Przykłady dobrych praktyk wypracowane podczas spotkań sieci Szkoła Podstawowa nr 40 w Lublinie Opracowała: Justyna Makowska.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
Advertisements

E-nauczanie, czyli platforma edukacyjna.
KODEKS 2.0.
Biblioteka w Szkole Podstawowej Nr 9 Dzierżoniów
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
Działalność Biblioteki Szkolnej przy Publicznej Szkole Podstawowej
Technologia Informacyjno-Komunikacyjna
narzędzie w językowych pracach projektowych
Aktywna edukacja.
dr Zbigniew E. Zieliński Wyższa Szkoła Handlowa
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Prezentacja funkcjonalności dziennika e-klasa
Co to jest TIK?.
Założenia PROJEKTU
WYKORZYSTANIE KOMPUTERA NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH
Prezentacja funkcjonalności dziennika e-klasa
1 PREZENTACJA FUNKCJONALNOŚCI DZIENNIKA UCZNIA Moduł Dyrektora ZAPRASZAMY ZAPRASZAMY O&S Computer-Soft ul. Żwirki i Wigury 8-12, Wałbrzych, woj.
Piotr Karpiński 0,5 min. “Dzień dobry, nazywam się Piotr Karpiński
Autor: Justyna Radomska
Komputery dla uczniów w czytelni służą zaspokajaniu potrzeb edukacyjnych, informacyjnych oraz przygotowaniu do swobodnego funkcjonowania w społeczeństwie.
TIK w szkole podstawowej
Rok szkolny 2012/2013. Każda edycja programu trwa przez cały rok szkolny – od września do czerwca Pomoc w lepszym wykorzystaniu posiadanych zasobów (szkolnych.
Aktywny udział w zajęciach, w których była wykorzystana TIK Opracowanie projektu kodeksu 2.0 Prowadzenie blogów 2.0 Realizacja mini projektu uczniowski.
SZKOŁA GIMNAZJUM NR 8 BYTOM
DEBATA SZKOLNA KODEKS 2.0..
1 PREZENTACJA FUNKCJONALNOŚCI DZIENNIKA UCZNIA Moduł Nauczyciela ZAPRASZAMY ZAPRASZAMY O&S Computer-Soft ul. Żwirki i Wigury 8-12, Wałbrzych, woj.
Prezentacja funkcjonalności dziennika e-klasa Moduł Nauczyciela ZAPRASZAMY!
Platforma Edukacyjna Szkoły Podstawowej nr 67 w Krakowie Z tej krótkiej prezentacji dowiemy się, do czego będzie służyć uczniom platforma edukacyjna, jak.
TARGI
Kodeks 2.0 Komputery pod ręką: tablety i smartfony na lekcji,
Program kursu zakłada:
Szkoła z klasą 2.0 Tworzenie kodeksu 2.0.
Co chcieliśmy osiągnąć?
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
Dobre praktyki TIK. Dla kogo program? Program skierowany jest do wszystkich tych nauczycieli, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą.
TARGI 2.0 KODEKS 2.0. Z informacji korzystaj samodzielnie i krytycznie !
 Uczniowie przygotowują materiały na wybrane lekcje wykorzystując różne programy komputerowe, np. Power Point, Paint, Microsoft Word, Microsoft Excel,
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Dlaczego mówi się o bezpieczeństwie w sieci ??? W naszej szkole każdy uczeń ma dostęp do komputera. Mimo to że komputer może być źródłem wielu pożytecznych.
KODEKS 2.0 Gimnazjum Gminy Oleśnica im. Szarych Szeregów.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Program Szkoła z klasą 2.0. W roku szkolnym 2012/2013 nasza szkoła po raz drugi zgłosiła swój udział w programie Szkoła z klasą 2.0.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
Pogoda – Das Wetter Zajęcia przeprowadzono r. w klasie II a
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez: - Centrum Edukacji Obywatelskiej - i „Gazetę Wyborczą”. Od początku.
Lekcje z komputerem, 2006.
W naszej szkole każdy uczeń mający trudności w nauce bądź pragnący bardziej pobudzić i rozwinąć swoje zainteresowania znajdzie coś dla siebie. Nauka przy.
Szkoła Podstawowa nr 28 z oddziałami integracyjnymi w Lublinie Spotkanie podsumowujące.
TIK w szkole CYFROWA SZKOŁA.
Dzie ń Bezpiecznego Internetu 2016 pod has ł em: „ Lepszy Internet zale ż y od Ciebie”
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0  W projekcie udział bierze 500 szkół z całej Polski  w województwie śląskim do projektu przystąpiło 35 szkół.
E-Learning. Co to jest e-learning? E-learning jest to metoda nauczania na odległość z wykorzystaniem technologii komputerowych i Internetu. Pozwala na.
SPRAWDZIAN W KLASIE SZÓSTEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ OD ROKU SZKOLNEGO 2014/2015.
TIK na lekcjach – od czego rozpocząć ? Projekt pt. „Nowatorski system wsparcia nauczycieli w powiecie szczycieńskim” współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Zadanie dyrektora szkoły w ramach programu Szkoła z klasą 2.0 Opracowanie: Jerzy Marek.
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
Serwisy Web 2.0 do tworzenia i udostępniania materiałów edukacyjnych (5 godz. szkolenie stacjonarne: 05.11) lub 15 godz. szkolenie.
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
DIAGNOZA POZIOMU WIEDZY Z MATEMATYKI UCZNIÓW KLASY I TECHNIKUM INFORMATYKI WRZESIEŃ, ROK SZKOLNY 2016 / 2017.
Nie tylko wynik matematyka gimnazjum kl. 1
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Obornikach Śląskich
Sopocka Akademia Tenisowa
Wyniki egzaminu gimnazjalnego 2017
Technologia informacyjna wspomagająca edukację
LearningApps.org Służy do tworzenia rozmaitych aplikacji: quizów, testów, krzyżówek i in. Do wykorzystania niemal w każdym przedmiocie nauczania „Gotowce”
Co chcieliśmy osiągnąć?
Platforma LearningApps
Szkoła z pomysłem na uczenie
Zapis prezentacji:

Przykłady dobrych praktyk wypracowane podczas spotkań sieci Szkoła Podstawowa nr 40 w Lublinie Opracowała: Justyna Makowska

 Na stronie znajduje się duży zasób zróżnicowanych tekstów dyktand do samodzielnego doskonalenia umiejętności. Płyta CD "Gramatyka interaktywna" do doskonalenia umiejętności rozpoznawania części mowy w klasie IV - rzeczownik, przymiotnik, przysłówek, czasownik. Bardzo dobre narzędzie, które aktywizuje uczniów do pracy. Chętnie wykonują zadania nawet uczniowie słabsi.

 Polskie platformy e-learningowe dla uczniów szkół podstawowych.  Mogą być wykorzystywane jako wprowadzenie do nowych zagadnień, jak również przy utrwalaniu wiadomości już zdobytych.  Po każdym wykonanym zadaniu uczeń otrzymuje natychmiastową informację zwrotną o poprawności wykonania ćwiczenia. Akademia Khana to marzenie każdego ucznia. Kilka tysięcy krótkich filmów wideo, o różnorodnej tematyce matematycznej i nie tylko.

 Jest to darmowa strona, która ułatwi uczenie się słówek i sprawi, że nauka języków obcych stanie się zabawą.  Na stronie znajduje się baza słówek, z których można skorzystać. Istnieje też możliwość stworzenia swoich własnych zbiorów.  Znaleźć tu można również gry, które ułatwią zapamiętanie słówek.

– mapy historyczne – filmiki –oś czasuwww.timerime.comwww.dipity.com – historia Polski – filmy edukacyjne z różnych przedmiotów – zbiór sprawdzonych linków do map, planów, zdjęć lotniczych i satelitarnych zamieszczonych w Internecie – portal historyczny Programy do tworzenia drzew genealogicznych: – blog, poradnik

JAMLUS – darmowy program do samodzielnej nauki i ćwiczenia czytania nut i czytania rytmów oraz wystukiwania rytmów z nut. Program zawiera lekcje i ćwiczenia. Nuty wprowadza się przy pomocy myszy lub klawiatury MIDI. Całość jest po polsku. DIKTUS - darmowy program do nauki nut, a dokładnie do nauki zapisu wartości rytmicznych ze słuchu. Program odgrywa rytm, a użytkownik próbuje zapisać go przy pomocy nut.

 Strona do tworzenia aplikacji lub wykorzystania aplikacji udostępnionych przez innych użytkowników.  Aplikacje mają wspierać proces uczenia się i nauczania za pomocą małych interaktywnych modułów.  Dzięki aplikacji można w bardzo prosty i szybki sposób tworzyć własne gry i zadania (np. memory, milionerzy, quizy, krzyżówki i wykreślanki itp.). Można też korzystać z materiałów zamieszczonych przez innych.

 Umożliwia tworzenie i przeprowadzanie testów online.  Opracowany test można udostępnić uczniom w klasie.  Testy są automatycznie sprawdzane. Nauczyciel otrzymuje statystyki w formie wykresów charakteryzujące test i rozwiązujących (ukazujące zdawalność, czas odpowiedzi na pytania oraz pozwalające ocenić trudność poszczególnych zadań).

 Internetowe narzędzie służące do tworzenia animowanych postaci.  Można wybrać dowolną postać z mnóstwa propozycji, dobrać jej ubiór, gesty, fryzurę, akcesoria, tło, głos itp. Wygenerowana postać, której dodamy swój głos, może yrażać nas samych (awatar). Można wykorzystać np. do podania celów lekcji.

 Serwis posiada kilka narzędzi, między innymi do tworzenia komiksów, prostych karykatur lub nieskomplikowanych rysunków.  Stworzone komiksy można wykorzystać podczas zajęć. Mogą być też ciekawą formą prezentacji pracy uczniów metodą projektu.  Strona do tworzenia własnych interaktywnych puzzli. Puzzle można tworzyć z dowolnych obrazków lub zdjęć. PhotoStory 3 dla Windows – program firmy Microsoft służący do tworzenia multimedialnych pokazów zdjęć, udostępniany bezpłatnie w ramach programu Dodatki dla oryginalnego systemu Windows. Można tworzyć historie dodając do fotografii cyfrowych ruch, efekty, muzykę i nie tylko.

 Jest to serwis, który pozwala tworzyć elektroniczne książeczki. Można utworzyć własną bajkę, w którą wplatamy treści nauczania.  Internetowe narzędzie do tworzenia testów i quizów z różnych dziedzin.  Zarejestrowani nauczyciele otrzymują kompletne zestawienie ocen uczniów, mają dostęp do bardziej szczegółowych narzędzi do generowania testów, mogą składać problemy z różnych kategorii w jeden test, mogą tworzyć pytania łączenia i wielokrotnego wyboru, a także mają dostęp do biblioteki testów publicznych

 Strona zawiera już grubo ponad tysiąc fascynujących prezentacji nagrywanych na corocznych konferencjach.  Zawierają one wspaniałe i inspirujące pomysły w kategoriach technologia, rozrywka i projekt.  Świetnie przygotowane i profesjonalnie filmowane prezentacje są kopalnią wiedzy o współczesnym świecie, pokazują osiągnięcia i pomysły na przyszłość, zagrożenia i drogi wyjścia. Czasami dotyczą zagadnień globalnych, a czasami drobnych pomysłów mogących ułatwić nam życie.  Wygłaszane są przez polityków czy naukowców o znanych nazwiskach ale i przez zwykłych, nikomu nieznanych ludzi, którzy mają nam coś interesującego do przekazania.  Każda prezentacja ma ściśle określone ramy czasowe - większość mieści się w granicach minut.

HotPotatoes - jest programem szczególnie interesującym dla wszystkich osób tworzących materiały edukacyjne. Za pomocą tego programu można tworzyć interaktywne ćwiczenia, które następnie uczniowie mogą samodzielnie rozwiązywać, zostać sprawdzeni i ocenieni. Możliwe jest również zintegrowanie treści multimedialnych, takich jak tekst, obraz, ton i wideo, jak też zamieszczenie linków do stron w Sieci. Program składa się z 6 modułów umożliwiających tworzenie następujących typów ćwiczeń: krzyżówki, test wyboru (również wielokrotnego), quizy, pocięte zdania, ćwiczenia przyporządkowywania i teksty z lukami. Ćwiczenia te można łączyć ze sobą za pomocą linków i zamieszczać w Internecie. Program można pobrać ze strony

 Darmowe narzędzie, które pomaga nauczycielom, szybko i w prosty sposób, uzyskiwać poprawę zachowania uczniów w swoich klasach. Tworzy także informacje dotyczące zachowania uczniów w formie gotowej do przekazania ich rodzicom.  Uczniowie zakładają swoje awatary. Nauczyciel w czasie zajęć nagradza je punktami. Uczniowie dostają powiadomienia o zdobytych punktach. ClassDojo dostarcza analizę i raporty zachowania, które można udostępnić np. rodzicom.