  Przyjmując za Józefem Półturzyckim definicję UNESCO z 1979 roku,, za kształcenie korespondencyjne uważa się:  Edukację prowadzoną przez pośrednictwo.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ZSKU Krosno, 22 listopada 2010 r.
Advertisements

Związek między informacją, informatyką i technologią informacyjną.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 września 2011 r. z wyjątkami
Nauczyciele o pracy nad projektem europejskim. Miejsce badania: Gimnazjum nr 3 w Tarnobrzegu Termin badania: 15 czerwca 2012 r. Uczestnicy badania: nauczyciele.
10 lat działalności Biura ds. Osób Niepełnosprawnych – bliżej Europy w obszarze równości szans.
Nowoczesne technologie w polskiej edukacji
(na podstawie badań ankietowych)
dr Dariusz Kajewski Instytut Fizyki Uniwersytet Śląski w Katowicach
Projekt edukacyjny – królowa metod aktywnych
Eugeniusz Gąsior ROKNO/ZSKU, Krosno 6 – 7 grudzień 2007r.
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
Lider projektu - Wyższa Szkoła Pedagogiczna Związku Nauczycielstwa Polskiego Partner projektu – Związek Nauczycielstwa Polskiego PREZENTACJA PROJEKTU.
E-learning jako element warsztatu informacyjnego współczesnej biblioteki Joanna Rudna Biblioteka WydziałuTechniki Morskiej ZUT.
Iwona Budrewicz PZ i OZ PSSE Kamień Pomorski
DISTANCE LEARNING CZYLI NAUCZANIE NA ODLEGŁOŚĆ
Gospodarka finansowa przedsiębiorstwa
Jak z wykorzystaniem literatury prowadzić ciekawe zajęcia z uczniami realizujące zadania wychowawcze szkoły Bożena Prażmo, maj 2011 r.
Co to jest TIK?.
Wykorzystanie TI w wyrównywaniu szans edukacyjnych
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
Platforma MOODLE jako narzędzie zdalnej edukacji
DC Edukacja Centrum Szkoleń i Certyfikacji Komputerowych Innowacyjne formy oceniania z wykorzystaniem ICT Kartuzy, 12 listopada 2010.
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im. Józefa Nojego w Czarnkowie Biblioteka szkolna.
USŁUGI ELEKTRONICZNE Informatyka Zakres podstawowy 1 Zebrał i opracował : Maciej Belcarz 9.
KLASY INNOWACYJNE alternatywa dla … ”Nauka to pokarm dla rozumu”
Wyrównywanie szans edukacyjnych Gimnazjum nr 12 w Tychach.
E-Akademia Przyszłości to projekt realizowany przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt edukacyjny w gimnazjum
Przedmiot: Technologia informacyjna Autor: Olga Łodyga
GIMNAZJUM W PIECKACH Zebranie Rodziców 05. listopada 2010 r
Wyrównywanie szans edukacyjnych Zespół Szkół nr 2 w Tychach.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
E-learning (kurs dla uczniów)
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego Komunikacja.
Praktyczna nauka zawodu Zajęcia praktyczne Pion budowlany Pion gastronomiczny Praktyka zawodowa Firmy zewnętrzne.
Agnieszka Tamul Maria Otuszewska Klasa 1d
PRZYSPOSOBIENIE BIBLIOTECZNE ON-LINE Z doświadczeń e-learningu na Uniwersytecie Warszawskim Maria Wilkin, Marcin Skład Centrum Otwartej i Multimedialnej.
Wydział Rolnictwa i Biologii Wydział Zastosowań Informatyki i Matematyki Centrum Informatyczne Centrum Edukacji Multimedialnej Szkoły Głównej Gospodarstwa.
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Na bazie japońskiego modelu lekcji: stała współpraca dużej grupy nauczycieli w celu projektowania możliwie skutecznych lekcji, osadzonych w konkretnej.
4. Technologie informatyczne, multimedialne i kształcenia na odległość
Technologia kształcenia zawodowego 3. Proces kształcenia
ODPŁATNOŚĆ ZA SZKOLENIA : 500,00 Zł Kod kursu: PP/EdB/1/2015
Edukacja po CEOwsku mgr Bożena Sozańska.
dydaktyka WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów
By zaoszczędzić czasu, zaloguj się na stronie Dawny panel logowania Obecny panel logowania
Związek między informacją, informatyką i technologią informacyjną.
SYRIUSZ – KONFERENCJA PSZ 2011 Monika Zawadzka Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich Partner Konferencji.
Zaawansowane metody wykorzystania platformy e-learningowej w prowadzeniu szkoleń on-line PODSUMOWANIE.
Zespół środków, czyli urządzeń (np. komputer, sieci komputerowe czy media), narzędzi (oprogramowanie) oraz innych technologii, które służą wszechstronnemu.
Edukacja audiowizualna w bibliotece szkolnej Opracowała: Krystyna Dzikowska.
„ Platforma edukacji zdalnej ”. Czym jest edukacja zdalna? "Nauczanie na odległość jest to metoda prowadzenia procesu dydaktycznego w warunkach, gdy nauczyciele.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" PIOTR TKACZ Studium e-Learningu Wyższej Szkoły Zarządzania Ochroną Pracy w Katowicach.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Andrzej Syguła, „Metoda warsztatu w nauczaniu informatyki z wykorzystaniem platformy.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0  W projekcie udział bierze 500 szkół z całej Polski  w województwie śląskim do projektu przystąpiło 35 szkół.
E-Learning. Co to jest e-learning? E-learning jest to metoda nauczania na odległość z wykorzystaniem technologii komputerowych i Internetu. Pozwala na.
SPRAWDZIAN W KLASIE SZÓSTEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ OD ROKU SZKOLNEGO 2014/2015.
Możliwości rozwoju szkolnictwa zawodowego i edukacji przedszkolnej RPO WŚ
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Specjalność INFORMATYKA INTERNETOWA w ramach projektu.
Dwa słowa o sobie … Dlaczego ja o tym opowiadam? Jestem nauczycielem- konsultantem WODN w Łodzi już od pand 17 lat i szkoleniami w zakresie stosowania.
Projekt „Dziecko – mały uczeń w świecie współczesnym”
Motywowanie ucznia do aktywnego uczestniczenia w procesie dydaktycznym 1. Dlaczego należy podjąć trud szukania nowych sposobów na aktywizowanie uczniów?
Praca metodą projektu edukacyjnego
Praktyczne wykorzystanie systemu wideokonferencyjnego w dydaktyce
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych,
PROJEKTY UNIJNE W ZESPOLE SZKÓŁ W GÓRZE
Projekt: JAK SKUTECZNIE I EFEKTYWNIE UCZYĆ DOROSŁYCH WE WSPÓŁCZESNEJ EUROPIE Nr projektu: PL01-KA mgr Elżbieta Tomaszewska – koordynator.
Zapis prezentacji:

  Przyjmując za Józefem Półturzyckim definicję UNESCO z 1979 roku,, za kształcenie korespondencyjne uważa się:  Edukację prowadzoną przez pośrednictwo i pomoc poczty bez kontaktów bezpośredniej edukacji między nauczycielem a uczniem. Kształcenie jest realizowane przez pisane lub drukowane i nagrane materiały przesyłane do ucznia, którego postępy są ustalone przez pisemne lub drukowane ćwiczenia przekazywane nauczycielom do kontroli i poprawy, a następnie zwracane uczniom z uwagami i oceną.  (J. Półturzycki; Edukacja dorosłych za granicą Toruń 1998)

 Ewolucja systemu wymusiła zmiany definicji, teraz trafniejszą wydaje sie definicja nauczania na odległość podana przez Mirosława J. Kubiaka:  "Nauczanie na odległość jest to metoda prowadzenia procesu dydaktycznego w warunkach, gdy nauczyciele i uczniowie (studenci) są od siebie oddaleni (czasami znacznie) i nie znajdują się w tym samym miejscu, stosując do przekazywania informacji - oprócz tradycyjnych sposobów komunikowania się - również współczesne, bardzo nowoczesne technologie telekomunikacyjne, przesyłając: głos, obraz wideo, komputerowe dane oraz materiały drukowane. Współczesne technologie umożliwiają również bezpośredni kontakt w czasie rzeczywistym pomiędzy nauczycielem a uczniem za pomocą audio- lub wideokonferencji, niezależnie od odległości, jak ich dzieli."  (Mirosław J. Kubiak: Wirtualna edukacja,.Warszawa Wydawnictwo "MIKOM ")

 Kształcenie korespondencyjne ma następujące zalety:  Jest dyskretne, ponieważ pozwala na osobistą i jednostkową ocenę wiedzy, postępów ocenianych przez nauczyciela - konsultanta bez uczestniczenia w tym innych słuchaczy kursu.  Jest osobiste, ponieważ pozwala osobiście wybierać i decydować o sposobie i czasie konsultacji z nauczycielem, a ten jest wyłącznie w tym czasie do dyspozycji uczestnika kursu.  Jest praktyczne, ponieważ pozwala uczestnikowi kursu na realizację nauki w zakresie wymogów i potrzeb życia codziennego.  Jest stymulujące, ponieważ pozwala wykorzystać lepiej własne możliwości, uwierzyć w siebie i określić drogę osiągnięcia celu.  Jest odkrywcze, ponieważ pozwala odkrywać nowe wartości intelektualne, samoorganizacyjne, a także wyrobić w sobie lub utrwalić nawyki systematyczności w pracy.  Jest elastyczne, ponieważ pozwala uczyć się w czasie, terminie i miejscu obranym przez uczącego się, bez potrzeby dostosowania się do wymogów i rygorów kursów stacjonarnych.  Jest indywidualne, ponieważ pozwala na kontakt uczącego się z jego nauczycielem, a nie całą grupą i jednym wykładowcą.

 Nauczanie na odległość liczy sobie niemal trzysta lat. Początki sięgają XVIII wieku, kiedy to w Stanach Zjednoczonych pojawiło się ogłoszenie o nauczaniu korespondencyjnym. W Polsce znane jest od 1776 roku, kiedy to Uniwersytet Jagielloński wprowadzał cykl wykładów dla osób spoza uczelni. Początków nauczania korespondencyjnego należy jednak, szukać w historii o wiele wcześniej. Przykładem wcześniejszych form edukacji korespondencyjnej może być nauka Kościoła Katolickiego, gdzie poza edukacyjną wymową całości tekstu Biblii, szczególny dowód funkcjonowania zdalnej edukacji, w czasach biblistów, stanowią Listy.