Przedsiębiorczość Technologiczna prezentacja końcowa NanBUD Skład zespołu: Patrycja Jasińska, Marta Kacprzak, Justyna Kawa, Michał Kowalczyk, Michał Mędrek,

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Rozwój infrastruktury sportowej w Gminie Wyszków Analiza wariantowa.
Advertisements

Łukasz Małecki Ministerstwo Rozwoju Wsparcie projektów technologicznych firm w latach
Prezentacja założeń do projektu dla domów jednorodzinnych Żory, marzec 2015.
Modele biznesowe. Podręcznik Model biznesowy to w pewnym sensie szkic strategii, która ma zostać wdrożona w ramach struktur, procesów i systemów organizacji.
Przedsiębiorczość Technologiczna prezentacja końcowa DRONHD Skład grupy:Rykała Katarzyna Herman Tomasz Marek Majewski Politechnika Warszawska Wydział Transportu.
OBOWIĄZKI INFORMACYJNE BENEFICJENTA Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Wałbrzyskiej.
Stowarzyszenie Wspierania Małej Przedsiębiorczości z siedzibą w Dobiegniewie Zielona Góra 20 kwiecień 2016.
Kim jeste ś myKim jeste ś my Co robimyCo robimy Gdzie si ę znajdujemyGdzie si ę znajdujemy Dlaczego to robimyDlaczego to robimy Misja wizja naszej firmyMisja.
Dr Anna M. Zarzycka Katedra Biznesu Międzynarodowego A.M. Zarzycka.
SPORZĄDZANIE PROJEKTÓW UMÓW. Inter – Group sp.k. sp. z.o.o. jest właścicielem nieruchomości, składającej się z działki gruntu zabudowanej budynkiem biurowym,
„e-Gdańsk – europejska metropolia on-line” Projekt Współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
KIM JESTEŚMY? Serwis KurJerzy.pl został uruchomiony na początku 2010 roku jako alternatywa dla kosztownych usług kurierskich w Polsce. Firma działa jako.
„Program dofinansowania zakupu i montażu odnawialnych źródeł energii ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Opolu”
Budowa Instalacji Prosumenckich. Program prezentacji  Definicje  Instalacje prosumenckie – fotowoltaika i kolektory słoneczne  Doświadczenia, realizacje.
OPERATORZY LOGISTYCZNI 3 PL I 4PL NA TLE RYNKU TSL Prof. zw.dr hab. Włodzimierz Rydzkowski Uniwersytet Gdańsk, Katedra Polityki Transportowej.
Po co mi te Normy? Prezentacja: Dominik Berliński.
Olsztyn, 27 czerwca 2012 Propozycja zmian kryteriów merytorycznych dla Osi I Przedsiębiorczość RPO WiM w ramach Poddziałania
Metodologia tworzenia strategii wg Mirosława Gębskiego Euroinvestment.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
ING BANK Faktoring –Jednostkom organizacyjnym Lasów Państwowych oferujemy faktoring krajowy z przejęciem ryzyka wypłacalności odbiorcy (bez regresu, pełny).
„Środki unijne na rozwój przedsiębiorczości.” Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Pile Łobżenica, r.
Ryzyko a stopa zwrotu. Standardowe narzędzia inwestowania Analiza fundamentalna – ocena kondycji i perspektyw rozwoju podmiotu emitującego papiery wartościowe.
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Założenia dla poddziałania Efektywność energetyczna - mechanizm ZIT - wsparcie dotacyjne w ramach RPO WP Regionalny Program Operacyjny.
Historia firmy sięga 2001 roku. Spółka oferuje szeroką gamę systemów mocujących do aplikacji dachowych, takich jak wkręty i nity malowane proszkowo, podkładki.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
REGIONALNE CENTRUM TECHNOLOGII I WIEDZY „INTERIOR” W NOWEJ SOLI NOWA SÓL.
Motywy i bariery ekspansji zagranicznej polskich przedsiębiorstw Rafał Tuziak, Instytut Rynków i Konkurencji SGH.
Prawo telekomunikacyjne Ewa Galewska CBKE. Sektor telekomunikacyjny Monopole naturalne Operatorzy zasiedziali Brak równowagi pomiędzy podmiotami Wysokie.
Oferta pożyczkowa FUNDUSZU GÓRNOŚLĄSKIEGO S.A. w Katowicach w Katowicach.
Najnowsze technologie – Profesjonalni wykonawcy. Geneza Stowarzyszenie powstało 9 kwietnia 2011 roku w miejscowości Rochna, położonej w centralnej Polsce,
„O lataniu wiemy wszystko…”.  FDS OPS Sp. z o.o. ul. Pilchowicka 9/ Warszawa NIP: REGON: KRS: Kapitał zakładowy:
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Równowaga rynkowa w doskonałej konkurencji w krótkim okresie czasu Równowaga rynkowa to jest stan, kiedy przy danej cenie podaż jest równa popytowi. p.
Finanse i Rachunkowość Wybory ścieżki kształcenia na rok akademicki 2016/2017.
Zarządzanie systemami dystrybucji
KAMELEONKAMELEONKAMELEONKAMELEON LO im. Marii Skłodowskiej Curie Czechowice-Dziedzice.
Opakowanie – wytwór o określonej konstrukcji, którego zadaniem jest zabezpieczenie towaru lub otoczenia w trakcie transportu i przechowywania. Pełni on.
KOSZTY W UJĘCIU ZARZĄDCZYM. POJĘCIE KOSZTU Koszt stanowi wyrażone w pieniądzu celowe zużycie majątku trwałego i obrotowego, usług obcych, nakładów pracy.
Ocena oddziaływania na środowisko jako warunek uzyskania funduszy unijnych w ramach I i II osi priorytetowej Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
MATURA 2007 podstawowe informacje o zmianach w egzaminie.
Uwarunkowania innowacyjności kobiet w biznesie Ewa Lisowska Szkoła Główna Handlowa.
Andrzej Feterowski Dyrektor Wydziału Informatyki Urząd Miasta Szczecin BEZPIECZNI RAZEM, czyli zachodniopomorski portal o bezpieczeństwie.
Miniprzedsiębiorstwo założyło 6 uczennic z klasy 2a.
Dobre praktyki oraz najczęstsze błędy popełniane przez przedsiębiorców r. Piotr Nędzewicz.
Strategia Rozwoju Powiatu Kluczborskiego planowanie strategiczne w JST Małgorzata Ziółkowska tel kom
Wsparcie nauki i biznesu w POIR Łukasz Jasek. POIR – ogólne informacje I oś POIR – przegląd i alokacja IV oś POIR – przegląd i alokacja Instrumenty I.
Analiza, projekt i implementacja zintegrowanego systemu zarządzania i promocji dla branży gastronomicznej Krzysztof Grabalski 5921.
I Liceum Ogólnokształcące im. Ziemi Kujawskiej we Włocławku.
DECYZJE CENOWE CENY ZEWNĘTRZNE. CENA Nazwa świadczenia kupującego w umowie sprzedaży: kwota pieniężna ustalona jako ekwiwalent nabywanej rzeczy. Rodzaje.
Tanie pożyczki na założenie lub rozwój firmy r Nowy Dwór Mazowiecki.
Program na rzecz Przedsiębiorczości i Innowacji (EIP) Aleksander Bąkowski Krajowy Punkt Kontaktowy Programów Badawczych UE Instytut Podstawowych Problemów.
Optymalna wielkość produkcji przedsiębiorstwa działającego w doskonałej konkurencji (analiza krótkookresowa) Przypomnijmy założenia modelu doskonałej.
Zarządzanie startupem internetowym Michał Burda, Michał Łuszczek, Agnieszka Gajownik.
Miniprzedsiębiorstwo Future Furniture Miniprzedsiębiorstwo Future Furniture II Liceum Ogólnokształcące im. Stefana Żeromskiego w Tomaszowie Mazowieckim.
BURZA MÓZGÓW  Pierwszym etapem w pracy nad filmem były długie godziny rozmyślań nad doświadczeniem, które by nas naprawdę zaciekawiło i spełniało wymogi.
Wartość rynkowa nieruchomości dr Małgorzata Zięba.
Wykonał: Mgr Inż. Krzysztof Harwacki. Value Mapping for Lean management Sytuacja stanowi mały, prosty przykład zastosowania mapowania strumienia wartości.
Biznes Wielkopolska to magazyn, który ukazuje się od 2003 roku. Magazyn powstał jako element promocji firm wyróżnionych certyfikatem „Najwyższa Jakość”
VIII Liceum Ogólnokształcące im. Komisji Edukacji Narodowej w Gdańsku.
PRZEDSTAWIA. ZNAK JAKOŚCI KIDZONE PREZENTACJA PROJEKTU Stawiamy na jako ść ! Promujemy najlepszych! W ramach KidZone- Strefy Szcz ęś liwych Dzieci funkcjonuje.
INSTYTUT BIOPOLIMERÓW I WŁÓKIEN CHEMICZNYCH
Temat: Biznesplan jako pomysł na działalność w usługach.
Sprzedaż produktu lub usługi
Przychody i koszty działalności
SZKOLNE MINIPRZEDSIĘBIORSTWO „ŁASUCH”
Obecne i przyszłe wyzwania dla uczestników łańcucha dostaw w branży automotive Janusz Sobon, Prezes Zarządu KIRCHHOFF Polska Sp. z o.o.
Międzynarodowy Rynek Pracy
Tytuł wniosku WPP/2.0/…./2019 Kraków, data ……………………..
Zapis prezentacji:

Przedsiębiorczość Technologiczna prezentacja końcowa NanBUD Skład zespołu: Patrycja Jasińska, Marta Kacprzak, Justyna Kawa, Michał Kowalczyk, Michał Mędrek, Hanna Mudel, Michał Skowron, Adam Sławek, Paweł Zientek Politechnika Warszawska Wydział Transportu Lato 2013/2014

Pomysły Inteligentne radio Radio samochodowe, które samo wyłącza się, gdy przejeżdża samochód na sygnale. Klientami byliby producenci samochodów. „Cluboteka” Aplikacja stworzona z myślą o ludziach lubiących dobrą zabawę. Przy wykorzystaniu usługi lokalizacji pokazywałaby kilka najbliższych klubów i co dany klub oferuje w danym dniu. NanBUD Produkcja włókien węglowych i nanokompozytów stosowanych do wzmacniania konstrukcji budynków. Który projekt wygrał?  NanBUD. Projekt ten zdobył najwięcej punktów wg EVA, najciekawszy, przynoszący największe korzyści finansowe.

Opis projektu Przedsiębiorcom budowlanym wykonującym nadbudowy proponujemy wzmocnienia istniejących stropów bez konieczności wymiany ich na nowe i bez ingerencji w geometrię budynku. Dzięki naszej propozycji skracają czas remontu oraz zmniejszają jego koszty. Branża budowlana, na polskim rynku jedyną firma zajmująca się sprzedażą tego typu materiałów jest firma IZNAB sp. z o.o.. Na rynku europejskim Solintel i Toho Tenax. Naszym głównym atutem jest brak większej konkurencji na rynku krajowym. Z przeprowadzonych przez nas wywiadów wynika, że nasza propozycja spotka się z aprobatą lokalnych przedsiębiorców. Wykonalność finansowa: – Konieczne zasoby na początek – wykwalifikowana kadra (inżynierowie materiałowi, chemii, fizyki), hala produkcyjna i specjalistyczny sprzęt. – Finansowanie – UE (program Horizont 2020), wkład własny ok zł – Wielkość i dynamika zakładanej sprzedaży rozpoczęcie współpracy z 3-4 firmami w pierwszym miesiącu działalności, Wraz ze wzrostem doświadczenia i umocnieniem naszej pozycji na rynku przewidujemy współpracę ze 150 firmami z branży.

Model Biznesowy #1 Relacje z klientamiKlienci targi przedsiębiorstwa budowlane, zajmujące się wykonywaniem nadbudowy na istniejących już budynkach Kanały dystrybucji i komunikacji spotkania z klientami droga mailowa dowóz materiałów do klienta Kluczowe partnerstwaGłowne działaniaWartość zespół naukowców pracujący nad ulepszaniem materiałówprodukcjapolskie sprzedażinnowacyjność przedsiębiorstwa budowlane jedyna taka oferta na polskim rynku Kluczowe zasoby tworzywa niezbędne do produkcji nanokompozytów sprzęt, fabryka pracownicy techniczni

WYWIADY: Przeprowadziliśmy 2 wywiady z właścicielami firm, które specjalizują się w nadbudowach różnego typu obiektów. W wywiadach pytaliśmy o możliwość zastosowania naszych nanomateriałów w tego typu pracach budowlanych oraz jakie są główne wady proponowanego przez Nas rozwiązania.

Wnioski z wywiadów Nasi rozmówcy byli zainteresowani proponowanymi rozwiązaniami. Jako główną zaletę podawano przede wszystkim mniejszą wagę i kształt, ponieważ te cechy pozwalają na łatwiejsze przetransportowanie nanomateriałów na poddasze. Mniejsze rozmiary przyczyniają się także do zmniejszenia liczby zaangażowanych środków przewozowych w stosunku do konwencjonalnych materiałów.

Wnioski z wywiadów Główną wadą była oczywiście wyższa cena nanomateriałów, niż w przypadku materiałów konwencjonalnych. Pierwszy rozmówca posiadający niewielką firmę stwierdził, że cena większa o % za materiał przeznaczony do wykonania jednego zlecenia jest dla niego niedopuszczalna i mimo lepszych właściwości samego materiału nie skorzystałby z takiej opcji. Drugi rozmówca o bardziej ugruntowanej pozycji na rynku powiedział, że byłby w stanie przekonać swoich klientów do zastosowania tego typu materiałów.

Nauka z wywiadów Wywiady potwierdziły przypuszczenia, że znajdą się zwolennicy i przeciwnicy zaproponowanej, nowej, technologii. Tam gdzie głównym kryterium branym pod uwagę przez klienta jest cena wykonania nadbudowy nasz produkt raczej się nie sprawdzi. Tam gdzie potrzeba materiału, który w efekcie końcowym zajmie mniej powierzchni użytkowej, gdzie liczy się czas w jakim zostanie wykonana nadbudowa widzimy szanse na sprzedaż nanomateriałów.

Podsumowanie wywiadów Zawsze produkt innowacyjny kosztuje więcej niż konwencjonalny. Jakość produktu, czy łatwość jego użytkowania z reguły także wpływa na jego cenę. Zawsze znajdą się klienci, którzy są skłonni zapłacić więcej za produkt wyróżniający się lepszymi właściwościami od innych. Znajdą się też tacy, którzy powiedzą „To mi niepotrzebne bo mogę to zrobić taniej”

Model Biznesowy #2 Kluczowe partnerstwaGłowne działaniaWartość zespół naukowców pracujący nad ulepszaniem materiałówprodukcjalżejsze materiały sprzedażłatwiejszy i szybszy montaż przedsiębiorstwa budowlane wyższa jaość w podobnej cenie Kluczowe zasobymontaż bez ingerencji w geometrię budynku tworzywa niezbędne do produkcji nanokompozytów sprzęt, fabryka pracownicy techniczni Relacje z klientamiKlienci targi przedsiębiorstwa budowlane, zajmujące się wykonywaniem nadbudowy na istniejących już budynkach długotrwała współpraca Kanały dystrybucji i komunikacji spotkania z klientami droga mailowa dowóz materiałów do klienta

Następne kroki Kopiowanie wzorców z zagranicy Skupienie się na importowaniu nanomateriałów zagranicznych Wstrzymanie się z decyzją o produkcji nanomateriałów na własną rękę Jeśli rynek zareaguje pozytywnie wówczas podjęcie próby stworzenia firmy produkcyjnej

DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ