Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Benchmarking – narzędzie efektywnej kontroli zarządczej.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zasada i organizacja statystyki publicznej „Cz ł owiek – najlepsza inwestycja”
Advertisements

„OPIEKA ZDROWOTNA w 2004 r. - przekształcenia i zmiany.” „OPIEKA ZDROWOTNA w 2004 r. - przekształcenia i zmiany.” Prywatyzacja usług anestezjologicznych.
Działania w zakresie rewitalizacji służące realizacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014 – 2020 Urząd Marszałkowski.
Budżet Miasta Gdańska na rok Wskaźniki przyjęte w projektowaniu budżetu na rok Realne tempo wzrostu PKB – 3,8% Średnioroczna dynamika cen.
Niedoceniane tło – stabilny partner w trudnych czasach.
Budżet miasta Gdańska na rok 2004 Opracowanie Uchwały Nr XIX/553/04 RMG z dn. 24 stycznia 2004.
11. KULTURA I OCHRONA DZIEDZICTWA NARODOWEGO WYDZIAŁ KULTURY > WROCŁAW, GRUDZIEŃ 2011 ROK PROJEKT BUDŻETU NA 2012 ROK.
OPERATORZY LOGISTYCZNI 3 PL I 4PL NA TLE RYNKU TSL Prof. zw.dr hab. Włodzimierz Rydzkowski Uniwersytet Gdańsk, Katedra Polityki Transportowej.
Model współpracy NGO – Miasto Łódź Prezentacja projektu partnerskiego Centrum OPUS i Urzędu Miasta Łodzi Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Departament Polityki Regionalnej Mój region w Europie Aktualizacja Planu komunikacji Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na.
Olsztyn, 27 czerwca 2012 Propozycja zmian kryteriów merytorycznych dla Osi I Przedsiębiorczość RPO WiM w ramach Poddziałania
Projekt „Poznański Rockefeller – promocja i rozwój przedsiębiorczości na terenie Miasta Poznania” współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach.
| Centra Usług Wspólnych (CUW) w jednostkach samorządu terytorialnego Wojciech Lachiewicz, Ryszard Grobelny, Mateusz Klupczyński Poznań, 30 maja 2016 r.
Reorganizacja oświaty w gminie Inowrocław. Gmina Inowrocław, jak wszystkie inne gminy w kraju, w wyniku przeprowadzonej reformy oświaty, przejęła obowiązek.
GEOTERMIA-CZARNKÓW SP. Z O.O. SPRAWOZDANIE ZARZĄDU Z DZIAŁALNOŚCI za 2014r.
PAŹDZIERNIK LpParagrafOpis średnia wartość dochodów Skumulowany udział wartości poszczególnych paragrafów dochodów % całości dochodów
Historia DPK-D DataNajważniejsze wydarzenia Złożenie oferty na realizację zadania publicznego: „Utworzenie Dolnośląskiego Punktu Konsultacyjno-
Departament Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego Ul. Kościuszki 83, Olsztyn Tel. (0-89) , Fax (0-89) Urząd Marszałkowski.
Finansowanie wybranych działań w parkach narodowych przy udziale środków funduszu leśnego - zakres finansowy Warszawa, 06 kwietnia 2016r.
2 UNIA EUROPEJSKA EUROPEJSKI FUNDUSZ ROZWOJU REGIONALNEGO Podsumowanie wdrażania Osi priorytetowej 6 Środowisko przyrodnicze REGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY.
Połączenie towarzystw budownictwa społecznego Opracowano w BNW UMP 2008.
Czy przywileje grup zawodowych są sprawiedliwe?. Plan prezentacji 1. Podstawowe pojęcia 2. Zadanie 1 – świadczenia dodatkowe 3. Zadanie 2 – przywileje.
Departament Zarządzania Funduszami i Projektami Unijnymi GRUPA ROBOCZA WSPIERAJĄCA PRZYGOTOWANIE KUJAWSKO – POMORSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO.
INFRASTRUKTURA SPORTOWA W LATACH OBIEKTÓW SPORTOWYCH.
PROJEKT BUDŻETU MIASTA ŁODZI NA ROK PROCEDURA BUDŻETOWA I etap – wyłączna właściwość Prezydenta Miasta od r. – przyjęcie założeń do projektu.
Fundusze unijne Rozplanowanie działań i środków w budżecie.
Oferta pożyczkowa FUNDUSZU GÓRNOŚLĄSKIEGO S.A. w Katowicach w Katowicach.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
1 Pomyślne zarządzanie projektami z zastosowaniem metody PCM przez Partnerstwa na rzecz Rozwoju Inicjatywy Wspólnotowej Equal Bartosz Grucza – Szkoła Główna.
ŚLĄSKI ZWIĄZEK GMIN I POWIATÓW ul. Stalmacha Katowice tel.: +4832/ , , fax.: +4832/ , BENCHMARKING – NARZĘDZIE.
SPRAWOZDANIE Z WYKONANIA BUDŻETU GMINY BRUSY ZA 2014 ROK.
Komisja Wspólna Rządu i Samorządu Terytorialnego, dnia 22 lutego 2012.
KOSZTY W UJĘCIU ZARZĄDCZYM. POJĘCIE KOSZTU Koszt stanowi wyrażone w pieniądzu celowe zużycie majątku trwałego i obrotowego, usług obcych, nakładów pracy.
„Gdański model aktywizacji społeczności lokalnych” Gdańsk, 27 kwietnia 2009.
Ocena poziomu kompetencji i umiejętności administracji publicznej w zakresie zarządzania rozwojem i kreowania innowacji Urząd Marszałkowski Województwa.
Białystok, 10 sierpnia 2010 r. Wdrażanie elektronicznych usług dla ludności województwa podlaskiego – część II, administracja samorządowa 1.
Finansowanie wybranych działań w parkach narodowych przy udziale środków funduszu leśnego - zakres merytoryczny Warszawa, 06 kwietnia 2016 r.
Departament Rozwoju Regionalnego, Wydział Zarządzania RPO, Biuro Ewaluacji RPO Założenia przyszłego okresu programowania Założenia przyszłego.
SPOTKANIE Z ORGANIZACJAMI POZARZĄDOWYMI Z TERENU POWIATU GLIWICKIEGO KONKURS OFERT – POWIAT GLIWICKI.
Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Lesznie Planujesz rozpoczęcie lub rozwój działalności? Chcesz być konkurencyjny na rynku? Masz innowacyjny pomysł.
Działanie 321 „Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej” TARGOWISKA STAŁE Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich Europejski.
CAPS LOCK - CERTYFIKOWANE SZKOLENIA JĘZYKOWE I KOMPUTEROWE
ŚLĄSKI ZWIĄZEK GMIN I POWIATÓW ul. Stalmacha Katowice tel.: +4832/ , , fax.: +4832/ , BENCHMARKING – NARZĘDZIE.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wrocław, czerwiec 2011.
Raport Electus S.A. Zapotrzebowanie szpitali publicznych na środki finansowe w odniesieniu do zadłużenia sektora ochrony zdrowia Rzeszów, 16 luty 2012.
Raport Electus S.A. Zapotrzebowanie szpitali publicznych na środki finansowe w odniesieniu do zadłużenia sektora ochrony zdrowia Olsztyn, r.
Program na rzecz Przedsiębiorczości i Innowacji (EIP) Aleksander Bąkowski Krajowy Punkt Kontaktowy Programów Badawczych UE Instytut Podstawowych Problemów.
Definiowanie i planowanie zadań typu P 1.  Planowanie zadań typu P  Zadania typu P to zadania unikalne służące zwykle dokonaniu jednorazowej, konkretnej.
Informacja o wykonaniu budżetu powiatu kluczborskiego za 2013 rok.
BEZPIECZNA+ Jest to Rządowy program wspomagania w latach 2015–2018 organów prowadzących szkół w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i.
Działania ewaluacyjne prowadzone przez IZ RPO WK-P w roku 2014 Jolanta Rudnicka Biuro Ewaluacji Posiedzenie Komitetu Monitorującego RPO r. Departament.
1 Definiowanie i planowanie zadań budżetowych typu B.
Spotkanie z przedstawicielami organizacji pozarządowych Lublin, 8 grudnia 2011.
Sprawozdanie z wykonania budżetu Miasta Olsztyna za 2016 r.
Finanse publiczne i prawo finansowe
ZARZĄD POWIATU W RYKACH
Prawo finansów publicznych
WYKONANIE BUDŻETU MIASTA ŁODZI ZA 2016 R
Sprawozdanie z wykonania budżetu Miasta Olsztyna za 2016 r.
BUDŻET POWIATU MIELECKIEGO NA ROK 2018
Budżet miasta Tychy na 2005 r.
PROJEKT BUDŻETU GMINY FRAMPOL NA ROK 2019.
Finansowanie programu
Realizacja budżetu edukacji w 2017 r.
Stan wdrażania projektów - Wojewódzki Urząd Pracy w Toruniu jako IP
Finansowanie zadań oświatowych
Informacja dodatkowa dotycząca projektów uchwał rady miejskiej w zakresie restrukturyzacji zadłużenia Grudzień, 2018 r.
FUNDUSZ DRÓG SAMORZĄDOWYCH
Środki przekazane jednostkom samorządu terytorialnego na dział: pomoc społeczna i rodzina w latach
Zapis prezentacji:

Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Benchmarking – narzędzie efektywnej kontroli zarządczej w urzędach miast na prawach powiatu, urzędach gmin i starostwach powiatowych XIV. ORGANIZACJA PRACY URZĘDU

ŚLĄSKI ZWIĄZEK GMIN I POWIATÓW ul. Kościuszki 43/ Katowice

ŚLĄSKI ZWIĄZEK GMIN I POWIATÓW ul. Kościuszki 43/ Katowice

ŚLĄSKI ZWIĄZEK GMIN I POWIATÓW ul. Kościuszki 43/ Katowice

ŚLĄSKI ZWIĄZEK GMIN I POWIATÓW ul. Kościuszki 43/ Katowice Nazwa miernikaSymbol XIV.1 Wydatki na urzędy (rozdział 75023, bez wynagrodzeń) starostwa powiatowe WUWU XIV.2Wydatki remontowe (rozdział § 4270) WRWR XIV.3Wydatki majątkowe łącznie z inwestycyjnymi (rozdział § 6050 i 6060) WMWM XIV.4Wydatki – rozdział W 11

ŚLĄSKI ZWIĄZEK GMIN I POWIATÓW ul. Kościuszki 43/ Katowice

ŚLĄSKI ZWIĄZEK GMIN I POWIATÓW ul. Kościuszki 43/ Katowice

Ś 81,53 Ś 82,19 Ś 79,55 Ś 79,8 XIV. ORGANIZACJA PRACY URZĘDU

Ocena ogólnego poziomu świadczenia usług

ŚLĄSKI ZWIĄZEK GMIN I POWIATÓW ul. Kościuszki 43/ Katowice URZĘDY MIAST NA PRAWACH POWIATU

ŚLĄSKI ZWIĄZEK GMIN I POWIATÓW ul. Kościuszki 43/ Katowice STAROSTWA POWIATOWE

ŚLĄSKI ZWIĄZEK GMIN I POWIATÓW ul. Kościuszki 43/ Katowice URZĘDY GMIN

XIV. ORGANIZACJA PRACY URZĘDU

Wskaźnik efektywności kosztów administracyjnych WKA= (Wu / L Etaty ) WU – Koszty administracyjne związane z pracą urzędu LEtaty – liczba etatów w urzędzie ŚLĄSKI ZWIĄZEK GMIN I POWIATÓW ul. Kościuszki 43/ Katowice

15 772, , ,32 XIV. ORGANIZACJA PRACY URZĘDU

ŚLĄSKI ZWIĄZEK GMIN I POWIATÓW ul. Kościuszki 43/ Katowice Wskaźnik kosztów administracyjnych WKBW= ((WU + W R + WM + W11) – (K WYN + KSFSU + KSF) / L etaty) WU – wydatki na urzędy (rozdział 75023, bez wynagrodzeń) WM – wydatki majątkowe łącznie z inwestycyjnymi WR – wydatki remontowe W11 – wydatki – rozdział KWYN – koszty wynagrodzenia KSFSU – koszty szkoleń

, , , ,29 XIV. ORGANIZACJA PRACY URZĘDU

XIV. OPUMNPWSPUG Średnia grupy W EKA , ,87 ↑ ,32 ↓ ,68 W KA ,03 ↑ ,29 ↓ , ,26 W SK 82,19 ↑ 79,55 ↓ 79,8081,53 ŚREDNIE WARTOŚCI OSIĄGNIĘTYCH WSKAŹNIKÓW XIV. ORGANIZACJA PRACY URZĘDU

IDENTYFIKACJA DOBREJ PRAKTYKI XIV. ORGANIZACJA PRACY URZĘDU

Budżet zadaniowy Miasta Krosna

Podstawowe dane Liczba mieszkańców: Wydatki 2012 r.: 268,1 mln zł bieżące : 195,8 mln zł majątkowe: 72,2 mln zł Dochody 2012 r.: 258,9 mln zł bieżące: 218,6 mln zł majątkowe: 40,3 mln zł Wydatki inwestycyjne w latach : 321 mln zł Relacja nadwyżki operacyjnej do dochodów bieżących w 2012 r. wyniosła 10,4% Podstawowe dane Liczba mieszkańców: Wydatki 2012 r.: 268,1 mln zł bieżące : 195,8 mln zł majątkowe: 72,2 mln zł Dochody 2012 r.: 258,9 mln zł bieżące: 218,6 mln zł majątkowe: 40,3 mln zł Wydatki inwestycyjne w latach : 321 mln zł Relacja nadwyżki operacyjnej do dochodów bieżących w 2012 r. wyniosła 10,4%

W latach (4 lata) Miasto zaangażowało ponad 50,5 mln zł środków własnych na pokrycie wydatków bieżących w oświacie, a w latach (7 lat) zaangażowało łącznie 44,5 mln zł. Subwencja i dochody budżetowe (bieżące i majątkowe) a wydatki w oświacie w latach (w tys. zł)

Historia wprowadzenia budżetu zadaniowego Historia budżetu zadaniowego sięga 1949 r. w USA. Od zawsze trwały poszukiwania jak najlepszej metody planowania budżetów. W 1993 r. uchwalono planowanie zadaniowe, a w 2005 r. nastąpiło pełne wdrożenie budżetu zadaniowego. Liderami w planowaniu zadaniowym są: Wielka Brytania, Nowa Zelandia, Kanada, Holandia, a w naszym regionie Słowacja. W Polsce liderem we wdrożeniu budżetu zadaniowego jest Miasto Kraków. Miasto Krosno w 2003 r. korzystało z doświadczeń specjalistów z Krakowa. Niektórzy z nich brali udział w pracach nad wprowadzeniem budżetu zadaniowego w sektorze rządowym w Polsce. Historia wprowadzenia budżetu zadaniowego Historia budżetu zadaniowego sięga 1949 r. w USA. Od zawsze trwały poszukiwania jak najlepszej metody planowania budżetów. W 1993 r. uchwalono planowanie zadaniowe, a w 2005 r. nastąpiło pełne wdrożenie budżetu zadaniowego. Liderami w planowaniu zadaniowym są: Wielka Brytania, Nowa Zelandia, Kanada, Holandia, a w naszym regionie Słowacja. W Polsce liderem we wdrożeniu budżetu zadaniowego jest Miasto Kraków. Miasto Krosno w 2003 r. korzystało z doświadczeń specjalistów z Krakowa. Niektórzy z nich brali udział w pracach nad wprowadzeniem budżetu zadaniowego w sektorze rządowym w Polsce.

przejrzystość, wieloletniość, skuteczność i efektywność – nacisk na osiąganie celów na każdym poziomie, od operacyjnego aż po strategiczne, zastosowanie mierników do ich oceny (mierniki produktu, rezultatu, oddziaływania) ATRYBUTY BUDŻETU ZADANIOWEGO

PODZIAŁ WYDATKÓW wydatki pośrednie bezpośrednie  bieżące  majątkowe  bieżące  majątkowe koszty ogólne utrzymania urzędu, w tym wynagrodzenia

Każda komórka organizacyjna przedstawia charakterystykę oraz plan działania każdego z planowanych zadań, z których wynika wnioskowana kwota wydatków bezpośrednich oraz liczba godzin pracy do obsługi każdego zadania. Wydział Organizacyjny przedstawia informację o planowanej łącznej liczbie etatów oraz wysokości kosztów pośrednich związanych z utrzymaniem stanowisk pracy, na podstawie której ustalany jest koszt roboczogodziny. Przeliczając liczbę roboczogodzin przez ustalony koszt oraz dodając kwotę wydatków bezpośrednich otrzymuje się łączny koszt każdego zadania. Każda komórka organizacyjna przedstawia charakterystykę oraz plan działania każdego z planowanych zadań, z których wynika wnioskowana kwota wydatków bezpośrednich oraz liczba godzin pracy do obsługi każdego zadania. Wydział Organizacyjny przedstawia informację o planowanej łącznej liczbie etatów oraz wysokości kosztów pośrednich związanych z utrzymaniem stanowisk pracy, na podstawie której ustalany jest koszt roboczogodziny. Przeliczając liczbę roboczogodzin przez ustalony koszt oraz dodając kwotę wydatków bezpośrednich otrzymuje się łączny koszt każdego zadania. PROCEDURA TWORZENIA BUDŻETU ZADANIOWEGO W URZĘDZIE MIASTA NA ROK BUDŻETOWY

Struktura jednostek organizacyjnych w Krośnie W Mieście funkcjonuje: 31 jednostek budżetowych, w tym 24 oświatowe; 1 zakład budżetowy; 4 instytucje kultury. W budżecie miasta zostało utworzonych 645 zadań, w tym w Urzędzie Miasta 172. W ramach zadań funkcjonują tytuły wydatków i dochodów określające czego konkretnie dotyczy wydatek czy dochód. W całym budżecie miasta zostało utworzonych tytułów wydatków oraz 663 tytuły dochodów. Struktura jednostek organizacyjnych w Krośnie W Mieście funkcjonuje: 31 jednostek budżetowych, w tym 24 oświatowe; 1 zakład budżetowy; 4 instytucje kultury. W budżecie miasta zostało utworzonych 645 zadań, w tym w Urzędzie Miasta 172. W ramach zadań funkcjonują tytuły wydatków i dochodów określające czego konkretnie dotyczy wydatek czy dochód. W całym budżecie miasta zostało utworzonych tytułów wydatków oraz 663 tytuły dochodów.

Marcin POŁOMSKI Skarbnik Miasta Krosna

Sylwia Uchnast-Gara Ekspert ds. pilotażowego wdrożenia i testowania innowacji Śląski Związek Gmin i Powiatów Tel: , Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ