergii, korzyści – ekonomiczne, wizerunkowe (promocja) Rozproszone atrakcje Rozproszone atrakcje produkty lokalne – zbyt słabe żeby samodzielnie konkurować Lepszy dostęp do rynków zbytu, Lepszy dostęp do rynków zbytu, siła negocjacji z dostawcami Wymagany wysoki poziom jakości Wymagany wysoki poziom jakości – wymagania rynku względem jakości np.. pola golfowe, ośrodki rehabilitacji, SPA

Możliwe zagrożenia produktów sieciowych Problem możliwej utraty kontroli nad zarządzaniem, utrzymaniem standardów Możliwe trudności z komunikacją wewnątrz sieci Kontrola jakości – utrzymywanie wspólnych uzgodnień Większe ryzyko „skazy” na wizerunku (rozproszona sieć) „Starcia” polityczne – regiony (– ROT-y) dominacja konkurencyjnych partii Mogą wystąpić trudności z szybką modernizacją sieci przy rozrośniętej strukturze – zarządzanie zmianami Wyczerpanie określonej formuły (zmiana stylów życia, mody) Większe zagrożenie powstawaniem konfliktów wewnętrznych (np. ustalanie wspólnej polityki cenowej)

Aspekty zarządzania zmianami w produktach sieciowych BAZA informacji zwrotnych, czyli obszar zbierania informacji od klientów, opinii, ocen, uwag, postulatów Podziel na grupy tematyczne oraz obszary np. infrastruktura, promocja, Atrakcyjność, baza turystyczna, element ludzki, Analiza możliwych zmian, ich skutków dla projektu, partnerów strategia Określenie szczegółowego zakresu, rodzaju modyfikacji, instrukcji wdrożenia  Zatwierdzenie, kształtu zmian Wdrożenie zmian, modyfikacja produktu Tendencje, prognozy, uwarunkowania, analizy      Analiza efektów wdrożenia opinie uwagi Prośby, postulaty Aktualizacja strategii Określenie wstępnych modyfikacji, propozycji zmian Pretest modyfikacji, zmiany. Np. opinie ekspertów, partnerów 

Produkty sieciowe w turystyce – gwarancja jakości, system integrujący rozproszone miejsca Idea rozwoju produktów sieciowych, w tym zintegrowanych szlaków np. Szlaku Dworków Pole zmian strategicznych, określona polityka, strategia sieci Obszar zmian dopuszczalnych – własna polityka, choć z uwzględnieniem pewnych założeń np. co do jakości, wzornictwa Podjęcie decyzji w obszarze strategicznym powoduje automatycznie zmianę w całej strukturze sieci np. wprowadzenie nowego oryginalnego dania „sieci” czy specjalnego wina „Szlaku Dworków” automatycznie spowoduje pojawienie się tej oferty w całej sieci. Podobnie ze sprzedażą np. wspólnych pamiątek, prowadzenia promocji, upustów itp. Stałe, niezmienne w dłuższym czasie wyróżniki sieci np. logo, hasło, elementy wystroju, identyfikacja przestrzenna    Punkty, miejsca i atrakcje na szlaku zarządzane są z reguły przez inne podmioty i osoby. Powiązanie w sieć usprawnia m.in. promocję, wymusza dobrą jakość, zapewnia dostęp do wiedzy i know-how, zwiększa konkurencyjność

Szlaki/Obszary turystyczne – jako pasmowe, zintegrowane produkty sieciowe Markowe szlaki (obszaru) turystyczne to świetna platforma dla rozwoju wielu elementów sieciowego produktu turystycznego Usługi na szlaku Produkty lokalne co-branding Markowa baza noclegowa Oznakowanie szlaku Oznakowanie szlaku Atrakcje, imprezy Szlak/Obszar markowy (koncepcja marki) Szlak/Obszar markowy (koncepcja marki) Promocja Regionu Wzrost liczby miejsc pracy Aktywizacja rynków lokalnych Wartość dodana miejsca Tworzenie spójnego wizerunku obszaru Pakiety, programy Pakiety, programy

LOKALNA GRUPY PRODUKTOWA

Mikroprojekt nr 216/6/N2 w ramach Programu INTERREG IIIA Wolny Kraj Związkowy Saksonia - Rzeczpospolita Polska

LOKALNA GRUPA MARKETINGOWA

KONSORCJUM PRODUKTOWE

Dziękuję za uwagę Wojciech Fedyk Latamy wyżej niż inni! Tourist Consulting